Pytania i odpowiedzi

Autoryzacja mobilna

Autoryzacja SMS

  • Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?

    Takie ryzyko jest niewielkie.

    Jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, na którym masz zainstalowaną naszą aplikację – usuń go jak najszybciej z listy Zaufanych urządzeń:

    • samodzielnie - możesz to zrobić w ustawieniach aplikacji: przez Moje ING na komputerze lub przez naszą aplikację jeśli masz ją zainstalowaną na drugim telefonie.
    • możesz też do nasz zadzwonić – kontakt z nami
  • Nie przyszedł mi kod SMS do autoryzacji

    Jeśli nie otrzymujesz SMS-a z kodem autoryzacyjnym:

    • sprawdź, czy Twoja skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona
    • wyłącz i włącz telefon
    • upewnij się, że numer telefonu do autoryzacji transakcji się zgadza. Znajdziesz go w Moim ING w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” – „Bezpieczeństwo” – „Telefon autoryzacyjny”
    • skontaktuj się z operatorem Twojej sieci komórkowej.

    Masz naszą aplikację na telefon?

    Możesz w niej autoryzować część transakcji. Także tych zlecanych w Moim ING na komputerze  - bez czekania na kod SMS i przepisywania go.

    Jesteś pełnomocnikiem do konta firmowego?

    SMS nie dojdzie. Jeśli jesteś pełnomocnikiem, wspólnikiem lub reprezentantem do konta firmowego, odblokowanie dostępu lub nadanie nowego hasła do bankowości  - możesz zrobić tylko w oddziale. Znajdź oddział z obsługą przedsiębiorców

    Jeśli jesteś pełnomocnikiem szczególnym firmy - nie masz uprawnień do odblokowania i nadania hasła do bankowości. Może to zrobić tylko właściciel firmy.
     

  • Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?

    Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 3 minuty od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.

  • Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?

    Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji i jednorazowy kod.

    Przykładowa treść SMS-a:

    Robisz przelew na konto 79 XXX 981, na kwote 533,00 PLN. Kod do autoryzacji: 12345678.

    Ważne!

    Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów - bez napisu "ING".

    • +18 444 802 401
    • +36 203 444 494
    • +36 303 444 702
    • +36 707 009 878
    • +36 303 444 295
    • 8810
    • 1998
    • 1795
    • +48 606 600 300
    • +48 663 777 188
    • +48 514 722 033
    • +48 514 722 204.

    W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.

    Bardzo ważne!

    Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.

    Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.

    Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
    Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234.

  • Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?

    Ekran wygląda następująco:

    Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?
    Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.

    Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.

  • Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?

    Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.

  • Jak zautoryzować transakcję za granicą?

    Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.