Autoryzacja transakcji
Pytania i odpowiedzi
Autoryzacja mobilna
- Jak aktywować autoryzację mobilną?
Nie musisz nic robić. Wystarczy, że masz aktywną aplikację Moje ING mobile.
Autoryzacja SMS
- Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?
Takie ryzyko jest niewielkie.
Jeśli ktoś ukradnie Twój telefon, na którym masz zainstalowaną naszą aplikację – usuń go jak najszybciej z listy Zaufanych urządzeń:
- samodzielnie - możesz to zrobić w ustawieniach aplikacji: przez Moje ING na komputerze lub przez naszą aplikację jeśli masz ją zainstalowaną na drugim telefonie.
- możesz też do nasz zadzwonić – kontakt z nami
- Nie przyszedł mi kod SMS do autoryzacji
Jeśli nie otrzymujesz SMS-a z kodem autoryzacyjnym:
- sprawdź, czy Twoja skrzynka odbiorcza nie jest przepełniona
- wyłącz i włącz telefon
- upewnij się, że numer telefonu do autoryzacji transakcji się zgadza. Znajdziesz go w Moim ING w swoim profilu w sekcji „Ustawienia” – „Bezpieczeństwo” – „Telefon autoryzacyjny”
- skontaktuj się z operatorem Twojej sieci komórkowej.
Masz naszą aplikację na telefon?
Możesz w niej autoryzować część transakcji. Także tych zlecanych w Moim ING na komputerze - bez czekania na kod SMS i przepisywania go.
Jesteś pełnomocnikiem do konta firmowego?
SMS nie dojdzie. Jeśli jesteś pełnomocnikiem, wspólnikiem lub reprezentantem do konta firmowego, odblokowanie dostępu lub nadanie nowego hasła do bankowości - możesz zrobić tylko w oddziale. Znajdź oddział z obsługą przedsiębiorców
Jeśli jesteś pełnomocnikiem szczególnym firmy - nie masz uprawnień do odblokowania i nadania hasła do bankowości. Może to zrobić tylko właściciel firmy.
- Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?
Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 3 minuty od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.
- Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?
Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji i jednorazowy kod.
Przykładowa treść SMS-a:
Robisz przelew na konto 79 XXX 981, na kwote 533,00 PLN. Kod do autoryzacji: 12345678.
Ważne!
Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów - bez napisu "ING".
- +18 444 802 401
- +36 203 444 494
- +36 303 444 702
- +36 707 009 878
- +36 303 444 295
- 8810
- 1998
- 1795
- +48 606 600 300
- +48 663 777 188
- +48 514 722 033
- +48 514 722 204.
W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.
Bardzo ważne!
Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.
Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234. - Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?
Ekran wygląda następująco:
Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?
Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.
- Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?
Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.
- Jak zautoryzować transakcję za granicą?
Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.
Autoryzacja transakcji
Mobilna, PIN-em lub SMS-em
Sprawdź więcej pytań i odpowiedzi