Karta do konta Visa Business Zbliżeniowa

0 zł za wydanie karty do Konta Direct dla Firmy
0 zł za wypłaty z bankomatów ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash w kraju
0 zł za płatności bezgotówkowe w Polsce i na świecie
0 zł za wpłaty we wpłatomatach
Możesz do niej podłączyć konta walutowe i płacić w EUR, USD i GBP bez prowizji za przewalutowanie
Nowość! Karta bez plastiku

Wygodne płatności i dostęp do gotówki

Zyskaj jeszcze więcej

Jak zamówić kartę

  1. 1

    Otwórz konto firmowe z kartą Visa Business Zbliżeniową

    Jeśli masz już u nas konto, kartę zamawiasz w Moim ING.

    Możesz zamówić kartę fizyczną lub w formie cyfrowej.

    Zamów kartę

  2. 2

    Kartę fizyczną przyślemy Ci w ciągu 8 dni roboczych

     

  3. 3

    Aktywuj kartę w Moim ING

    Nadaj jej PIN i ustaw limity. Jeśli chcesz płacić telefonem, dodaj kartę do Apple Pay lub Google Pay. 

    Kartę bez plastiku, możesz aktywować od razu po zamówieniu.

Pytania i odpowiedzi

  • Kartę otrzymasz do 8 dni roboczych od zawarcia umowy. Wyślemy ją do Ciebie zwykłym listem. Karta będzie nieaktywna.

    Status wysyłki karty z przybliżonym terminem jej dostarczenia zobaczysz w Moim ING w szczegółach karty. 

    • Jeśli nie masz u nas jeszcze konta, możesz zamówić kartę przy otwieraniu konta - w oddziale lub przez internet.
    • Jeśli masz już konto, możesz zamówić kartę w systemie bankowości internetowej Moje ING.
  • Działa tak samo jak tradycyjna karta płatnicza, ale w formie cyfrowej. Można z niej korzystać bez posiadania fizycznej karty, używając mobilnych portfeli (Apple Pay, Google Pay) do płatności zbliżeniowych. Wszelkie funkcje tradycyjnej karty, takie jak płatności online czy w sklepach, są dostępne również w wersji cyfrowej.

  • Numer karty, datę jej ważności oraz kod CVV2 dla karty bez plastiku znajdziesz w Moim ING. Wybierz karty i płatności telefonem, a potem swoją kartę. Zanim wyświetlimy Ci dane, poprosimy Cię o dodatkową autoryzację. 

  • Tak, możesz zamienić kartę bez plastiku na kartę fizyczną. Karta fizyczna będzie miała nowe dane. Możesz ją aktywować po jej otrzymaniu zgodnie z instrukcją. Po wymianie nie musisz ponownie dodawać karty do portfela Apple Pay lub Google Pay. 

  • Obecnie nie można wymienić istniejącej karty fizycznej na kartę bez plastiku. Jeśli masz plastikową kartę i chcesz korzystać z wersji cyfrowej, zamknij obecną kartę i zamów nową kartę bez plastiku poprzez Moje ING.

  • Ile tylko potrzebujesz – nie ma ograniczenia. Takie transakcje możesz wykonywać jedną po drugiej. W niektórych przypadkach poprosimy Cię o potwierdzenie transakcji PIN-em.

  • To proste. W widocznym miejscu (np. na drzwiach lub witrynie sklepu) powinno znajdować się logo organizacji płatniczej, np. VISA  

    Jeżeli nie widzisz takiego oznaczenia, zapytaj obsługę, czy karta jest akceptowana.

    Dodatkowo na terminalu zbliżeniowym znajduje się znak akceptacji transakcji zbliżeniowych. .

  • Karty zbliżeniowe są tak samo bezpieczne jak standardowe karty. Zastosowano w nich technologię bezpiecznego szyfrowania oraz ochronę przed przypadkowymi transakcjami. Dodatkowo płatności powyżej 100 zł musisz potwierdzić PIN-em. 

    W wyjątkowych sytuacjach możemy odmówić zrealizowania płatności zbliżeniowej – robimy to także z powodów bezpieczeństwa. W takim przypadku poproś sprzedawcę o powtórzenie próby – tym razem jako płatności stykowej: wsuń kartę do czytnika lub przejedź nią przez pasek na terminalu. 

  • Datę tę znajdziesz na karcie. Po informacji „VALID THRU” (czyli: „WAŻNA DO”), znajdują się cztery cyfry podzielone ukośnikiem. Dwie pierwsze oznaczają miesiąc, a dwie następne – rok. Twoja karta jest ważna do ostatniego dnia wskazanego miesiąca. 

    Przykład: data 07/21 oznacza, że Twoja karta jest ważna do końca lipca 2021 roku.
     

  • Jeśli Twoja karta nie działa podczas płatności w sklepie, sprawdź w szczegółach Twojej karty w Moim ING czy:  

    • karta została aktywowana po jej otrzymaniu
    • karta nie jest zablokowana
    • masz włączone płatności zbliżeniowe 
    • masz ustawiony odpowiedni limit transakcyjny

    Upewnij się, że wprowadzasz prawidłowy PIN.

    Jeśli Twoja karta jest uszkodzona np. złamana, zużyta, pęknięta lub rozmagnesowana, możesz ją wymienić. Wymień kartę w Moim ING

  • Samo zbliżenie karty zbliżeniowej do terminala w np. sklepie, w tym przejście obok terminala z kartą w torebce lub portfelu, nie jest wystarczające do sfinalizowania transakcji. Uprzednio sprzedawca musi wprowadzić kwotę, co powoduje nawiązanie połączenia terminala z kartą. Samą kartę należy zdecydowanie zbliżyć do terminala, co najmniej 5 cm od terminala.

    Po wymianie danych pomiędzy terminalem a kartą połączenie zostaje zakończone i jest skuteczne jedynie dla tej transakcji o konkretnej, uprzednio wprowadzonej, kwocie. Próba kolejnego obciążenia klienta tą samą kwotą lub inną jest więc niemożliwa, gdyż takie działanie wymagałoby kolejnego kontaktu terminala z kartą.

    • Zawsze trzymaj kartę w bezpiecznym miejscu.
    • Często sprawdzaj, czy nie brakuje żadnej z Twoich kart.
    • Korzystaj z powiadomień o transakcjach w aplikacji mobilnej Moje ING mobile i ustaw limity transakcji dla swoich kart.

    Dowiedz się więcej na temat bezpieczeństwa kart płatniczych.

  • Możesz aktywować swoją kartę i nadać jej PIN w aplikacji mobilnej Moje ING – w szczegółach karty.

    Aby aktywować kartę i płacić nią zbliżeniowo lub w internecie, pierwszą transakcję najlepiej zrób w Polsce - wypłać pieniądze w naszym bankomacie lub podczas zakupów w sklepie włóż kartę do terminala płatniczego.

    Pamiętaj – jeszcze przed aktywacją karty płatniczej, możesz ją dodać do telefonu i realizować transakcje kartą w telefonie.

  • Aby to zrobić, wykonaj transakcję, która wymaga wpisania PIN-u, np. wypłać gotówkę w bankomacie lub zapłać kartą w sklepie.

    Wyjątek: jeśli przy okazji odnowienia zamieniasz kartę na nowszy typ (np. kartę VISA na VISA zbliżeniową), nową kartę możesz aktywować tylko w aplikacji mobilnej Moje ING.

  • Prosimy o kontakt, możesz to zrobić przez infolinię lub w naszej w placówce bankowej - miejscu spotkań. W tym przypadku otrzymasz nową kartę.

  • Jeśli nie wiesz, co się stało z Twoją kartą, możesz ją czasowo zablokować w Moim ING. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona

    Możesz również zastrzec kartę na trzy sposoby:

    • w aplikacji mobilnej Moje ING lub systemie bankowości internetowej Moje ING - w szczegółach karty
    •  pod numerem + 48 32 357 00 12 – nasi konsultanci pracują przez całą dobę. Koszt połączenia wg stawek operatora.
    • w placówce bankowej - miejscu spotkań.

    Od momentu zastrzeżenia przejmujemy pełną odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane kartą. Jeśli po zastrzeżeniu karta płatnicza się odnajdzie, nie skorzystasz z niej. Złóż wniosek o wydanie nowej karty.

    Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie kart

  • Jak najszybciej zastrzeż kartę w Moim ING lub na naszej infolinii.

  • Najłatwiej zrobisz to w aplikacji Moje ING mobile - na szczegółach karty. Możesz również zalogować się do systemu bankowości internetowej Moje ING przez przeglądarkę internetową.

    Kartę zastrzeżesz też pod numerem +48 (32) 357 00 12

    Koszt połączenia według stawek operartora.

    Dowiedz się więcej o zastrzeganiu kart.

  • Możesz w dowolnej chwili zmienić kod PIN karty:

    Za zmianę kodu PIN nie pobieramy opłat.

  • W takiej sytuacji zastrzeż zatrzymaną kartę i zamów nową. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

    • w systemie bankowości internetowej
    • lub pod numerem +48 32 357 00 12. Koszt połączenia wg stawek operatora.
  • Jeśli wprowadzisz błędny PIN:

    • 3 razy (maksymalnie 6 razy) podczas płacenia w sklepie lub używając w innym urządzeniu niż bankomat, lub
    • 3 razy podczas wykonywania transakcji w bankomacie

    zablokujemy kartę do czasu, gdy ją odblokujesz. Masz na to 30 dni – po tym czasie ją zastrzeżemy.

    Kartę możesz odblokować w aplikacji mobilnej Moje ING - w szczegółach karty. 

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u, możesz go zmienić w aplikacji Moje ING. Zmienisz tam numery PIN prawie wszystkich kart. Wyjątkami są: karta kredytowa VISA Business i K@rta wirtualna ING Visa.

  • Transakcje z karty zbliżeniowej są wliczane do dziennego limitu Twoich kart płatniczych. Zależy więc, jaki limit ustalisz. 
    Stała jest natomiast kwota, do jakiej możesz jednorazowo płacić kartą zbliżeniową bez potwierdzenia płatności PIN-em:

    • do 100 zł – płacisz bez potwierdzenia (chyba że z przyczyn bezpieczeństwa Cię o to poprosimy),
    • powyżej 100 zł – z potwierdzeniem.

    Kwota ta obowiązuje w Polsce. Za granicą limit może być inny. 

     

    • Kartę MasterCard Business Zbliżeniową w złotych oraz kartę Visa Business Zbliżeniową wydajemy do kont firmowych w złotych.
    • Kartę MasterCard Business w EUR wydajemy do rachunków firmowych w euro.

    Użytkownikiem karty może być każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, upoważniona przez firmę do użytkowania karty, która jest rezydentem lub nierezydentem.
    Nie ma ograniczenia w liczbie kart wydawanych do jednego konta. Jeden użytkownik może mieć tylko jedną kartę danego typu.

  • Najszybciej sprawdzisz historię transakcji w systemie bankowości internetowej Moje ING lub w aplikacji Moje ING mobile. Taką informację znajdziesz też na wyciągu z Twojego konta.

Opłaty i dokumenty

Opłaty

Czynność Opis Opłata
Wydanie karty   0 zł
Miesięczna opłata za kartę jeśli w danym miesiącu kalendarzowym zapłacisz nią łącznie co najmniej 300 zł. Opłatę pobieramy ostatniego dnia kolejnego miesiąca.  0 zł
  w pozostałych przypadkach 10 zł
Realizacja transakcji bezgotówkowych   0 zł
Wypłata gotówki w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash w kraju 0 zł
  w ramach Cashback 0 zł
 

pozostałe wypłaty gotówki w kraju / pozostałe wypłaty gotówki w EUR w krajach SEPA - z konta Direct i Direct dla Firmy

10 zł

 

Pozostałe wypłaty gotówki za granicą

5% kwoty wypłaty

Zastrzeżenie lub zablokowanie karty   0 zł
Wpłata gotówki we wpłatomacie ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash w kraju na Konto Direct dla Firmy 0 zł