Wygodny dostęp do pieniędzy
Jak dostać kartę?
Otwórz konto firmowe z kartą Mastercard Business zbliżeniową
Jeśli masz już u nas konto, kartę zamawiasz w Moim ING.
Kartę przyślemy Ci w ciągu 8 dni roboczych
Aktywuj kartę w Moim ING
Nadaj jej PIN i ustaw limity. Jeśli chcesz płacić telefonem, dodaj kartę do Apple Pay.
Ubezpieczenie karty do konta firmowego
Chroni pieniądze na koncie, gdy ktoś użyje Twojej karty - zgubionej lub skradzionej, albo gdy stracisz gotówkę wypłaconą z bankomatu. Zabezpiecza zakupy online - kartą, przelewem i BLIKIEM.
Już od 3 zł miesięcznie.
Zobacz także
Ustawiasz je w Moim ING - osobno dla wypłat oraz płatności: w sklepach, w internecie i za granicą.
Pomagamy Ci odzyskać pieniądze za zakupy lub usługi objęte reklamacją, jeśli nie możesz dochodzić swoich praw u sprzedawcy.
Dodatkowe wsparcie z firmową kartą Mastercard
Darmowy pakiet ubezpieczeń na zakupy online, atrakcyjne oferty Orange oraz proste i bezpieczne płatności.
Pytania i odpowiedzi
- Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?
Nie – nie pobieramy za to dodatkowych prowizji ani opłat.
- W jaki sposób można otrzymać kartę?
Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem, możesz zamówić kartę przy otwieraniu konta osobistego lub konta firmowego.
- przez internet
- w dowolnym oddziale ING Banku Śląskiego S.A
Jeśli masz już konto, możesz zamówić kartę w:
- systemie bankowości internetowej (w przypadku użytkowników tego systemu)
- oddziale banku
- Na jaki czas wydawana jest karta?
Na 5 lat.
- W jaki sposób bezpiecznie posługiwać się kartą?
- Zawsze trzymaj kartę w bezpiecznym miejscu.
- Często sprawdzaj, czy nie brakuje żadnej z Twoich kart.
- Korzystaj z powiadomień o transakcjach w aplikacji mobilnej Moje ING mobile i ustaw limity transakcji dla swoich kart.
Dowiedz się więcej na temat bezpieczeństwa kart płatniczych.
- W jaki sposób nadać PIN i aktywować nową kartę?
Możesz aktywować swoją kartę i nadać jej PIN w bankowości internetowej Moje ING – w szczegółach karty.
Jeśli nie korzystasz z bankowości internetowej, możesz to zrobić telefonicznie.
Zadzwoń pod numer
- 801 222 777 - z telefonów stacjonarnych
- + 48 32 357 00 02 - z telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz jeśli dzwonisz z zagranicy.
Aby aktywować kartę i płacić nią zbliżeniowo lub w internecie, pierwszą transakcję najlepiej zrób w Polsce - wypłać pieniądze w naszym bankomacie lub podczas zakupów w sklepie włóż kartę do terminala płatniczego.
Pamiętaj – jeszcze przed aktywacją karty płatniczej, możesz ją dodać do telefonu i realizować transakcje kartą w telefonie. - Jak mogę aktywować odnowioną kartę?
Aby to zrobić, wykonaj transakcję, która wymaga wpisania PIN-u, np. wypłać gotówkę w bankomacie lub zapłać kartą w sklepie.
Wyjątek: jeśli przy okazji odnowienia zamieniasz kartę na nowszy typ (np. kartę VISA na VISA zbliżeniową), nową kartę możesz aktywować tylko w systemie bankowości internetowej lub telefonicznie pod numerem + 48 32 357 00 02.
- Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?
W takim przypadku złóż reklamację. Możesz to zrobić w dowolnym oddziale naszego banku lub pod numerem +48 32 357 00 69. Otrzymasz nową kartę.
- Co mam zrobić, jeśli zgubię kartę?
Jeśli nie wiesz, co się stało z Twoją kartą, możesz ją czasowo zablokować w Moim ING. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona.
Możesz również zastrzec kartę na trzy sposoby:
- w aplikacji mobilnej Moje ING mobile lub systemie bankowości internetowej Moje ING - w szczegółach karty
- pod numerem + 48 32 357 00 12 – nasi konsultanci pracują przez całą dobę
- w naszym oddziale.
Od momentu zastrzeżenia przejmujemy pełną odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane kartą. Jeśli po dokonaniu zastrzeżenia karta płatnicza się odnajdzie, nie będziesz mógł z niej dalej korzystać. Aby zamówić nową kartę, powinieneś złożyć wniosek o jej wydanie.
- Jak zmienić PIN do karty?
Możesz w dowolnej chwili zmienić kod PIN karty:
- w bankomatach ING Banku Śląskiego - znajdź najbliższy bankomat
- w systemie bankowości internetowej - zaloguj się
- pod numerem +48 32 357 00 12 (całkowity koszt połączenia wg stawek operatora).
Za zmianę kodu PIN nie pobieramy opłat.
- Gdzie mogę uzyskać informacje o transakcjach wykonanych moją kartą płatniczą do rachunku?
Najszybciej sprawdzisz historię transakcji w systemie bankowości internetowej Moje ING lub w aplikacji Moje ING mobile. Taką informację znajdziesz też na wyciągu z Twojego konta.
- Co mam zrobić, jeśli bankomat zatrzyma mi kartę?
W takiej sytuacji zastrzeż zatrzymaną kartę i zamów nową. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- w systemie bankowości internetowej
- lub pod numerem +48 32 357 00 12.
- Co się stanie, gdy błędnie wprowadzę numer PIN w sklepie lub bankomacie?
Jeśli wprowadzisz błędny PIN:
- 6 razy podczas płacenia w sklepie, lub
- 3 razy podczas wykonywania transakcji w bankomacie
zablokujemy kartę do czasu, gdy ją odblokujesz. Masz na to 30 dni – po tym czasie musimy trwale zamknąć Twoją kartę.
Kartę możesz odblokować w systemie bankowości internetowej Moje ING lub aplikacji Moje ING mobile - w szczegółach karty. Możesz to również zrobić pod numerem +48 32 357 00 12.
Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u, możesz go zmienić w Moim ING lub pod numerem +48 32 357 00 12. W systemie bankowości internetowej zmienisz PIN prawie wszystkich kart. Wyjątkami są: karta kredytowa VISA Business i K@rta wirtualna ING Visa.
- Jak długo będę czekał na zamówioną kartę?
Kartę otrzymasz do 8 dni roboczych od daty zawarcia umowy lub aneksudo umowy.
- Jaka jest różnica pomiędzy kartą VISA, a MasterCard?
Karty płatnicze VISA i MasterCard wydawane są przez dwie różne organizacje płatnicze – VISA i MasterCard. W związku z tym różna może być akceptowalność tych kart w poszczególnych punktach handlowo-usługowych oraz bankomatach.
- Gdzie można płacić kartą płatniczą?
Z karty możesz korzystać wszędzie tam, gdzie umieszczono znak organizacji płatniczej MasterCard lub VISA:
- mozesz zapłacić nią w punktach handlowo-usługowych: sklepach, restauracjach, również za granicą,
- możesz wypłacić gotówkę w ramach usługi cashback lub z bankomatów na całym świecie.
- Kto może otrzymać Kartę płatniczą?
- Kartę MasterCard Business Zbliżeniową w złotych oraz kartę Visa Business Zbliżeniową wydajemy do kont firmowych w złotych.
- Kartę MasterCard Business w EUR wydajemy do rachunków firmowych w euro.
Użytkownikiem karty może być każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, upoważniona przez firmę do użytkowania karty, która jest rezydentem lub nierezydentem.
Nie ma ograniczenia w liczbie kart wydawanych do jednego konta. Jeden użytkownik może mieć tylko jedną kartę danego typu. - Ile mogę zamówić kart płatniczych, w tym kart zbliżeniowych, do swojego konta firmowego?
Do jednego konta możesz zamówić jedną kartę Visa Business Zbliżeniowa i jedną kartę Mastercard Business Zbliżeniowa. Jednocześnie możesz korzystać również z karty Mastercard w telefonie - jeśli masz aplikację Moje ING mobile i telefon z systemem Android 4.4 lub wyższym i funkcją NFC. Wszystkie karty możesz zamówić w aplikacji mobilnej Moje ING mobile lub w bankowości internetowej Moje ING.
- Do kiedy ważna jest moja karta płatnicza?
Datę tę znajdziesz na karcie. Po informacji „VALID THRU” (czyli: „WAŻNA DO”), znajdują się cztery cyfry podzielone ukośnikiem. Dwie pierwsze oznaczają miesiąc, a dwie następne – rok. Twoja karta jest ważna do ostatniego dnia wskazanego miesiąca.
Przykład: data 07/21 oznacza, że Twoja karta jest ważna do końca lipca 2021 roku.
- Czy można ustalać i zmieniać limity wydatków dla karty?
Tak, możesz w dowolnym momencie ustalić dla swojej karty limity wydatków na transakcje bezgotówkowe (w tym na odległość i na transakcje zagraniczne) i gotówkowe (w tym na transakcje zagraniczne).
Jeśli zamawiasz kartę poprzez system bankowości internetowej lub w placówce Banku, limity możesz wybrać już w momencie składania zamówienia. W przypadku zamówionej karty poprzez bankowość internetową wybrany limit na transakcje bezgotówkowe i gotówkowe będzie stanowił również wartość limitu na transakcje zagraniczne bezgotówkowe i gotówkowe.
W przypadku, gdy zamawiasz kartę przez stronę internetową banku www.ing.pl, otrzymasz kartę z następującymi limitami:
5 000 zł na transakcje gotówkowe i do wysokości salda na transakcje bezgotówkowe, 1000 zł dla transakcji zagranicznych gotówkowych i bezgotówkowych (transakcje realizowane w walucie innej niż zł) oraz 1000 zł dla transakcji na odległość.
W każdej chwili możesz dokonać zmiany limitów:- zmiana wartości limitów dla transakcji bezgotówkowych i gotówkowych możliwa jest w systemie bankowości internetowej oraz w dowolnym oddziale Banku,
- zmiana wysokości limitów dla transakcji zagranicznych bezgotówkowych i gotówkowych (realizowanych w innej walucie niż zł) możliwa jest w systemie bankowości internetowej, w dowolnym oddziale Banku oraz telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych),
- zmiana wysokości limitu dla transakcji na odległość możliwa jest w systemie bankowości internetowej.
Obecnie funkcjonujące limity transakcyjne gotówkowe i bezgotówkowe (tzw. limity ogólne) są nadrzędne w stosunku do limitów dla transakcji zagranicznych gotówkowych i bezgotówkowych, co oznacza, że wartość limitu dla transakcji zagranicznych nie może zostać ustawiona jako wyższa niż wartość limitu ogólnego. Transakcje zagraniczne pomniejszają dzienne limity dla transakcji zagranicznych oraz limity ogólne. Jednocześnie, limit dla transakcji na odległość nie wchodzi w skład limitów dla transakcji zagranicznych – limity wybierane są niezależnie. Limity dla transakcji zagranicznych bezgotówkowych oraz limit dla transakcji na odległość wchodzą w skład limitu transakcyjnego bezgotówkowego ogólnego i wartość żadnego z nich nie może zostać ustawiona na wyższą niż wartość limitu ogólnego.
Zmiana limitów jest bezpłatna.
Opłaty i dokumenty
Wydanie karty | 0 zł | |
---|---|---|
Miesięczna opłata za kartę | jeśli w danym miesiącu kalendarzowym zapłacisz nią łącznie za ponad 300 zł. Sumujemy transakcje kartami: Mastercard Business i Mastercard w telefonie. Opłatę pobieramy ostatniego dnia kolejnego miesiąca | 0 zł |
w pozostałych przypadkach | 7 zł | |
Realizacja transakcji bezgotówkowych | 0 zł | |
Wypłata gotówki | w bankomatach ING Banku Ślaskiego i sieci Planet Cash w kraju | 0 zł |
w ramach Cashback | 0 zł | |
pozostałe wypłaty gotówki w kraju / pozostałe wypłaty gotówki w EUR w krajach SEPA |
5 zł |
|
pozostałe wypłaty gotówki za granicą |
3% kwoty wypłaty |
|
Zastrzeżenie/ zablokowanie karty | 0 zł | |
Wpłata gotówki we wpłatomacie ING Banku Śląskiego i sieci Planet Cash w kraju | na Konto Direct dla Firmy | 0 zł |