Bezpieczny telefon

Nasi użytkownicy coraz częściej bankują tylko na telefonie. Super! Nasza aplikacja potrafi znacznie więcej niż bankowość na komputerze. A co z jej bezpieczeństwem? Dbamy o nie równie starannie w bankowości, co w aplikacji. A Ty? Znasz pewnie zasady bezpiecznego bankowania na komputerze. A w telefonie? Jeśli się rumienisz, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Bezpieczny telefon

Czy aplikacja mobilna jest równie bezpieczna co bankowość

Z naszej perspektywy tak. Mamy wysokie standardy bezpieczeństwa dla każdej z nich. Ciągle też pracujemy nad nowymi rozwiązaniami - np. dodatkowym zabezpieczeniem przed cyberoszustami. Nie zapominaj jednak, że bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie.

Na co zwrócić uwagę bankując w aplikacji

Poznaj nasz zestaw informacji i porad o bezpieczeństwie aplikacji. Zapamiętaj najważniejsze z nich:

  1. Aktualizuj system operacyjny swojego telefonu oraz aplikację Moje ING mobile
    Aktualizacje często dotyczą zabezpieczeń systemów i aplikacji, które dostosowują je do aktualnych zagrożeń
  2. Loguj się wyłącznie ze swojego urządzenia
    Nigdy nie wiesz, czy telefon kolegi nie ma zainstalowanego oprogramowania szpiegującego. Ba, Twój kolega też może o tym nie wiedzieć
  3. Jeśli stracisz telefon, usuń go z listy urządzeń zaufanych
    Zrobisz to np. w bankowości Moje ING. Możesz też się z nami skontaktować.
  4. Nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł
    Aplikację mobilną banku możesz pobrać bezpłatnie z autoryzowanych sklepów: App Store i Google Play.
  5. PIN do aplikacji zachowaj dla siebie, a jeśli logujesz się odciskiem palca lub Face ID – nie dodawaj do swojego telefonu danych biometrycznych innych osób. Nie ułatwiaj dostępu do pieniędzy osobom niepowołanym.
  6. Stosuj aktualny program antywirusowy

Jak użytkownicy aplikacji najczęściej tracą pieniądze

Najbardziej popularną formą kradzieży w ostatnim czasie jest tzw. „oszustwo na BLIKA”. Kwoty kradzieży nie są wysokie, ale skala oszustw tego typu jest ogromna. Na czym polega oszustwo na BLIKA?

Oszuści przejmują konto Twojego znajomego na portalu społecznościowym. Z tego konta wysyłają wiadomości z prośbą, np. o zapłatę za jakąś drobną rzecz. Płatność ma być BLIKIEM. Oszuści podszywający się pod kolegę usypiają Twoją czujność - zapewniają, że pieniądze szybko oddadzą. Następnie wysyłają Ci link do strony, na której masz wprowadzić kod BLIK, by za coś zapłacić lub proszą o podanie kodu. Ty wysyłasz kod i autoryzujesz transakcję w aplikacji. Ale swoich pieniędzy już nie odzyskasz.

Jeśli spotkasz się z podobną sytuacją, najlepiej zadzwoń wcześniej do znajomego. Upewnij się, że to on prosi Cię o przysługę, a nie oszuści.

Nowy sposób wyłudzenia pieniędzy "na BLIKA"

Oszust kupuje coś od Ciebie na OLX lub Vinted i twierdzi, że jest za granicą. Mówi, że może Ci przesłać pieniądze, tak żebyś nie musiał płacić prowizji. Prosi Cię o wygenerowanie kodu BLIK i przekonuje Cię, że tym sposobem potwierdzasz odbiór pieniędzy. A tak naprawdę to Ty przesyłasz mu pieniądze. Pamiętaj, że za pomocą kodu BLIK nigdy nie otrzymasz pieniędzy za towar, który sprzedajesz.
Czytaj dokładnie, co robisz w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Zawsze informujemy Cię o tym, co potwierdzasz.

Z aplikacją jesteś na bieżąco z tym co się dzieje na koncie

Z aplikacją zyskujesz dodatkową kontrolę nad pieniędzmi dzięki powiadomieniom. Po każdej transakcji wyślemy Ci darmowe powiadomienie PUSH: gdy zrobisz przelew, wypłacisz pieniądze z bankomatu, zapłacisz kartą w sklepie, itd. Jeśli pieniądze zaczną znikać z konta masz szansę szybko to zauważyć – poznaj historię Pani Darii i zakupów na OLX.

Sprawdź też inne powody, dla których warto mieć naszą aplikację


Może Cię zainteresuje