Zalety profilu zaufanego
Jak założyć profil zaufany
Zaloguj się do Mojego ING
Przejdź do Usług. Profil zaufany znajdziesz w Sprawach urzędowych.
Potwierdź dane
Sprawdź, czy wszystkie Twoje dane są aktualne. Poprosimy Cię o potwierdzenie kodem SMS.
Gotowe!
Korzystaj z profilu zaufanego i załatwiaj sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.
Reklamacje
Gdzie składać reklamacje na temat profilu zaufanego?
Przy składaniu wniosku o utworzenie profilu zaufanego oraz autoryzacji dyspozycji z wykorzystaniem profilu zaufanego, złóż reklamację:
- w formie elektronicznej
- przez system bankowości internetowej - zaloguj się
- ustnie
- telefonicznie pod numerem:
(32) 357 00 69
Infolinie są dostępne 24/7.
Koszt połączenia wg stawek operatora. - osobiście w placówce bankowej - miejscu spotkań
- telefonicznie pod numerem:
- pisemnie:
- pocztą na adres: ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, DOR, skr. poczt. 137, 40-086 Katowice;
- w placówce bankowej - znajdź najbliższą
Reklamacje rozpatrujemy zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.
Prosimy, zwróć się bezpośrednio do właściwego urzędu.
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest profil zaufany?
To darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz m.in. złożyć podpis elektroniczny (podpis zaufany). To z kolei pozwoli Ci załatwić określone sprawy urzędowe przez internet, bez wychodzenia z domu.
- Jaka jest rola bankowości internetowej Moje ING w korzystaniu z profilu zaufanego?
W Moim ING możesz identyfikować, uwierzytelniać się i autoryzować usługi związane z profilem zaufanym.
- Czy warto założyć profil zaufany w naszym banku?
Warto, bo oszczędzasz swój czas. Twoją tożsamość potwierdzamy w bankowości internetowej, dzięki czemu profil zaufany zakładasz w kilka chwil przez internet.
- Czy profil zaufany mogę założyć bez wychodzenia z domu?
Tak - jeśli jesteś naszym klientem, który potwierdził swoje dane osobowe w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań, np. dowodem osobistym lub paszportem. Profil zaufany możesz założyć przez bankowość internetową Moje ING, bez konieczności wychodzenia z domu.
- Mam już konto osobiste w ING. Dlaczego nie mogę założyć profilu zaufanego?
Jeśli masz u nas konto osobiste potwierdzone przelewem lub przez selfie (wideoweryfikacja), masz ograniczony dostęp do niektórych funkcji Mojego ING. Wynika to z przepisów prawa i ze względów bezpieczeństwa. Jeśli chcesz założyć profil zaufany przez internet w Moim ING, potwierdź swoją tożsamość w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań. Wystarczy, że zabierzesz ze sobą dowód osobisty, żeby nasz pracownik mógł potwierdzić, że Ty to Ty).
- Jak logować się z profilem zaufanym do urzędów przez bankowość internetową Moje ING?
- Na wybranej stronie urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną.
- Wybierz ING Bank Śląski - strona przeniesie Cię na stonę logowania do Mojego ING.
- Zaloguj się. Strona przeniesie Cię z powrotem na stronę urzędu.
- Jak podpisać dokument albo złożyć wniosek z profilem zaufanym na stronie urzędu?
- Wypełnij wniosek, który Cię interesuje.
- Kliknij „Podpisz wniosek” - strona przeniesie Cię na stronę logowania do bankowości internetowej Moje ING.
- Zaloguj się, wpisz kod autoryzacji SMS i potwierdź go.
- Gotowe - dokument podpisany.
- Ile kosztuje założenie i korzystanie z profilu zaufanego?
Nic - jest bezpłatne.
- Mam już profil zaufany w innym banku. Czy mogę go przenieść do ING Banku Śląskiego?
Tak. Po prostu załóż profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING, a na Twoim obecnym koncie zostaną nadpisane nowe dane logowania z Mojego ING. Jednocześnie ważność Twojego konta zostanie wydłużona o 3 lata.
- Mam już profil zaufany. Czy mogę założyć profil zaufany w ING Banku Śląskim?
Możesz posiadać wyłącznie jeden profil zaufany. Profil założony możesz nadpisać zakładając profil zaufany w bankowości internetowej Moje ING. Dzięki temu będziesz mógł załatwiać sprawy urzędnowe logując się przez Moje ING.
- Czy podpis zaufany zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny?
Podpis zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje kwalifikowany podpis elektroniczny. Podpis zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy podpisywaniu umów cywilno-prawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczegółowy wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.
- Czy obcokrajowiec może posiadać profil zaufany?
Tak. Musi jednak posiadać polski numer PESEL.
- Jak długo jest ważny profil zaufany?
Profil zaufany jest ważny 3 lata. Możesz przedłużyć jego ważność na stronie epuap.gov.pl.
- Mój profil zaufany niedługo traci ważność. Co zrobić by go przedłużyć?
Dostęp do profilu zaufanego jest aktywny przez 3 lata. Zanim wygaśnie, możesz przedłużyć jego ważność. Zaloguj się i złóż wniosek o przedłużenie ważności profilu zaufanego.
- Zmieniłam nazwisko. Czy muszę coś zmienić w profilu zaufanym?
Tak. Jeśli zmieni się Twoje nazwisko, podpisy złożone profilem są z mocy prawa nieważne.
Aby korzystać z profilu zaufanego, musisz unieważnić ten, który zawiera nieaktualne dane, a następnie założyć nowy.
Profil unieważnisz logując się na stronie profilu zaufanego.
Nowy profil zaufany możesz założyć w bankowości internetowej Moje ING. Upewnij się wcześniej - w sekcji Dane w Moim ING, czy Twoje dane osobowe są aktualne.
Warto wiedzieć: Zmiana nazwiska bezpośrednio w Moim ING nie jest możliwa. Zmianę nazwiska możesz zgłosić w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań – weź ze sobą aktualny dokument tożsamości.
- Czy urząd, do którego się zaloguję będzie miał moje dane do bankowości internetowej?
Nie, Twoje dane logowania do banku nie zostaną udostępnione.
- Zakładałem profil zaufany, dlaczego nie działa i nie mogę się zalogować na stronie rządowej?
Upewnij się czy Twój profil zaufany nie wygasł. Możesz to zrobić w Moim ING. Zaloguj się, a następnie przejdź do sekcji Usługi – Potwierdzanie tożsamości online – Ustawienia.
Po wybraniu profilu zaufanego otrzymasz informacje o jego terminie ważności. Jeśli wygasł, przedłużysz jego ważność w Moim ING. - Jaki jest mój login i hasło do profilu zaufanego?
Nie potrzebujesz loginu i hasła do profilu zaufanego.
- Na stronie wybranego urzędu wybierz logowanie przez bankowość elektroniczną, a następnie ING Bank Śląski.
- Przeniesiesz się na stronę logowania do Mojego ING.
- Zaloguj się. Przekierujemy Cię z powrotem na stronę urzędową.
Jeśli potrzebujesz swojego unikalnego identyfikatora użytkownika profilu zaufanego – otrzymałeś go mejlem od dostawcy usługi.
- Co to jest Unijny Certyfikat COVID?
Certyfikat to dokument, który potwierdza, że możesz swobodnie podróżować po Europie w czasie pandemii.
Pamiętaj, że Unijny Certyfikat COVID nie jest dokumentem podróży i nie zastąpi paszportu i dowodu osobistego.
- Jak uzyskać certyfikat covidowy?
Pobierz certyfikat przez Internetowe Konto Pacjenta (zalogujesz się do niego profilem zaufanym). Przejdź do zakładki „Certyfikaty”, wskaż rodzaj certyfikatu i wybierz „Pobierz kod QR”. Zapisz dokument na swoim urządzeniu lub wydrukuj.
Aby mieć certyfikat zawsze pod ręką w swoim telefonie, pobierz jedną z aplikacji:
- Kiedy przyda mi się paszport covidowy?
Dokument może Ci się przydać np. podczas odprawy na lotnisku lub na granicy danego kraju.
- Kto może uzyskać unijny certyfikat covidowy?
Certyfikat uzyskasz, jeśli:
- jesteś osobą w pełni zaszczepioną - po dwóch dawkach lub po szczepionce jednodawkowej (certyfikat ważny od 14. do 365. dnia po przyjęciu ostatniej dawki)
- otrzymasz negatywny wynik test na COVID (certyfikat ważny 48 godzin)
- jesteś ozdrowieńcem (certyfikat ważny od 11. do 180. dnia od uzyskania pozytywnego wyniku testu PCR).
W każdym kraju UE mogą obowiązywać inne zasady związane z danym statusem.
- Jaka jest różnica między Unijnym Certyfikatem COVID a paszportem covidowym?
Nie ma żadnej różnicy. Unijny Certyfikat COVID to nazwa oficjalna, a paszport covidowy – potoczna. Inne nazwy, które mogą opisywać ten dokument to: zielony paszport, paszport szczepienny, paszport szczepionkowy, zielony certyfikat, cyfrowy certyfikat, unijne cyfrowe zaświadczenie COVID-19.
- Czy Unijny Certyfikat COVID jest obowiązkowy?
Nie, jest dobrowolny. Certyfikat, a także aplikacje mObywatel i mojeIKP możesz pobrać i w każdej chwili usunąć.
- Czy muszę zapłacić za certyfikat covidowy?
Nie. Unijny Certyfikat COVID jest wydawany bezpłatnie.
- Czy mogę pobrać certyfikat, jeśli jestem dopiero po pierwszej dawce szczepienia?
Tak, możesz pobrać certyfikat w aplikacji mObywatel już po pierwszej dawce szczepienia. Pamiętaj jednak, że każdy kraj ustala swoje zasady akceptowania certyfikatów. W Polsce wymagane jest pełne szczepienie (dwie dawki lub jedna w przypadku szczepionki jednodawkowej).
- Jak długo jest ważny paszport covidowy?
Jeśli:
- jesteś osobą w pełni zaszczepioną - od 14. do 365. dnia po przyjęciu ostatniej dawki
- zrobisz test na obecność koronawirusa - 48 godzin od otrzymania negatywnego wyniku
- jesteś ozdrowieńcem - od 11. do 180. dnia od uzyskania pozytywnego wyniku testu PCR.
- Jakie informacje zawiera paszport covidowy?
Certyfikat zawiera:
- imię (imiona) i nazwisko
- datę urodzenia
- zdjęcie (tylko w aplikacji mObywatel)
- najważniejsze informacje o szczepionce lub wykonanym teście
- informacje o wystawcy certyfikatu
- unikalny identyfikator certyfikatu.
- Czy muszę pobierać aplikację na telefon, żeby uzyskać certyfikat covidowy?
Nie. Unijny Certyfikat COVID w formie kodu QR uzyskasz bezpłatnie także przez Internetowe Konto Pacjenta (IKP). Na IKP zalogujesz się profilem zaufanym.
- Czy przed wyjazdem za granicę muszę przetłumaczyć certyfikat covidowy?
Nie. Certyfikat w aplikacji mObywatel jest dostępny w języku polskim i angielskim. W takiej formie jest akceptowany w całej Unii Europejskiej.
- Które państwa akceptują certyfikat covidowy?
Certyfikat wydają i akceptują wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej. Aktualne zasady, które obowiązują w poszczególnych państwach znajdziesz na unijnej stronie.
- Jak wygląda sprawdzanie certyfikatu podczas podróży?
Certyfikat będzie weryfikowany przez odczyt kodu QR w aplikacji lub przez specjalne rozwiązanie przeznaczone dla Straży Granicznej.
- Czy Unijny Certyfikat COVID zadziała bez dostępu do internetu?
Tak, pobierz certyfikat przez Internetowe Konto Pacjenta (zalogujesz się do niego profilem zaufanym) i zapisz dokument na swoim urządzeniu lub wydrukuj.
Możesz także skorzystać z certyfikatu w aplikacji mObywatel. Jeśli wcześniej dodasz dokument w aplikacji, możesz z niego korzystać bez aktywnego dostępu do sieci.
- Jak skorzystać z certyfikatu, jeśli mam nieważny dowód osobisty?
Poproś o wydruk swojego lekarza POZ lub pobierz certyfikat samodzielnie przez Internetowe Konto Pacjenta.
- Czy dziecko może otrzymać paszport covidowy?
Tak. Jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem dziecka, zaloguj się profilem zaufanym na Internetowe Konto Pacjenta i pobierz certyfikat.
- Jestem obcokrajowcem, nie posiadam polskiego obywatelstwa. Jak mogę uzyskać certyfikat covidowy?
Aby otrzymać certyfikat, poproś o wydruk swojego lekarza POZ. Certyfikat w aplikacji mobilnej mObywatel jest dostępny tylko dla osób, które mają polskie obywatelstwo i ważny dowód osobisty.
Załatwiaj sprawy urzędowe przez internet
Zobacz także
Potwierdzanie tożsamości - sprawy komercyjne
Podpisuj umowy z dostawcami usług (np. gazu, prądu czy abonamentu na telefon) przez internet i wiele więcej.