Bankuj online,
przez telefon lub komputer

Większość rzeczy załatwisz bezpiecznie z domu przez Moje ING.

Unikaj oddziałów i bankomatów

Przewija się w ich pobliżu dużo ludzi. Nie chodź tam, jeśli nie musisz.

Płać zbliżeniowo,
telefonem lub kartą

Staraj się unikać gotówki. Teraz zapłacisz bez podawania PIN do 100 zł.

Rób zakupy
przez internet

Im mniej kontaktu ze sprzedawcami i innymi klientami, tym lepiej.

Bankuj z domu, bez wychodzenia - w Moim ING

  • W telefonie

  • Na komputerze

W telefonie

1

Pobierz Moje ING na telefon

Wybierz swój system operacyjny.

   

Więcej o aplikacji Moje ING

2

Aktywuj Moje ING

Uruchom aplikację.

Potrzebny Ci będzie: login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i PIN, którym będziesz logować się do aplikacji.

Zobacz jak aktywować Moje ING w telefonie

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Na komputerze

1

Aktywuj Moje ING

Wejdź na www.ing.pl/nadajhaslo i podaj:

  • login do Mojego ING (znajdziesz go w umowie do konta)
  • numer PESEL
  • nazwisko rodowe matki

 

2

Nadaj hasło

Zgodnie z opisanymi zasadami bezpieczeństwa.

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Korzystaj z Mojego ING

Więcej o możliwościach naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.
Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem - załóż konto z dostępem do Mojego ING.

Ważne pytania i odpowiedzi - to teraz warto wiedzieć

Kredyty, pożyczki, zadłużenie

Rachunki, płatności, karty

  • Jak teraz najlepiej opłacać rachunki?

    Najlepiej z domu, poprzez bankowość internetową lub mobilną. Wizyty w oddziale banku lub punktach opłacania rachunków wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Jeśli opłacasz rachunki samodzielnie, robisz to najbezpieczniej, najszybciej i bez opłat. W bankowości internetowej Moje ING do dyspozycji masz przelewy, możesz ustawić automatyczne opłacanie rachunków przez stałe zlecenie lub polecenie zapłaty. Jeśli korzystasz z linków od dostawców usług lub szybkich płatności w ich systemach, możesz je wygodnie opłacać tak, jak zakupy internetowe - płatnościami internetowymi Płać z ING lub kodami BLIK.

    Pamiętaj, że Twojej pomocy mogą teraz potrzebować osoby starsze. Wytłumacz im, w jaki sposób mogą opłacić rachunki przez bankowość internetową lub po prostu zrób to za nich. Jeśli mieszkają osobno, najlepiej wyjaśnij to przez telefon.

  • Jak teraz najlepiej płacić w sklepach?

    Płać zbliżeniowo - kartą lub telefonem. Gotówka przechodzi przez wiele rąk, a karta i telefon są tylko Twoje. Nasi klienci mają dostęp do wielu form płatności zbliżeniowych - za pomocą kart do konta i kredytowych, oraz płatności telefonem i zegarkiem. I pamiętaj – kiedy czekasz w kolejce do kasy, nie stój za blisko innych klientów. WHO zaleca dystans 1,5 metra.

    Sprawdź, jaką metodę płatności bezgotówkowej wybrać dla siebie.

    Więcej

  • Dlaczego mam teraz robić zakupy przez internet?

    Najłatwiej zarazić się poprzez bezpośrednie kontakty ludzi. Im rzadziej będziesz mieć kontakt z nieznajomymi, tym jesteś bezpieczniejszy. Dlatego jako bank zalecamy pozostanie w domu i załatwienie na odległość tych spraw, dla których jest to  możliwe. Robiąc zakupy przez internet, nie ryzykujesz kontaktu z innymi klientami i z obsługą sklepu. Zamawiając dostawę do paczkomatu - nie musisz odbierać przesyłki od kuriera. Płacąc za zakupy przez internet - ograniczasz kontakt z gotówką.

    Jako bank wspieramy różne metody płatności za zakupy internetowe: Płać z INGpłatności kartami do konta i kredytowymi, płatności kodami BLIK

    Więcej

  • Co mam zrobić, gdy opłacone przeze mnie zamówienie nie zostało zrealizowane?

    Takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza teraz wiele firm i instytucji jest zmuszone reorganizować dostawy, dystrybucję, odwoływać imprezy. Dlatego wszyscy klienci korzystający z kart płatniczych są objęci usługą Chargeback, w ramach której pomagamy odzyskać wydane pieniądze za niezrealizowane zakupy i usługi. To szybka i bezpieczna metoda, która zabezpiecza Twoje zakupy internetowe.

    Więcej

  • Jaką kwotę płatności zbliżeniowej trzeba potwierdzić PIN-em?

    Ponad 100 zł (nie jak poprzednio 50 zł). Zmianę wprowadziliśmy 20 marca na podstawie rekomendacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, we współpracy z organizacjami płatniczymi. Chodzi o to, by nasi klienci jak najrzadziej mieli fizyczny kontakt z klawiaturą. Ta zmiana nie będzie działała natychmiast, ponieważ wymaga dostosowania terminali płatniczych. Dotyczy ona wszystkich banków i właścicieli terminali płatniczych – niektórzy z nich mogą wprowadzić zmiany nieco później od nas. Dlatego jeszcze przez jakiś czas płatności powyżej 50 zł mogą wymagać potwierdzenia PIN-em.

    Więcej

  • Jak najlepiej płacić za granicą?

    Obecnie wiele granic jest zamkniętych, występują też inne utrudnienia w podróżowaniu. Jeśli epidemia złapała Cię za granicą - powinieneś przygotować się do płacenia w sposób, który zabezpieczy Cię przed dodatkowymi kosztami. Do Twojej dyspozycji mamy konto walutowe, które możesz podłączyć do swojej karty Visa wielowalutowej i zasilać pieniędzmi poprzez kantor w Moim ING.

    Więcej

  • Co to są limity transakcyjne? Jak je zmienić?

    To limity, które określają, jaką kwotę Twoich pieniędzy można jednorazowo lub w danym czasie wydać lub wypłacić. Dotyczą one kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych. Zabezpieczają Twoje pieniądze, bo w wypadku kradzieży karty lub telefonu ograniczają kwotę, którą możesz stracić do czasu zastrzeżenia karty.

    Więcej

  • Jak zdobyć dodatkową kartę do konta, np. dla innego członka rodziny?

    Aby to zrobić, musisz ustanowić tą osobę pełnomocnikiem do konta w Moim ING. Funkcję tę znajdziesz w szczegółach konta. Po potwierdzeniu, zyskasz możliwość zamówienia indywidualnej, imiennej karty dla pełnomocnika.

    Możesz też zamówić kartę przedpłaconą Mastercard, którą bezpośrednio zasilasz przelewem ze swojego konta. Dla swojego dziecka możesz otworzyć konto Mobi 13-18 lat z kartą i możliwością płacenia telefonem.

  • Jak mogę teraz doładować telefon?

    Nie idź po „zdrapkę” do sklepu czy kiosku - możesz to zrobić z domu, bez wychodzenia. Możesz doładować swój telefon lub telefon innej osoby - np. osoby starszej, dla której wychodzenie jest teraz szczególnie niebezpieczne. Doładowania telefonów znajdziesz w „Przelewach” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Moje ING. Wystarczy wpisać numer telefonu, który chcesz doładować.

    Więcej

Inwestycje i oszczędności

Gotówka, bankomaty, awizacja

Nasze oddziały

  • Czy muszę iść z moją sprawą do oddziału?

    Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie. Unikaj kolejek i zbędnego ryzyka.

  • Czy zamierzacie zamykać oddziały?

    Nie. Może jednak dojść do sytuacji, w której będziemy zamykać niektóre z nich. Jak wiesz, szkoły i przedszkola są zamknięte. Dzieci wymagają opieki – dlatego nie wszędzie możemy zapewnić odpowiedną liczbę pracowników. Również w trosce o bezpieczeństwo - ograniczamy godziny otwarcia oddziałów. Od poniedziałku, 16 marca, będą czynne tylko od godziny 11:00 do 15:00. Do odwołania nieczynne będą punkty ING Express w galeriach handlowych.

    Więcej.

  • Jak sprawdzić, które oddziały i kiedy są czynne?

    Zachęcamy, aby odłożyć wizyty w oddziale na później, jeśli to możliwe. Większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. Prosimy, aby w obecnej sytuacji nie korzystać z oddziałów, jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła czy wyższą temperaturę.

    Jeśli jednak wizyta w oddziale jest konieczna, do odwołania zmieniamy sposób działania naszych oddziałów.

    • nie pracujemy w weekendy. Oddziały, które były dostępne w soboty i niedziele, będą w te dni nieczynne,
    • oddziały, które będą działać, będą otwarte w innych godzinach: od 11:00 do 15:00, 
    • niektóre oddziały będą zamknięte, ale strefy bankomatowe są w dalszym ciągu czynne 24 h na dobę.

    Aktualne informacje o dostępności oddziałów

  • Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w naszych oddziałach?
    • W naszych oddziałach może przebywać jednocześnie ograniczona ilość klientów.
    • Na obsługę poczekaj przed oddziałem – specjalista zaprosi Cię do środka. To niestety konieczne i powszechne środki ostrożności.
    • Proszę, zachowaj odległość przynajmniej 1 metra od pozostałych osób.
    • Gotówkę wypłacisz normalnie w bankomatach – kartą lub blikiem.
    • W naszych oddziałach regularnie dezynfekujemy dłonie i urządzenia specjalnymi preparatami.
    • Wprowadzamy osłony z plexi przy stanowiskach obsługi i w pokojach spotkań.

    Zachęcamy Cię do odłożenia wizyty w oddziale. Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz w Moim ING lub ING Business.

     

    Nie czujesz się zdrowo? Zgłoś się telefonicznie do lekarza.

    Jeśli czujesz się słabo, masz katar, kaszel, gorączkę – zgłoś się do lekarza, inne sprawy w miarę możliwości odłóż na później.

     

Kontakt z nami

  • Jak teraz się najlepiej z nami skontaktować?

    Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. Czas oczekiwania na połączenie może być jednak dłuższy niż zwykłe, ponieważ dbając o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, tymczasowo pracujemy w ograniczonym składzie.

    W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

    Jeśli to możliwe odłóż wizyty w oddziale na później, większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.

    Informacje kontaktowe

  • Gdzie mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie?

    Odpowiedzi na pytania dotyczące naszej oferty oraz bankowości internetowej Moje ING znajdziesz w Twoim wirtualnym asystencie w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.

    Jeśli masz pytania związane z epidemią, mamy nadzieję, że wszystkie odpowiedzi znajdziesz tutaj. Najnowsze informacje dotyczące tego, jak działamy w czasie epidemii znajdziesz w aktualnościach

  • Mam pytanie o odroczenie spłat rat kredytów

    Umożliwimy zawieszenie do sześciu miesięcy spłaty rat kredytów. Z tej formy pomocy będą mogli skorzystać klienci indywidualni oraz firmy. Zawieszenie rat dotyczy kredytów konsumenckich, hipotecznych, firmowych oraz leasingu. 

    Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu uruchomimy w tym tygodniu i udostępnimy go na naszej stronie internetowej. 

    Więcej

  • Gdzie mam szukać informacji o produktach?

    Informacje o naszej ofercie oraz o produktach, które już posiadasz znajdziesz w Moim ING. Zawsze możesz liczyć na wsparcie Twojego wirtualnego asystenta. Znajdziesz go w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Informacje o naszych produktach znajdziesz również na stronie internetowej banku.

  • Co robimy w związku z epidemią?

    W czasie epidemii staramy się dbać jak najlepiej o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Najważniejsze zmiany w związku z epidemią:

    • Zwiększyliśmy limit płatności kartą bez PIN-u z 50 zł do 100 zł. Więcej informacji o zmianie limitów znajdziesz tutaj
    • Umożliwiliśmy zawieszenie spłaty rat kredytów. Dowiedz się więcej
    • W trosce o zdrowie naszych pracowników i klientów, ograniczyliśmy godziny otwarcia oddziałów - od poniedziałku do piątku od 11:00 do 15:00. Podjęliśmy też decyzję o tymczasowym zamknięciu niektórych oddziałów. 
    • Zmieniliśmy zasady wypłat gotówki w walutach obcych. Tutaj dowiesz się więcej

    Najnowsze informacje o tym, co robimy znajdziesz w aktualnościach.

Sprawy urzędowe, profil zaufany

  • Jakie sprawy urzędowe mogę załatwić przez Moje ING?

    Wiele spraw w urzędzie gminy, ZUS-ie i urzędzie skarbowym nie wymaga Twojej osobistej wizyty. Załatwisz je bezpiecznie i bez wychodzenia z domu poprzez stronę urzędu, a swoją tożsamość potwierdzasz profilem zaufanym w Moim ING.

    Przez internet możesz na przykład złożyć wniosek o dowód, odnowić dowód osobisty albo prawo jazdy, zarejestrować samochód, zamówić zaświadczenia i odpisy, złożyć wniosek o świadczenia rodzinne, uzyskać wypisy z ksiąg wieczystych, rozliczyć się z podatków.

  • Co to jest profil zaufany? Jak go założyć?

    Profil zaufany to darmowe narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość i załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

    Jako metodę logowania do profilu zaufanego wybierasz Moje ING. Logujesz się do swojej bankowości internetowej, a my potwierdzamy Twoje dane urzędowi poprzez szyfrowane połączenie.

    Profil zaufany możesz założyć w Moim ING, jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku, np. dowodem osobistym lub paszportem. Zaloguj się i wybierz Usługi, a następnie profil zaufany.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jak przez Moje ING załatwić sprawy z ZUS?

    Zaloguj się na stronie PUE ZUS i jako metodę logowania wybierz bankowość Moje ING. Możesz załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu, np. zaktualizować swoje dane, sprawdzić czy Twój pracodawca odprowadza składki, umówić się na spotkania.

    Jeśli masz profil zaufany, możesz dodatkowo wysyłać wnioski i dokumenty.

    Więcej o PUE ZUS

  • Co to jest i jak działa mojeIDi eID?

    MojeID i eID to bezpłatne usługi, dzięki którym możesz załatwiać sprawy bez wizyty w punktach obsługi klienta, bez umawiania się z kurierem i podpisywania dokumentów. Nie musisz niczego aktywować. Wystarczy, że jako metodę potwierdzenia zlecenia u dostawcy gazu, prąd czy abonamentu na telefon wybierzesz mojeID lub eID, a następnie ING - przekierujemy Cię do logowania do bankowości internetowej Moje ING.

    Więcej o usługach

Mam problem z...

  • Nie potrafię się zalogować do Mojego ING, nie mam dostępu

    Nie masz dostępu do Mojego ING?

    Naszą bankowość dostaniesz m.in. z kontem osobistym - jeśli jeszcze go nie masz, możesz je założyć przez internet, bez wychodzenia z domu. Załóż konto teraz

    Błędny login lub hasło?

    Sprawdź, czy nie jest włączony klawisz Caps Lock lub czy nie wkradła się literówka. Pamiętaj, że po 5 nieudanych próbach logowania - zablokujemy dostęp do Mojego ING. 

    Zablokowany dostęp do Mojego ING?

    Odblokuj go, nadając nowe hasło. Będzie Ci potrzebny login, numer PESEL i nazwisko rodowe matki. Odblokuj dostęp

    Jak logować się szybciej do Mojego ING?

    Pobierz aplikację na telefon Moje ING mobile. Tam logować możesz się kodem PIN, odciskiem palca lub, jeśli masz iPhone'a, z pomocą Face ID.

    Sprawdź poradnik dobrego logowania

  • Nie pamiętam danych do logowania do Mojego ING

    Nie pamiętasz loginu?

    Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr - nie możesz go zmienić, nadajemy go nowym klientom, np. przy zakładaniu konta.

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. Jeśli możesz zalogować się do aplikacji Moje ING mobile, login znajdziesz też w "Danych i ustawieniach", w sekcji "Dane".

    Nie pamiętasz hasła?

    Możesz je łatwo zmienić. Przygotuj login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i nadaj nowe hasło.

    Nie pamiętasz numeru PIN do aplikacji? 

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN".

    Poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzimy Twoją tożsamość. Nadaj nowy kod PIN do aplikacji. 

    Pamiętaj! Nigdy nie prosimy o podanie pełnego hasła do bankowości.

  • Chcę zmienić numer do autoryzacji

    Swój numer do autoryzacji sprawdzisz i zmienisz w Moim ING - na komputerze lub w aplikacji na telefon. Wejdź w "Dane i ustawienia", a następnie w "Bezpieczeństwo".

    Sprawdź numer w Moim ING

  • Chcę dodać lub zmienić pełnomocnika do konta

    Jeśli osoba, którą chcesz wskazać na pełnomocnika, jest naszym klientem - możesz ustalić dla niej pełnomocnictwo w Moim ING.

    Zaloguj się, wejdź w szczegóły konta i wybierz "Pełnomocnicy".

    W tym miejscu zmienisz też lub usuniesz dane o dotychczasowych pełnomocnikach. 

  • Mam nowy telefon

    Zaloguj się do Mojego ING, usuń stary telefon z listy zaufanych urządzeń w ustawieniach aplikacji. Aktywuj aplikację na nowym urządzeniu.

  • Mam nieważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport)

    Żeby móc w pełni korzystać z Mojego ING potrzebujesz przynajmniej jednego ważnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport).

    Jeśli Twój jedyny dokument stracił ważność, wciąż zalogujesz się do Mojego ING - zrobisz przelewy, doładujesz telefon, jednak nie kupisz nowych produktów ani nie założysz np. profilu zaufanego. 

    Zanim dokument straci ważność

    45 dni przed wygaśnięciem Twojego dokumentu tożsamości, wysyłamy przypomnienie - w wiadomości w Moim ING i w SMS. Lepiej nie zostawiać tych rzeczy na ostatnią chwilę. 

    Dane ważnego dowodu osobistego możesz zmienić w każdej chwili w Moim ING (na komputerze lub przez telefon), dane paszportu zmienisz tylko w oddziale. 

    Wniosek o nowy dowód możesz złożyć także przez internet – z profilem zaufanym. Możesz go założyć w Moim ING.

O to warto zadbać już teraz

  • Aktywacja Mojego ING

    Możesz aktywować naszą bankowość na komputerze - aktywuj Moje ING.

    Lub po pobraniu aplikacji Moje ING mobile - przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.

    Do aktywowania Mojego ING będą Ci potrzebne:

    • login (nadaliśmy Ci go z dostępem do Mojego ING, np. przy zakładaniu konta)
    • numer PESEL
    • nazwisko rodowe matki
  • Ustawienie limitów płatności

    Możesz zmienić limity dla kart, przelewów i płatności BLIK, dla wypłat, płatności w internecie i za granicą. Wszystko w Moim ING. 

    Zobacz jak zmienić limity transakcji

     

  • Włączenie powiadomień PUSH o transakcjach

    Powiadomienia PUSH możesz dostawać na swój telefon przy każdej zmianie stanu konta. W ten sposób łatwiej Ci rozeznać się, ile masz pieniędzy.

    Jak je włączyć?

    W aplikacji Moje ING mobile. Wybierz z menu "Dane i ustawienia", następnie "Aplikacja mobilna". Włącz "Powiadomienia na telefon (push)" i wybierz konto oraz kartę, o których chcesz dostawać powiadomienia.

  • Aktywowanie karty

    Zaloguj się do Mojego ING (na komputerze lub w aplikacji na telefon). Wejdź w szczegóły karty, którą chcesz aktywować, i nadaj jej PIN.

    Przy pierwszym użyciu nowej karty - włóż ją do terminala w sklepie i potwierdź transakcję PIN-em. 

    Pamiętaj o tym, żeby zmienić limity transakcyjne i włączyć płatności zbliżeniowe dla karty - zrobisz to także w szczegółach karty w Moim ING. 

  • Dodanie, zmiana dokumentu tożsamości

    Wejdź do Mojego ING i wybierz zakładkę "Dane i ustawienia", a następnie "Dane". Przejdź do edycji danych. Przepisz kod SMS otrzymany na telefon i zmień dane. Potwierdź zmianę kolejnym kodem SMS.

    Więcej o zmianie danych

  • Sprawdzenie, włączenie płatności zbliżeniowych

    Sprawdź, czy na Twojej karcie płatniczej znajduje się symbol zbliżeniowości.  

    Płatności zbliżeniowe są domyślnie włączone. Jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ich status, wejdź do Mojego ING i w szczegóły karty. Wybierz Włącz/Wyłącz płatności zbliżeniowe i potwierdź. 

    Kartę, dla której są włączone płatności zbliżeniowe, możesz też podpiąć do płacenia telefonem lub zegarkiem

    Pamiętaj o zmianie limitów transakcyjnych. Zrobisz to w Moim ING, także w szczegółach karty.

    Więcej o płatnościach zbliżeniowych

  • Ustanowienie pełnomocnika do konta

    Pełnomocnik może korzystać z konta tak jak właściciel – m.in. robić przelewy czy mieć własną kartę do konta i płacić nią (jeśli ma dostęp do Mojego ING, sam może wtedy zamówić dla siebie taką kartę).

    W czasie epidemii warto zadbać o dostęp do konta dla partnera lub dziecka.

    Jak ustanowić pełnomocnika?

    Jeśli osoba, którą chcesz ustanowić pełnomocnikiem, jest naszym klientem – zrobisz to przez internet, w Moim ING. Po zalogowaniu przejdź do szczegółów swojego konta i kliknij „Pełnomocnicy”.

     

  • Włączenie płatności kodem BLIK

    Jeśli pobierzesz aplikację Moje ING mobile, BLIKA zobaczysz już na ekranie startowym - przed zalogowaniem. 

    W innym razie zaloguj się do aplikacji, wybierz z menu "Moje finanse" i "Karty i płatności telefonem" i "BLIK". Tutaj możesz włączyć lub wyłączyć usługę, ustawić limit, wskazać numer telefonu przypisany do tego sposobu płatności, a także korzystać z BLIKA, czyli:

    • wygenerować kod BLIK
    • zrobić przelew na telefon BLIK
    • czy wysłać prośbę o przelew BLIK

    Więcej o płatnościach BLIK

  • Aktywowanie Profilu Zaufanego

    Zrobisz to w Moim ING. 

    Zaloguj się i załóż Profil Zaufany

    Nie masz jeszcze Mojego ING?

    Załóż konto z dostępem do naszej bankowości. To także możesz zrobić bez wychodzenia z domu. Załóż konto

Dla firm i przedsiębiorców

  • Jak mogę obsługiwać swoje firmowe konto i płatności bez wizyty w banku?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, pełny dostęp do swojego konta firmowego masz w bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING mobile. Tam możesz m.in. na bieżąco śledzić wpływy na koncie np. od kontrahentów, płacić za faktury, zapłacić ZUS. 

    Możesz też zamówić firmową kartę, jeśli jeszcze jej nie masz. Nasze karty dla przedsiębiorców mają funkcję zbliżeniową, dzięki której firmowe zakupy w sklepach są bezpieczniejsze, bo nie musisz się posługiwać gotówką. Możesz je również dodać do portfela Apple Pay i płacić zbliżeniowo telefonem. Możesz też nimi płacić za zakupy w internecie. 

    Jeśli masz kartę Mastercard Standard bez funkcji zbliżeniowej, również możesz płacić bezpiecznie. Do konta firmowego możesz mieć dwie karty płatnicze jednocześnie. By płacić zbliżeniowo, zamów kartę Visa Business zbliżeniową, a kiedy Ci ją przyślemy, możesz zamknąć dotychczasową kartę. Zrobisz to w szczegółach karty w Moim ING.

    Jeśli masz telefon z systemem Android 5.0 lub wyższym, możesz również uruchomić Mastercard w telefonie w aplikacji Moje ING mobile. Możesz z nią płacić zbliżeniowo swoim telefonem.

    Jeśli korzystasz w Moim ING z konta dla spółki lub wspólnoty mieszkaniowej niektóre funkcje są niedostępne. 

  • Jak najlepiej załatwić firmowe sprawy urzędowe?

    Ze względu na bezpieczeństwo Twoje, Twoich najbliższych i pracowników, sprawy urzędowe najlepiej załatwiać przez internet. Dostęp do urzędów masz w ten sposób przez całą dobę i nie musisz ryzykować kontaktu z osobami zarażonymi wirusem.

    Potrzebny Ci w tym będzie profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu w Moim ING. Możesz z nim złożyć nowe wnioski i sprawdzić statusy swoich spraw urzędowych.

    Przez internet załatwisz sprawy związane z ZUS-em i podatkami np.:

    • złożysz wniosek o odroczenie płatności ZUS
    • złożysz jpk_vat
    • pobierzesz zaświadczenia o niezaleganiu
    • zmienisz dane z CEiDG w tym zawiesisz działalność
    • uzyskasz indywidualną interpretację podatkową
    • zawnioskujesz o zasiłek opiekuńczy.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jak mogę załatwić sprawy związane z księgowością firmy?

    W Moim ING możesz korzystać z udostępnionego przez nas programu do prowadzenia księgowości. Ułatwi Ci on samodzielne prowadzenie finansów Twojej firmy albo komunikację z Twoją księgową, jeśli zlecasz prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Aplikacja ING Księgowość jest powiązana z kontem firmowym.

    Dzięki niej możesz m.in. wystawić fakturę i wysłać ją kontrahentowi e-maliem, wysłać przypomnienie e-mailowe kontrahentowi o zbliżającym terminie płatności. Nie musisz zawozić dokumentów do biura rachunkowego. Możesz udostępnić aplikację swojemu księgowemu, żeby pobrał z niej dokumenty, albo wysłać je mejlem z aplikacji.

    Z podstawowych funkcji: fakturowania i modułu magazynowego korzystasz bezpłatnie.  

    Niezależnie od tego czy korzystasz z naszej księgowości, nadal możesz np. złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS, albo złożyć wniosek o zasiłek opiekuńczy z tytułu opieki nad dzieckiem. Wykorzystaj do tego PUE ZUS i profil zaufany w Moim ING.

    Więcej

  • W jaki sposób mogę założyć firmę przez internet?

    Działalność gospodarczą możesz założyć bez wizyty w urzędzie na dwa sposoby. 
    Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej Moje ING, możesz zarejestrować firmę, założyć profil zaufany i otworzyć konto firmowe w jednym wniosku. Wniosek do CEIDG znajdziesz w „Usługach i narzędziach” w sekcji e-Urząd. Twój wniosek wysyłamy do urzędu, a  potwierdzenie działalności firmy dostaniesz od urzędu na adres e-mail.

    Aby uzyskać dostęp do  Mojego ING, możesz u nas założyć konto osobiste. Możesz to również zrobić bez wychodzenia z domu. Swoją tożsamość potwierdzisz przelewem z konta w innym banku lub podczas spotkania z kurierem.

    Wniosek o rejestrację działalności gospodarczej możesz też złożyć bezpośrednio na stronie CEIDG i podpisać profilem zaufanym. Z profilu też możesz korzystać w Moim ING.

    Więcej

     

  • W jaki sposób mogę zamówić kartę do konta firmowego?

    Jeśli prowadzisz firmę w formie jednoosobowej działalności, kartę możesz zamówić w Moim ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile.

    Zaloguj się i wybierz konto, do którego chcesz zamówić kartę. W szczegółach konta znajdziesz link: „Zamów kartę”.

    Przez Moje ING możesz zamówić kartę tylko dla siebie. Kartę otrzymasz od nas do 8 dni roboczych.

    Jeśli nie chcesz czekać na nową kartę, możesz w aplikacji mobilnej na telefonie z systemem Android 5.0 lub wyższym aktywować Mastercard w telefonie. To karta, która służy tylko do płatności zbliżeniowych telefonem (nie ma formy plastikowej karty płatniczej). Zamawiasz ją i aktywujesz również w szczegółach swojego konta firmowego. Od razu możesz płacić bezpiecznie telefonem zbliżeniowo za swoje firmowe zakupy.

    Jeśli jesteś reprezentantem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej, możesz zamówić kartę tylko w naszym oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, czy wybrany przez Ciebie oddział jest otwarty i w jakich godzinach działa. Pamiętaj, by zachować bezpieczną odległość od innych naszych klientów, którzy będą tam załatwiać sprawy.

    Więcej o firmowych kartach

  • Jak mogę bezpiecznie wpłacić gotówkę na firmowe konto?

    Nie musisz iść do oddziału, żeby to zrobić. Gotówkę na swoje konto możesz wpłacić we wpłatomatach – naszych i Planet Cash, o dowolnej porze.  Wystarczy karta płatnicza wydana do konta lub telefon z aplikacją Moje ING mobile i BLIKIEM.

    Położenie wpłatomatów znajdziesz na naszej stronie i w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. 

    Więcej

     

  • Czy mogę bez wizyty w oddziale otrzymać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, możesz samodzielnie pobrać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej w bankowości internetowej Moje ING.
    Możesz to zrobić w zakładce „Usługi i narzędzia” > „Zaświadczenia”.

    Natychmiastowo (w formie pliku PDF)  i  bezpłatnie w Moim ING otrzymasz zaświadczenie o aktywnej pożyczce firmowej, wraz z informacją o:

    • kwocie przyznanej pożyczki,
    • dacie zawarcia umowy,
    • terminie płatności ostatniej raty,
    • wysokości kolejnej raty,
    • wysokości zadłużenia,
    • numerze do konta do przedterminowej spłaty kredytu oraz spłaty rat,
    • wysokości zadłużenia,
    • historii spłaty.

    Jeśli reprezentujesz spółkę z jednoosobową reprezentacją, możesz zamówić zaświadczenie poprzez naszą infolinię: 32 357 00 69. W ciągu kilku dni zaświadczenie otrzymasz od nas w Moim ING na skrzynkę wiadomości.

    Jeśli Twoja spółka ma wieloosobową reprezentację, wniosek niestety możesz złożyć tylko w oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, w jakich godzinach pracujemy. Aktualne informacje znajdziesz na naszej stronie z mapką oddziałów.

  • Co mogę zrobić w banku zdalnie, jeśli mam konto dla spółki?

    Jeśli zarządzasz kontem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej większość płatności przelewem zrealizujesz w Moim ING.
    Spółki, w których reprezentanci mają zgodnie umową spółki, uprawnienia do składania oświadczeń woli samodzielnie, mogą:

  • Czy planujecie zawiesić spłatę kredytów firmowych?

    Wprowadziliśmy możliwość zawieszenia spłaty rat kredytów firmowych na 3 lub 6 miesięcy.

    Zawieszenie jest przygotowane dla Przedsiębiorców (osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub działalność w formie spółek cywilnych, jawnych, partnerskich - którzy korzystają z uproszczonych zasad księgowości), którzy spłacają pożyczki oraz kredyty.

    Klienci mogą skorzystać z jednej z poniższych opcji:

    • Opcja 1: przez 3 do 6 miesięcy klienci spłacają tylko odsetki oraz składki ubezpieczenia spłaty kredytu. Spłata kapitału zostanie zawieszona.
    • Opcja 2: przez 3 do 6 miesięcy klienci spłacają tylko składki ubezpieczenia spłaty kredytu. Spłata kapitału i odsetek zostanie zawieszona.

    Aby koszt miesięcznego obciążenia później istotnie nie wzrósł (przez zawieszenie spłaty) – wydłużamy okres kredytowania.

    Wniosek można złożyć zdalnie: w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING. Za realizację dyspozycji zawieszenie spłaty rat nie pobieramy opłat.

    Więcej

     

  • W jaki sposób mogę przekazać innej osobie kierowanie moimi finansami w banku na wypadek choroby i kwarantanny?

    Niestety w przypadku przedsiębiorców nie da się tego zrobić zdalnie. Pełnomocnictwa mogą być udzielone przez właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek wyłącznie w oddziale banku.

    Pełnomocnictwo dotyczy rachunków rozliczeniowych, lokat oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego. Nie dotyczy zaciągania kredytów, ale pełnomocnik może kredyt spłacać.

    Rozróżniamy dwa rodzaje pełnomocnictw:

    • pełnomocnictwo ogólne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo do zlecania dyspozycji dotyczących wszystkich rachunków posiadacza rachunku zarówno w zakresie dysponowania saldem rachunku, jak i składania oświadczeń woli
    • pełnomocnictwo szczególne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo wyłącznie do dysponowania saldem rachunku.

    Jeśli chcesz ustanowić pełnomocnika dla swojej firmy w oddziale, zrób to tak, żeby nie zagrażać zdrowiu swojemu i innych. Upewnij się, w jakich godzinach jest czynny nasz oddział. Zachowaj zasady bezpieczeństwa, kiedy już będziesz na miejscu.

  • Chcę odroczyć opłaty za ZUS. Czy muszę płacić za konto firmowe, którego nie będę używać?

    Jeśli odroczysz ZUS lub płatność do urzędu skarbowego, albo kontrahent zapłaci później, w maju nie zapłacisz na prowadzenie konta. Ze względu na trudną sytuację niektórych przedsiębiorców, w kwietniu nie badamy warunku aktywności na Koncie Direct dla Firmy.
    Dzięki temu w maju nie pobierzemy opłaty za:

    • prowadzenie konta oraz 
    • przelewy internetowe krajowe w złotówkach, w tym split payment (z wyjątkiem Express ELIXIR, BlueCash i SORBNET)
    • przelewy internetowe w euro na terenie SEPA (za wyjątkiem opłaty za tryb pilny).

    Jeśli sytuacja zmusi Cię do zawieszenia działalności gospodarczej, możesz zachować konto albo je zamknąć. Jeśli zachowasz konto, również nie poniesiesz opłaty w maju. 

    Zobacz zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji

  • W jaki sposób mogę złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS?

    Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu na portalu PUE ZUS (Platformie Usług Elektronicznych ZUS). Masz tam dostęp do swoich danych w ZUS-ie, możesz składać wnioski i uzyskać zaświadczenia.

    Jeśli nie masz tam jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, możesz go założyć w kilku prostych krokach w Moim ING, w zakładce „Usługi i narzędzia” > „e-Urząd”. Stamtąd  przekierujemy Cię do serwisu ZUS-u, gdzie wypełniasz i wysyłasz wniosek. Możesz go podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym.

    Czytaj na blogu ING Księgowość, jak to zrobić krok po kroku

    Zobacz, co jeszcze możesz załatwić w ZUS-ie przez internet

     

  • Prowadzę małą firmę. Jak mogę się starać o zasiłek chorobowy związany z kwarantanną?

    O świadczenie za okres przymusowej izolacji w domu możesz się starać, jeśli opłacasz składkę na ubezpieczenie chorobowe. W przypadku przedsiębiorców jest ona dobrowolna.

    W tym celu musisz złożyć w ZUS-ie wniosek o zasiłek chorobowy ZAS-53 i oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy. Możesz to zrobić elektronicznie – za pośrednictwem portalu PUE ZUS. Na platformie wypełniasz wniosek i  dołączasz do niego skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia. Możesz się do niego zalogować przez PUE ZUS w Moim ING.

    Więcej o świadczeniu dla przedsiębiorców na blogu ING Księgowość

Uważaj na oszustów!

Niestety, w trudnym czasie epidemii pojawiają się ludzie, którzy usiłują wykorzystać innych. Sprawdź, jakich zasad bezpieczeństwa przestrzegać, by nie dać im się okraść.

  • zawsze zwracaj uwagę na adres strony internetowej, na której logujesz się lub wykonujesz płatności.
  • dokładnie czytaj treści SMS-ów, jakie od nas otrzymujesz. Piszemy w nich, czego dotyczy kod autoryzacyjny.
  • jeśli znajomy prosi Cię na czacie o wysłanie pieniędzy BLIKIEM, zadzwoń do niego – upewnij się, że jego konto nie zostało przejęte przez oszustów.

Więcej     Przykładowe próby oszustwa

Co robimy jako bank w czasie epidemii