Karty kredytowe

Karta kredytowa Visa

  • Limit kredytowy od 500 zł do 20 000 zł.
  • Dostępna przy dochodach miesięcznych min. 800 zł netto.
  • 0 zł za obsługę karty, jeśli średnia miesięczna wartość transakcji w roku wyniesie co najmniej 200 zł.
Więcej

Karta kredytowa Mastercard

  • Limit kredytowy od 2 000 zł do 20 000 zł.
  • Dostępna przy dochodach miesięcznych min. 800 zł netto.
  • 0 zł za obsługę karty, jeśli średnia miesięczna wartość transakcji w roku wyniesie minimum 500 zł.
Więcej

Złota karta kredytowa Visa

  • Limit kredytowy od 5 000 zł do 50 000 zł.
  • Dostępna przy dochodach miesięcznych min. 3 500 zł netto.  
  • 0 zł za obsługę karty kredytowej, jeśli średnia miesięczna wartość transakcji w roku wyniesie co najmniej 1 000 zł.
Więcej
PROMOCJA

Platynowa karta kredytowa

Przy wysokich dochodach możesz zamówić prestiżową Platynową kartę kredytową z indywidualnie negocjowanym limitem od 20 000 zł do 200 000 zł.

 
Więcej

Jak możesz zamówić kartę kredytową

Masz Moje ING?

Zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz kartę dla siebie

Zamów kartę kredytową

Nie masz dostępu do bankowości internetowej? Aktywuj teraz

Nie masz Mojego ING?

Zostaw numer, oddzwonimy

Albo zamów kartę w naszym oddziale.
Znajdź oddział

Korzyści z karty kredytowej

Karty kredytowej używasz, jak zwykłej karty do konta, ale nie musisz się przejmować
czy w danej chwili masz pieniądze. Korzystasz z niej na zakupach, w restauracji czy kinie
- w dowolnym miejscu na świecie. I nie musisz mieć u nas konta osobistego.

  • Kupujesz teraz, płacisz później- z limitu na karcie korzystasz równie łatwo jak z pieniędzy na Twoim koncie.
  • Dodatkowe pieniądze, gdy ich potrzebujesz - możesz je wydać na małe i większe zakupy.
  • Do 52 dni bez odsetek - z limitu na karcie możesz korzystać bez kosztów, jeśli spłacasz kartę regularnie, w całości.
  • Nie musisz pamiętać o spłacie- możesz ustawić automatyczną spłatę karty z Twojego konta.
  • Nie płacisz za kartę - jeśli aktywnie z niej korzystasz.
  • Wiesz o wszystkim - w Moim ING możesz łatwo sprawdzić transakcje, terminy i limity.

Pytania i odpowiedzi

  • Karty kredytowe

Karty kredytowe

  • Co mam zrobić, jeśli nie otrzymam miesięcznego zestawienia transakcji?

    Zestawienia transakcji w formie papierowej otrzymują:

    •  użytkownicy kart kredytowych, którzy nie mają dostępu do systemu bankowości internetowej
    • użytkownicy systemu bankowości internetowej, którzy złożyli dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dla karty kredytowej.

    Zestawienia transakcji wysyłane są na adres korespondencyjny Klienta. Sprawdź zatem, czy posiadamy Twój aktualny adres do korespondencji.

    Jeśli po zakończeniu cyklu rozliczeniowego nie otrzymasz zestawienia, powinieneś w ciągu 10 dni od daty zakończenia cyklu zgłosić ten fakt w oddziale Banku lub telefonicznie w Contact Center. W takim przypadku prześlemy Ci duplikat miesięcznego zestawienia transakcji. Pamiętaj, że brak miesięcznego zestawienia transakcji nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty kwoty minimalnej. W celu uzyskania informacji o niej możesz zadzwonić do Contact Center pod numer (32) 357 00 12 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) lub skorzystać z systemu bankowości internetowej.

  • Co się stanie, jeśli nie spłacę wymaganej kwoty minimalnej?

    W przypadku braku spłaty wymaganej kwoty minimalnej, przypomnimy Ci o zaległości w spłacie telefonicznie oraz zablokujemy Twoją kartę. Karta kredytowa zostanie automatycznie odblokowana po dokonaniu spłaty.

  • Co to jest karta główna i karta dodatkowa?

    Karta główna to karta kredytowa wydawana posiadaczowi rachunku karty, czyli osobie, która podpisuje z Bankiem umowę.

    Karta dodatkowa to karta kredytowa wydawana użytkownikowi, czyli dowolnej osobie wskazanej przez posiadacza karty głównej, która ukończyła 13 lat. Transakcje dokonane kartami główną i dodatkową rozliczane są w ramach tego samego limitu przyznanego do rachunku karty.

    Zobacz więcej informacji na temat karty dodatkowej

  • Czy zawsze naliczą się odsetki od transakcji dokonanych kartą kredytową?

    Od dokonanych transakcji bezgotówkowych (zapłata kartą za towary lub usługi) nie zapłacisz żadnych odsetek pod warunkiem, że spłacisz całość zadłużenia na rachunku karty w terminie wyznaczonym na zestawieniu transakcji. W przypadku spłaty części zadłużenia lub tylko wykazanej na zestawieniu kwoty minimalnej, naliczone zostaną odsetki od dokonanych transakcji. Dla transakcji bezgotówkowych odsetki naliczą się od dnia ich rozliczenia przez bank do dnia dokonania całkowitej spłaty zadłużenia.

    Odsetki naliczane są też zawsze od dokonanych kartą wypłat gotówkowych oraz przelewów z rachunku karty od momentu rozliczenia transakcji przez bank do dnia całkowitej spłaty zadłużenia.

  • Jak zwiększyć limit kredytowy na karcie kredytowej?

    Jeśli chcesz podwyższyć limit kredytowy dla swojej karty, możesz to zrobić w Moim ING. Zaloguj się do systemu lub aplikacji, przejdź do szczegółów swojej karty kredytowej, kliknij „Wnioski”, a następnie „Zwiększ limit karty kredytowej”. Wniosek nie jest dostępny dla Platynowej karty kredytowej i karty Visa Classic.

  • Jak działa limit kredytowy?

    Razem z kartą otrzymasz indywidualnie ustalony limit wydatków, którego wysokość będzie uzależniona od Twoich możliwości finansowych. Posługując się kartą będziesz wykorzystywał przyznany limit i po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie wszystkich dokonanych transakcji. Na spłatę zadłużenia masz aż 21 dni licząc od dnia zakończenia cyklu rozliczeniowego. Dokonując spłaty zwiększasz dostępny limit i możesz go ponownie wykorzystać do kolejnych transakcji.

  • Jak długo będę czekać na kartę?

    Standardowo wydanie karty kredytowej trwa do 8 dni roboczych od momentu złożenia wniosku. Kartę otrzymasz pocztą.
    Platynową kartę kredytową dostarczymy kurierem na adres korespondencyjny. 

  • Jak mogę otrzymać kartę kredytową?

    Kartę kredytową Visa możesz zamówić w systemie bankowości internetowej Moje ING.

    Wszystkie karty kredytowe możesz zamówić na infolinii lub w oddziale banku. 
    Znajdź najbliższy oddział

  • Jakich transakcji mogę dokonywać za pomocą karty kredytowej?

    Karty możesz używać na wiele sposobów wykorzystując ją do:

    • zapłaty za towary i usługi - bez dodatkowych opłat i prowizji
    • wypłaty gotówki z bankomatów
    • transakcji zagranicznych - bezgotówkowych i gotówkowych
    • zakupów w internecie
    • dokonywania przelewów z rachunku karty kredytowej
       
  • Jak mam nadać PIN do karty i aktywować kartę?

    Jeśli jesteś użytkownikiem systemu bankowości internetowej, możesz nadać PIN do karty i jednocześnie aktywować ją za pośrednictwem bankowości internetowej. Jeśli nie jesteś użytkownikiem systemu, PIN do karty ustalisz telefonicznie pod numerami 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Karty odnowione aktywowane są automatycznie  po dokonaniu pierwszej transakcji z użyciem kodu PIN.
     

  • Jak mam spłacać zadłużenie na mojej karcie?

    Po zakończeniu każdego cyklu rozliczeniowego masz jeszcze 21 dni na spłatę zadłużenia karty. Nie musisz od razu spłacać całości zadłużenia - wystarczy spłata tzw. kwoty minimalnej obejmującej 4% lub 5% (w zależności od rodzaju karty) wykorzystanego limitu. Kwotę całkowitego zadłużenia i wymaganej spłaty minimalnej znajdziesz na zestawieniu transakcji. Spłaty możesz dokonać na kilka sposobów:

    • za pomocą usługi "Automatyczna spłata zadłużenia karty kredytowej",
    • przelewem z rachunku prowadzonego w ING Banku Śląskim, korzystając z systemu bankowości internetowej lub serwisu HaloŚlaski,
    • gotówką w kasie Banku,
    • przelewem z rachunku prowadzonego w innym banku - pamiętaj jednak, że realizacja przelewu może trwać nawet kilka dni, a pieniądze muszą trafić na rachunek karty najpóźniej w dniu wskazanym na zestawieniu transakcji.
       
  • Na jakie bonusy mogę liczyć dla karty kredytowej?

    Jeśli będziesz wykonywał swoją kartą transakcje bezgotówkowe o odpowiedniej wysokości, będziesz mógł korzystać z karty za darmo. Zatem jeśli będziesz aktywnie korzystał z posiadanej karty, możesz nie płacić za jej użytkowanie nawet przez całe życie.

  • Co mam zrobić, gdy zbliża się koniec terminu ważności mojej karty?

    Na dwa miesiące przed upływem terminu ważności karty, wyślemy Ci sms lub wiadomość w systemie bankowości internetowej, że niedługo otrzymasz odnowioną kartę na kolejny okres. Kartę prześlemy Ci na adres korespondencyjny, który masz w naszym banku. Sprawdź w bankowości internetowej Moje ING, czy jest on aktualny. 

    Karta, którą otrzymasz będzie nieaktywna. Dołączymy do niej instrukcję, która pomoże Ci ją aktywować.
    Jak tylko aktywujesz nową kartę, dotychczasowa karta automatycznie przestanie działać. 

    Jeżeli obecnie nie korzystasz z karty i nie chcesz, aby odnowiła się automatycznie – zastrzeż posiadaną kartę. Możesz to zrobić:

    •   przez system bankowości internetowej,
    •   dzwoniąc na infolinię: (+48) 32 357 00 12 (koszt połączenia wg stawek operatora),
    •   odwiedzając dowolny oddział naszego banku,
    •   przez System Zastrzegania Kart dzwoniąc pod numer (+48) 828 828 828 (koszt połączenia wg stawek operatora).

    Informacje o tym, jak zastrzec kartę, znajdziesz również na naszej stronie internetowej w sekcji Zastrzeganie kart.

RozwińZwiń

Przyznanie kredytu i jego warunki są uzależnione od indywidualnej sytuacji klienta oraz jego wiarygodności i zdolności kredytowej. Bank zastrzega sobie prawo do oceny zdolności kredytowej i weryfikacji wiarygodności klienta, co jest jednym z warunków przyznania kredytu. Bank zastrzega sobie również prawo do rezygnacji z zawarcia umowy o kartę. Bank warunkuje możliwość zawarcia umowy o kartę w systemie bankowości internetowej od możliwości dokonania oceny zdolności kredytowej i weryfikacji wiarygodności Klienta, co jest jednym z warunków przyznania karty kredytowej.