Chargeback

Możesz otrzymać zwrot pieniędzy z transakcji, która nie została zrealizowana lub była zrealizowana nieprawidłowo
Działa, gdy płacisz kartą do konta, kredytową i przedpłaconą
Chroni zakupy online, w sklepach stacjonarnych i płatności za usługi
Postępowanie chargebackowe realizują bezpłatnie organizacje płatnicze Visa i Mastercard

Z jakiego powodu możesz złożyć reklamację w ramach chargeback?

Jak skorzystać z chargeback

Możesz skorzystać z chargeback, jeżeli nie udało Ci się odzyskać pieniędzy bezpośrednio u sprzedawcy. Dlatego najpierw skontaktuj się z usługodawcą lub sklepem. Jeśli nie uda Ci się samodzielnie wyjaśnić sprawy – możemy Ci pomóc odzyskać pieniądze.

Przygotuj historię korespondencji z usługodawcą i pozostałę dokumenty - będziemy ich potrzebować. Napisz do nas na czacie lub prześlij dokumenty w Wiadomości.

Napisz do nas w Moim ING

Jakich dokumentów potrzebujesz

  • Czego potrzebujemy od Ciebie 

    • daty, do której towar miał do Ciebie dotrzeć
    • numeru zamówienia/umowy
    • szczegółów towaru lub usługi (np.: marka, kolor, rozmiar)
    • kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą
    • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.

    Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

  • Czego potrzebujemy od Ciebie 

    • potwierdzenia zakupu usługi ze szczegółami np. datą wydarzenia lub imprezy turystycznej, rodzajem biletów
    • dokument potwierdzający, że wydarzenie się nie odbędzie
    • kopii korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę z usługodawcą  (plik lub zrzut ekranu z korespondencją)
    • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą.

    Wszystkie dokumenty wyślij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

  • Czego potrzebujemy od Ciebie 

    • dokumentu lub mejla, który potwierdzi, że nie udało Ci się wyjaśnić sprawy ze sklepem lub usługodawcą
    • opisu Twojego zakupu: co to było? czemu produkt jest niezgodny z umową?

    Mamy ograniczony czas, w którym możemy reklamować Twoją transakcję.
    Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

  • Sklep podwójnie obciążył Ci konto albo pobrał pieniądze chociaż płatność kartą została odrzucona

    Potrzebujemy od Ciebie:

    • dokumentu, który potwierdzi, w jaki sposób zapłaciłeś, np. gotówką lub inną kartą
    • dokumentu potwierdzającego odrzucenie transakcji kartą.

    Dokumenty prześlij nam jako załącznik do wiadomości w Moim ING.

  • Termin zwrotu podany przez sprzedawcę już minął, a Ty wciąż nie masz pieniędzy? Skontaktuj się z nim i spróbuj wyjaśnić powód. Jeżeli nadal nie będziecie mogli dojść do porozumienia - napisz do nas.

    Czego od Ciebie potrzebujemy?

    • potwierdzenia, że usługodawca zobowiązał się do zwrotu pieniędzy
      Dokument powinien zawierać: datę zwrotu, kwotę oraz numer karty, na którą zwróci pieniądze.
    • korespondencji, w której próbujesz wyjaśnić sprawę
    • daty ostatniego kontaktu z usługodawcą
    • sprawa dotyczy zwrotu z wypożyczalni samochodów?
      Dodatkowo przekaż nam kopię umowy wypożyczenia samochodu. Musi na niej widnieć data wypożyczenia i zwrotu samochodu oraz kwota płatności za usługę.

    Wszystkie dokumenty prześlij nam jako załącznik w Wiadomości w Moim ING. 

Jak długo to potrwa

Zwykle ok. 3 miesięcy. Jednak sporo zależy od tego, od kogo próbujemy odzyskać Twoje pieniądze. Czas ten może się wydłużyć. Jeśli tak się stanie, poinformujemy Cię o tym.

Złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez nas postępowania w ramach usługi chargeback jest darmowe dla wszystkich naszych klientów, którzy posługują się kartami z logo Visa i Mastercard. Obejmuje karty kredytowe dla klientów indywidualnychkarty dla klientów firmowych, debetowe do konta osobistego, konta firmowego oraz karty przedpłacone.