Płać zbliżeniowo,
telefonem lub kartą

Staraj się unikać gotówki. Teraz zapłacisz bez podawania PIN do 100 zł.

Unikaj oddziałów i bankomatów

Przewija się w ich pobliżu dużo ludzi. Nie chodź tam, jeśli nie musisz.

Rób zakupy
przez internet

Im mniej kontaktu ze sprzedawcami i innymi klientami, tym lepiej.

Zadbaj o bliskich, zwłaszcza tych starszych

Pokaż im, jak płacić rachunki i robić zakupy przez internet.

Bankuj z domu, bez wychodzenia - w Moim ING

  • W telefonie

  • Na komputerze

W telefonie

1

Pobierz Moje ING na telefon

Wybierz swój system operacyjny.

   

Więcej o aplikacji Moje ING

2

Aktywuj Moje ING

Uruchom aplikację.

Potrzebny Ci będzie: login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i PIN, którym będziesz logować się do aplikacji.

Zobacz jak aktywować Moje ING w telefonie

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Na komputerze

1

Aktywuj Moje ING

Wejdź na www.ing.pl/nadajhaslo i podaj:

  • login do Mojego ING (znajdziesz go w umowie do konta)
  • numer PESEL
  • nazwisko rodowe matki

 

2

Nadaj hasło

Zgodnie z opisanymi zasadami bezpieczeństwa.

3

Potwierdź aktywację

Kodem SMS, który dostaniesz na numer telefonu podany przy zakładaniu konta.

Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem - załóż konto z dostępem do Mojego ING.

Korzystaj z Mojego ING

Więcej o możliwościach naszej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej.

Ważne pytania i odpowiedzi - to teraz warto wiedzieć

Kredyty, pożyczki, zadłużenie

Rachunki, płatności, karty

  • Jak teraz najlepiej opłacać rachunki?

    Najlepiej z domu, poprzez bankowość internetową lub mobilną. Wizyty w oddziale banku lub punktach opłacania rachunków wymagają kontaktu z innymi ludźmi. Jeśli opłacasz rachunki samodzielnie, robisz to najbezpieczniej, najszybciej i bez opłat. W bankowości internetowej Moje ING do dyspozycji masz przelewy, możesz ustawić automatyczne opłacanie rachunków przez stałe zlecenie lub polecenie zapłaty. Jeśli korzystasz z linków od dostawców usług lub szybkich płatności w ich systemach, możesz je wygodnie opłacać tak, jak zakupy internetowe - płatnościami internetowymi Płać z ING lub kodami BLIK.

    Pamiętaj, że Twojej pomocy mogą teraz potrzebować osoby starsze. Wytłumacz im, w jaki sposób mogą opłacić rachunki przez bankowość internetową lub po prostu zrób to za nich. Jeśli mieszkają osobno, najlepiej wyjaśnij to przez telefon.

  • Jak teraz najlepiej płacić w sklepach?

    Płać zbliżeniowo - kartą lub telefonem. Gotówka przechodzi przez wiele rąk, a karta i telefon są tylko Twoje. Nasi klienci mają dostęp do wielu form płatności zbliżeniowych - za pomocą kart do konta i kredytowych, oraz płatności telefonem i zegarkiem. I pamiętaj – kiedy czekasz w kolejce do kasy, nie stój za blisko innych klientów. WHO zaleca dystans 1,5 metra.

    Sprawdź, jaką metodę płatności bezgotówkowej wybrać dla siebie.

    Więcej

  • Czy mogę założyć konto bez wychodzenia z domu?

    Tak, w naszym banku konto możesz założyć przez internet i potwierdzić tożsamość bez wychodzenia z domu:

    • z pomocą wideoweryfikacji - to nowa metoda, która umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING 
    • przelewem z innego banku
    • z kurierem - przyjedzie do Ciebie kurier Poczty Polskiej

    Załóż konto 

    Czego potrzebuję, aby otworzyć konto online?

    Ważnego dowodu osobistego. Z paszportem nie założysz konta online.

    Aby samodzielnie otworzyć konto przez internet, musisz mieć skończone 18 lat.

    Jeśli chcesz założyć konto dziecku w Moim ING – potrzebny będzie dowód osobisty dziecka lub jego akt urodzenia (o akt urodzenia poprosimy zawsze, jeśli nazwisko Twoje i dziecka różnią się).

  • Jakie konta mogę założyć przez internet?

    Masz do wyboru Mobi, Direct albo Komfort. Dopasuj je do swoich potrzeb i załóż konto przez internet.

    Konto Mobi dla młodych - najlepsze, jeśli masz 18-26 lat

    • dużo za 0 zł, np. prowadzenie konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku), przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych), wydanie i posiadanie karty
    • nowoczesne płatności i darmowe wypłaty BLIKIEM z bankomatów w całej Polsce
    • wygodna apka do ogarniania finansów

    Więcej o koncie Mobi

    Konto Direct - dla tych co bankują głównie przez internet

    • 0 zł za prowadzenia konta (z wyjątkiem wpłaty, wypłaty i przelewu w oddziale banku)
    • 0 zł za krajowe przelewy w PLN przez internet (z wyjątkiem ekspresowych)
    • 0 zł za wypłaty z bankomatów naszych i Planet Cash
    • z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon

    Więcej o koncie Direct

    Konto Komfort - polecane jako konto wspólne

    • 6 zł w promocji za prowadzenie konta w miesiącu otwarcia konta i przez następne trzy miesiące, 12 zł - w kolejnych miesiącach
    • darmowe wypłaty z bankomatów w całej Polsce
    • z nowoczesną bankowością internetową i wygodną aplikacją na telefon

    Więcej o koncie Komfort 

    Jeśli chcesz założyć konto dla dziecka (od 13 do 18 roku życia) - możesz to zrobić w Moim ING, bez wychodzenia z domu. Więcej o koncie dla nastolatka

  • Jak mogę potwierdzić tożsamość, otwierając konto?

    Chcemy Ci ułatwić założenie konta w naszym banku, dlatego potwierdzić tożsamość możesz na jeden z czterech sposobów:

    1. z pomocą wideoweryfikacji – to nowa metoda, która umożliwia założenie konta jeszcze szybciej, w aplikacji Moje ING
    2. z kurierem – to sposób, który najczęściej wybierają teraz nasi klienci
    3. przelewem z innego banku - możesz zlecić przelew z: Alior Banku, BNP Paribas, mBanku, Santandera Bank S.A. i Pekao S.A.
    4. w oddziale banku – jednak ze względu na stan pandemii, nie zalecamy teraz tego sposobu

    Potwierdzasz tożsamość przelewem lub z wideoweryfikacją?

    Pamiętaj, że te metody dają ograniczoną możliwość korzystania z niektórych funkcji Mojego ING. Nie można wtedy np.:

    • założyć profilu zaufanego
    • złożyć wniosku o 500+ oraz 300+
    • zawrzeć umowy pośrednictwa
    • otworzyć konta maklerskiego

    Zobacz pełną listę funkcjonalności (s. 9, tabela na dole)

    Funkcje będą dla Ciebie dostępne, gdy potwierdzisz swoją tożsamość w oddziale banku – co, ze względu na czas pandemii, zalecamy odłożyć na później.

  • Kiedy mogę zacząć korzystać z konta?

    Jeśli przy zakładaniu konta wybierzesz potwierdzenie:

    • przelewem z innego banku – Twoje konto będzie aktywne najpóźniej w następny dzień roboczy, po sprawdzeniu Twojego wniosku
    • z kurierem - Twoje konto będzie aktywne po spotkaniu z kurierem, kiedy potwierdzisz swoją tożsamość

    Po potwierdzeniu dostaniesz SMS-a, umowę do konta i dostęp do Mojego ING – Twojej bankowości internetowej, z którą możesz zacząć swobodnie korzystać z konta.

  • Jak mogę sprawdzić stan konta (saldo)?

    Zaloguj się do Mojego ING i kliknij w szczegóły swojego konta.

    Jeśli chcesz widzieć stan konta od razu po zalogowaniu, wejdź w „Ustawienia”, następnie „Widok”. W polu „Wyświetlaj na stronie głównej:” zaznacz opcję „Ile masz pieniędzy”.

    Jeśli masz telefon – pobierz aplikację Moje ING mobile. Tam możesz podejrzeć stan konta nawet bez logowania - na ekranie startowym aplikacji.

  • Czy z kontem osobistym zakładam konto oszczędnościowe?

    Tak, zakładając konto przez internet – zakładasz jednocześnie Otwarte Konto Oszczędnościowe.

    To oprocentowany rachunek oszczędnościowy, na który możesz wpłacać i z którego możesz wypłacać, kiedy potrzebujesz – bez utraty odsetek. Odsetki są naliczane codziennie – już od pierwszej złotówki. Masz również bezpłatne przelewy w PLN, przez internet, pomiędzy Twoim kontem oszczędnościowym a Twoim kontem osobistym w ING.

    Możesz też skorzystać z promocji „Do 160 zł za otwarcie konta Direct albo Komfort” albo „Do 160 zł za otwarcie konta Mobi” - to jeden z warunków promocji.

  • Dlaczego mam teraz robić zakupy przez internet?

    Najłatwiej zarazić się poprzez bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi. Im rzadziej będziesz mieć kontakt z nieznajomymi, tym jesteś bezpieczniejszy. Dlatego jako bank zalecamy pozostanie w domu i załatwienie na odległość tych spraw, dla których jest to  możliwe. Robiąc zakupy przez internet, nie ryzykujesz kontaktu z innymi klientami i z obsługą sklepu. Zamawiając dostawę do paczkomatu - nie musisz odbierać przesyłki od kuriera. Płacąc za zakupy przez internet - ograniczasz kontakt z gotówką.

    Jako bank wspieramy różne metody płatności za zakupy internetowe: Płać z INGpłatności kartami do konta i kredytowymi, płatności kodami BLIK

    Więcej

  • Co mam zrobić, gdy opłacone przeze mnie zamówienie nie zostało zrealizowane?

    Takie rzeczy się zdarzają, zwłaszcza teraz wiele firm i instytucji jest zmuszone reorganizować dostawy, dystrybucję, odwoływać imprezy. Dlatego wszyscy klienci korzystający z kart płatniczych są objęci usługą Chargeback, w ramach której pomagamy odzyskać wydane pieniądze za niezrealizowane zakupy i usługi. To szybka i bezpieczna metoda, która zabezpiecza Twoje zakupy internetowe.

    Więcej

  • Jaką kwotę płatności zbliżeniowej trzeba potwierdzić PIN-em?

    Ponad 100 zł (nie jak poprzednio 50 zł). Zmianę wprowadziliśmy 20 marca na podstawie rekomendacji Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, we współpracy z organizacjami płatniczymi. Chodzi o to, by nasi klienci jak najrzadziej mieli fizyczny kontakt z klawiaturą. Ta zmiana nie będzie działała natychmiast, ponieważ wymaga dostosowania terminali płatniczych. Dotyczy ona wszystkich banków i właścicieli terminali płatniczych – niektórzy z nich mogą wprowadzić zmiany nieco później od nas. Dlatego jeszcze przez jakiś czas płatności powyżej 50 zł mogą wymagać potwierdzenia PIN-em.

    Więcej

  • Jak najlepiej płacić za granicą?

    Obecnie wiele granic jest zamkniętych, występują też inne utrudnienia w podróżowaniu. Jeśli epidemia złapała Cię za granicą - powinieneś przygotować się do płacenia w sposób, który zabezpieczy Cię przed dodatkowymi kosztami. Do Twojej dyspozycji mamy konto walutowe, które możesz podłączyć do swojej karty Visa wielowalutowej i zasilać pieniędzmi poprzez kantor w Moim ING.

    Więcej

  • Co to są limity transakcyjne? Jak je zmienić?

    To limity, które określają, jaką kwotę Twoich pieniędzy można jednorazowo lub w danym czasie wydać lub wypłacić. Dotyczą one kart debetowych, kredytowych i przedpłaconych. Zabezpieczają Twoje pieniądze, bo w wypadku kradzieży karty lub telefonu ograniczają kwotę, którą możesz stracić do czasu zastrzeżenia karty.

    Jak zmienić limit dla karty, przelewu lub płatności BLIK?

    1. Zaloguj się do Mojego ING lub do aplikacji mobilnej
    2. Wejdź do swojego profilu. Wybierz: "Ustawienia" - "Limity"
    3. Wybierz „Limity dla kart”, „Limity dla przelewów” lub „Limity dla BLIKA”
    4. Ustaw nowy limit i zatwierdź go SMS lub PIN-em w aplikacji

    Więcej

  • Jak zdobyć dodatkową kartę do konta, np. dla innego członka rodziny?

    Aby to zrobić, musisz ustanowić tą osobę pełnomocnikiem do konta w Moim ING. Funkcję tę znajdziesz w szczegółach konta. Po potwierdzeniu, zyskasz możliwość zamówienia indywidualnej, imiennej karty dla pełnomocnika.

    Możesz też zamówić kartę przedpłaconą Mastercard, którą bezpośrednio zasilasz przelewem ze swojego konta. Dla swojego dziecka możesz otworzyć konto Mobi 13-18 lat z kartą i możliwością płacenia telefonem.

  • Jak mogę teraz doładować telefon?

    Nie idź po „zdrapkę” do sklepu czy kiosku - możesz to zrobić z domu, bez wychodzenia. Możesz doładować swój telefon lub telefon innej osoby - np. osoby starszej, dla której wychodzenie jest teraz szczególnie niebezpieczne. Doładowania telefonów znajdziesz w „Przelewach” w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Moje ING. Wystarczy wpisać numer telefonu, który chcesz doładować.

    Więcej

Inwestycje i oszczędności

Gotówka, bankomaty, awizacja

Nasze oddziały

  • Czy muszę iść z moją sprawą do oddziału?

    Wiele spraw możesz załatwić bez wychodzenia z domu, takich jak: płacenie za rachunki, przelewy, zakupy czy sprawy urzędowe. Wystarczy skorzystać z systemu Moje ING. Za jego pomocą zmienisz limity transakcji czy inne ustawienia dotyczące Twoich produktów. Jeśli masz problemy z dostępem do Mojego ING, możesz je rozwiązać również zdalnie. Unikaj kolejek i zbędnego ryzyka.

  • Jak sprawdzić, które oddziały i kiedy są czynne?

    Zachęcamy, aby odłożyć wizyty w oddziale na później, jeśli to możliwe. Większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną. Prosimy, aby w obecnej sytuacji nie korzystać z oddziałów, jeśli nie czujesz się zdrowy, masz kaszel, ból gardła czy wyższą temperaturę.

    Jeśli jednak wizyta w oddziale jest konieczna, do odwołania zmieniamy sposób działania naszych oddziałów.

    • oddziały w galeriach handlowych - w większości są czynne w godzinach otwarcia galerii
    • oddziały poza galeriami handlowymi - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 11.00 do 16.00. Oddziały, które były dostępne w soboty i niedziele, będą w te dni nieczynne
    • niektóre oddziały będą zamknięte, ale strefy bankomatowe są w dalszym ciągu czynne 24 h na dobę
    • musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki.

    Aktualne informacje o dostępności oddziałów

  • Czy mam zakrywać usta i nos w oddziale?

    W związku z rozporządzeniem nakładającym obowiązek zakrywania ust i nosa poza domem - musimy nieco zmienić zasady obsługi w naszych oddziałach. Jeśli masz sprawę, której nie możesz załatwić zdalnie - sprawdź, jak przygotować się do wizyty.

    1. Aby wejść do oddziału i zostać obsłużonym musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki. Jeśli nie masz maseczki, możesz użyć np. szalika lub chusty. Istnieją osoby zwolnione z tego obowiązku - żołnierze, dzieci do lat 4 oraz osoby, która nie mogą zakrywać ust lub nosa z powodu stanu zdrowia lub są niepełnosprawne intelektualnie.
    2. Wszyscy nasi specjaliści, którzy będą Cię obsługiwać, będą również wyposażeni w zakrywające usta i nos maseczki. Mogą mieć również ochronne przyłbice, ale tylko jeśli oddziela Was dodatkowa przesłona, np. z plexi.
    3. Część spraw załatwianych w oddziale wymaga potwierdzenia Twojej tożsamości. W tym celu zostaniesz poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy by specjalista mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości. Jeśli odmówisz - nie będziemy Cię mogli obsłużyć.
  • Jakie zasady bezpieczeństwa obowiązują w naszych oddziałach?
    • Wewnątrz oddziału może przebywać maksymalnie 2 lub 4 klientów – w zależności od wielkości oddziału.
    • Musisz mieć zakryte usta i nos, przy pomocy odzieży lub jej części, maski albo maseczki. Specjalista może poprosić o chwilowe odsłonięcie twarzy by mógł porównać ją ze zdjęciem na dokumencie tożsamości.
    • Nasz specjalista będzie zapraszał kolejne osoby, które czekają na obsługę na zewnątrz.
    • Zachowaj bezpieczną odległość 2 metrów od pozostałych klientów.
    • Gotówkę wypłacisz normalnie w bankomatach – kartą lub blikiem.
    • W naszych oddziałach regularnie dezynfekujemy dłonie i urządzenia specjalnymi preparatami.
    • Wprowadzamy osłony z plexi przy stanowiskach obsługi i w pokojach spotkań.
    • Oddziały są czynne od poniedziałku do piątku od 11:00 do 16:00, a te w galeriach handlowych w większości są dostępne w godzinach pracy galerii.

    Zachęcamy Cię do odłożenia wizyty w oddziale. Pamiętaj, że większość spraw bankowych załatwisz w Moim ING lub ING Business.

     

    Nie czujesz się zdrowo? Zgłoś się telefonicznie do lekarza.

    Jeśli czujesz się słabo, masz katar, kaszel, gorączkę – zgłoś się do lekarza, inne sprawy w miarę możliwości odłóż na później.

     

  • Czy zamierzacie zamykać oddziały?

    Nie. Może jednak dojść do sytuacji, w której będziemy zamykać niektóre z nich. Jak wiesz, szkoły i przedszkola są zamknięte. Dzieci wymagają opieki – dlatego nie wszędzie możemy zapewnić odpowiedną liczbę pracowników. Również w trosce o bezpieczeństwo ograniczamy godziny otwarcia oddziałów.

    Godziny pracy oddziałów:

    • w galeriach handlowych - w większości są czynne w godzinach otwarcia galerii
    • poza galeriami handlowymi - od poniedziałku do piątku, w godzinach od 11.00 do 16.00.

    W godzinach od 11:00 do 12:00 obsługujemy tylko osoby powyżej 65. roku życia.

    Więcej.

Kontakt z nami

  • Jak teraz się najlepiej z nami skontaktować?

    Zachęcamy do korzystania z Twojego wirtualnego asystenta, którego znajdziesz w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Jeśli chcesz porozmawiać z naszym specjalistą możesz napisać do nas na czacie lub zadzwonić na infolinię. Czas oczekiwania na połączenie może być jednak dłuższy niż zwykłe, ponieważ dbając o zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, tymczasowo pracujemy w ograniczonym składzie.

    W godzinach od 10:00 do 13:00 dzwoni i pisze do nas najwięcej klientów, dlatego jeśli możesz, wybierz inną porę kontaktu. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.

    Jeśli to możliwe odłóż wizyty w oddziale na później, większość spraw bankowych załatwisz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.

    Informacje kontaktowe

  • Gdzie mogę znaleźć odpowiedź na moje pytanie?

    Odpowiedzi na pytania dotyczące naszej oferty oraz bankowości internetowej Moje ING znajdziesz w Twoim wirtualnym asystencie w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING.

    Jeśli masz pytania związane z epidemią, mamy nadzieję, że wszystkie odpowiedzi znajdziesz tutaj. Najnowsze informacje dotyczące tego, jak działamy w czasie epidemii znajdziesz w aktualnościach

  • Mam pytanie o odroczenie spłat rat kredytów

    Możesz zawiesić spłatę rat kredytów na 3 lub 6 miesięcy. Z tej formy pomocy mogą skorzystać klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy. Zawieszenie rat dotyczy kredytów konsumenckich, firmowych i leasingu. Wkrótce udostępnimy tę możliwość dla kredytów hipotecznych.

    Więcej

  • Gdzie mam szukać informacji o produktach?

    Informacje o naszej ofercie oraz o produktach, które już posiadasz znajdziesz w Moim ING. Zawsze możesz liczyć na wsparcie Twojego wirtualnego asystenta. Znajdziesz go w sekcji "Kontakt i pomoc" w Moim ING. 

    Informacje o naszych produktach znajdziesz również na stronie internetowej banku.

  • Co robimy w związku z epidemią?

    W czasie epidemii staramy się dbać jak najlepiej o bezpieczeństwo i dostęp do naszych usług. Najważniejsze zmiany w związku z epidemią:

    • Zwiększyliśmy limit płatności kartą bez PIN-u z 50 zł do 100 zł. Więcej informacji o zmianie limitów znajdziesz tutaj
    • Umożliwiliśmy zawieszenie spłaty rat kredytów. Dowiedz się więcej
    • W trosce o zdrowie naszych pracowników i klientów, ograniczyliśmy godziny otwarcia oddziałów - od poniedziałku do piątku od 11:00 do 15:00. Podjęliśmy też decyzję o tymczasowym zamknięciu niektórych oddziałów. 
    • Zmieniliśmy zasady wypłat gotówki w walutach obcych. Tutaj dowiesz się więcej
    • Przekażemy 4 mln złotych darowizny na ochronę zdrowia. Wesprzemy szpitale i placówki medyczne.

    Najnowsze informacje o tym, co robimy znajdziesz w aktualnościach.

Sprawy urzędowe, profil zaufany

  • Jakie sprawy urzędowe mogę załatwić przez Moje ING?

    Wiele spraw w urzędzie gminy, ZUS-ie i urzędzie skarbowym nie wymaga Twojej osobistej wizyty. Załatwisz je bezpiecznie i bez wychodzenia z domu poprzez stronę urzędu, a swoją tożsamość potwierdzasz profilem zaufanym w Moim ING.

    Przez internet możesz na przykład złożyć wniosek o dowód, odnowić dowód osobisty albo prawo jazdy, zarejestrować samochód, zamówić zaświadczenia i odpisy, złożyć wniosek o świadczenia rodzinne, uzyskać wypisy z ksiąg wieczystych, rozliczyć się z podatków.

  • Jak złożyć PIT przez profil zaufany?

    Skorzystaj z Portalu Podatkowego i usługi Twój e-PIT, do której zalogujesz się m.in. profilem zaufanym. 
    Więcej na ten temat znajdziesz tutaj

  • Co to jest profil zaufany? Jak go założyć?

    Profil zaufany to darmowe narzędzie, dzięki któremu potwierdzisz swoją tożsamość i załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu.

    Jako metodę logowania do profilu zaufanego wybierasz Moje ING. Logujesz się do swojej bankowości internetowej, a my potwierdzamy Twoje dane urzędowi poprzez szyfrowane połączenie.

    Profil zaufany możesz założyć w Moim ING, jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w oddziale naszego banku, np. dowodem osobistym lub paszportem. Zaloguj się i wybierz Usługi, a następnie profil zaufany.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jaki jest mój login i hasło do profilu zaufanego?

    Nie potrzebujesz loginu i hasła do profilu zaufanego.

    1. Na stronie wybranego urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną, a następnie ING Bank Śląski.
    2. Przeniesiesz się na stronę logowania do Mojego ING.
    3. Zaloguj się. Przekierujemy Cię z powrotem na stronę urzędową.

    Jeśli potrzebujesz swojego unikalnego identyfikatora użytkownika profilu zaufanego – otrzymałeś go mejlem od dostawcy usługi. 

  • Jak przez Moje ING załatwić sprawy z ZUS?

    Zaloguj się na stronie PUE ZUS i jako metodę logowania wybierz bankowość Moje ING. Możesz załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu, np. zaktualizować swoje dane, sprawdzić czy Twój pracodawca odprowadza składki, umówić się na spotkania.

    Jeśli masz profil zaufany, możesz dodatkowo wysyłać wnioski i dokumenty.

    Więcej o PUE ZUS

  • Co to jest i jak działa mojeIDi eID?

    MojeID i eID to bezpłatne usługi, dzięki którym możesz załatwiać sprawy bez wizyty w punktach obsługi klienta, bez umawiania się z kurierem i podpisywania dokumentów. Nie musisz niczego aktywować. Wystarczy, że jako metodę potwierdzenia zlecenia u dostawcy gazu, prąd czy abonamentu na telefon wybierzesz mojeID lub eID, a następnie ING - przekierujemy Cię do logowania do bankowości internetowej Moje ING.

    Więcej o usługach

  • Jak założyć profil zaufany dla firmy?

    Nie można założyć profilu zaufanego dla firmy. Profil zaufany jest zakładany klientom indywidualnym na podstawie ich danych (imię, nazwisko, numer PESEL). Więcej informacji dla przedsiębiorców

  • Czy mogę założyć profil zaufany dla współwłaściciela lub pełnomocnika do konta?

    Nie – profil jest indywidualny i każdy może założyć go tylko dla siebie. Współwłaściciel i pełnomocnicy mają swoje własne loginy do Mojego ING. Każdy z nich może założyć profil zaufany tylko dla siebie w swojej własnej bankowości.

  • Próbuje się zalogować, ale nie następuje przekierowanie, dlaczego?

    Taka sytuacja może się zdarzyć, jeśli korzystasz z zabezpieczeń np. antywirusowych na swoim komputerze. Zabezpieczenia tego typu uruchamiają nowe sesje w trakcie łączenia się z bankowością. To sprawia, że przekazywanie danych pomiędzy bankowością a serwisami rządowymi nie jest możliwe. Jeśli tak jest spróbuj dodać bankowość do odpowiednich reguł w swoich zabezpieczeniach. 

  • Zakładałem profil zaufany, dlaczego nie działa i nie mogę się zalogować na stronie rządowej?

    Upewnij się czy Twój profil zaufany nie wygasł. Możesz to zrobić w Moim ING. Zaloguj się, a następnie przejdź do sekcji „Usługi” – „Sprawy urzędowe” – „Profil zaufany”.
    Po wybraniu profilu zaufanego otrzymasz informacje o jego terminie ważności. Jeśli wygasł przedłużysz jego ważność w Moim ING.

Mam problem z...

  • Nie potrafię się zalogować do Mojego ING, nie mam dostępu

    Jak zacząć korzystać z Mojego ING?

    Naszą bankowość dostaniesz m.in. z kontem osobistym - jeśli jeszcze go nie masz, możesz je założyć przez internet, bez wychodzenia z domu. Załóż konto teraz

    Nie pamiętasz loginu?

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. 
    Jeśli logujesz się przez aplikację mobilną Moje ING mobile, znajdziesz go w Twoim profilu - w sekcji "Moje dane" i podsekcji "Dane osobiste". Swój login możesz także sprawdzić w oddziale naszego banku.

    Błędny login lub hasło?

    Sprawdź, czy nie jest włączony klawisz Caps Lock lub czy nie wkradła się literówka. Pamiętaj, że po 5 nieudanych próbach logowania - zablokujemy dostęp do Mojego ING. 

    Zablokowany dostęp do Mojego ING?

    Odblokuj go, nadając nowe hasło. Będzie Ci potrzebny login, numer PESEL i nazwisko rodowe matki. Odblokuj dostęp

    Aktywacja dostępu do Mojego ING

    Zanim zalogujesz się pierwszy raz do bankowości internetowej, aktywuj do niej dostęp i nadaj swoje hasło. Aktywuj dostęp

    Jeśli okaże się, że potrzebujesz jednorazowego kodu aktywacyjnego, a przebywasz na kwarantannie – zadzwoń na naszą infolinię + 48 32 357 00 69 i powiedz o tym specjaliście. Przesyłkę z kodem wyśle do Ciebie kurierem. Potwierdź też adres, na który ma trafić przesyłka z kodem.

    Jak logować się szybciej do Mojego ING?

    Pobierz aplikację na telefon Moje ING mobile. Tam logować możesz się kodem PIN, odciskiem palca lub, jeśli masz iPhone'a, z pomocą Face ID.

    Sprawdź poradnik dobrego logowania

  • Nie pamiętam danych do logowania do Mojego ING

    Nie pamiętasz loginu?

    Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr - nie możesz go zmienić, nadajemy go nowym klientom, np. przy zakładaniu konta.

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. Jeśli możesz zalogować się do aplikacji Moje ING mobile, login znajdziesz też w swoim profilu: "Moje dane" - "Dane osobiste" - "Login do bankowości"

    Nie pamiętasz hasła?

    Możesz je łatwo zmienić. Przygotuj login, numer PESEL, nazwisko rodowe matki i nadaj nowe hasło.

    Nie pamiętasz numeru PIN do aplikacji? 

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN".

    Poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzimy Twoją tożsamość. Nadaj nowy kod PIN do aplikacji. 

    Pamiętaj! Nigdy nie prosimy o podanie pełnego hasła do bankowości.

  • Chcę zmienić numer do autoryzacji

    Swój numer do autoryzacji sprawdzisz i zmienisz w Moim ING - na komputerze lub w aplikacji na telefon. Wejdź w Twój profil, a następnie w "Ustawienia" i "Bezpieczeństwo".

    Sprawdź numer w Moim ING

  • Dlaczego nie mogę założyć konta przez internet?

    Powody mogą być różne.

    Może masz już u nas konto lub jesteś pełnomocnikiem do czyjegoś konta? Może masz zastrzeżony lub nieważny dokument tożsamości? Niestety, ze względu na tajemnicę bankową nie możemy Ci podać konkretnego powodu.

    Jeśli skierujemy Cię do Mojego ING – skorzystaj z tej opcji. Nie pamiętasz loginu lub nie wiesz, jak skorzystać z naszej bankowości? Sprawdź nasze podpowiedzi

  • Chcę dodać lub zmienić pełnomocnika do konta

    Jeśli osoba, którą chcesz wskazać na pełnomocnika, jest naszym klientem - możesz ustalić dla niej pełnomocnictwo w Moim ING.

    Zaloguj się, wejdź w szczegóły konta i wybierz "Pełnomocnicy".

    W tym miejscu zmienisz też lub usuniesz dane o dotychczasowych pełnomocnikach. 

  • Mam nowy telefon

    Pobierz i aktywuj aplikację na nowym telefonie.

    Z naszej aplikacji mobilnej możesz jednocześnie korzystać na 3 urządzeniach.
    To jakie telefony masz przypisane do aplikacji sprawdzisz na liście zaufanych urządzeń. Z listy możesz usuwać te, z których nie korzystasz, np. jeśli wymieniasz telefon na nowy – stary usuń z listy.

    Jeśli dłuższy czas nie korzystasz z aplikacji na danym telefonie – ze względów bezpieczeństwa, sami usuniemy go z listy. 

    Zaloguj się do Mojego ING, usuń stary telefon z listy zaufanych urządzeń w ustawieniach aplikacji

  • Mam nieważny dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport)

    Żeby móc w pełni korzystać z Mojego ING potrzebujesz przynajmniej jednego ważnego dokumentu tożsamości (dowód osobisty lub paszport).

    Jeśli Twój jedyny dokument stracił ważność, wciąż zalogujesz się do Mojego ING - zrobisz przelewy, doładujesz telefon, jednak nie kupisz nowych produktów ani nie założysz np. profilu zaufanego. 

    Zanim dokument straci ważność

    45 dni przed wygaśnięciem Twojego dokumentu tożsamości, wysyłamy przypomnienie - w wiadomości w Moim ING i w SMS. Lepiej nie zostawiać tych rzeczy na ostatnią chwilę. 

    Dane ważnego dowodu osobistego możesz zmienić w każdej chwili w Moim ING (na komputerze lub przez telefon), dane paszportu zmienisz tylko w oddziale. 

    Wniosek o nowy dowód możesz złożyć także przez internet – z profilem zaufanym. Profil zaufany możesz założyć w Moim ING.

    Więcej o zmianie danych osobowych

O to warto zadbać już teraz

  • Aktywacja Mojego ING

    Możesz aktywować naszą bankowość na komputerze - aktywuj Moje ING.

    Lub po pobraniu aplikacji Moje ING mobile - przy pierwszym uruchomieniu aplikacji.

    Do aktywowania Mojego ING będą Ci potrzebne:

    • login (nadaliśmy Ci go z dostępem do Mojego ING, np. przy zakładaniu konta)
    • numer PESEL
    • nazwisko rodowe matki

    Zobacz, jak zacząć korzystać z Mojego ING (wideo)

    Zobacz, jak zacząć korzystać z aplikacji Moje ING (wideo)

  • Ustawienie limitów płatności

    Możesz zmienić limity dla kart, przelewów i płatności BLIK, dla wypłat, płatności w internecie i za granicą. Wszystko w Moim ING. 

    Zobacz jak zmienić limity transakcji

     

  • Włączenie powiadomień PUSH o transakcjach

    Powiadomienia PUSH możesz dostawać na swój telefon przy każdej zmianie stanu konta. W ten sposób łatwiej Ci rozeznać się, ile masz pieniędzy.

    Jak je włączyć?

    W aplikacji Moje ING mobile. Wybierz z menu "Dane i ustawienia", następnie "Aplikacja mobilna". Włącz "Powiadomienia na telefon (push)" i wybierz konto oraz kartę, o których chcesz dostawać powiadomienia.

  • Aktywowanie karty

    Zaloguj się do Mojego ING (na komputerze lub w aplikacji na telefon). Wejdź w szczegóły karty, którą chcesz aktywować, i nadaj jej PIN.

    Przy pierwszym użyciu nowej karty - włóż ją do terminala w sklepie i potwierdź transakcję PIN-em. 

    Pamiętaj o tym, żeby zmienić limity transakcyjne i włączyć płatności zbliżeniowe dla karty - zrobisz to także w szczegółach karty w Moim ING. 

  • Dodanie, zmiana dokumentu tożsamości

    Wejdź do Mojego ING i wybierz zakładkę "Dane i ustawienia", a następnie "Dane". Przejdź do edycji danych. Przepisz kod SMS otrzymany na telefon i zmień dane. Potwierdź zmianę kolejnym kodem SMS.

    Więcej o zmianie danych

  • Sprawdzenie, włączenie płatności zbliżeniowych

    Sprawdź, czy na Twojej karcie płatniczej znajduje się symbol zbliżeniowości.  

    Płatności zbliżeniowe są domyślnie włączone. Jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ich status, wejdź do Mojego ING i w szczegóły karty. Wybierz Włącz/Wyłącz płatności zbliżeniowe i potwierdź. 

    Kartę, dla której są włączone płatności zbliżeniowe, możesz też podpiąć do płacenia telefonem lub zegarkiem

    Pamiętaj o zmianie limitów transakcyjnych. Zrobisz to w Moim ING, także w szczegółach karty.

    Więcej o płatnościach zbliżeniowych

  • Ustanowienie pełnomocnika do konta

    Pełnomocnik może korzystać z konta tak jak właściciel – m.in. robić przelewy czy mieć własną kartę do konta i płacić nią (jeśli ma dostęp do Mojego ING, sam może wtedy zamówić dla siebie taką kartę).

    W czasie epidemii warto zadbać o dostęp do konta dla partnera lub dziecka.

    Jak ustanowić pełnomocnika?

    Jeśli osoba, którą chcesz ustanowić pełnomocnikiem, jest naszym klientem – zrobisz to przez internet, w Moim ING. Po zalogowaniu przejdź do szczegółów swojego konta i kliknij „Pełnomocnicy”.

     

  • Włączenie płatności kodem BLIK

    Jeśli pobierzesz aplikację Moje ING mobile, BLIKA zobaczysz już na ekranie startowym - przed zalogowaniem. 

    W innym razie zaloguj się do aplikacji, wybierz z menu "Moje finanse" i "Karty i płatności telefonem" i "BLIK". Tutaj możesz włączyć lub wyłączyć usługę, ustawić limit, wskazać numer telefonu przypisany do tego sposobu płatności, a także korzystać z BLIKA, czyli:

    • wygenerować kod BLIK
    • zrobić przelew na telefon BLIK
    • czy wysłać prośbę o przelew BLIK

    Zobacz na filmie: Co to jest BLIK, Jak płacić BLIK-iem w internecie

    Więcej o płatnościach BLIK

  • Aktywowanie Profilu Zaufanego

    Zrobisz to w Moim ING. 

    Zaloguj się i załóż Profil Zaufany

    Nie masz jeszcze Mojego ING?

    Załóż konto z dostępem do naszej bankowości. To także możesz zrobić bez wychodzenia z domu. Załóż konto

Dla firm i przedsiębiorców

  • Jak mogę obsługiwać swoje firmowe konto i płatności bez wizyty w banku?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, pełny dostęp do swojego konta firmowego masz w bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING mobile. Tam możesz m.in. na bieżąco śledzić wpływy na koncie np. od kontrahentów, płacić za faktury, zapłacić ZUS. 

    Możesz też zamówić firmową kartę, jeśli jeszcze jej nie masz. Nasze karty dla przedsiębiorców mają funkcję zbliżeniową, dzięki której firmowe zakupy w sklepach są bezpieczniejsze, bo nie musisz się posługiwać gotówką. Możesz je również dodać do portfela Apple Pay i płacić zbliżeniowo telefonem. Możesz też nimi płacić za zakupy w internecie. 

    Jeśli masz kartę Mastercard Standard bez funkcji zbliżeniowej, również możesz płacić bezpiecznie. Do konta firmowego możesz mieć dwie karty płatnicze jednocześnie. By płacić zbliżeniowo, zamów kartę Visa Business zbliżeniową, a kiedy Ci ją przyślemy, możesz zamknąć dotychczasową kartę. Zrobisz to w szczegółach karty w Moim ING.

    Jeśli masz telefon z systemem Android 5.0 lub wyższym, możesz również uruchomić Mastercard w telefonie w aplikacji Moje ING mobile. Możesz z nią płacić zbliżeniowo swoim telefonem.

    Jeśli korzystasz w Moim ING z konta dla spółki lub wspólnoty mieszkaniowej niektóre funkcje są niedostępne. 

  • Jak najlepiej załatwić firmowe sprawy urzędowe?

    Ze względu na bezpieczeństwo Twoje, Twoich najbliższych i pracowników, sprawy urzędowe najlepiej załatwiać przez internet. Dostęp do urzędów masz w ten sposób przez całą dobę i nie musisz ryzykować kontaktu z osobami zarażonymi wirusem.

    Potrzebny Ci w tym będzie profil zaufany. Założysz go bez wychodzenia z domu w Moim ING. Możesz z nim złożyć nowe wnioski i sprawdzić statusy swoich spraw urzędowych.

    Przez internet załatwisz sprawy związane z ZUS-em i podatkami np.:

    • złożysz wniosek o odroczenie płatności ZUS
    • złożysz jpk_vat
    • pobierzesz zaświadczenia o niezaleganiu
    • zmienisz dane z CEiDG w tym zawiesisz działalność
    • uzyskasz indywidualną interpretację podatkową
    • zawnioskujesz o zasiłek opiekuńczy.

    Więcej o profilu zaufanym

  • Jak mogę załatwić sprawy związane z księgowością firmy?

    W Moim ING możesz korzystać z udostępnionego przez nas programu do prowadzenia księgowości. Ułatwi Ci on samodzielne prowadzenie finansów Twojej firmy albo komunikację z Twoją księgową, jeśli zlecasz prowadzenie księgowości do biura rachunkowego. Aplikacja ING Księgowość jest powiązana z kontem firmowym.

    Dzięki niej możesz m.in. wystawić fakturę i wysłać ją kontrahentowi e-maliem, wysłać przypomnienie e-mailowe kontrahentowi o zbliżającym terminie płatności. Nie musisz zawozić dokumentów do biura rachunkowego. Możesz udostępnić aplikację swojemu księgowemu, żeby pobrał z niej dokumenty, albo wysłać je mejlem z aplikacji.

    Z podstawowych funkcji: fakturowania i modułu magazynowego korzystasz bezpłatnie.  

    Niezależnie od tego czy korzystasz z naszej księgowości, nadal możesz np. złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS, albo złożyć wniosek o zasiłek opiekuńczy z tytułu opieki nad dzieckiem. Wykorzystaj do tego PUE ZUS i profil zaufany w Moim ING.

    Więcej

  • W jaki sposób mogę założyć firmę przez internet?

    Działalność gospodarczą możesz założyć bez wizyty w urzędzie na dwa sposoby. 
    Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej Moje ING, możesz zarejestrować firmę, założyć profil zaufany i otworzyć konto firmowe w jednym wniosku. Wniosek do CEIDG znajdziesz w „Usługach i narzędziach” w sekcji e-Urząd. Twój wniosek wysyłamy do urzędu, a  potwierdzenie działalności firmy dostaniesz od urzędu na adres e-mail.

    Aby uzyskać dostęp do  Mojego ING, możesz u nas założyć konto osobiste. Możesz to również zrobić bez wychodzenia z domu. Swoją tożsamość potwierdzisz przelewem z konta w innym banku lub podczas spotkania z kurierem.

    Wniosek o rejestrację działalności gospodarczej możesz też złożyć bezpośrednio na stronie CEIDG i podpisać profilem zaufanym. Z profilu też możesz korzystać w Moim ING.

    Więcej

     

  • W jaki sposób mogę zamówić kartę do konta firmowego?

    Jeśli prowadzisz firmę w formie jednoosobowej działalności, kartę możesz zamówić w Moim ING albo aplikacji mobilnej Moje ING mobile.

    Zaloguj się i wybierz konto, do którego chcesz zamówić kartę. W szczegółach konta znajdziesz link: „Zamów kartę”.

    Przez Moje ING możesz zamówić kartę tylko dla siebie. Kartę otrzymasz od nas do 8 dni roboczych.

    Jeśli nie chcesz czekać na nową kartę, możesz w aplikacji mobilnej na telefonie z systemem Android 5.0 lub wyższym aktywować Mastercard w telefonie. To karta, która służy tylko do płatności zbliżeniowych telefonem (nie ma formy plastikowej karty płatniczej). Zamawiasz ją i aktywujesz również w szczegółach swojego konta firmowego. Od razu możesz płacić bezpiecznie telefonem zbliżeniowo za swoje firmowe zakupy.

    Jeśli jesteś reprezentantem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej, możesz zamówić kartę tylko w naszym oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, czy wybrany przez Ciebie oddział jest otwarty i w jakich godzinach działa. Pamiętaj, by zachować bezpieczną odległość od innych naszych klientów, którzy będą tam załatwiać sprawy.

    Więcej o firmowych kartach

  • Jak mogę bezpiecznie wpłacić gotówkę na firmowe konto?

    Nie musisz iść do oddziału, żeby to zrobić. Gotówkę na swoje konto możesz wpłacić we wpłatomatach – naszych i Planet Cash, o dowolnej porze.  Wystarczy karta płatnicza wydana do konta lub telefon z aplikacją Moje ING mobile i BLIKIEM.

    Położenie wpłatomatów znajdziesz na naszej stronie i w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. 

    Więcej

     

  • Czy mogę bez wizyty w oddziale otrzymać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej?

    Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność, możesz samodzielnie pobrać zaświadczenie o posiadanej pożyczce firmowej w bankowości internetowej Moje ING.
    Możesz to zrobić w zakładce „Usługi i narzędzia” > „Zaświadczenia”.

    Natychmiastowo (w formie pliku PDF)  i  bezpłatnie w Moim ING otrzymasz zaświadczenie o aktywnej pożyczce firmowej, wraz z informacją o:

    • kwocie przyznanej pożyczki,
    • dacie zawarcia umowy,
    • terminie płatności ostatniej raty,
    • wysokości kolejnej raty,
    • wysokości zadłużenia,
    • numerze do konta do przedterminowej spłaty kredytu oraz spłaty rat,
    • wysokości zadłużenia,
    • historii spłaty.

    Jeśli reprezentujesz spółkę z jednoosobową reprezentacją, możesz zamówić zaświadczenie poprzez naszą infolinię: 32 357 00 69. W ciągu kilku dni zaświadczenie otrzymasz od nas w Moim ING na skrzynkę wiadomości.

    Jeśli Twoja spółka ma wieloosobową reprezentację, wniosek niestety możesz złożyć tylko w oddziale. Zanim tam pójdziesz, upewnij się, w jakich godzinach pracujemy. Aktualne informacje znajdziesz na naszej stronie z mapką oddziałów.

  • Co mogę zrobić w banku zdalnie, jeśli mam konto dla spółki?

    Jeśli zarządzasz kontem spółki lub wspólnoty mieszkaniowej większość płatności przelewem zrealizujesz w Moim ING.
    Spółki, w których reprezentanci mają zgodnie umową spółki, uprawnienia do składania oświadczeń woli samodzielnie, mogą:

  • Czy planujecie zawiesić spłatę kredytów firmowych?

    Wprowadziliśmy możliwość zawieszenia spłaty rat kredytów firmowych na 3 lub 6 miesięcy.

    Zawieszenie jest przygotowane dla Przedsiębiorców (osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub działalność w formie spółek cywilnych, jawnych, partnerskich - którzy korzystają z uproszczonych zasad księgowości), którzy spłacają pożyczki oraz kredyty.

    Klienci mogą skorzystać z jednej z poniższych opcji:

    • Opcja 1: przez 3 do 6 miesięcy klienci spłacają tylko odsetki oraz składki ubezpieczenia spłaty kredytu. Spłata kapitału zostanie zawieszona.
    • Opcja 2: przez 3 do 6 miesięcy klienci spłacają tylko składki ubezpieczenia spłaty kredytu. Spłata kapitału i odsetek zostanie zawieszona.

    Aby koszt miesięcznego obciążenia później istotnie nie wzrósł (przez zawieszenie spłaty) – wydłużamy okres kredytowania.

    Wniosek można złożyć zdalnie: w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING. Za realizację dyspozycji zawieszenie spłaty rat nie pobieramy opłat.

    Więcej

     

  • W jaki sposób mogę przekazać innej osobie kierowanie moimi finansami w banku na wypadek choroby i kwarantanny?

    Niestety w przypadku przedsiębiorców nie da się tego zrobić zdalnie. Pełnomocnictwa mogą być udzielone przez właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i spółek wyłącznie w oddziale banku.

    Pełnomocnictwo dotyczy rachunków rozliczeniowych, lokat oraz Otwartego Konta Oszczędnościowego. Nie dotyczy zaciągania kredytów, ale pełnomocnik może kredyt spłacać.

    Rozróżniamy dwa rodzaje pełnomocnictw:

    • pełnomocnictwo ogólne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo do zlecania dyspozycji dotyczących wszystkich rachunków posiadacza rachunku zarówno w zakresie dysponowania saldem rachunku, jak i składania oświadczeń woli
    • pełnomocnictwo szczególne - w ramach którego pełnomocnik ma prawo wyłącznie do dysponowania saldem rachunku.

    Jeśli chcesz ustanowić pełnomocnika dla swojej firmy w oddziale, zrób to tak, żeby nie zagrażać zdrowiu swojemu i innych. Upewnij się, w jakich godzinach jest czynny nasz oddział. Zachowaj zasady bezpieczeństwa, kiedy już będziesz na miejscu.

  • Chcę odroczyć opłaty za ZUS. Czy muszę płacić za konto firmowe, którego nie będę używać?

    Jeśli odroczysz ZUS lub płatność do urzędu skarbowego, albo kontrahent zapłaci później, w maju nie zapłacisz na prowadzenie konta. Ze względu na trudną sytuację niektórych przedsiębiorców, w kwietniu nie badamy warunku aktywności na Koncie Direct dla Firmy.
    Dzięki temu w maju nie pobierzemy opłaty za:

    • prowadzenie konta oraz 
    • przelewy internetowe krajowe w złotówkach, w tym split payment (z wyjątkiem Express ELIXIR, BlueCash i SORBNET)
    • przelewy internetowe w euro na terenie SEPA (za wyjątkiem opłaty za tryb pilny).

    Jeśli sytuacja zmusi Cię do zawieszenia działalności gospodarczej, możesz zachować konto albo je zamknąć. Jeśli zachowasz konto, również nie poniesiesz opłaty w maju. 

    Zobacz zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji

  • W jaki sposób mogę złożyć wniosek o odroczenie płatności ZUS?

    Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu na portalu PUE ZUS (Platformie Usług Elektronicznych ZUS). Masz tam dostęp do swoich danych w ZUS-ie, możesz składać wnioski i uzyskać zaświadczenia.

    Jeśli nie masz tam jeszcze swojego profilu na PUE ZUS, możesz go założyć w kilku prostych krokach w Moim ING, w zakładce „Usługi i narzędzia” > „e-Urząd”. Stamtąd  przekierujemy Cię do serwisu ZUS-u, gdzie wypełniasz i wysyłasz wniosek. Możesz go podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo profilem zaufanym.

    Czytaj na blogu ING Księgowość, jak to zrobić krok po kroku

    Zobacz, co jeszcze możesz załatwić w ZUS-ie przez internet

     

  • Prowadzę małą firmę. Jak mogę się starać o zasiłek chorobowy związany z kwarantanną?

    O świadczenie za okres przymusowej izolacji w domu możesz się starać, jeśli opłacasz składkę na ubezpieczenie chorobowe. W przypadku przedsiębiorców jest ona dobrowolna.

    W tym celu musisz złożyć w ZUS-ie wniosek o zasiłek chorobowy ZAS-53 i oświadczenie o odbywaniu obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy. Możesz to zrobić elektronicznie – za pośrednictwem portalu PUE ZUS. Na platformie wypełniasz wniosek i  dołączasz do niego skan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia. Możesz się do niego zalogować przez PUE ZUS w Moim ING.

    Więcej o świadczeniu dla przedsiębiorców na blogu ING Księgowość

Bezpieczne zakupy w zasięgu ręki

  • Jeśli możesz, rób zakupy przez internet – to najbezpieczniejsza forma. 
  • Inną opcją jest odbiór zakupów w paczkomacie. Gdy odbierzesz paczkę, pamiętaj, żeby zdezynfekować ręce.
  • Płać kartą lub telefonem – najlepiej zbliżeniowo. Nie podawaj PIN-u sprzedawcy, tylko wpisz go samodzielnie!
  • Gdy czekasz w kolejce do kasy, zachowaj odległość od innych klientów.

 

Wszyscy jesteśmy    #zdalnidopomocy


Wszyscy jesteśmy
#zdalnidopomocy

 

Bankujesz przez internet? Super! A jak sobie radzą Twoi najbliżsi?
Pokaż im, jak opłacić rachunki w Moim ING lub zrobić zakupy online. Zobacz, jak zacząć.

 

Pobierz podręcznik w PDF

Aplikacja mobilna     Bankowość internetowa

Co robimy jako bank w czasie epidemii

Jestem klientem

i mam dostęp do bankowości internetowej Moje ING. Korzystam z szybkiego przelewu.

Zaloguj się i zrób przelew


Nie jestem klientem

lub nie mam bankowości internetowej. Wpłacam datek przez stronę fundacji.

Przejdź na stronę

2 002 645

Tyle już zebraliśmy z Wami i Fundacją ING Dzieciom na pomoc polskim szpitalom i ośrodkom medycznym. To dużo, ale potrzeba jeszcze więcej. Każda kwota się liczy.

Przyłącz się do akcji