Podejrzane telefony i SMS-y
Oszuści mogą sprawić, że połączenia i SMS-y będą wyglądać jak te od nas.
Coś Cię zaniepokoiło? Działaj:
- przerwij połączenie lub zignoruj polecenie z SMS-a
- zadzwoń do nas. Wybierz numer samodzielnie, najlepiej z innego urządzenia.
Podejrzane mejle
Oszuści mogą łatwo sprawić aby mejl wyglądał jak z banku. Będzie się zgadzać nawet końcówka naszego mejla: @ing.pl. To przez tzw. spoofing.
Mejle marketingowe od naszych partnerów są wysyłane z ich własnych domen.
Nie masz pewności, czy mejl jest od nas?
Zadzwoń. Sprawdzimy to.
Tego nigdy nie robimy
Przez telefon w mejlu czy SMS-ie, nigdy:
- nie poprosimy Cię o przeniesienie pieniędzy na inne konto
- nie zapytamy o PIN do aplikacji, PIN do karty, a także o login wraz z pełnym hasłem do Mojego ING
- nie przekonujemy do zainstalowania specjalnych aplikacji - innych niż Moje ING mobile
- nie wysyłamy linków, które prowadzą do Mojego ING
- nie wywieramy na Tobie presji czasu i nie zmuszamy do podejmowania natychmiastowych decyzji.
Czy wiesz, że przez aplikację zadzwonisz wygodniej? Mamy specjalny numer, który automatycznie zweryfikuje Twoją tożsamość, gdy dzwonisz przez aplikację Moje ING.
Zobacz także
Włącz dodatkowe zabezpieczenie Twoich pieniędzy przed cyberoszustami
Włącz dodatkowe zabezpieczenie Twoich pieniędzy przed cyberoszustami
Nasz system zareaguje, gdy zacznie podejrzewać, że to nie Ty np. robisz przelew.