Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach Chargeback?
Jak skorzystać z chargebacku
Możesz skorzystać z chargebacku, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. Dlatego najpierw skontaktuj się z usługodawcą lub sklepem. Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – możemy Ci pomóc odzyskać pieniądze.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą – będziemy jej potrzebować. Informacje o pozostałych dokumentach znajdziesz poniżej.
Odwołujesz udział w wydarzeniach, anulujesz wycieczkę lub lot w obawie przed wirusem? Zobacz, co możesz zrobić.
1. Sprawdź warunki rezygnacji z oferty
To w nich znajduje się informacja o tym, w jakim czasie możesz bezpłatnie odwołać lot lub zrezygnować z usługi.
2. Skontaktuj się z usługodawcą
Ustal z biurem podróży, linią lotniczą, organizatorem konferencji albo koncertu, itd., w jaki sposób i do kiedy zwróci Ci pieniądze.
3. Masz odmowę? Skontaktuj się z nami
Możemy pomóc, jeśli usługodawca odmawia Ci zwrotu pieniędzy, mimo tego, że Ci on przysługuje. Wyślij nam dokumenty przez wiadomość w Moim ING.
Jakich dokumentów potrzebujemy
- polityki rezygnacji z oferty
- dokumentu Twojej rezygnacji z oferty - z datą zgłoszenia
- kopii korespondencji z usługodawcą (mogą być mejle)
- opisu opłaconej usługi, np.:
- hotel/wycieczka: data i miejsce pobytu
- lot: data i miejsce wylotu i przylotu
- numer rezerwacji
- kopii korespondencji, na którą usługodawca nie odpowiedział - jeśli kontakt z nim nie był możliwy.
Wynika to z przepisów Visa i Mastercard.
Czego potrzebujemy od Ciebie
- dokumentu lub mejla, który potwierdzi, że nie udało Ci się wyjaśnić sprawy ze sklepem lub usługodawcą
- opisu Twojego zakupu: co to było? czemu produkt jest niezgodny z umową?
Mamy ograniczony czas, w którym możemy reklamować Twoją transakcję.
Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
Czego potrzebujemy od Ciebie
- daty, do której towar miał do Ciebie dotrzeć
- numeru zamówienia/umowy
- szczegółów towaru lub usługi (np.: marka, kolor, rozmiar)
- kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą
- daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.
Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
Sklep podwójnie obciążył Ci konto albo pobrał pieniądze chociaż płatność kartą została odrzucona
Potrzebujemy od Ciebie:
- dokumentu, który potwierdzi, w jaki sposób zapłaciłeś, np. gotówką lub inną kartą
- dokumentu potwierdzającego odrzucenie transakcji kartą.
Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.
Termin zwrotu podany przez sprzedawcę już minął, a Ty wciąż nie masz pieniędzy? Skontaktuj się z nim i spróbuj wyjaśnić powód. Jeżeli nadal nie będziecie mogli dojść do porozumienia - napisz do nas.
Czego od Ciebie potrzebujemy?
- potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
Dokument powinien zawierać: datę zwrotu, kwotę oraz numer karty, na którą zwróci pieniądze. - korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę
- daty ostatniego kontaktu z usługodawcą
- sprawa dotyczy zwrotu z wypożyczalni samochodów?
Dodatkowo przekaż nam kopię umowy wypożyczenia samochodu. Musi na niej widnieć data wypożyczenia i zwrotu samochodu oraz kwota płatności za usługę.
Wszystkie dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING. Możesz je też przynieść do naszej placówki bankowej - miejsca spotkań.
Jak długo to potrwa
Zwykle ok. 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.
Złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez nas postępowania w ramach usługi chargeback jest darmowe dla wszystkich naszych klientów, którzy posługują się kartami z logo Visa i Mastercard. Obejmuje karty kredytowe, debetowe do konta osobistego oraz przedpłacone.