Jak działa weryfikacja behawioralna
Twój profil behawioralny (profil zachowań)
Tworzymy go na podstawie tego, jak korzystasz z bankowości internetowej lub aplikacji.
Zbieramy informacje o:
- sposobie używania klawiszy na klawiaturze (czy są to klawisze alfanumeryczne, nawigacyjne, manipulacyjne)
- czasie kliknięć w poszczególne klawisze
- ruchach myszą i czasie kliknięć myszą
- sposobie przewijania ekranu
- sposobie, w jaki korzystasz z ekranu dotykowego.
Zbieramy także dane z akcelerometru i żyroskopu smartfona. Dzięki temu zbadamy m.in. typowe ułożenie urządzenia.
Nie zbieramy informacji o tym:
- jakie strony odwiedzasz
- jakie operacje wykonujesz
- z jakich usług i aplikacji korzystasz
- jakie hasła i teksty wpisujesz.
Zebrane dane trafiają do BIK
Biuro Informacji Kredytowej to największy w kraju zbiór danych o klientach indywidualnych i przedsiębiorcach. Jeśli wyrazisz zgodę na weryfikację behawioralną w innym banku, BIK poszerzy Twój profil behawioralny również o te zachowania.
Pamiętaj: nie przekazujemy danych o Twoich logowaniach, posiadanych produktach czy wykonanych transakcjach.
Wszystko po to, by Twoje pieniądze były bezpieczniejsze
Porównujemy Twoje zachowania w naszej bankowości z Twoim profilem behawioralnym – jak tylko coś wyda się podejrzane, nasze systemy bezpieczeństwa zareagują.
Jak włączyć weryfikację behawioralną
-
1
Zaloguj się do Mojego ING
Zaloguj się do Mojego ING w aplikacji na telefonie lub na komputerze.
-
2
Włącz ją - zaakceptuj zgodę na weryfikację behawioralną
Przejdź do swojego profilu. Następnie wybierz „Zgody i oświadczenia” w sekcji „Moje dane”. Zapoznaj się z zasadami weryfikacji behawioralnej i zaakceptuj je.
-
3
Jesteś pod naszą dodatkową ochroną
Od tej pory będziemy analizować Twoje zachowania. Na ich podstawie zbudujemy Twój profil behawioralny, na który będą reagować nasze systemy bezpieczeństwa. Nawet, gdy oszuści wyłudzą od Ciebie Twoje dane do bankowości i zalogują się na konto, mamy szansę zapobiec kradzieży Twoich pieniędzy.
Pytania i odpowiedzi
-
Zareagują nasze systemy bezpieczeństwa. Np. poproszą o dodatkową autoryzację.
-
Nie. Wystarczy, że raz zaakceptujesz zgodę na weryfikacje behawioralną (tym samym ją włączysz). Od tego momentu będzie działała na wszystkich urządzeniach, na których korzystasz z naszej bankowości lub aplikacji.
Ważne: Weryfikacja behawioralna w Moim ING jest dostępna na telefonach z systemem Android i iOS z aktualną wersją naszej aplikacji.
-
Dzięki weryfikacji behawioralnej możemy dodatkowo zabezpieczyć Twoje finanse, w przypadku gdy oszust przechwyci lub wyłudzi od Ciebie Twój login, hasło lub PIN. Możemy zablokować jego działania na Twoim koncie.
Weryfikacja behawioralna nie dotyczy sytuacji, gdy udostępnisz oszustowi kod BLIK lub kiedy sam robisz przelewy na wskazane przez oszusta konta.
-
Tak. Nasze systemy bezpieczeństwa będą podejrzewać, że to nie Ty korzystasz z aplikacji lub bankowości – zareagują. Poproszą Cię np.: o dodatkową autoryzację albo o weryfikację Twojej tożsamości. Gdy poprawnie zautoryzujesz transakcję lub potwierdzisz, że Ty to Ty - będziesz mieć dostęp do swoich pieniędzy.
-
Tak. Weryfikacja behawioralna zadziała na każdym komputerze, z którego będziesz się logować. Nawet jeśli masz różne komputery, myszki i klawiatury system nauczy się, jak się nimi posługujesz.
-
Tak. W każdej chwili możesz z niej zrezygnować. Wystarczy, że wycofasz na nią zgodę. Żeby to zrobić, zaloguj się do Mojego ING i przejdź do swojego profilu do sekcji „Moje dane” – „Zgody i oświadczenia”.
-
Weryfikacja behawioralna w Moim ING jest dostępna na telefonach z systemem Android i iOS z aktualną wersją naszej aplikacji.
To, jaką wersję aplikacji posiadasz sprawdzisz na ekranie przed zalogowaniem - w stopce w zakładce „O aplikacji”. W razie potrzeby zaktualizuj aplikację.