Dostęp do systemu
Pytania i odpowiedzi
- Jak odblokować dostęp do systemu?
Możesz to zrobić przez internet - odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING lub w aplikacji mobilnej wybierając „Nie mogę się zalogować” następnie „Odblokuj dostęp”.
W odpowiedzi wyślemy Ci SMS-em jednorazowy kod autoryzacyjny. W aplikacji mobilnej poprosimy o kilka danych. Po ich podaniu poprosimy o nadanie nowego hasła do Mojego ING oraz nowego PINu do aplikacji mobilnej.Jeśli nie możesz odblokować dostępu SMS-em, w formularzu odblokowania dostępu - zamów przesyłkę z kodem aktywacyjnym. Kod jest ważny 30 dni. Gdy otrzymasz kopertę, zadzwoń pod numer 32 357 00 69 (koszt połączenia według stawek operatora).
Możesz również odblokować dostęp w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań.
Sprawdź co robić gdy jesteś pełnomocnikiem, wspólnikiem lub reprezentantem do konta firmowego
- Jak zalogować się do systemu bankowości internetowej Moje ING?
- Wpisz w przeglądarkę www.ing.pl.
- Wybierz przycisk "Zaloguj" - znajduje się w prawym górnym rogu strony a następnie wybierz "Moje ING".
- Na następnej stronie wpisz - bez odstępów - swój login.
- Kliknij przycisk "Dalej".
- Na następnej stronie uzupełnij wybrane znaki hasła.
Przykład: Twoje hasło do Mojego ING to CzerwonyKapturek21.
Na ekranie widzisz ponumerowane pola: od 1 do 32. Pięć z nich to pola jaśniejsze, niewypełnione - wpisz w nie odpowiednie znaki hasła. Załóżmy, że system wybrał pola nr 1, 3, 4, 7, 9. Dla Twojego hasła będą to znaki: C - e r - - n - K - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hasło możesz wprowadzić także za pomocą klawiatury ekranowej - jest to bezpieczniejszy sposób niż korzystanie z klawiatury standardowej.
Korzystając z klawiatury ekranowej możesz używać następujących klawiszy funkcyjnych:
- SHIFT – tym przyciskiem uruchamiasz znaki specjalne oraz duże litery. Przykład: zamiast „1” pojawi się „!”, a zamiast „q” - „Q”.
- CAPS LOCK – tym przyciskiem uruchamiasz duże litery. Przykład: zamiast "k" pojawi się "K". Aby wrócić do małych liter, wciśnij ponownie CAPS LOCK.
- ALT - tym przyciskiem uruchamiasz polskie znaki. Przykład: zamiast „o” pojawi się „ó”.
- BACKSPACE – tym przyciskiem wyczyścisz ostatnie pole formularza. Kursor będzie migał w poprzednim polu.
- ENTER – tym przyciskiem wysyłasz do nas hasło. Tak samo działa „Zaloguj”, który znajduje się pod klawiaturą ekranową.
Gdy wprowadzisz pięć wybranych znaków hasła, kliknij „Zaloguj”.
Problemy z zalogowaniem się do systemu?
Zwróć uwagę, czy wpisujesz dobry login i hasło - poprzednio mogła się wkraść literówka lub mógł być włączony CAPS LOCK. Czasami układ klawiatury zamienia litery "y" i "z".
Sprawdź jak logować się szybciej i wygodniej
Ważne! Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, zablokujemy dostęp do Twojej bankowości internetowej.
Prosimy, zawsze upewniaj się, że używasz nowoczesnego i bezpiecznego systemu operacyjnego. Wymagają tego nasze certyfikaty zabezpieczeń - SSL SHA-2.
- Na jakich przeglądarkach działa system bankowości internetowej?
- Microsoft Edge – wersja 99 i nowsze
- Chrome – wersja 99 i nowsze
- Mozilla Firefox – wersja 98 i nowsze
- Safari – wersja 12.1.2 i nowsze
- Chcę zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING - jak to zrobić?
Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, otwórz je. Możesz to zrobić:
- przez internet - dla klientów indywidualnych
- w placówce bankowej - miejscu spotkań lub w punkcie sprzedaży ING Express
Jeżeli masz już jednorazowy kod aktywacyjny otrzymany:
- w placówce bankowej - miejscu spotkań lub kurierem wraz z umową - aktywuj konto przez internet. Kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją
Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING
- listem pocztowym - zadzwoń pod numer 32 357 00 69 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1.
Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją.
Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING
Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności!
Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego.
Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku:
- aktywuj konto przez internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją.
Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING
W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta.
Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 32 357 00 69.
- Jak zablokować dostęp do systemu?
Możesz to zrobić na cztery sposoby:
- Skorzystaj z opcji „Blokada dostępu”. Znajdziesz ją w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” - „Bezpieczeństwo”.
- Pięć razy wpisz błędne hasło.
- Udaj się do naszej placówki bankowej - miejsca spotkań lub zadzwoń pod numer 32 357 00 69 (koszt połączenia według stawek operatora).
- Trzy razy wpisz błędny PIN do aplikacji.
- Jak aktywować dostęp do systemu bankowości internetowej?
Gdy otwierasz konto przez internet
Jeżeli otwierasz konto osobiste z opcją autoryzacji przelewem, kurierem lub wideoweryfikacją - aktywuj dostęp tutaj.
Poprosimy Cię o podanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz SMS-em na numer podany we wniosku o otwarcie konta.Jeżeli nie uda Ci się aktywować bankowości, skontaktuj się z nami: +48 32 357 00 69 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych.
Gdy masz już konto i chcesz aktywować bankowość
Będzie Ci potrzebny jednorazowy kod aktywacyjny:
- możesz go zamówić w placówce bankowej - miejscu spotkań lub przez infolinię + 48 32 357 00 69 lub otrzymasz go wraz z umową
- jest ważny przez 30 dni - od dnia, w którym go zamówisz
Jeśli masz już kod aktywacyjny:
- Zadzwoń pod numer +48 32 357 00 69 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1
- Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – dokończ aktywację
Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności!
- Czy mogę zmienić swój login?
Nie. Login nadajemy automatycznie. Nie ma możliwości jego zmiany.
Natomiast możesz zamknąć bankowość, a następnie otworzyć nową, do której nadamy inny login.
Co musisz wiedzieć przed zamknięciem bankowości?
Po zamknięciu bankowości stracisz dotychczasowy login i hasło oraz wszystkie prywatne pliki w „Moich dokumentach” – nie będziemy w stanie ich odtworzyć. Nie będziesz mógł również korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile.
Stracisz też wszystkie dane, które były przypisane do dotychczasowego loginu: przelewy wzorcowe, nazwy własne dla rachunków, listę zdefiniowanych odbiorców przelewu.
Zamykając bankowość nie zamykasz jednocześnie innych produktów i usług, które masz w naszym banku. Stracisz do nich dostęp przez internet.
Bankowość możesz zamknąć, a następnie otworzyć nową w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań.
- Ile jest ważny kod aktywacyjny?
30 dni od dnia, w którym składasz dyspozycję.
- Odblokowanie dostępu i nadanie hasła do bankowości przez pełnomocnika, wspólnika lub reprezentanta do konta firmowego
Wnioski o odblokowanie lub nadanie hasła do Mojego ING, możesz złożyć tylko w oddziale - znajdź oddział z obsługą przedsiębiorców
Jeśli jesteś pełnomocnikiem szczególnym firmy - nie masz odpowiednich uprawnień. W tej sytuacji miożliwość odblokowania dostępu lub nadania nowego hasła do systemu bankowości ma tylko właściciel firmy.
- Czym jest i gdzie znajduje się identyfikator użytkownika - login?
Identyfikator użytkownika to inaczej login, czyli indywidualny ciąg 10 znaków, który otrzymujesz jako nasz klient. Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr.
Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING.
Swój login możesz sprawdzić w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań. A jeśli logujesz się przez aplikację mobilną Moje ING, znajdziesz w swoim profilu w sekcji „Moje dane” - „Dane osobiste”.
- Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do systemu bankowości internetowej ING?
Nie, nasz system działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w każdej chwili możesz złożyć dyspozycję.
Dyspozycje realizujemy jednak w ustalonych terminach – w tym przypadku ma znaczenie, kiedy składasz nam zlecenie.Oczywiście zdarzają się sytuacje losowe, kiedy musimy na jakiś czas wyłączyć system. Zawsze jednak wyświetlamy o tym informację.
- Czy mogę zalogować się do systemu bankowości internetowej ING z innego komputera niż mój?
Tak - jeśli komputer jest podłączony do internetu i spełnia nasze wymagania techniczne.
- Ile kosztuje korzystanie z systemu bankowości internetowej ING?
Założenie naszej bankowości jest bezpłatne. W niektórych przypadkach naliczamy opłaty za transakcje – wysokość tych opłat zależy od rodzaju rachunku. Zawsze jednak transakcje, które wykonujesz w bankowości internetowej są tańsze od tych samych transakcji w placówce bankowej - miejscu spotkań lub punkcie obsługi kasowej. Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.
- Jakie musi być hasło dostępu do systemu bankowości internetowej ING?
Hasło musi liczyć od 10 do 32 znaków i składać się z co najmniej jednej dużej litery, jednej małej litery i cyfry. Musi też różnić się od wcześniejszych haseł w systemie i być trudne do odgadnięcia.
Zobacz jak stworzyć bezpieczne hasło
Co, jeśli źle wpiszę hasło?
W takim przypadku zobaczysz komunikat: "Login i/lub hasło są błędne". Wpisz hasło jeszcze raz, najczęściej przyczyną błędu jest literówka lub włączony przez przypadek CAPS LOCK.
Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, zablokujemy dostęp do Twojej bankowości internetowej. W takiej sytuacji odblokuj hasło przez internet lub zadzwoń do nas: 32 357 00 69 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych). Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Kto może korzystać z systemu bankowości internetowej ING?
Każdy, kto ma przynajmniej jeden z poniższych rachunków:
- Konto osobiste w PLN lub konto osobiste w walutach wymienialnych
- Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotych lub w walutach wymienialnych
Udostępniamy też system bankowości internetowej osobom, które mają tylko kartę kredytową w naszym banku.
- Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie bankowości internetowej ING?
5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła.
Sprawdź więcej pytań i odpowiedzi