Pytania i odpowiedzi

  • Czy mogę anulować przelew?

    Masz dwie możliwości.

    1. Odwołanie przelewu

    Możesz odwołać przelewy zwykłe w złotych, które zlecasz do innego banku w Polsce z kont osobistych i firmowych w złotych. 

    Przelew złożony:

    • od godziny 0:01 do 8:15 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 9:00 w dniu złożenia przelewu
    • od godziny 8:16 do 11:35 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 13:00 w dniu złożenia przelewu
    • od godziny 11:36 do 14:45 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 15:30 w dniu złożenia przelewu
    • od godziny 14:46 do 24:00 w dni robocze możesz odwołać do godziny 9:00 najbliższego dnia roboczego
    • od godziny 0:01 do 24:00 w sobotę, niedzielę i święta możesz odwołać do godziny 9:00 do najbliższego dnia roboczego

    Jak odwołać przelew?

    Przelew odwołasz w Historii w szczegółach transakcji – użyj opcji Odwołaj przelew. Link będzie widoczny tylko w czasie, gdy możesz skorzystać z tej usługi.

    Pieniądze zwrócimy na Twoje konto najpóźniej w następnym dniu roboczym. 


    2. Zgłoszenie błędnego przelewu

    Jak możesz odzyskać pieniądze z błędnego przelewu, jeśli nie widzisz już opcji „Odwołaj przelew”?

    Wyślemy do banku odbiorcy prośbę o zwrot pieniędzy. Zrobimy to do 3 dni. Jeśli właściciel konta się zgodzi, pieniądze wrócą na Twoje konto. To wszystko, co możemy  zrobić.

    Jeśli do 30 dni od zgłoszenia nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, możesz złożyć wniosek o dane odbiorcy. Poprosimy o nie bank odbiorcy. Przekażemy Ci te informacje, jeśli je dostaniemy. Możesz wtedy starać się o zwrot pieniędzy w postępowaniu cywilnym.

    Jeśli uważasz, że ktoś Cię oszukał, zgłoś sprawę na policji.

     

  • Jakich przelewów nie możesz odwołać?

    Dla tych typów przelewów nie zobaczysz opcji „Odwołaj przelew”:

    • Przelewy wewnętrzne bez przewalutowania – czyli na inne konta w naszym banku, w tym Twoje własne konta
    • Przelewy w trybie ekspresowym: Express Elixir i BlueCash
    • Przelewy priorytetowe SORBNET
    • Przelewy na telefon BLIK
    • Doładowania telefonów
    • Wymiany walut w kantorze
    • Szybkie przelewy zrealizowane przez Płać z ING (np. szybkie płatności w sklepach internetowych)
    • Przelewy realizowane przez klientów indywidualnych z kont oszczędnościowych
    • Przelewy w mechanizmie podzielonej płatności (split payment) z kont firmowych
    • Transakcje realizowane przez przedsiębiorców, którzy korzystają z Modułu Użytkownika
    • Przelewy zlecone z kont w innych bankach
    • Przelewy z kont firmowych, które zostały zrealizowane ze środków na koncie VAT
    • Przelewy wysłane w ramach zlecenia stałego.
       
  • Czy mogę odwołać przelew walutowy?

    Możesz odwołać:

    1. przelew walutowy, SEPA oraz TARGET, który zlecisz w Moim ING

    • w dni robocze - po godzinie 17:00
    • w sobotę, niedziele i święta  - przez cały dzień

    2. przelew wewnętrzny z przewalutowaniem (na konto w naszym banku), który zlecisz w Moim ING

    • w dni robocze - po godzinie 19:00
    • w sobotę, niedziele i święta  - przez cały dzień.

    Na odwołanie masz czas do północy przed najbliższym dniem roboczym.

    Jak to zrobić?

    • W moim ING wybierz Usługi a następnie Zaplanowane płatności.
    • Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać
    • Kliknij: „Usuń” i gotowe.
  • Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?

    Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy. Realizujemy go w tzw. ciągłym trybie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Aby wysłać ten przelew, wejdź w „Wykonaj transakcje”, kliknij „Czas realizacji” i wybierz „Expresowy".

    Listę banków, do których możesz wysłać ten przelew, znajdziesz tutaj.

    Dowiedz się więcej o przelewie Express ELIXIR

  • Jak odwołać stałe zlecenie?
    • W Moim ING wejdź do Usług, a następnie wybierz Zaplanowane płatności.
    • Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać.
    • Kliknij w: „Odwołaj ten przelew” i potwierdź.
  • Jak odwołać przelew z przyszłą datą realizacji?
    • W Moim ING wejdź do Usług, a następnie wybierz Zaplanowane płatności.
    • Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać.
    • Kliknij: „Usuń” i gotowe.
  • Ile kosztuje odwołanie przelewu?

    Odwołanie przelewu krajowego w złotych z kont w PLN na konto w innym banku w Polsce złożonego przez Moje ING kosztuje:

    • Dla Konta z Lwem Mobi, Direct, Komfort, Active, Student, Klasyczne – 1 zł
    • Dla Konta z Lwem PRP -  0 zł
    • Dla rachunków firmowych: Konta Direct dla Firmy, Direct, Direct dla Wspólnot Mieszkaniowych, ZYSK, ZYSK + oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego - 5 zł

    Dla pozostałych przelewów, które można odwoływać - bezpłatnie.

    Szczegóły w Tabeli Opłat i Prowizji dla klienta indywidualnego

    oraz Tabeli Opłat i Prowizji dla Przedsiębiorców

  • Co to są przelewy wzorcowe?

    W bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach znajdziesz ostatnie płatności do danego odbiorcy. Dzięki temu szybciej je powtórzysz. 

    Nowego odbiorcę utworzysz w zakładce „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców. Wykonaj przelew, a następnie zapisz jego odbiorcę. 

    Zapisanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej.

    Gdy system zaciągnie dane odbiorcy do formatki przelewu, możesz je edytować.