Jak rozliczamy transakcje kartą

Jeśli nie płacisz swoją kartą do konta, naliczymy za nią opłatę 10 zł. Pobierzemy ją ostatniego dnia kolejnego miesiąca rozliczeniowego. 

Dowiedz się więcej

Jak przebiega rozliczenie płatności kartą

  1. 1

    Płacisz kartą

    na terminalu płatniczym lub w internecie.

  2. 2

    Blokujemy kwotę na koncie

    Blokadę widzisz w historii transakcji. Gdy rozliczymy transakcję, pobierzemy właściwą kwotę z Twojego konta.

  3. 3

    Sumę transakcji widzisz w szczegółach karty

    Datę rozliczenia transakcji sprawdzisz w historii transakcji.

Jak naliczamy opłatę za kartę

Klienci indywidualni

  • 29.09 Początek pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 29.09-28.10Płacisz kartami
  • 28.10Koniec pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 29.10Początek drugiego okresu rozliczeniowego
  • 29.10-28.11Czekamy na rozliczenie wszystkich transakcji kartami z pierwszego okresu. Płacisz kartami
  • 28.11Sprawdzamy czy łączna kwota transakcji w pierwszym okresie zwalnia Cię z opłaty za kartę. Pobieramy opłatę za kartę za pierwszy okres, jeśli kwota transakcji była zbyt niska
  • 28.11Koniec drugiego okresu rozliczeniowego

Przedsiębiorcy

  • 1.10 Początek pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 1.10-31.10Płacisz kartami
  • 31.10Koniec pierwszego okresu rozliczeniowego
  • 1.11Początek drugiego okresu rozliczeniowego
  • 1.11-30.11Czekamy na rozliczenie wszystkich transakcji kartami z pierwszego okresu. Płacisz kartami
  • 30.11Sprawdzamy czy łączna kwota transakcji w pierwszym okresie zwalnia Cię z opłaty za kartę. Pobieramy opłatę za kartę za pierwszy okres, jeśli kwota transakcji była zbyt niska
  • 30.11Koniec drugiego okresu rozliczeniowego

Brak aktywacji lub tymczasowa blokada karty nie zwalnia z opłaty

Jak sprawdzić, czy zapłacisz za kartę

  1. 1

    Zaloguj się do Mojego ING

    Wejdź w szczegóły karty.

  2. 2

    Zobaczysz, ile musisz wydać

    Podamy Ci kwotę, jakiej brakuje Ci do zwolnienia z opłaty za kartę.

  3. 3

    Sprawdź opłatę

    Zobaczysz również, czy pobierzemy opłatę i w którym dniu to nastąpi.

Pytania i odpowiedzi

  • Aktualne informacje o tym, czy spełnisz warunek zwolnienia z opłaty, czy ją pobierzemy i kiedy pokazujemy w Moim ING w szczegółach karty.

     

  • Klienci indywidualni

    Dla kart Visa zbliżeniowa nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz nią w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz 18-26 lat i konto Direct będzie to kwota 200 zł. Jeśli masz kilka kart do jednego konta – sumujemy transakcje, które wykonasz kartami Visa zbliżeniowa i Mastercard w telefonie.

    Jeśli masz konto Mobi i mniej niż 26 lat, nie płacisz za kartę.

    Okres rozliczeniowy trwa od 29 dnia danego miesiąca do 28 dnia kolejnego. Do opłaty za kartę będziemy brać pod uwagę nawet te transakcje, które zaksięgują się później. Liczy się to, kiedy zapłacisz kartą, nie to, kiedy zaksięgują się płatności.

    Przedsiębiorcy

    Dla kart Visa Business Zbliżeniowa nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz nią w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz konto Zysk, będzie to kwota 500 zł.

    Dla kart Mastercard Business oraz Mastercard w telefonie nie pobierzemy opłaty za kartę, jeśli zapłacisz tymi kartami w sumie min. 300 zł w miesiącu. Jeśli masz konto Zysk, będzie to kwota 500 zł.

    Co jest ważne: wykonaj te transakcje w bieżącym miesiącu kalendarzowym.

  • Tak, wliczy się do tej sumy. Jedynym wyjątkiem od tej sytuacji mogą być transakcje, które z przyczyn niezależnych nas zostaną rozliczone później niż maksymalny termin tego rozliczenia – czyli 31 dni.

  • Pobieramy opłatę zarówno za karty aktywne, jak i nieaktywne. Jeśli nie aktywujesz swojej karty – nie zwolni Cię to z opłaty za jej obsługę.

    • Zanim rozliczymy transakcję kartową, trafia ona ze sklepu do centrum rozliczeniowego, a następnie do organizacji płatniczej (np. Visa lub Mastercard).
    • Organizacja ma 30 dni - od daty wykonania transakcji - na przesłanie informacji o niej do banku. Jest to maksymalny czas. Termin określa organizacja płatnicza i nie jest od nas zależny.
    • Kiedy otrzymamy taką informację, to – nie później niż następnego dnia roboczego – uznamy/obciążymy konto kwotą transakcji oraz odpowiednimi opłatami i prowizjami (jeśli takie są).
    W praktyce, takie informacje otrzymujemy szybko i prawie wszystkie transakcje rozliczamy w ciągu 7 dni. Jeśli nie otrzymamy informacji o transakcjach od organizacji płatniczej, nie możemy ich rozliczyć. W takiej sytuacji czas rozliczenia może być dłuższy niż maksymalny termin.
  • Opłatę za dany okres rozliczeniowy pobierzemy dopiero ostatniego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego. Na przykład: jeśli nie uda Ci się zrobić transakcji na 300 zł karta do konta osobistego w czasie od 29 marca do 28 kwietnia, to opłatę pobierzemy dopiero 28 maja 2021 r.

    Jeśli jesteś przedsiębiorcą: opłatę za czas od 1 – 30 kwietnia pobierzemy dopiero 31 maja 2021 r.

  • Dodatkowe oznaczenie dotyczy transakcji kartami debetowymi i przedpłaconymi dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Informację zamieścimy w Moim ING na: szczegółach transakcji w historii transakcji, wyciągu z rachunku oraz na liście transakcji w pliku PDF.

    Transakcje są oznaczane, aby w łatwy sposób móc identyfikować płatności rozliczone 
    w terminie dłuższym niż 31 dni. 

  • Jeżeli brak rozliczenia tej transakcji spowodował naliczenie opłat za kartę, to zgłoś reklamację, a my rozpatrzymy ją pozytywnie.

  • Jeśli Twoja transakcja była przewalutowana i przez opóźnienie rozliczenia ponad 31 dni kurs walutowy zmienił się na Twoją niekorzyść, zwrócimy Ci różnicę względem kursu z 31 dnia. Wystarczy, że zgłosisz nam taką sytuację w Moim ING.