Przelewy i płatności
Pytania i odpowiedzi
- Czy mogę anulować przelew?
Masz dwie możliwości.
1. Odwołanie przelewu
Możesz odwołać przelewy zwykłe w złotych, które zlecasz do innego banku w Polsce z kont osobistych i firmowych w złotych.
Przelew złożony:
- od godziny 0:01 do 8:15 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 9:00 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 8:16 do 11:35 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 13:00 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 11:36 do 14:45 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 15:30 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 14:46 do 24:00 w dni robocze możesz odwołać do godziny 9:00 najbliższego dnia roboczego
- od godziny 0:01 do 24:00 w sobotę, niedzielę i święta możesz odwołać do godziny 9:00 do najbliższego dnia roboczego
Jak odwołać przelew?
Przelew odwołasz w Historii w szczegółach transakcji – użyj opcji Odwołaj przelew. Link będzie widoczny tylko w czasie, gdy możesz skorzystać z tej usługi.
Pieniądze zwrócimy na Twoje konto najpóźniej w następnym dniu roboczym.
2. Zgłoszenie błędnego przelewuJak możesz odzyskać pieniądze z błędnego przelewu, jeśli nie widzisz już opcji „Odwołaj przelew”?
- Jeśli znasz odbiorcę przelewu - najlepiej od razu się z nim skontaktuj i poproś o zwrot pieniędzy.
- Jeśli nie znasz odbiorcy - skorzystaj z formularza zgłoszenia błędnego przelewu w Moim ING.
Wyślemy do banku odbiorcy prośbę o zwrot pieniędzy. Zrobimy to do 3 dni. Jeśli właściciel konta się zgodzi, pieniądze wrócą na Twoje konto. To wszystko, co możemy zrobić.
Jeśli do 30 dni od zgłoszenia nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, możesz złożyć wniosek o dane odbiorcy. Poprosimy o nie bank odbiorcy. Przekażemy Ci te informacje, jeśli je dostaniemy. Możesz wtedy starać się o zwrot pieniędzy w postępowaniu cywilnym.
Jeśli uważasz, że ktoś Cię oszukał, zgłoś sprawę na policji.
- Jakich przelewów nie możesz odwołać?
Dla tych typów przelewów nie zobaczysz opcji „Odwołaj przelew”:
- Przelewy wewnętrzne bez przewalutowania – czyli na inne konta w naszym banku, w tym Twoje własne konta
- Przelewy w trybie ekspresowym: Express Elixir i BlueCash
- Przelewy priorytetowe SORBNET
- Przelewy na telefon BLIK
- Doładowania telefonów
- Wymiany walut w kantorze
- Szybkie przelewy zrealizowane przez Płać z ING (np. szybkie płatności w sklepach internetowych)
- Przelewy realizowane przez klientów indywidualnych z kont oszczędnościowych
- Przelewy w mechanizmie podzielonej płatności (split payment) z kont firmowych
- Transakcje realizowane przez przedsiębiorców, którzy korzystają z Modułu Użytkownika
- Przelewy zlecone z kont w innych bankach
- Przelewy z kont firmowych, które zostały zrealizowane ze środków na koncie VAT
- Przelewy z kont firmowych na ZUS lub US, które zostały zrealizowane w całości lub częściowo z konta VAT
- Przelewy wysłane w ramach zlecenia stałego.
- Czy mogę odwołać przelew walutowy?
Możesz odwołać z kont osobistych:
1. przelew walutowy, SEPA oraz TARGET, który zlecisz w Moim ING
- w dni robocze - po godzinie 17:00
- w sobotę, niedziele i święta - przez cały dzień
2. przelew wewnętrzny z przewalutowaniem (na konto w naszym banku), który zlecisz w Moim ING
- w dni robocze - po godzinie 19:00
- w sobotę, niedziele i święta - przez cały dzień.
Na odwołanie masz czas do północy przed najbliższym dniem roboczym.
Jak to zrobić?
- W moim ING wybierz Usługi a następnie Zaplanowane płatności.
- Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać
- Kliknij: „Usuń” i gotowe.
- Czy mogę wysłać przelew do Rosji?
Nie realizujemy przelewów w rublach rosyjskich. Nadal można jednak wysłać przelew do Rosji w innej walucie, na konta w bankach, które nie zostały objęte sankcjami.
Jeżeli którakolwiek ze stron transakcji lub przedmiot transakcji będą objęte sankcjami, transakcja nie zostanie zrealizowana.
- Jakie są ograniczenia ze strony banku w obsłudze przelewów do/z Rosji i Białorusi?
Przestrzegamy sankcji międzynarodowych. W związku z decyzją o ich nałożeniu, obecnie nie realizujemy transakcji z tymi bankami.
Więcej informacji:
- Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?
Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy. Realizujemy go w tzw. ciągłym trybie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Aby wysłać ten przelew, wejdź w „Wykonaj transakcje”, kliknij „Czas realizacji” i wybierz „Expresowy".
Listę banków, do których możesz wysłać ten przelew, znajdziesz tutaj.
- Co to są przelewy wzorcowe?
W bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach znajdziesz ostatnie płatności do danego odbiorcy. Dzięki temu szybciej je powtórzysz.
Nowego odbiorcę utworzysz w zakładce „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców. Wykonaj przelew, a następnie zapisz jego odbiorcę.
Zapisanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej.
Gdy system zaciągnie dane odbiorcy do formatki przelewu, możesz je edytować.
- Jak odwołać stałe zlecenie?
- W Moim ING wejdź do Usług, a następnie wybierz Zaplanowane płatności.
- Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać.
- Kliknij w: „Odwołaj ten przelew” i potwierdź.
- Ile kosztuje odwołanie przelewu?
Odwołanie przelewu krajowego w złotych z kont w PLN na konto w innym banku w Polsce złożonego przez Moje ING kosztuje:
- Dla Konta z Lwem Mobi, Direct, Komfort, Active, Student, Klasyczne – 1 zł
- Dla Konta z Lwem PRP - 0 zł
- Dla rachunków firmowych: Konta Direct dla Firmy, Direct, Direct dla Wspólnot Mieszkaniowych, ZYSK, ZYSK + oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego - 5 zł
Dla pozostałych przelewów, które można odwoływać - bezpłatnie.
Szczegóły w Tabeli Opłat i Prowizji dla klienta indywidualnego
- Jak odwołać przelew z przyszłą datą realizacji?
- W Moim ING wejdź do Usług, a następnie wybierz Zaplanowane płatności.
- Wybierz transakcję, którą chcesz odwołać.
- Kliknij: „Usuń” i gotowe.
Przelewy
Proste i wygodne.
Sprawdź więcej pytań i odpowiedzi