Autoryzacja transakcji
Pytania i odpowiedzi
Autoryzacja mobilna
- Mam już aplikację, a mimo to muszę podać kod SMS. Dlaczego?
Autoryzacja mobilna jest kolejną z metod autoryzacji stosowanych przez nas i nie zastępuje SMS. O metodzie autoryzacji dla transakcji decyduje bank.
- Jak aktywować autoryzację mobilną?
Nie musisz nic robić. Wystarczy, że masz aktywną aplikację Moje ING mobile.
- Co się stanie, gdy zostanie przekroczony czas na autoryzację transakcji w Moje ING mobile?
System automatycznie anuluje transakcję, a w Moje ING pojawi się odpowiedni komunikat.
- Dlaczego mam korzystać z autoryzacji mobilnej?
Jest to wygodne – nie czekasz na SMS-a i nie przepisujesz jednorazowych kodów autoryzacyjnych. Logujesz się do aplikacji i jednym kliknięciem autoryzujesz transakcję w aplikacji.
- Jak zmienić urządzenie, na którym działa autoryzacja mobilna?
Autoryzacja mobilna działa na wszystkich urządzeniach, które mają zainstalowaną i aktywowaną aplikację Moje ING mobile.
Zatem - jeśli chcesz zmienić urządzenie, na którym ma działać autoryzacja mobilna, zainstaluj i aktywuj na nim aplikację Moje ING mobile.
- Jeśli zmienię sposób autoryzacji na SMS, to czy ponownie mogę powrócić do autoryzacji za pomocą Moje ING mobile?
Gdy zmienisz metodę autoryzacji transakcji na SMS, to zmiana ta będzie dotyczyć tylko obecnie realizowanej transakcji.
Podczas wykonywania kolejnych przelewów możemy ponownie poprosić Cię o ich mobilną autoryzację. Za każdym razem będziesz mieć dostępną opcję zmiany autoryzacji na SMS.
- Na czym polega autoryzacja mobilna?
Jeśli wykonujesz przelew na komputerze, możemy poprosić Cię o autoryzację w aplikacji Moje ING mobile.Aby autoryzować przelew mobilnie - zaloguj się do aplikacji. Otrzymasz w niej informację ze szczegółami transakcji. Jeśli szczegóły transakcji się zgadzają – potwierdź ją. Gotowe.
Autoryzacja SMS
- Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?
Takie ryzyko jest niewielkie.
Jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, na którym masz zainstalowaną naszą aplikację – usuń go jak najszybciej z listy Zaufanych urządzeń:
- samodzielnie - możesz to zrobić w ustawieniach aplikacji: przez Moje ING na komputerze lub przez naszą aplikację jeśli masz ją zainstalowaną na drugim telefonie.
- możesz też do nasz zadzwonić – kontakt z nami
- Nie przyszedł mi kod SMS do autoryzacji
Jeśli nie otrzymujesz SMS-a z kodem autoryzacyjnym:
- sprawdź, czy Twoja skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona
- wyłącz i włącz telefon
- upewnij się, że numer telefonu do autoryzacji transakcji się zgadza. Znajdziesz go w Moim ING w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” – „Bezpieczeństwo” – „Telefon autoryzacyjny”
- skontaktuj się z operatorem Twojej sieci komórkowej.
Masz naszą aplikację na telefon?
Możesz w niej autoryzować część transakcji. Także tych zlecanych w Moim ING na komputerze - bez czekania na kod SMS i przepisywania go.
Jesteś pełnomocnikiem do konta firmowego?
SMS nie dojdzie. Jeśli jesteś pełnomocnikiem, wspólnikiem lub reprezentantem do konta firmowego, odblokowanie dostępu lub nadanie nowego hasła do bankowości - możesz zrobić tylko w oddziale. Znajdź oddział z obsługą przedsiębiorców
Jeśli jesteś pełnomocnikiem szczególnym firmy - nie masz uprawnień do odblokowania i nadania hasła do bankowości. Może to zrobić tylko właściciel firmy.
- Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?
Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 3 minuty od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.
- Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?
Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji i jednorazowy kod.
Przykładowa treść SMS-a:
Robisz przelew na konto 79 XXX 981, na kwote 533,00 PLN. Kod do autoryzacji: 12345678.
Ważne!
Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów - bez napisu "ING".
- +18 444 802 401
- +36 203 444 494
- +36 303 444 702
- +36 707 009 878
- +36 303 444 295
- 8810
- 1998
- 1795
- +48 606 600 300
- +48 663 777 188
- +48 514 722 033
- +48 514 722 204.
W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.
Bardzo ważne!
Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.
Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234. - Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?
Ekran wygląda następująco:
Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?
Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.
- Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?
Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.
- Jak zautoryzować transakcję za granicą?
Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.
Autoryzacja transakcji
Mobilna, PIN-em lub SMS-em
Sprawdź więcej pytań i odpowiedzi