Weryfikacja behawioralna

Dodatkowe zabezpieczenie pieniędzy przed oszustami

  • Sprawdzamy, czy na pewno Ty korzystasz ze swojej bankowości
  • Zabezpieczenie w przypadku, gdy oszuści przechwycą Twój login i hasło
  • Działa na komputerze i w aplikacji na telefonach z Androidem i iOS
  • Włączysz 1 kliknięciem i korzystasz za darmo

Nie kuś losu. Możemy lepiej chronić Twoje pieniądze.

Włącz dodatkowe zabezpieczenie

 

Otrzymaliśmy pierwsze miejsce w kategorii Rozwiązania dla Bezpieczeństwa i Infrastruktury w Plebiscycie BITy 2021. Konkurs został przeprowadzony przez portal BrandsIT.

Nigdy nie podawaj nikomu swoich danych!

Jak działa weryfikacja behawioralna

Twój profil behawioralny (profil zachowań)

Tworzymy go na podstawie tego, jak korzystasz z bankowości internetowej lub aplikacji.
Zbieramy informacje o:

  • sposobie używania klawiszy na klawiaturze (czy są to klawisze alfanumeryczne, nawigacyjne, manipulacyjne)
  • czasie kliknięć w poszczególne klawisze 
  • ruchach myszą i czasie kliknięć myszą
  • sposobie przewijania ekranu
  • sposobie, w jaki korzystasz z ekranu dotykowego.

Zbieramy także dane z akcelerometru i żyroskopu smartfona. Dzięki temu zbadamy m.in. typowe ułożenie urządzenia.

Nie zbieramy informacji o tym:

  • jakie strony odwiedzasz
  • jakie operacje wykonujesz
  • z jakich usług i aplikacji korzystasz
  • jakie hasła i teksty wpisujesz.

Porównujemy Twoje zachowania

Wszystko dzieje się w tle. Nie odczujesz tego, że robimy dodatkową analizę tego jak korzystasz z naszej aplikacji lub bankowości.

Informację o Twoim zachowaniu przekazujemy do naszych systemów bezpieczeństwa, które porównują je z Twoim profilem behawioralnym. Jeśli nasze systemy wykryją niepokojące różnice pomiędzy nimi, tzn. będą podejrzewać, że to nie Ty, a ktoś inny zalogował się do Twojej bankowości lub korzysta z Twojej aplikacji na telefonie - uruchomią dodatkowe zabezpieczenia (np. weryfikację tożsamości lub dodatkową autoryzację).

W ten sposób wzmacniamy bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

Wszystko po to, by Twoje pieniądze były bezpieczniejsze

Do weryfikacji behawioralnej nie zbieramy żadnych wrażliwych danych. Informacje o Twoim zachowaniu wykorzystamy tylko na potrzeby analizy i poprawy bezpieczeństwa Twoich pieniędzy. 

Jak włączyć weryfikację behawioralną

1

Zaloguj się do Mojego ING

Zaloguj się do Mojego ING w aplikacji na telefonie lub na komputerze.

Zaloguj się

2

Włącz ją - zaakceptuj zgodę na weryfikację behawioralną

Przejdź do swojego profilu. Następnie wybierz „Zgody i oświadczenia” w sekcji „Moje dane”. Zapoznaj się z zasadami weryfikacji behawioralnej i zaakceptuj je.

3

Jesteś pod naszą dodatkową ochroną

Od tej pory będziemy analizować Twoje zachowania. Na ich podstawie zbudujemy Twój profil behawioralny, na który będą reagować nasze systemy bezpieczeństwa.

Bankuj wygodnie i bezpiecznie

Pobierz darmową aplikację Moje ING
Korzystaj gdziekolwiek jesteś.

   

Pytania i odpowiedzi

Nie. Wystarczy, że raz zaakceptujesz zgodę na weryfikacje behawioralną (tym samym ją włączysz). Od tego momentu będzie działała na wszystkich urządzeniach, na których korzystasz z naszej bankowości lub aplikacji. 

Ważne: Weryfikacja behawioralna w Moim ING jest dostępna na telefonach z systemem Android i iOS z aktualną wersją naszej aplikacji.

Zareagują nasze systemy bezpieczeństwa. Np. poproszą o dodatkową autoryzację. 

Dzięki weryfikacji behawioralnej możemy dodatkowo zabezpieczyć Twoje finanse, w przypadku gdy oszust przechwyci lub wyłudzi od Ciebie Twój login, hasło lub PIN. Możemy zablokować jego działania na Twoim koncie.

Weryfikacja behawioralna nie dotyczy sytuacji, gdy udostępnisz oszustowi kod BLIK lub kiedy sam robisz przelewy na wskazane przez oszusta konta. 

Tak. Nasze systemy bezpieczeństwa będą podejrzewać, że to nie Ty korzystasz z aplikacji lub bankowości – zareagują. Poproszą Cię np.: o dodatkową autoryzację albo o weryfikację Twojej tożsamości. Gdy poprawnie zautoryzujesz transakcję lub potwierdzisz, że Ty to Ty - będziesz mieć dostęp do swoich pieniędzy.

Tak. Weryfikacja behawioralna zadziała na każdym komputerze, z którego będziesz się logować. Nawet jeśli masz różne komputery, myszki i klawiatury system nauczy się, jak się nimi posługujesz.

Tak. W każdej chwili możesz z niej zrezygnować. Wystarczy, że wycofasz na nią zgodę. Żeby to zrobić, zaloguj się do Mojego ING i przejdź do swojego profilu do sekcji „Moje dane” – „Zgody i oświadczenia”.

Weryfikacja behawioralna w Moim ING jest dostępna na telefonach z systemem Android i iOS z aktualną wersją naszej aplikacji.

To, jaką wersję aplikacji posiadasz sprawdzisz na ekranie przed zalogowaniem - w stopce w zakładce „O aplikacji”. W razie potrzeby zaktualizuj aplikację.

Zobacz także

Korzystasz z aplikacji?

Korzystasz z aplikacji?

Sprawdź, na co zwrócić uwagę gdy bankujesz w naszej aplikacji na telefon.

Korzystasz z komputera?

Korzystasz z komputera?

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania na komputerze.