Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach chargeback?
Powody reklamacji w chargeback
- Brak zamówionego towaru lub usługi (bankructwo linii lotniczych lub biura podróży, nieuczciwy kontrahent)
- Sprzedawca nie oddał pieniędzy w przypadku odwołania imprezy, zwrotu towaru lub odwołania usługi
- Podwójne obciążenie Twojego konta
- Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem
- Obciążenie karty w sytuacji, gdy płatność była gotówką lub w inny sposób
Jak skorzystać z chargeback
Możesz skorzystać z chargeback, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. Dlatego najpierw skontaktuj się z usługodawcą lub sklepem. Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – możemy Ci pomóc odzyskać pieniądze.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą i pozostałę dokumenty - będziemy ich potrzebować. Napisz do nas na czacie lub prześlij dokumenty w Wiadomości.
Jakich dokumentów potrzebujesz
-
Czego potrzebujemy od Ciebie
- daty, do której towar miał do Ciebie dotrzeć
- numeru zamówienia/umowy
- szczegółów towaru lub usługi (np.: marka, kolor, rozmiar)
- kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą
- daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.
Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
-
Czego potrzebujemy od Ciebie
- potwierdzenia zakupu usługi ze szczegółami np. datą wydarzenia lub imprezy turystycznej, rodzajem biletów
- dokument potwierdzający, że wydarzenie się nie odbędzie
- kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą (plik lub zrzut ekranu z korespondencją)
- daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.
Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
-
Czego potrzebujemy od Ciebie
- dokumentu lub mejla, który potwierdzi, że nie udało Ci się wyjaśnić sprawy ze sklepem lub usługodawcą
- opisu Twojego zakupu: co to było? czemu produkt jest niezgodny z umową?
Mamy ograniczony czas, w którym możemy reklamować Twoją transakcję.
Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING. -
Sklep podwójnie obciążył Ci konto albo pobrał pieniądze chociaż płatność kartą została odrzucona
Potrzebujemy od Ciebie:
- dokumentu, który potwierdzi, w jaki sposób zapłaciłeś, np. gotówką lub inną kartą
- dokumentu potwierdzającego odrzucenie transakcji kartą.
Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
-
Termin zwrotu podany przez sprzedawcę już minął, a Ty wciąż nie masz pieniędzy? Skontaktuj się z nim i spróbuj wyjaśnić powód. Jeżeli nadal nie będziecie mogli dojść do porozumienia - napisz do nas.
Czego od Ciebie potrzebujemy?
- potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
Dokument powinien zawierać: datę zwrotu, kwotę oraz numer karty, na którą zwróci pieniądze. - korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę
- daty ostatniego kontaktu z usługodawcą
- sprawa dotyczy zwrotu z wypożyczalni samochodów?
Dodatkowo przekaż nam kopię umowy wypożyczenia samochodu. Musi na niej widnieć data wypożyczenia i zwrotu samochodu oraz kwota płatności za usługę.
Wszystkie dokumenty prześlij nam jako załącznik w Wiadomości w Moim ING.
- potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
Jak długo to potrwa
Zwykle ok. 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.
Złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez nas postępowania w ramach usługi chargeback jest darmowe dla wszystkich naszych klientów, którzy posługują się kartami z logo Visa i Mastercard. Obejmuje karty kredytowe dla klientów indywidualnych i karty dla klientów firmowych, debetowe do konta osobistego, konta firmowego oraz karty przedpłacone.