Chargeback

  • Bezpłatne postępowanie chargebackowe
  • Zwrot pieniędzy za niezrealizowane zakupy kartą do konta, kredytową i przedpłaconą
  • Reklamacja transakcji w bankomatach, terminalach płatniczych i internecie
Z jakiego powodu można złożyć reklamację w ramach Chargeback?

Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach Chargeback?

Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach Chargeback?

  • Brak zamówionego towaru lub usługi (bankructwo linii lotniczych lub biura podróży, nieuczciwy kontrahent)
  • Podwójne obciążenie Twojego konta
  • Zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem
  • Brak zwrotu pieniędzy w przypadku zwrotu towaru lub odwołania usługi
  • Bankomat nie wypłacił części lub całości gotówki
  • Obciążenie karty w sytuacji, w której zapłaciłeś za towar gotówką lub w inny sposób

Jak skorzystać z chargebacku

Najpierw spróbuj skontaktować się z usługodawcą lub sklepem. Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – możemy Ci pomóc odzyskać pieniądze.
Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą – będziemy jej potrzebować. Informacje o pozostałych dokumentach znajdziesz poniżej.

Skontaktuj się z nami

Odwołujesz udział w wydarzeniach, anulujesz wycieczkę lub lot w obawie przed wirusem? Zobacz, co możesz zrobić.

1. Sprawdź warunki rezygnacji z oferty

To w nich znajduje się informacja o tym, w jakim czasie możesz bezpłatnie odwołać lot lub zrezygnować z usługi.

2. Skontaktuj się z usługodawcą

Ustal z  biurem podróży, linią lotniczą, organizatorem konferencji albo koncertu, itd., w jaki sposób i do kiedy zwróci Ci pieniądze.

3. Masz odmowę? Skontaktuj się z nami

Możemy pomóc, jeśli usługodawca odmawia Ci zwrotu pieniędzy, mimo tego, że Ci on przysługuje. Wyślij nam dokumenty przez wiadomość w Moim ING.

Jakich dokumentów potrzebujemy

  • polityki rezygnacji z oferty
  • dokumentu Twojej rezygnacji z oferty - z datą zgłoszenia
  • kopii korespondencji z usługodawcą (mogą być mejle)
  • opisu opłaconej usługi, np.:
    • hotel/wycieczka: data i miejsce pobytu
    • lot: data i miejsce wylotu i przylotu
    • numer rezerwacji
  • kopii korespondencji, na którą usługodawca nie odpowiedział - jeśli kontakt z nim nie był możliwy.

Wynika to z przepisów Visa i Mastercard.

Czego potrzebujemy od Ciebie 

  • dokumentu lub mejla, który potwierdzi, że nie udało Ci się wyjaśnić sprawy ze sklepem lub usługodawcą
  • opisu Twojego zakupu: co to było? czemu produkt jest niezgodny z umową?

Mamy ograniczony czas, w którym możemy reklamować Twoją transakcję.
Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

Czego potrzebujemy od Ciebie 

  • daty, do której towar miał do Ciebie dotrzeć
  • numeru zamówienia/umowy
  • szczegółów towaru lub usługi (np.: marka, kolor, rozmiar)
  • kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą
  • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.

Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

Sklep podwójnie obciążył Ci konto albo pobrał pieniądze chociaż płatność kartą została odrzucona

Potrzebujemy od Ciebie:

  • dokumentu, który potwierdzi, w jaki sposób zapłaciłeś, np. gotówką lub inną kartą
  • dokumentu potwierdzającego odrzucenie transakcji kartą.

Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

Termin zwrotu podany przez sprzedawcę już minął, a Ty wciąż nie masz pieniędzy? Skontaktuj się z nim i spróbuj wyjaśnić powód. Jeżeli nadal nie będziecie mogli dojść do porozumienia - napisz do nas.

Czego od Ciebie potrzebujemy?

  • potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
    Dokument powinien zawierać: datę zwrotu, kwotę oraz numer karty, na którą zwróci pieniądze.
  • korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę
  • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą
  • sprawa dotyczy zwrotu z wypożyczalni samochodów?
    Dodatkowo przekaż nam kopię umowy wypożyczenia samochodu. Musi na niej widnieć data wypożyczenia i zwrotu samochodu oraz kwota płatności za usługę.


Wszystkie dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING. Możesz je też przynieść do naszego oddziału.

Jak długo to potrwa

Zwykle ok. 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.

Przez Moje ING

Zaloguj się do bankowości internetowej

Zaloguj się


Przez infolinię

Skontaktuj się telefonicznie: 
+48 (32) 357 00 62

lub odwiedź dowolny oddział banku.

Złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez nas postępowania w ramach usługi chargeback jest darmowe dla wszystkich naszych klientów, którzy posługują się kartami z logo Visa i Mastercard. Obejmuje karty kredytowe, debetowe do konta osobistego oraz przedpłacone.