Przeczytaj zanim się zalogujesz
Zasady bezpiecznego bankowania na telefonie
Stosuj je na co dzień.
Wzmocnij swoje bezpieczeństwo
CyberRescue - to bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa
Włącz dodatkowe zabezpieczenie przed cyberoszustami - zauważymy, kiedy ktoś obcy zaloguje się na Twoje konto
Zamów Raporty i Alerty BIK – ostrzeżenia przed wyłudzeniami i raporty z historią kredytową
Ubezpieczenie do konta - Moja Ochrona - chroń swoje zakupy online, telefon oraz wypłacaną gotówkę
Z aplikacją masz wszystko pod kontrolą
Jak my dbamy o Twoje pieniądze
Co jeszcze sprawia, że aplikacja jest bezpieczna
Powiązanie telefonu z kontem
Czyli aktywacja aplikacji. Kluczowy krok dla bezpieczeństwa Twoich pieniędzy.
Bezpiecznie na co dzień
Nasze codzienne praktyki, które zwiększają bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.
Pytania i odpowiedzi
- Co oznacza dodanie telefonu do zaufanych?
Jest to jeden z etapów zwiększających bezpieczeństwo użytkowania aplikacji. Oznacza to, że na tym telefonie, po poprawnej aktywacji będziesz miał możliwość zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile za pomocą ustalonego kodu PIN. Bez przejścia tego etapu, nie będziesz mógł korzystać z aplikacji na telefonie.
W razie utraty telefonu, usuń go z listy urządzeń zaufanych. Listę znajdziesz w Moim ING w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”.
Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.
- Co zrobić gdy zgubiłem/skradziono mi telefon?
Jeżeli straciłeś urządzenie, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING mobile, jak najszybciej usuń je z listy urządzeń zaufanych. Aby to zrobić:
- Zaloguj się do Mojego ING,
- Przejdź do sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”,
- Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.
Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.
Gdy odzyskasz telefon uruchom aplikację i aktywuj ją by dalej z niej korzystać.
- Czy 4-cyfrowy PIN jest wystarczającym zabezpieczeniem?
Zawsze chroń telefon przed dostępem osób nieuprawnionych. Kod PIN do aplikacji zachowaj dla siebie. Pamiętaj, że samo logowanie to ostatni etap, który pozwoli Ci na sprawdzenie stanu konta czy wykonanie transakcji.
Gdy pierwszy raz uruchamiasz aplikację przechodzisz przez proces aktywacji, który jest kluczowym krokiem w zachowywaniu bezpieczeństwa aplikacji.
Niektóre ze zlecanych przez Ciebie operacji dodatkowo będziesz musiał potwierdzić kodem SMS - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.
- Czy można ograniczyć/dodatkowo zabezpieczyć wykonywanie przelewów przez aplikację?
Dodanie lub ograniczenie zabezpieczeń nie jest możliwe. Co więcej, ustaliliśmy limity dla przelewów, których nie możesz zmienić.
Żeby robić przelewy w aplikacji musisz zalogować się kodem pin lub odciskiem palca. Dodatkowo niektóre przelewy mogą wymagać dodatkowej autoryzacji kodem sms.
- Czy powinienem dodatkowo zabezpieczyć telefon oprogramowaniem antywirusowym?
Nie wymagamy instalowania dodatkowego oprogramowania. Natomiast powinieneś zainstalować program antywirusowy, który będzie Cię dodatkowo chronił przed szkodliwym oprogramowaniem.
Żeby bankować bezpiecznie przede wszystkim przestrzegaj zasad związanych z właściwym użytkowaniem telefonu i aplikacji. Między innymi:
- pobierz aplikację z oficjalnego sklepu,
- przejdź proces aktywacji.
- Czy w aplikacji mogą pojawiać się reklamy?
W Moim ING mobile nie prezentujemy zewnętrznych reklamy.
- Dlaczego przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy podać numer PESEL?
Każdy z etapów aktywacji aplikacji wynika z konieczności zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Musimy mieć pewność, że aplikację aktywuje uprawniona do tego osoba.
- Ile urządzeń mogę dodać do zaufanych?
Maksymalnie aplikację Moje ING mobile dla tego samego loginu możesz mieć na 3 urządzeniach.
- Jak aplikacja jest szyfrowana?
Szyfrowanie wygląda tak samo jak w bankowości internetowej Moje ING – realizujemy je protokołem SSL.
- Jak zablokować dostęp do aplikacji?
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- usuń telefon z listy zaufanych urządzeń – uniemożliwi to korzystanie z aplikacji na wskazanym urządzeniu ("Ustawienia" - "Aplikacja mobilna" - Zaufane urządzenia")
- zadzwoń na infolinię bankowości internetowej: 801 601 607
- wpisz 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji – aby dalej z niej korzystać będziesz musiał nadać nowy PIN
- zablokuj dostęp zarówno do bankowości jak i aplikacji w sekcji „Ustawienia” - „Bezpieczeństwo" - "Dostęp do bankowości"
Zobacz także
Bezpieczeństwo na komputerze
Poznaj zasady bezpiecznego korzystania z bankowości na komputerze