Autostrady Autopay w Moim ING

  • Automatycznie płacisz za przejazdy wybranymi odcinkami autostrad - prosto ze swojego konta
  • Przejeżdżasz przez specjalnie oznaczone bramki - bez kolejek
  • Korzystasz wygodnie - aktywujesz usługę i wprowadzasz niezbędne dane tylko raz
  • Historię przejazdów i faktury masz w Moim ING - ekologicznie, bez paragonów i papieru

Dostawcą usługi jest Blue Media

Tańsze przejazdy z Autopay samochodem na trasie A4 Katowice-Kraków

Niższe ceny za przejazd na trasie A4 Katowice-Kraków, jeśli korzystasz z Autopay

Jak zapłacić mniej za przejazdy samochodem z Autopay

Aktywuj Autopay i płać automatycznie za przejazdy na trasie A4 Katowice-Kraków, a w przypadku kategorii 1 na każdej bramce zaoszczędzisz 3 zł. 

kategoria samochodu płatność gotówką lub kartą płatność automatyczna (Autopay)
1 13 zł 10 zł
2 i 3 24 zł 24 zł
4 i 5 40 zł 40 zł
kategoria samochodu płatność gotówką lub kartą płatność automatyczna (Autopay)
1 12 zł 9 zł
2 i 3 22 zł 22 zł
4 i 5 35 zł 35 zł
kategoria samochodu płatność gotówką lub kartą płatność automatyczna (Autopay)
1 12 zł 9 zł
2 i 3 22 zł 22 zł
4 i 5 35 zł 35 zł

Niższe stawki obowiązują do odwołania.

Jesteś naszym klientem?

Zaloguj się do Mojego ING i zacznij korzystać z Autopay.

Aktywuj usługę


Jeśli nie jesteś jeszcze naszym klientem

Zacznij od konta osobistego i ruszaj w drogę.

Otwórz konto

Dlaczego warto korzystać z Autopay

Nie czekasz w kolejce przed bramkami - zwalniasz lub zatrzymujesz się tylko na kilka sekund, aby system odczytał numer tablicy rejestracyjnej. Gdy ją rozpozna, podniesie się szlaban. Kiedy opłata za przejazd zostanie pobrana z Twojego konta, zobaczysz to w historii transakcji w Moim ING.

Gdy przejeżdżasz przez bramkę, nie musisz niczego potwierdzać w telefonie.

W usłudze Autostrady możesz płacić za przejazdy, jeśli:

  • masz konto osobiste w Moim ING
  • masz ukończone 18 lat
  • korzystasz z konta w PLN
  • masz aktywną bankowość internetową Moje ING.

Zobacz ofertę kont osobistych

Historię swoich przejazdów masz zawsze pod ręką - w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej Moje ING. 

W każdej chwili możesz pobrać potrzebną fakturę elektroniczną - ekologicznie i bez papieru.

Poznaj aplikację Moje ING mobile

Jak to działa

x
1

Podjeżdżasz do odpowiedniej bramki

Przed bramką zwalniasz lub zatrzymujesz się tylko na kilka sekund. Nie musisz niczego potwierdzać w telefonie.

2

System odczytuje numer tablicy rejestracyjnej pojazdu

Gdy ją rozpozna, podniesie się szlaban.

3

Gotowe!

Kiedy opłata za przejazd zostanie pobrana z Twojego konta, zobaczysz to w historii transakcji w Moim ING.

Jak aktywować

x
1

Zaloguj się

do aplikacji Moje ING lub bankowości internetowej.

Aktywuj usługę

2

Potwierdź aktywację

Sprawdź, czy Twoje dane są aktualne - możesz je edytować. Potwierdź aktywację kodem SMS.

3

Dodaj pojazdy

I wybierz konto, z którego chcesz płacić za przejazdy autostradami.

Gotowe! Usługa jest aktywna.

Gdzie skorzystasz z usługi

Autopay w Moim ING działa na wybranych odcinkach autostrad:

  • na autostradzie A4 (odcinek Katowice - Kraków) - korzystaj ze specjalnie oznaczonych bramek. Rozpoznasz je po symbolu czarnej kamery na żółtym tle. Na A4 możesz skorzystać ze skrajnego lewego pasa, który jest przeznaczony tylko do płatności automatycznych
  • na autostradzie A1 (odcinek Toruń - Gdańsk) - przejeżdżaj bramką oznaczoną symbolem kamery (ze słowem „TYLKO”) i logiem AmberGO.

Usługa Autostrady Autopay w Moim ING nie obejmuje państwowych odcinków autostrad A2 (Konin – Łódź) oraz A4 (Wrocław – Gliwice).

Pytania i odpowiedzi

  • Kto może korzystać z Autopay?

    Możesz korzystać z usługi Autopay, jeśli:

    • jesteś klientem indywidualnym
    • masz ukończone 18 lat
    • posiadasz numer PESEL i aktualny dowód osobisty
    • korzystasz z konta w PLN
    • masz aktywną bankowość internetową Moje ING.
  • Czym jest usługa Autopay i jak mogę z niej korzystać w Moim ING?

    Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności online i offline za przejazdy przez Autostrady. Po aktywacji usługi w Moim ING nie musisz już nic więcej robić. Swobodnie przejeżdżasz przez bramki na autostradach, a opłaty za przejazd pobierane są automatycznie po każdym wykonanym przejeździe. Wszystkie szczegóły przejazdów znajdziesz w Moim ING.

  • Jak działa usługa Autostrady?

    Aby móc korzystać z usługi, zaloguj się do Mojego ING i aktywuj „Autostrady”, a następnie dodaj dane swojego samochodu (lub samochodów, jeżeli masz ich kilka). Wystarczy, że zrobisz to tylko raz przed skorzystaniem z usługi.

    Na autostradzie wybierz oznakowaną bramkę (A1 na odcinku Toruń - Gdańsk lub A4 na odcinku Katowice-Kraków). Kamera rozpozna zapisany w Moim ING pojazd. System odczyta tablice rejestracyjne i otworzy szlaban, podobnie stanie się na bramce zjazdowej. Opłata zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta, po zjeździe z płatnego odcinka autostrady.

  • Na jakich trasach mogę płacić przy pomocy usługi Autostrady?

    Możesz korzystać obecnie z dwóch odcinków autostrad:

    • A4: Katowice – Kraków
    • A1: Toruń – Gdańsk.

    Usługa Autostrady Autopay w Moim ING nie obejmuje państwowych odcinków autostrad A2 (Konin – Łódź) oraz A4 (Wrocław – Gliwice).

  • Na jakim odcinku Autostrady A1 działa Autopay?

    Autopay działa na wszystkich bramkach i węzłach AmberOne autostrady A1: od Nowej Wsi do Rusocina, w obu kierunkach. Bramki oznaczone są symbolem AmberGO.

  • Na jakim odcinku Autostrady A4 działa Autopay?

    System działa na trasie Katowice - Kraków, w obu kierunkach. Żeby skorzystać z Autopay, wybierz bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle.

    Na A4 możesz skorzystać ze skrajnego lewego pasa, który jest przeznaczony tylko do płatności automatycznych.

    Usługa Autostrady Autopay w Moim ING nie obejmuje państwowego odcinka autostrady A4 (Wrocław – Gliwice).

  • Czy usługa działa na trasach A2 (Konin - Łódź) i A4 (Wrocław - Gliwice)?

    Usługa Autostrady Autopay w Moim ING nie obejmuje państwowych odcinków autostrad A2 (Konin – Łódź) oraz A4 (Wrocław – Gliwice).

    Więcej o opłatach na tych odcinkach autostrad dowiesz się na stronie eToll.gov.pl.

  • Jak zacząć korzystać z usługi Autostrady (Autopay) w Moje ING?

    Aby skorzystać z usługi Autopay w Moim ING, zaloguj się do Mojego ING, wybierz „Dodatki” i dalej „Autostrady”. Żeby aktywować usługę Autopay, podaj adres e-mail i numer telefonu. W kolejnym kroku uzupełnij dane:

    • numer rejestracyjny
    • markę i model samochodu
    • kraj rejestracji samochodu
    • autostrady, którymi chcesz się poruszać
    • kategorię pojazdu
    • konto osobiste, z którego chcesz płacić.
  • Mam już konto w Autopay – jak przenieść je do Mojego ING?

    Jeśli masz już konto w usłudze Autopay, w menu Mojego ING wybierz „Dodatki”, a następnie „Autostrady” i podaj numer telefonu oraz adres e-mail podany w aplikacji Autopay. System sam sprawdzi, czy masz już założone konto – jeśli tak, dane zostaną przeniesione do Mojego ING.

  • Ile pojazdów mogę dodać?

    Nie ma limitów. Możesz dodać dowolną liczbę pojazdów.

  • Jak wygląda przejazd przez bramki na Autostradzie A1 oraz na Autostradzie A4?

    Jeżeli masz dodany pojazd i wybraną formę płatności w Autopay w Moim ING, możesz korzystać z płatności automatycznych za przejazd na wszystkich bramkach i wszystkich węzłach w obu kierunkach na trasach:

    • Nowa Wieś-Rusocin
    • Mysłowice-Balice.

    Wystarczy, że na wjeździe i zjeździe powoli podjedziesz do bramki oznaczonej symbolem:

    • AmberGO (na autostardzie A1)
    • czarnej kamery na żółtym tle (na autostardzie A4).

    Szlaban podniesie się i opłata zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta.

  • Czy aplikacja mobilna musi być włączona podczas przejazdu przez bramki?

    Nie musisz nic robić w aplikacji – tylko cieszyć się jazdą. Wystarczy, że wcześniej zarejestrujesz się w usłudze i dodasz dane swojego samochodu. Na autostradzie system kamer sam odczyta numer rejestracyjny pojazdu i otworzy bramkę. Opłata również zostanie pobrana automatycznie z Twojego konta.

  • Co mam zrobić, jeśli szlaban na wjeździe nie podniesie się, mimo że wszystko w Moim ING jest skonfigurowane poprawnie?

    Upewnij się, czy:

    • rejestracja zakończyła się pozytywnym komunikatem o dodaniu pojazdu
    • tablica rejestracyjna jest odpowiednio czytelna
    • Twoje konto w usłudze Autopay nie jest zablokowane
    • przejazdy na wybranej autostradzie są już aktywne.

    Może się zdarzyć, że mimo poprawnej konfiguracji kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu. Wtedy możesz:

    • na autostradzie A1 - pobrać tradycyjny bilet i opłacić przejazd przy wyjeździe kartą płatniczą lub gotówką (pieniądze nie zostaną pobrane z aplikacji)
    • na autostradzie A4 - poinformować inkasenta, że korzystasz z systemu Autopay. Szlaban podniesie się na podstawie numeru tablicy rejestracyjnej i opłata za przejazd zostanie pobrana w aplikacji.
  • Co mogę zrobić, jeśli szlaban nie podniesie się na wyjeździe z AmberOne Autostrady A1?

    Sprawdź, czy tablica rejestracyjna auta jest odpowiednio czytelna. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy system kamer nie rozpozna Twojej tablicy poprawnie. Wtedy przy bramce wciśnij przycisk SOS i poczekaj na inkasenta. Inkasent na podstawie tablic rejestracyjnych doda informację o wyjeździe z autostrady.

  • Jak mogę zrezygnować z usługi Autopay?

    W Moim ING możesz jedynie odpiąć Autopay spod obsługi naszego banku. Jeśli chcesz całkowicie z niej zrezygnować, skontaktuj się z dostawcą usługi - Blue Media.

    Kontakt z centrum pomocy Blue Media:

    • e-mail: kontakt@autopay.pl
    • numer telefonu: 587 604 844 - infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 22:00 oraz w soboty 08:00 - 16:00.
  • Kiedy pieniądze za przejazd zostaną pobrane z mojego konta?

    Pieniądze pobierane są niezwłocznie po przejeździe (na A4, po wjeździe i wyjeździe, a na A1 łącznie po wyjeździe). Jeśli nie masz wystarczającej kwoty na koncie, wystarczy uzupełnić konto – próby pobrania opłaty za przejazd będą następowały 3 razy dziennie przez 7 dni.

  • Dlaczego pobrana kwota za przejazd jest zbyt wysoka?

    Jeśli wybierzesz złą kategorię pojazdu, może zostać pobrana wyższa opłata za przejazd. W takiej sytuacji płatność może skorygować dostawca usługi. Transakcja zostanie skorygowana, a pieniądze wrócą na Twoje konto. W takiej sytuacji skontaktuj się z operatorem usługi, firmą Blue Media S.A.

    Kontakt z centrum pomocy Blue Media:

    • e-mail: kontakt@autopay.pl
    • numer telefonu: 587 604 844 - infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 22:00 oraz w soboty 08:00 - 16:00.
  • Dlaczego pobrana kwota za przejazd jest zbyt niska?

    Jeśli wybierzesz złą kategorię pojazdu, może zostać pobrana wyższa opłata za przejazd. W takiej sytuacji płatność może skorygować dostawca usługi. Transakcja zostanie skorygowana, a niedopłata zostanie pobrana automatycznie z konta. Jeżeli na koncie nie ma odpowiedniej ilości środków, operator może zablokować usługę.

    Kontakt z centrum pomocy Blue Media:

    • e-mail: kontakt@autopay.pl
    • numer telefonu: 587 604 844 - infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 22:00 oraz w soboty 08:00 - 16:00.
  • Co zrobić, jeśli mam zablokowany dostęp do usługi Autopay przez brak pieniędzy na koncie?

    Jeśli nie udało Ci się zapłacić za przejazd to usługa Autopay będzie zablokowana do czasu uregulowania płatności. Jeśli nie minęło 7 dni od przejazdu, zasil swoje konto osobiste – pieniądze zostaną pobrane automatycznie.

    Jeśli minął już tydzień, skontaktuj się z dostawcą usługi – Blue Media.

    Kontakt z centrum pomocy Blue Media:

    • e-mail: kontakt@autopay.pl
    • numer telefonu: 587 604 844 - infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 - 22:00 oraz w soboty 08:00 - 16:00.
  • Czy w Autopay mogę płacić z konta firmowego?

    W Moim ING usługa Autopay jest dostępna tylko dla klientów indywidualnych. Możesz jednak dodać swój służbowy samochód do swojego konta indywidualnego w Moim ING i podać dane, na które chcesz pobrać fakturę.

  • Czy mogę płacić za przejazdy z przyczepką?

    Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu w Moim ING wybrać jego poprawną kategorię. Nie musisz rejestrować samej przyczepki – wybór odpowiedniej kategorii pojazdu wystarczy. Jeśli przy kolejnym przejeździe pojedziesz bez niej, zmień wcześniej kategorię pojazdu w Moim ING.

  • Gdzie zobaczę historię swoich przejazdów?

    Historię sprawdzisz w Moim ING. W zakładce Autostrady wybierz „Historię przejazdów”.

  • Jak mogę pobrać fakturę za przejazd?

    W Moim ING wybierz zakładkę Autostrady, a następnie „Historię przejazdów” i szczegóły konkretnego przejazdu. Jeśli wybierzesz fakturę zbiorczą, będzie ona dostępna pod każdym z przejazdów razem z listą przejazdów z danego miesiąca.

  • Jak mogę zmienić dane do faktury?

    Wybierz „Dane i ustawienia” w zakładce Autostrady. Tam możesz podać nowe dane i zmienić formę z pojedynczych faktur na zbiorcze lub całkowicie z nich zrezygnować.

Jeśli już korzystasz z aplikacji Autopay

Zaloguj się do naszej aplikacji lub bankowości internetowej i aktywuj usługę Autostrady w Moim ING. Zachowasz historię swoich przejazdów z Autopay, a płatności za autostrady będą pobierane prosto z Twojego konta osobistego – sprawnie i bezpiecznie, bez podawania danych karty. 

Autostrady Autopay w Moim ING - z kontem osobistym możesz więcej

Nie masz jeszcze konta osobistego?

Bez niego daleko nie zajedziesz :)
Wybierz dla siebie konto osobiste i ruszaj w drogę.

Zobacz ofertę

Nie masz aplikacji Moje ING mobile?

Pobierz ją za darmo i korzystaj gdziekolwiek jesteś.

     

Poznaj Moje ING mobile