Pytania i odpowiedzi

  • Jak szybko sprawdzić stan konta?

    Wejdź do sekcji "Dzisiaj".

    Kwota „Mam” zawiera sumę dostępnych środków: na kontach oszczędnościowych i bieżących, w ramach limitu karty kredytowej i zadłużenia w koncie, inwestycji, lokat, kart wirtualnych i przedpłaconych oraz na kontach, których jesteś pełnomocnikiem, współwłaścicielem lub przedstawicielem.

    Jeśli chcesz widzieć stan konta od razu po zalogowaniu, wejdź w „Ustawienia”, następnie „Widok”. W polu „Wyświetlaj na stronie głównej:” zaznacz opcję „Ile masz pieniędzy”.

    Stan konta bez logowania do Mojego ING?

    Wystarczy pobrać aplikację Moje ING mobile na swój telefon. Możesz ustawić stan konta na ekranie startowym aplikacji lub wprost na ekranie telefonu (nowość!). 

    Żeby widzieć stan konta na ekranie przed zalogowaniem - wybierz opcję "Dodaj skrót +" i "Stan Twojego konta". Wybierz, które konto mamy wyświetlać i w jakiej formie - procentów czy kwoty. I już :)

    Żeby widzieć stan konta jeszcze szybciej, wprost na ekranie telefonu - ustaw widżet aplikacji Moje ING zgodnie z systemem operacyjnym swojego telefonu. 

    Jako pierwsi z nowości będą mogli skorzystać właściciele iPhone'ów. Użytkowników Androida prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości :)

    Jak ustawić widżet na iPhone

    1. Na ekranie początkowym dotknij i przytrzymaj ikonę aplikacji lub pusty obszar, aż ikony aplikacji zaczną drżeć.

    2. Dotknij przycisk Dodaj „+” w lewym górnym rogu.

    3. Wybierz widżet Moje ING, następnie stuknij opcję Dodaj widżet. Możesz również złapać widżet i przeciągnąć go w dowolne miejsce na pulpicie telefonu.

    4. Stuknij opcję "Gotowe".

  • Czy system umożliwia jednocześnie dostęp do kont firmowego i osobistego?

    Jeżeli posiadasz konto firmowe prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie posiadasz konto osobiste, możemy nadać Ci jeden Identyfikator Użytkownika (login) do bankowości. Wymaga to podpisania aneksu do umowy o wspólny identyfikator - załatwisz to w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań.

    Jeżeli prowadzisz inną firmę (nie jednoosobową działalność gospodarczą) konieczne będzie posługiwanie się odrębnym Identyfikatorem Użytkownika (loginem).

  • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby. 

    1. W Moim ING - wybierz Karty i płatności telefonem, a następnie wejdź w szczegóły karty i kliknij „Zastrzeż kartę”.
    2. Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę. 
    3. W placówce bankowej - miejscu spotkań. 
  • Czym się różni zastrzeganie karty od czasowej blokady?

    Jeśli zablokujesz czasowo kartę, możesz ją odblokować w ciągu 30 dni. Jeśli tego nie zrobisz, automatycznie zamkniemy kartę.
    Jeśli zastrzeżesz kartę, nie możesz jej więcej używać. Jeśli chcesz ponownie korzystać z karty, musisz zamówić nową.

    Czasowa blokada karty nie zwalnia z opłaty miesięcznej za kartę.
    Jeśli zastrzeżesz kartę, ostatnia opłata podlega proporcjonalnemu rozliczeniu za dany cykl rozliczeniowy.
     

  • Jak zablokować kartę czasowo?

    W Moim ING wybierz Karty i płatności telefonem, wejdź w szczegóły karty, a następnie Zablokuj czasowo kartę.

    Jeżeli czasowo zablokujesz kartę, nie możesz nią płacić również za pomocą telefonu lub zegarka.
     

  • Jak odblokować kartę zablokowaną czasowo?

    Kartę debetową odblokujesz w Moim ING. Masz na to 30 dni. Po tym czasie ją zamkniemy.
    Wybierz Karty i płatności telefonem, wejdź w szczegóły karty, a następnie Odblokuj kartę. Żeby zacząła działać, przy pierwszej transakcji po odblokowaniu, włóż kartę do terminala płatniczego lub bankomatu i potwierdź transakcję PIN-em.

    Odblokowaną kartą debetową Visa możesz ponownie płacić także za pomocą telefonu lub zegarka.

    Kartę może odblokować tylko jej użytkownik, także osoba małoletnia (13-18 lat).

    W przypadku karty przedpłaconej Mastercard dla klientów poniżej 13 roku życia, kartę odblokowuje posiadacz karty (rodzic), a nie użytkownik karty.
     

  • Czy mogę zrezygnować z odnowienia karty?

    Twoja karta jest ważna do ostatniego dnia miesiąca, który jest na karcie.
    Przykład: 08/25 - karta jest ważna do 31 sierpnia 2025 roku.

    Karty do konta oraz karty kredytowe odnawiamy automatycznie co 5 lat.

    Około miesiąc przed utratą ważności wyślemy nową kartę na Twój adres korespondencyjny. Nie możesz przesunąć tego terminu. Jeśli nie chcesz dłużej korzystać z karty, możesz ją zamknąć w Moim ING - w szczegółach karty. 

    Jeśli Twoja karta ma indywidualną grafikę (Moja Karta ING), za jej odnowienie pobierzemy 15 zł.

  • Jak mogę zrezygnować z karty?

    Z karty do konta możesz zrezygnować: 

    • w Moim ING - przejdź do Karty i płatności telefonem, wskaż kartę, z której chcesz zrezygnować i wybierz Zamknij kartę na dole ekranu
    • w placówce bankowej - miejscu spotkań

    Jeżeli nie masz 18 lat - Twoją kartę może zamknąć rodzic lub opiekun w Moim ING lub placówce bankowej - miejscu spotkań.

  • Dlaczego saldo dostępne może być mniejsze niż bieżące?
    •  Saldo dostępne to pieniądze, z których możesz korzystać pomniejszone o blokady np. z niezaksięgowanej jeszcze transakcji kartą w sklepie.
    • Saldo bieżące nie wlicza tych blokad.