Jak rozliczamy transakcje kartą

Jeśli nie płacisz swoją kartą do konta, naliczymy za nią opłatę 7 zł. Pobierzemy ją ostatniego dnia kolejnego miesiąca rozliczeniowego. Dzieje się tak dlatego, że na rozliczenie Twoich transakcji mamy 31 dni, a czasem z niezależnych od nas przyczyn trwa to trochę dłużej.

Zobacz jak to działa

Jak przebiega rozliczenie płatności kartą

1

Płacisz kartą

na terminalu płatniczym lub w internecie.

2

Blokujemy kwotę na koncie

Blokadę widzisz w historii transakcji. W ciągu maksymalnie 31 dni rozliczamy transakcję i pobieramy właściwą kwotę z Twojego konta.

3

Sumę transakcji widzisz w szczegółach karty

Datę rozliczenia transakcji sprawdzisz w historii transakcji.

Między kwotą blokady, a kwotą faktycznie rozliczoną na koncie może być różnica:

  • przy płatności za granicą – jest to efekt różnic kursowych między datą płatności kartą, a dniem rozliczenia transakcji przez organizację płatniczą
  • przy płatności na samoobsługowej stacji benzynowej – jest to efekt różnicy pomiędzy kwotą zadeklarowaną, a rzeczywistą ceną zatankowanej benzyny
  • przy płatności kartą za hotel – jest to efekt założenia przez hotel wyższej blokady jako zabezpieczenie na pokrycie ewentualnych szkód

Jak naliczamy opłatę za kartę

Klienci indywidualni

x
  • 29.09 Początek pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 29.09-28.10Płacisz kartami
  • 28.10Koniec pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 29.10Początek drugiego okresu rozliczeniowego
  • 29.10-28.11Czekamy na rozliczenie wszystkich transakcji kartami z pierwszego okresu. Płacisz kartami
  • 28.11Sprawdzamy czy łączna kwota transakcji w pierwszym okresie zwalnia Cię z opłaty za kartę. Pobieramy opłatę za kartę za pierwszy okres, jeśli kwota transakcji była zbyt niska
  • 28.11Koniec drugiego okresu rozliczeniowego

Przedsiębiorcy

x
  • 1.10 Początek pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 1.10-31.10Płacisz kartami
  • 31.10Koniec pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 1.11Początek drugiego okresu rozliczeniowego
  • 1.11-30.11Czekamy na rozliczenie wszystkich transakcji kartami z pierwszego okresu. Płacisz kartami
  • 30.11Sprawdzamy czy łączna kwota transakcji w pierwszym okresie zwalnia Cię z opłaty za kartę. Pobieramy opłatę za kartę za pierwszy okres, jeśli kwota transakcji była zbyt niska
  • 30.11Koniec drugiego okresu rozliczeniowego

Kiedy nie zapłacisz za kartę

  • Visa Business Zbliżeniowa -  nie pobierzemy opłaty miesięcznej, jeśli w danym miesiącu kalendarzowym zapłacisz nią łącznie ponad 300 zł (lub ponad 500 zł w przypadku konta Zysk i Zysk+).
  • MasterCard Business Zbliżeniowa - nie pobierzemy opłaty miesięcznej, jeżeli w danym miesiącu kalendarzowym zapłacisz łącznie tymi kartami ponad 300 zł (lub ponad 500 zł w przypadku konta Zysk i Zysk+).

Nie pobieramy opłaty za Mastercard w telefonie.

Kiedy nie zapłacisz za kartę

  • Nie zapłacisz opłaty za kartę Visa zbliżeniową, jeśli kartami wydanymi do Twojego konta zapłacisz łącznie więcej niż 300 zł (200 zł - jeśli masz konto Direct i 18-26 lat).
  • Sumujemy transakcje kartami: Visa zbliżeniowa, Zbliżak Visa i Mastercard w telefonie, które zrobisz w jednym okresie rozliczeniowym. Liczy się data płatności, a nie rozliczenia transakcji. 
  • Nie pobieramy opłaty za kartę od posiadaczy kont Direct w wieku 13-18 lat i kont Mobi w wieku 13-26 lat.

Brak aktywacji lub tymczasowa blokada karty nie zwalnia z opłaty

  • Nie pobieramy opłaty miesięcznej za kartę zastrzeżoną (np. skradzioną lub zgubioną).
  • Do kwoty, która zwalnia z opłaty za kartę wliczamy płatności w internecie i na terminalach płatniczych - w Polsce i za granicą - dokonane zarówno kartą plastikową, jak i wirtualną postacią karty (karta w telefonie, Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay).

Jak sprawdzić czy zapłacisz za kartę

1

Zaloguj się do Mojego ING

Wejdź w szczegóły karty.

2

Zobaczysz, ile musisz wydać

Podamy Ci kwotę, jakiej brakuje Ci do zwolnienia z opłaty za kartę.

3

Sprawdź opłatę

Zobaczysz również, czy pobierzemy opłatę i w którym dniu to nastąpi.

Pytania i odpowiedzi

  • Gdzie znajdę informacje o opłacie za kartę?

    Aktualne informacje o tym, czy spełnisz warunek zwolnienia z opłaty, czy ją pobierzemy i kiedy pokazujemy w Moim ING w szczegółach karty.

     

  • Jakie warunki trzeba spełnić, aby nie płacić za kartę do konta?

    Klienci indywidualni

    Dla kart Visa zbliżeniowa nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz nią w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz 18-26 lat i konto Direct będzie to kwota 200 zł. Jeśli masz kilka kart do jednego konta – sumujemy transakcje, które wykonasz kartami Visa zbliżeniowa, Mastercard w telefonie oraz Zbliżak Visa.

    Jeśli masz konto Mobi i mniej niż 26 lat, nie płacisz za kartę.

    Okres rozliczeniowy trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego. Do opłaty za kartę będziemy brać pod uwagę nawet te transakcje, które zaksięgują się później. Liczy się to, kiedy zapłacisz kartą, nie to, kiedy zaksięgują się płatności.

    Przedsiębiorcy

    Dla kart Visa Business Zbliżeniowa nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz nią w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz konto Zysk, będzie to kwota 500 zł.

    Dla kart Mastercard Business oraz Mastercard w telefonie nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz tymi kartami w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz konto Zysk, będzie to kwota 500 zł.

    Co jest ważne: wykonaj te transakcje w bieżącym miesiącu kalendarzowym.

  • Czy jeśli zapłacę kartą w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, to wliczy się ona do sumy transakcji, która zwolni z opłaty za kartę?

    Tak, wliczy się do tej sumy. Jedynym wyjątkiem od tej sytuacji mogą być transakcje, które z przyczyn niezależnych nas zostaną rozliczone później niż maksymalny termin tego rozliczenia – czyli 31 dni.

  • Czy zapłacę za kartę, która nie jest jeszcze aktywowana?

    Pobieramy opłatę zarówno za karty aktywne, jak i nieaktywne. Jeśli nie aktywujesz swojej karty – nie zwolni Cię to z opłaty za jej obsługę.

  • Jak rozliczane są transakcje kartowe w banku?
    • Zanim rozliczymy transakcję kartową, trafia ona ze sklepu do centrum rozliczeniowego, a następnie do organizacji płatniczej (np. Visa lub Mastercard).
    • Organizacja ma 30 dni - od daty wykonania transakcji - na przesłanie informacji o niej do banku. Jest to maksymalny czas. Termin określa organizacja płatnicza i nie jest od nas zależny.
    • Kiedy otrzymamy taką informację, to – nie później niż następnego dnia roboczego – uznamy/obciążymy konto kwotą transakcji oraz odpowiednimi opłatami i prowizjami (jeśli takie są).
    W praktyce, takie informacje otrzymujemy szybko i prawie wszystkie transakcje rozliczamy w ciągu 7 dni. Jeśli nie otrzymamy informacji o transakcjach od organizacji płatniczej, nie możemy ich rozliczyć. W takiej sytuacji czas rozliczenia może być dłuższy niż maksymalny termin.
  • Kiedy bank pobiera opłatę za kartę do konta?

    Opłatę za dany okres rozliczeniowy pobierzemy dopiero ostatniego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego. Na przykład: jeśli nie uda Ci się zrobić transakcji na 300 zł karta do konta osobistego w czasie od 29 marca do 28 kwietnia, to opłatę pobierzemy dopiero 28 maja 2021 r.

    Jeśli jesteś przedsiębiorcą: opłatę za czas od 1 – 30 kwietnia pobierzemy dopiero 31 maja 2021 r.

  • Gdzie znajdę informacje o transakcjach kartą, które bank rozliczył po 31 dniach?

    Dodatkowe oznaczenie dotyczy transakcji kartami debetowymi i przedpłaconymi dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Informację zamieścimy w Moim ING na: szczegółach transakcji w historii transakcji, wyciągu z rachunku oraz na liście transakcji w pliku PDF.

    Transakcje są oznaczane, aby w łatwy sposób móc identyfikować płatności rozliczone 
    w terminie dłuższym niż 31 dni. 

  • Co się stanie, jeśli transakcja rozliczy się później niż miesiąc po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego?

    Jeżeli brak rozliczenia tej transakcji spowodował naliczenie opłat za kartę, to zgłoś reklamację, a my rozpatrzymy ją pozytywnie.

  • Co mogę zrobić jeśli transakcja kartą została rozliczona w terminie dłuższym niż 31 dni?

    Jeśli Twoja transakcja była przewalutowana i przez opóźnienie rozliczenia ponad 31 dni kurs walutowy zmienił się na Twoją niekorzyść, zwrócimy Ci różnicę względem kursu z 31 dnia. Wystarczy, że zgłosisz nam taką sytuację w Moim ING.