Sposoby autoryzacji
Autoryzacja PIN-em w aplikacji
Jeśli np. wykonujesz przelew w aplikacji, możemy poprosić Cię o jego potwierdzenie PIN-em, którym logujesz się do aplikacji.
Na czym polega autoryzacja PIN-em?
- Gdy zlecasz dyspozycję w aplikacji np. przelewu, możemy poprosić Cię o autoryzację za pomocą PIN-u do aplikacji.
- Jeśli szczegóły Twojego zlecenia się zgadzają, podaj PIN - ten sam, którym logujesz się do aplikacji i potwierdź zlecenie.
- Gotowe.
Klucz zabezpieczeń U2F
Z kluczem bezpieczeństwa możesz się logować do Mojego ING przez przeglądarkę oraz w aplikacji mobilnej. Klucz dodajesz osobno dla przeglądarki oraz aplikacji mobilnej. Jeżeli masz aktywowany klucz, to możemy Cię prosić o autoryzacje niektórych transakcji za jego pomocą.
Interaktywna autoryzacja mobilna
Oprócz zatwierdzenia dyspozycji poprzez podanie PIN-u, możemy poprosić Cię o podanie wcześniej jakiejś danej dotyczącej dyspozycji. Na przykład, gdy wykonasz przelew w przeglądarce, poprosimy Cię o jego potwierdzenie w aplikacji mobilnej. Dodatkowo poprosimy o podanie 3 ostatnich cyfr numeru rachunku odbiorcy.
Autoryzacja mobilna
Jeśli wykonujesz przelew na komputerze, możemy poprosić Cię o autoryzację w aplikacji mobilnej.
Ten sposób autoryzacji jest możliwy, gdy korzystasz z aplikacji Moje ING mobile.
Na czym polega autoryzacja mobilna?
- Gdy wykonujesz przelew na komputerze, możesz zostać poproszony o autoryzację w aplikacji mobilnej.
- Zaloguj się do aplikacji. Otrzymasz informację ze szczegółami transakcji.
- Jeśli szczegóły transakcji się zgadzają - potwierdź ją. Gotowe.
Zobacz na filmie
Dlaczego warto z niej korzystać?
Jest wygodniej. Nie czekasz na SMS-a i nie przepisujesz jednorazowych kodów autoryzacyjnych. Logujesz się do aplikacji i jednym kliknięciem możesz autoryzować transakcję w aplikacji.
Karta z funkcją NFC
W trakcie autoryzacji dyspozycji poprosimy o przyłożenie karty bankowej do czytnika NFC w smartfonie. Aby karta mogła być użyta do autoryzacji, musi spełniać następujące warunki:
- jest fizyczna (wykluczone są karty wirtualne),
- ma włączoną zbliżeniowość,
- jest aktywna.
Dopuszczone są zarówno karty debetowe jak i kredytowe wydane przez ING Bank Śląski. Aby użyć tej funkcji, musisz mieć w smartfonie włączoną funkcję NFC. W przypadku gdy jest wyłączona, powiadomimy Cię o konieczności jej włączenia.
Autoryzacja jednorazowym kodem SMS
Tą metodę autoryzacji wykorzystujemy do potwierdzania różnych dyspozycji, które zlecasz zarówno na komputerze jak i w aplikacji.
Jak działa autoryzacja kodem SMS?
- Gdy wykonujesz przelew na komputerze lub w telefonie, możemy Cię poprosić o wpisanie kodu SMS. Kod generujemy do jednej, konkretnej transakcji. Jest ważny 3 minuty.
- Kod otrzymasz na numer telefonu, który podałeś w Moim ING - możesz go sprawdzić lub zmienić tutaj. W treści SMS-a z kodem, otrzymasz informację o kwocie przelewu oraz pierwszych i ostatnich cyfrach konta, na które robisz przelew. Sprawdź czy te informacje zgadzają się z tym co zlecasz.
- Wpisz kod i potwierdź transakcję. Gotowe.
Voice code
Aktywację aplikacji Moje ING lub niektóre zmiany w bankowości potwierdzisz kodem, który otrzymasz od nas w SMS-ie. Dodatkowo nawiążemy z Tobą połączenie głosowe, w trakcie którego możemy prosić o potwierdzenie danych oraz przekażemy Ci kod PIN, który wpisujesz na swoim urządzeniu.
Nie masz jeszcze naszej aplikacji?
Zainstaluj teraz apkę Moje ING mobile i autoryzuj wygodniej swoje przelewy.
Pobierz aplikację
Masz pytania?
Dowiedz się więcej o metodach autoryzacji.