Jak możesz płacić kartą w internecie
Jak przebiega płatność kartą
-
1
Wybierasz na stronie sklepu, co chcesz kupić
Kupuj tylko na stronach z certyfikatem bezpieczeństwa SSL.
Upewnij się, że masz odpowiedni limit na płatności kartą w internecie -
2
Jako formę płatności wybierasz kartę
Podajesz jej dane:
- 16-cyfrowy numer karty
- datę ważności karty
- 3-cyfrowy kod weryfikacyjny CVV/CVC (znajdziesz go na odwrocie karty).
-
3
Potwierdzasz płatność w aplikacji Moje ING
Jeśli nie masz naszej aplikacji, sklep przekieruje Cię na stronę Mojego ING. Zaloguj się i wpisz jednorazowy kod, jaki otrzymasz od nas SMS-em.
Ta metoda zabezpieczenia płatności w internecie to 3D Secure. Działa w większości sklepów internetowych.
Jak chronimy płatności Twoją kartą w Internecie
Dzienne limity płatności kartą w internecie
Możesz je zmieniać, kiedy chcesz – w swoim profilu w Moim ING, w zakładce ustawienia.
Odrzucona transakcja może oznaczać, że Twój limit płatności online jest ustawiony na 0 zł.
Więcej o limitach i ustawieniach płatności
Szybsze zakupy u zaufanych sprzedawców
Sklep może Ci zaproponować zapamiętanie danych Twojej karty. Przy kolejnych zakupach u tego sprzedawcy nie musisz ponownie podawać danych karty. Potwierdzisz płatność jednym kliknięciem. To wygodne, jeśli często robisz zakupy w tym samym miejscu.
Upewnij się, że sklep będzie przechowywał dane Twojej karty w bezpieczny sposób.
Twoje sklepy na jednej liście
Sklepy i aplikacje, które przechowują dane Twojej karty, możesz sprawdzić w Moim ING. W szczegółach karty wybierz: „Twoja karta w internecie”. Jeśli chcesz usunąć dane karty, zrobisz to bezpośrednio w sklepie lub aplikacji.
Subskrypcje i abonamenty
Kupujesz regularnie usługi w internecie? Kartą możesz zapłacić automatycznie np. za subskrypcje w aplikacji z muzyką lub serwisie VOD z filmami, gry, a także rachunki za telefon, telewizję cyfrową lub prąd. Wystarczy, że zgodzisz się na obciążanie karty określoną kwotą, a pieniądze z konta pobiorą się same.
Przewidywane płatności kartą i listę subskrypcji pokażemy Ci w Moim ING w Usługach - Zaplanowane i cykliczne płatności. Możesz tam łatwo zablokować i odblokować płatności kartą za subskrypcje. Gdy to zrobisz, dostawca usługi nie pobierze automatycznie pieniędzy z Twojej karty. Zyskasz czas, by się z nim skontaktować i odwołać lub zmienić swoją umowę. Zobacz, jak działa blokowanie subskrypcji
Jeśli masz włączone powiadomienia w aplikacji Moje ING mobile, o nadchodzących płatnościach przypomnimy Ci pushem.
Zobacz podopowiedzi o nadchodzących płatnościach
Chargeback - gdy reklamacja u sprzedawcy zawiedzie
Kiedy zakupy w internecie pójdą nie po Twojej myśli, pomożemy Ci odzyskać pieniądze.
Możesz skorzystać z Chargeback, np. jeśli zamówiony towar do Ciebie nie dotrze, jest niezgodny z zamówieniem, albo jeśli Twoje konto zostanie obciążone podwójnie. Takiego zabezpieczenia nie ma przy innych formach płatności.
Pamiętaj, że najpierw musisz samodzielnie złożyć reklamację u sprzedawcy. Pomagamy, gdy to nie przyniesie skutku.
Jak Ty możesz zadbać o bezpieczeństwo
Płać bezpiecznie dzięki kilku prostym zasadom i narzędziom w Moim ING.
Sprawdź szczegółyTwój ruch w sprawach bezpieczeństwa
- Upewnij się, że strona ma certyfikat bezpieczeństwa SSL - to bardzo ważne. Poznasz go po zielonym kluczyku lub kłódce w pasku adresu strony w przeglądarce.
- Czytaj regulaminy i umowy, zwłaszcza ofert specjalnych i okazji. Zyskaj pewność, że nie zgadzasz się na obciążanie Twojego konta w przyszłości dodatkowymi kwotami.
- Dane swojej karty (numer, data ważności, kod weryfikacyjny CVV/CVC) podawaj tylko podczas płatności, nie ujawniaj ich innym osobom.
- Możesz dodać kartę do wirtualnego portfela takiego jak Google Pay lub Apple Pay. Dane karty są w nich zaszyfrowane i sprzedawca ich nie widzi.
- Sprawdź, w jakich sklepach masz zapisaną kartę i usuń ją z tych, z których już nie korzystasz.
- Dostosuj limit transakcji swoją kartą w internecie.