Bezpieczeństwo aplikacji

Bankowanie na telefonie jest proste i dostępne w każdej sytuacji. Przede wszystkim jednak musi być bezpieczne. Zwracamy na to szczególną uwagę. Jednak to czy Twoje pieniądze są bezpieczne – zależy również od Ciebie.

Aplikacja Moje ING mobile dostępna w innych sklepach niż App Store i Google Play pochodzi z niesprawdzonego źródła. Nie instaluj jej ze względów bezpieczeństwa.

Bankujesz na komputerze?
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie bankowości

Przeczytaj zanim się zalogujesz

Zasady bezpiecznego bankowania na telefonie

Stosuj je na co dzień.

Wzmocnij swoje bezpieczeństwo

CyberRescue - to bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa

Włącz dodatkowe zabezpieczenie przed cyberoszustami - zauważymy, kiedy ktoś obcy zaloguje się na Twoje konto

Zamów Raporty i Alerty BIK – ostrzeżenia przed wyłudzeniami i raporty z historią kredytową

Ubezpieczenie do konta - Moja Ochrona - chroń swoje zakupy online, telefon oraz wypłacaną gotówkę

Co jeszcze sprawia, że aplikacja jest bezpieczna

Aktywacja aplikacji

Gdy pobierzesz i zainstalujesz aplikację poprosimy Cię o jej aktywowanie. Aktywacja polega na zapamiętaniu (powiązaniu) Twojego telefonu z aplikacją i nadaniu 4-cyfrowego PIN-u, którym będziesz się logować. Aktywację aplikacji potwierdzasz kodem, który prześlemy Ci SMS-em. Poprosimy Cię także o wpisanie dodatkowego kodu, który usłyszysz w trakcie automatycznego połączenia głosowego.

W przypadku kradzieży lub zgubienia telefonu, usuń telefon z listy urządzeń zaufanych w Moim ING. W ten sposób aplikacja zostanie dezaktywowana na tym urządzeniu. Od tego momentu nie będzie można się do niej zalogować i wykonywać transakcji.

Zobacz, jak aktywować aplikację:

 

Gdzie znajdziesz listę zaufanych urządzeń:

1. Zaloguj się do aplikacji lub bankowości na komputerze

2.Przejdź do swojego profilu, a następnie kliknij „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Zaufane urządzenia”

Bezpiecznie na co dzień

  • Automatycznie wylogujemy Cię po 60 sekundach nieaktywności
  • Zablokujemy dostęp do Twojej aplikacji jeżeli Ty lub osoba niepowołana 3-krotnie wprowadzi błędny kod PIN
  • Jeśli mamy podejrzenia, że na Twoim telefonie zostały wyłączone zabezpieczenia, poinformujemy Cię o tym przy logowaniu do aplikacji
  • Nie zapisujemy w pamięci telefonu: PIN-u, danych Twoich kont i innych produktów bankowych. Dzięki czemu m.in. nie ma możliwości kradzieży z urządzenia danych do logowania
  • Regularnie aktualizujemy aplikację – zwiększamy jej bezpieczeństwo i ulepszamy funkcjonalności

Pytania i odpowiedzi

  • Co oznacza dodanie telefonu do zaufanych?

    Jest to jeden z etapów zwiększających bezpieczeństwo użytkowania aplikacji. Oznacza to, że na tym telefonie, po poprawnej aktywacji będziesz miał możliwość zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile za pomocą ustalonego kodu PIN. Bez przejścia tego etapu, nie będziesz mógł korzystać z aplikacji na telefonie.

    W razie utraty telefonu, usuń go z listy urządzeń zaufanych. Listę znajdziesz w Moim ING w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”.

    Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.

  • Co zrobić gdy zgubiłem/skradziono mi telefon?

    Jeżeli straciłeś urządzenie, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING mobile, jak najszybciej usuń je z listy urządzeń zaufanych. Aby to zrobić:

    1. Zaloguj się do Mojego ING,
    2. Przejdź do sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”,
    3. Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.

    Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.

    Gdy odzyskasz telefon uruchom aplikację i aktywuj ją by dalej z niej korzystać.

  • Czy 4-cyfrowy PIN jest wystarczającym zabezpieczeniem?

    Zawsze chroń telefon przed dostępem osób nieuprawnionych. Kod PIN do aplikacji zachowaj dla siebie. Pamiętaj, że samo logowanie to ostatni etap, który pozwoli Ci na sprawdzenie stanu konta czy wykonanie transakcji.

    Gdy pierwszy raz uruchamiasz aplikację przechodzisz przez proces aktywacji, który jest kluczowym krokiem w zachowywaniu bezpieczeństwa aplikacji.

    Niektóre ze zlecanych przez Ciebie operacji dodatkowo będziesz musiał potwierdzić kodem SMS - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.

  • Czy można ograniczyć/dodatkowo zabezpieczyć wykonywanie przelewów przez aplikację?

    Dodanie lub ograniczenie zabezpieczeń nie jest możliwe. Co więcej, ustaliliśmy limity dla przelewów, których nie możesz zmienić.

    Żeby robić przelewy w aplikacji musisz zalogować się kodem pin lub odciskiem palca. Dodatkowo niektóre przelewy mogą wymagać dodatkowej autoryzacji kodem sms.

  • Czy powinienem dodatkowo zabezpieczyć telefon oprogramowaniem antywirusowym?

    Nie wymagamy instalowania dodatkowego oprogramowania. Natomiast powinieneś zainstalować program antywirusowy, który będzie Cię dodatkowo chronił przed szkodliwym oprogramowaniem.

    Żeby bankować bezpiecznie przede wszystkim przestrzegaj zasad związanych z właściwym użytkowaniem telefonu i aplikacji. Między innymi:

    • pobierz aplikację z oficjalnego sklepu,
    • przejdź proces aktywacji.
  • Czy w aplikacji mogą pojawiać się reklamy?

    W Moim ING mobile nie prezentujemy zewnętrznych reklamy.

  • Dlaczego przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy podać numer PESEL?

    Każdy z etapów aktywacji aplikacji wynika z konieczności zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Musimy mieć pewność, że aplikację aktywuje uprawniona do tego osoba.

  • Ile urządzeń mogę dodać do zaufanych?

    Maksymalnie aplikację Moje ING mobile dla tego samego loginu możesz mieć na 3 urządzeniach.

  • Jak aplikacja jest szyfrowana?

    Szyfrowanie wygląda tak samo jak w bankowości internetowej Moje ING – realizujemy je protokołem SSL.

  • Jak zablokować dostęp do aplikacji?

    Możesz to zrobić na kilka sposobów:

    • usuń telefon z listy zaufanych urządzeń – uniemożliwi to korzystanie z aplikacji na wskazanym urządzeniu ("Ustawienia" - "Aplikacja mobilna" - Zaufane urządzenia")
    • zadzwoń na infolinię bankowości internetowej: 801 601 607
    • wpisz 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji – aby dalej z niej korzystać będziesz musiał nadać nowy PIN
    • zablokuj dostęp zarówno do bankowości jak i aplikacji w sekcji „Ustawienia” - „Bezpieczeństwo" - "Dostęp do bankowości"

Zobacz także

Centrum pomocy

Centrum pomocy

Dowiedz się więcej o działaniu aplikacji

Bezpieczeństwo na komputerze

Bezpieczeństwo na komputerze

Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z bankowości na komputerze