Pytania i odpowiedzi

Ogólne

  • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

    Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

    • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

    Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
    Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

    • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

     

    Jak pobrać i aktywować aplikację?

    Zobacz video, jak aktywować aplikację

    Instrukcja krok po kroku:

    1. Pobierz aplikację na swój telefon.
      • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
      • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
    2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie.
      Kliknij „Aktywuj Moje ING” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
    3. Wpisz login.
    4. Wpisz PESEL.
    5. Wpisz nazwisko panieńskie matki.
    6. Nadaj hasło do bankowości internetowej, jeśli go jeszcze nie masz.

    7. Nadaj PIN, którym będziesz logować się do aplikacji.
      Jeśli aktywujesz aplikację na drugim lub kolejnym urządzeniu, poprosimy Cię o podanie kodu PIN.

    8. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
      Jeśli Twój telefon ma taką funkcję. 

    9. Potwierdź aktywację kodem do autoryzacji z SMS-a.
      Prześlemy go na numer telefonu wskazany przez Ciebie do autoryzacji.


      Poprosimy Cię jeszcze o dodatkową autoryzację

      W trakcie automatycznego połączenia telefonicznego usłyszysz 4-cyfrowy kod. Nie przekazuj go nikomu. Wpisz go w aplikacji mobilnej, tylko na swoim urządzeniu.
    10. Gotowe! Możesz korzystać z aplikacji.
      Jeśli utracisz telefon, możesz szybko usunąć go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w sekcji "Ustawienia" - "Aplikacja mobilna" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
      Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

    • Android - od wersji 7.0
    • iOS - od wersji 13.0

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

    Dodatkowo umożliwia:

    • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
    • logowanie PIN-em, odciskiem palca (dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych) lub rozpoznawaniem twarzy (dostępne na urządzeniach iPhone z funkcją Face ID oraz telefonach Google Pixel 4 i 4XL) 
    • własne skróty na ekranie przed logowaniem
    • generowanie kodów BLIK
    • płatności za autostrady, parkingi i bilety komunikacyjne
    • dodawanie paragonów 
    • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
    • szybkie przelewy bez logowania - np. z konta oszczędnościowego na konto osobiste.

    Porównaj wszystkie możliwości i funkcje

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • w swoim profilu wybierz sekcję Ustawienia - Aplikacja mobilna -  Powiadomienia na telefon (push).
    • Wybierz Zmień, a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach z systemem Android.

    Krok 1. Idź do: Ustawienia - Aplikacje – Zarządzaj aplikacjami – Aplikacja Moje ING

    Krok 2. W sekcji Uprawnienia wybierz zakładkę Powiadomienia

    Krok 3. Przesuń suwak Wyświetl powiadomienia w prawo (tak żeby suwak był koloru niebieskiego)

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

    Na ekranie logowania wybierz opcję Nie mogę się zalogować i nadaj nowy kod. 

    Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

  • Jak zalogować się do aplikacji?
    • Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
    • Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych. Żeby z niej skorzystać, musisz mieć włączoną funkcję logowania odciskiem palca w ustawieniach telefonu. Następnie włącz w aplikacji logowanie danymi biometrycznymi. Znajdziesz je w swoim profilu w sekcji Ustawienia - Aplikacja mobilna - Logowanie danymi biometrycznymi - Włącz.
    • Możesz też logować się rozpoznawaniem twarzy. Ten sposób logowania jest dostępy na urządzeniach iPhone z funkcją Face ID oraz telefonach Google Pixel 4 i 4XL. Włącz tę funkcję w ustawieniach telefonu, a następnie ustaw w aplikacji logowanie danymi biometrycznymi. Wejdź w swój profil, następnie Ustawienia - Aplikacja mobilna - Logowanie danymi biometrycznymi - Włącz.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

  • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

    Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych. 

    Włącz najpierw funkcję logowania odciskiem palca w ustawieniach telefonu. Następnie włącz w aplikacji logowanie danymi biometrycznymi. Znajdziesz je w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - "Aplikacja mobilna" - "Logowanie danymi biometrycznymi" - "Włącz"

    Jeśli posiadasz Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Jeśli jeszcze nie masz skrótu - wybierz "Dodaj skrót".
    Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

  • Jak działa szybki przelew?

    W aplikacji Moje ING mobile możesz bez logowania przelewać pieniądze pomiędzy swoimi kontami, także pomiędzy kontami osobistymi, a firmowymi. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

     

    Ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili – przytrzymaj palcem ikonkę Szybkiego przelewu, a następnie edytuj ustawienia.

    Jeśli nie korzystasz jeszcze z Szybkich przelewów kliknij „dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem, a następnie wybierz i ustaw Szybkie przelewy.

  • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

    Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

    Guzik "Wyloguj" znajdziesz w swoim profilu (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, wylogujemy Cię automatycznie po 60 sekundach od ostatniej czynności.

     

     

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 100 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 500 zł dla jednego przelewu i 1000 zł dla jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Co to jest HCE?

    Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

  • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?

    Najpierw upewnij się, że:

    • twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
    • masz zainstalowaną aplikację Moje ING.

    Aby aktywować logowanie odciskiem palca:

    • zaloguj się do Mojego ING mobile
    • przejdź do swojego profilu i wybierz „Ustawienia” - „Aplikacja mobilna”. Przejdź do opcji „Logowanie danymi biometrycznymi” - i włącz je
    • uruchom ponownie aplikację.
     
  • Jak ustawić skróty do aplikacji na ekranie telefonu?

    W ikonce aplikacji na ekranie telefonu znajdziesz skróty do najpopularniejszych funkcji. Wystarczy, że przytrzymasz ikonkę i wybierzesz skrót np. do: BLIKA, przelewu, szybkiego przelewu lub historii. Możesz też przeciągnąć skróty wprost na ekran telefonu – by korzystać z ulubionych funkcji jeszcze szybciej.

    Dostępne dla telefonów z systemem Android od wersji 8.0 i z aplikacją Moje ING mobile od wersji 3.0.1

    Sprawdź też skróty w aplikacji
    Niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego i wersji aplikacji, możesz korzystać ze skrótów na ekranie przed zalogowaniem 

    Zobacz jak to działa

  • Jak ustawić stan konta na zegarku Apple Watch?

    Na swoim smartwatchu możesz zobaczyć podgląd stanu konta osobistego i oszczędnościowego. Jest to możliwe jeśli korzystasz z zegarka Apple Watch, który jest połączony z telefonem, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną Moje ING.

    1. Jeśli nie masz, ustaw najpierw podgląd stanu konta w aplikacji na telefonie. Skorzystaj z opcji „Dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem. Możesz określić czy chcesz widzieć kwotę czy procentową ilość pieniędzy na koncie.
    2. Upewnij się, że masz na telefonie naszą aplikację w wersji 3.4.0 lub nowszą.
    3. Na zegarku powinna pojawić się pomarańczowa ikonka ING. Wybierz ją i gotowe.
  • Czy aplikacja będzie dostępna w Huawei AppGallery?

    Nie pracujemy nad udostępnieniem aplikacji Moje ING w Huawei AppGallery. Jeśli na Twoim telefonie Huawei nie masz dostępu do sklepu Google Play, to nie zainstalujesz na nim naszej aplikacji. Ze względów bezpieczeństwa nie polecamy pobierania aplikacji z innych źródeł niż oryginalne sklepy.

    W takiej sytuacji możesz korzystać z Mojego ING w przeglądarce na swoim telefonie.

  • Geolokalizacja – dlaczego przy instalacji i aktualizacji aplikacji wymagana jest zgoda na dostęp do lokalizacji?

    Dzięki temu aplikacja stanie się jeszcze bardziej użyteczna. Wskaże Ci, gdzie w najbliższej okolicy znajduje się nasza placówka bankowa lub bankomat. Gdy wyjedziesz za granicę podpowie Ci jak najlepiej płacić.

  • Mam konto osobiste i firmowe – czy mogę zobaczyć oba te konta w aplikacji?

    1. Jeśli masz konto osobiste i firmowe, do których logujesz się tym samym loginem – możesz się przełączać pomiędzy kontami w aplikacji. Zaloguj się do aplikacji, przejdź do swojego profilu i wybierz „Firmowe”

    2. Jeśli do konta firmowego logujesz się innym loginem niż do konta osobistego – najpierw musimy ustawić jeden login do obu kont. Możemy to zrobić w placówce bankowej - miejscu spotkań. Gdy to zrobimy, będziesz widzieć oba konta w jednej aplikacji.

    3. Jeśli masz spółkę cywilną, na której konto logujesz się innym loginem niż do swojego konta osobistego – niestety nie możemy pokazać tych kont jednocześnie w aplikacji.

Powiadomienia push

  • Jakie informację będę dostawać, bo nie lubię spamu?

    Pushe będą Cię informować o:

    • tym, co się dzieje na Twoich Kontach osobistych, walutowych, firmowych, oszczędnościowych w PLN, EUR, GBP, USD
    • przelewach (o uznaniu i obciążeniu rachunku, przelewie odroczonym, własnym, smartsaver)
    • stałych zleceniach, doładowaniach telefonu, przelewach Express Elixir
    • wpłatach/wypłatach na/z rachunek maklerski (o uznaniu /obciążeniu rachunku osobistego)
    • dyspozycji regularnego inwestowania
    • przelewach walutowych EUR, GBP, USD
    • tym, co się dzieje z Twoimi kartami (wydanymi: do konta w złotych, euro, do karty kredytowej i przedpłaconej Mastercard)
    • rozpoczęciu parkowania i jego zakończeniu - push o zakończeniu parkowania wyswietla się tak długo, aż parkowanie nie zostanie zakończone.
    • zakupie biletu komunikacyjnego - powiadomienie jest wysyłane na 3 minuty przed końcem ważności biletu komunikacyjnego.
       

    Powiadomienia przypomną Ci też o nadchodzących płatnościach. Działa to tak samo jak w przypadku powiadomień np. na facebooku. Będziesz zawsze na bieżąco ze swoimi finansami. To bardzo przydatne, aby ogarniać domowy budżet :)

  • Co zrobić żeby powiadomienia push nie budziły mnie w nocy?

    Możesz ustawić w swoim telefonie tzw. godziny ciszy.  W tym czasie nie będziesz otrzymywać powiadomień na swój telefon.

    Zobacz jak to zrobić na przykładzie telefonu Samsung:
    - wejdź w Ustawienia – Powiadomienia - Nie przeszkadzać - Wyłączanie według planu.
    Ustaw godziny, w których chcesz by Cię nie budzono.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • w swoim profilu wybierz sekcję Ustawienia - Aplikacja mobilna -  Powiadomienia na telefon (push).
    • Wybierz Zmień, a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach z systemem Android.

    Krok 1. Idź do: Ustawienia - Aplikacje – Zarządzaj aplikacjami – Aplikacja Moje ING

    Krok 2. W sekcji Uprawnienia wybierz zakładkę Powiadomienia

    Krok 3. Przesuń suwak Wyświetl powiadomienia w prawo (tak żeby suwak był koloru niebieskiego)

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Jak mam sprawdzić czy mam włączone powiadomienia push?

    Sprawdź to w 2 miejscach:

    1. W naszej aplikacji:
    Zaloguj się do aplikacji i przejdź do swojego profilu, a następnie przejdź do: „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Powiadomienia na telefon (push)” – „Zmień”
    Sprawdź czy masz zaznaczone powiadomienia dla kart i kont.

    2. W ustawieniach w telefonie:
    Ustawienia – Aplikacje - Moje ING - Powiadomienia.
    Sprawdź czy masz zaznaczone otrzymywanie powiadomień push z naszej aplikacji.

  • Jak włączyć powiadomienia push dla aplikacji Moje ING?

    Ustaw je w 2 miejscach:

    1. W aplikacji Moje ING:
    wejdź w swój profil, a następnie „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Powiadomienia na telefon (push) – „Zmień” Zaznacz konta i karty, dla których chcesz otrzymywać powiadomienia.
    Jeśli za jakiś czas otworzysz nowe konto lub zamówisz nową kartę – pamiętaj by włączyć dla nich powiadomienia.

    2. W swoim telefonie:
    Ustawienia – Aplikacje - Moje ING - Powiadomienia.
    Sprawdź czy masz zaznaczone otrzymywanie powiadomień push z naszej aplikacji.

  • Miałem powiadomienia i zniknęły. Co się z nimi stało?

    Niektóre nasze powiadomienia – te które nie dotyczą transakcji, odkładają się w Centrum powiadomień.

    Aby je przeczytać, zaloguj się do aplikacji i kliknij w ikonę dzwoneczka. Na niektórych urządzeniach powiadomienia push mogą nie wyświetlać się w całości. Żeby zobaczyć całą treść powiadomienia, musisz go rozwinąć - w zależności od urządzenia może to być strzałka, przycisk lub dłuższe przytrzymanie tego komunikatu.

  • Czy powiadomienia push będą wyświetlane na moim smartwatchu?

    Wiadomości push wysyłamy na telefon, na którym masz naszą aplikację mobilną. Jeśli do tego telefonu masz podłączony zegarek, to wiadomości push też powinny na niego docierać