Pytania i odpowiedzi

Ogólne

  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

    • Android - od wersji 7.0
    • iOS - od wersji 11.0

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

    Dodatkowo umożliwia:

    • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
    • logowanie PIN-em, odciskiem palca (dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych) lub Face ID (dostępne na urządzeniach iPhone z funkcją Face ID) 
    • własne skróty na ekranie przed logowaniem
    • generowanie kodów BLIK
    • dodawanie paragonów 
    • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
    • szybkie przelewy bez logowania - np. z konta oszczędnościowego na konto osobiste

    Porównaj wszystkie możliwości i funkcje

  • Jak zalogować się do aplikacji?

    Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
    Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych.

    Jeśli masz iPhone z funkcją Face ID możesz logować się spojrzeniem na telefon.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

    Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych.

    Jeśli posiadasz Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

  • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

    Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

    • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

    Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
    Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

    • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

     

    Jak pobrać i aktywować aplikację?

    Zobacz na filmie jak aktywować aplikację

    Instrukcja krok po kroku:

    1. Pobierz aplikację na swój telefon.
      • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
      • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
    2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie. Kliknij „Aktywuj aplikację” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
    3. Wpisz login.
    4. Wpisz PESEL.
    5. Wpisz wskazane znaki hasła.
      Ważne: nigdy nie poprosimy Cię o podanie wszystkich znaków hasła. 
    6. Nadaj PIN. To nim będziesz się logować do aplikacji.





    7. Dodaj swój telefon do urządzań zaufanych. 
      Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce "Dane i ustawienia" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
      Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
    8. Potwierdź aktywację urządzenia kodem z SMS-a.
      Prześlemy go na numer telefonu, który widnieje do autoryzacji operacji bankowych.
    9. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
      Opcja jest dostępna dla telefonów z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych,
      z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.
  • Jak działa szybki przelew?

    W aplikacji Moje ING mobile możesz bez logowania przelewać pieniądze pomiędzy swoimi kontami, także pomiędzy kontami osobistymi, a firmowymi. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

     

    Ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili – przytrzymaj palcem ikonkę Szybkiego przelewu, a następnie edytuj ustawienia.

    Jeśli nie korzystasz jeszcze z Szybkich przelewów kliknij „dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem, a następnie wybierz i ustaw Szybkie przelewy.

  • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

    Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

  • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

    Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

     

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

    Guzik "Wyloguj" znajdziesz w swoim profilu (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, wylogujemy Cię automatycznie po 60 sekundach od ostatniej czynności.

     

     

  • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 100 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 500 zł dla jednego przelewu i 1000 zł dla jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • w swoim profilu wybierz sekcję „Ustawienia” - "Aplikacja mobilna" -  "Powiadomienia na telefonie (push)".
    • Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład tego jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach Huawei.

    Wykonaj wszystkie kroki po kolei:

    1.  Ustawienia - Ustawienia zaawansowane - Zarządzanie baterią - Zabezpieczone aplikacje - nasza aplikacja powinna być "zabezpieczona".

    2. Ustawienia - Aplikacje - Ustawienia - Specjalny dostęp - Ignoruj optymalizacje - znajdź naszą aplikację i zmień na "uprawnione"

    3. Ustawienia - Powiadomienia i pasek stanu - Zarządzanie powiadomieniami - znajdź naszą aplikację i zaznacz "zezwalaj na powiadomienia" oraz "pierwszeństwo wyświetlania"

    4. Zrestartuj telefon

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co to jest HCE?

    Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

  • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?
    Najpierw upewnij się, że:
    1. Twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
    2. Masz zainstalowaną aplikację ING Bank mobile
     
    Aby aktywować logowanie odciskiem palca:
    - zaloguj się do Moje ING mobile
    - przejdź do swojego profilu i wybierz sekcję "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”. Przejdź do opcji „Logowanie odciskiem palca” - kliknij „Włącz”
    - uruchom ponownie aplikację.
     
     
  • Jak ustawić skróty do aplikacji na ekranie telefonu?

    W ikonce aplikacji na ekranie telefonu znajdziesz skróty do najpopularniejszych funkcji. Wystarczy, że przytrzymasz ikonkę i wybierzesz skrót np. do: BLIKA, przelewu, szybkiego przelewu lub historii. Możesz też przeciągnąć skróty wprost na ekran telefonu – by korzystać z ulubionych funkcji jeszcze szybciej.

    Dostępne dla telefonów z systemem Android od wersji 8.0 i z aplikacją Moje ING mobile od wersji 3.0.1

    Sprawdź też skróty w aplikacji
    Niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego i wersji aplikacji, możesz korzystać ze skrótów na ekranie przed zalogowaniem 

    Zobacz jak to działa

  • Jak ustawić stan konta na zegarku Apple Watch?

    Na swoim smartwatchu możesz zobaczyć podgląd stanu konta osobistego i oszczędnościowego. Jest to możliwe jeśli korzystasz z zegarka Apple Watch, który jest połączony z telefonem, na którym masz zainstalowaną aplikację mobilną Moje ING.

    1. Jeśli nie masz, ustaw najpierw podgląd stanu konta w aplikacji na telefonie. Skorzystaj z opcji „Dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem. Możesz określić czy chcesz widzieć kwotę czy procentową ilość pieniędzy na koncie.
    2. Upewnij się, że masz na telefonie naszą aplikację w wersji 3.4.0 lub nowszą.
    3. Na zegarku powinna pojawić się pomarańczowa ikonka ING. Wybierz ją i gotowe.
  • Czy aplikacja będzie dostępna w Huawei AppGallery?

    Nie podjęliśmy decyzji o udostępnieniu naszej aplikacji mobilnej w tym sklepie.

    Jeśli na Twoim telefonie Huawei nie masz dostępu do sklepu Google Play, to nie zainstalujesz na nim naszej aplikacji.

    W takiej sytuacji możesz korzystać z Mojego ING w przeglądarce na swoim telefonie.

  • Geolokalizacja – dlaczego przy instalacji i aktualizacji aplikacji wymagana jest zgoda na dostęp do lokalizacji?

    Dzięki temu aplikacja stanie się jeszcze bardziej użyteczna. Wskaże Ci, gdzie w najbliższej okolicy znajduje się nasz oddział lub bankomat. Gdy wyjedziesz za granicę podpowie Ci jak najlepiej płacić.

  • Mam konto osobiste i firmowe – czy mogę zobaczyć oba te konta w aplikacji?

    1. Jeśli masz konto osobiste i firmowe, do których logujesz się tym samym loginem – możesz się przełączać pomiędzy kontami w aplikacji. Zaloguj się do aplikacji, przejdź do swojego profilu i wybierz „Firmowe”

    2. Jeśli do konta firmowego logujesz się innym loginem niż do konta osobistego – najpierw musimy ustawić jeden login do obu kont. Możemy to zrobić w dowolnym oddziale naszego banku. Gdy to zrobimy, będziesz widzieć oba konta w jednej aplikacji.

    3. Jeśli masz spółkę cywilną, na której konto logujesz się innym loginem niż do swojego konta osobistego – niestety nie możemy pokazać tych kont jednocześnie w aplikacji.

Powiadomienia push

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • w swoim profilu wybierz sekcję „Ustawienia” - "Aplikacja mobilna" -  "Powiadomienia na telefonie (push)".
    • Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład tego jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach Huawei.

    Wykonaj wszystkie kroki po kolei:

    1.  Ustawienia - Ustawienia zaawansowane - Zarządzanie baterią - Zabezpieczone aplikacje - nasza aplikacja powinna być "zabezpieczona".

    2. Ustawienia - Aplikacje - Ustawienia - Specjalny dostęp - Ignoruj optymalizacje - znajdź naszą aplikację i zmień na "uprawnione"

    3. Ustawienia - Powiadomienia i pasek stanu - Zarządzanie powiadomieniami - znajdź naszą aplikację i zaznacz "zezwalaj na powiadomienia" oraz "pierwszeństwo wyświetlania"

    4. Zrestartuj telefon

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co zrobić żeby powiadomienia push nie budziły mnie w nocy?

    Możesz ustawić w swoim telefonie tzw. godziny ciszy.  W tym czasie nie będziesz otrzymywać powiadomień na swój telefon.

    Zobacz jak to zrobić na przykładzie telefonu Samsung:
    - wejdź w Ustawienia – Powiadomienia - Nie przeszkadzać - Wyłączanie według planu.
    Ustaw godziny, w których chcesz by Cię nie budzono.

  • Jakie informację będę dostawać, bo nie lubię spamu?

    Pushe będą Cię informować o:

    • o tym, co się dzieje na Twoich Kontach osobistych, walutowych, firmowych, oszczędnościowych w PLN, EUR, GBP, USD,
    • przelewach (o uznaniu i obciążeniu rachunku, przelewie odroczonym, własnym, smartsaver),
    •  stałych zleceniach, doładowaniach telefonu, przelewach Express Elixir,
    • wpłatach/wypłatach na/z rachunek maklerski (o uznaniu /obciążeniu rachunku osobistego),
    • dyspozycji regularnego inwestowania,
    • przelewach walutowych EUR, GBP, USD,
    • o tym, co się dzieje z Twoimi kartami (wydanymi: do konta w złotych, euro, do karty kredytowej i przedpłaconej Mastercard).

    Powiadomienia przypomną Ci też o nadchodzących płatnościach. Działa to tak samo jak w przypadku powiadomień np. na facebooku. Będziesz zawsze na bieżąco ze swoimi finansami. To bardzo przydatne, aby ogarniać domowy budżet :)

  • Jak mam sprawdzić czy mam włączone powiadomienia push?

    Sprawdź to w 2 miejscach:

    1. W naszej aplikacji:
    Zaloguj się do aplikacji i przejdź do swojego profilu, a następnie przejdź do: „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Powiadomienia na telefon (push)” – „Zmień”
    Sprawdź czy masz zaznaczone powiadomienia dla kart i kont.

    2. W ustawieniach w telefonie:
    Ustawienia – Aplikacje - Moje ING - Powiadomienia.
    Sprawdź czy masz zaznaczone otrzymywanie powiadomień push z naszej aplikacji.

  • Jak włączyć powiadomienia push dla aplikacji Moje ING?

    Ustaw je w 2 miejscach:

    1. W aplikacji Moje ING:
    wejdź w swój profil, a następnie „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Powiadomienia na telefon (push) – „Zmień” Zaznacz konta i karty, dla których chcesz otrzymywać powiadomienia.
    Jeśli za jakiś czas otworzysz nowe konto lub zamówisz nową kartę – pamiętaj by włączyć dla nich powiadomienia.

    2. W swoim telefonie:
    Ustawienia – Aplikacje - Moje ING - Powiadomienia.
    Sprawdź czy masz zaznaczone otrzymywanie powiadomień push z naszej aplikacji.

  • Miałem powiadomienia i zniknęły. Co się z nimi stało?

    Niektóre nasze powiadomienia – te które nie dotyczą transakcji, odkładają się w Centrum powiadomień.

    Aby je przeczytać, zaloguj się do aplikacji i kliknij w ikonę dzwoneczka. Na niektórych urządzeniach powiadomienia push mogą nie wyświetlać się w całości. Żeby zobaczyć całą treść powiadomienia, musisz go rozwinąć - w zależności od urządzenia może to być strzałka, przycisk lub dłuższe przytrzymanie tego komunikatu.

  • Czy powiadomienia push będą wyświetlane na moim smartwatchu?

    Wiadomości push wysyłamy na telefon, na którym masz naszą aplikację mobilną. Jeśli do tego telefonu masz podłączony zegarek, to wiadomości push też powinny na niego docierać

Głosowa obsługa aplikacji

  • Co zrobić, żeby aplikacja Moje ING mobile wykonywała komendy głosowe?

    Upewnij się, że:

    • wersja aplikacji Moje ING mobile z której korzystasz to min. 2.9.2.
    • na swoim telefonie masz zainstalowanego Google Asystena.

    To wszystko. Korzystaj z dostępnych komend  – ważne aby brzmiały dokładnie tak:

    „Wyszukaj przelew w Moje ING mobile” – aby wykonać szybki przelew
    „Wyszukaj Saldo w Moje ING mobile” – aby sprawdzić dostępne saldo
    „Wyszukaj BLIK w Moje ING mobile” – aby otrzymać kod BLIK

  • Czy głosowa obsługa aplikacji działała na telefonach z systemem iOS?

    Nie. Obsługa aplikacji Moje ING mobile z wykorzystanie Google Asystenta jest dostępna tylko na urządzeniach z systemem Android.

  • Jakie komendy mogę wypowiedzieć, aby uruchomić głosowo aplikację Moje ING mobile?

    Uruchom Asystenta Google –  powiesz „OK Google”. Możesz też nacisnąć i dłużej przytrzymać przycisk ekranu głównego.

    Skorzystaj z dostępnych komend  - ważne aby brzmiały dokładnie tak:

    • „Wyszukaj przelew w Moje ING mobile” – otworzy się aplikacja Moje ING mobile, zapyta Cię o kwotę przelewu i go wykona
    • „Wyszukaj Saldo w Moje ING mobile” - otworzy się aplikacja Moje ING mobile i powie Ci jakie jest Twój saldo konta
    • „Wyszukaj BLIK w Moje ING mobile” - otworzy się aplikacja Moje ING mobile i odczyta wygenerowany kod BLIK

     

    Lub wypróbuj też inne wersje komend:

    • Szukaj przelew w Moje ING mobile
    • Szukaj blika w Moje ING mobile
    • Wyszukaj kasę w Moje ING mobile
    • Szukaj pieniędzy w Moje ING mobile
  • Jak długo jest ważny kod BLIK po jego głosowym uruchomieniu?

    Ważność kodu BLIK jest taka sama jak kod wygenerowany ręcznie w aplikacji mobilnej czyli 2 min. Wszystkie funkcje dostępne w zakresie głosowej obsługi są takie same jak te wykonywane manualnie. Różnica jest tylko w sposobie ich wykonywania – możesz je wykonać lub powiedzieć, żeby wykonała, je za Ciebie aplikacja.

  • Jak mogę wyłączyć głosową obsługę aplikacji Moje ING mobile?

    Obecnie funkcja jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji Moje ING mobile na telefonach z systemem Android.

    Żeby ją wyłączyć:

    1. Zaloguj się do aplikacji
    2. Przejdź do swojego profilu, a następnie do sekcji "Ustawienia" - "Aplikacja mobilna"
    3. Odszukaj opcję "Obsługa aplikacji za pomocą Asystenta Google" i wyłącz ją.

     

  • Na jaką kwotę i na jakie konto mogę głosowo wykonać szybki przelew?

    Szybki przelew możesz wykonać na 50, 100 lub 200 zł. Wcześniej przy dodawaniu skrótu na ekran przed zalogowaniem ustalasz miedzy jakimi Twoimi rachunkami przelew ma być wykonany. Funkcja głosowego wykonania przelewu działa tak samo jak ten wykonany manualnie. Dodaj skrót na ekran przed zalogowaniem i korzystać gdzie potrzebujesz.

  • Nie mam zainstalowanego Asystenta Google na telefonie. Czy aplikacja Moje ING mobile odczyta kod BLIK / saldo/ wykona przelew w oparciu o inne komendy głosowe?

    Aplikacja Asystent Google uruchamia Moje ING mobile wiec jest niezbędna, żeby korzystać z głosowej obsługi aplikacji. Jeśli na swoim telefonie nie masz Asystenta Google, to możesz go pobrać ze sklepu Google Play.

  • Po wypowiedzianej komendzie aplikacja mobilna otwiera się, ale nie odczytuje kodu blik / salda / kwota przelewu.

    Sprawdź czy masz włączone dźwięki multimediów w telefonie. Jeśli tak, to być może Twoje urządzenie wymaga zainstalowania syntezatora mowy. Aplikacja Ci to podpowie.

    W takiej sytuacji aktywuj w telefonie polski syntezator mowy.

    1. Wejdź w „Ustawienia” – „Dostępność” – „Syntezator mowy” i wybierz ustawienia:
    1. Wybierz opcję „Zainstaluj dane głosu”
    2. Wybierz z listy język polski
    3. Instaluj
    4. Wybierz opcję „Zezwól i pobierz”



      To wszystko. Pozamykaj wszystkie okna w telefonie i ponownie wywołaj Asystenta: „OK Google”
  • Zamiast aplikacji otwiera mi się przeglądarka internetowa. Co mam zrobić?

    Upewnij się, że dobrze wypowiadasz komendy głosowe. Możesz to sprawdzić w historii wyszukiwania Asystenta Google. Żeby komenda wykonała odpowiednią funkcje, musi być wypowiedziana dokładnie np. „Wyszukaj saldo w Moje ING mobile”.

    Jeśli okaże się, że mimo prawidłowej komendy uruchamia się dalej przeglądarka skontaktuj się z nami.