Zasady bezpiecznego bankowania na telefonie

Chroń swoje finanse. Stosuj zasady bezpiecznego bankowania. W razie potrzeby skontaktuj się z nami.

Pobieraj aplikacje tylko z autoryzowanych sklepów

Nie pobieraj aplikacji ani ich aktualizacji za pomocą linków przesłanych w mejlach lub SMS-ach i komunikatorach. 

Przy instalacji lub aktualizacji czytaj treści zgód i komunikatów o jakie prosi Cię aplikacja. Zwróć szczególną uwagę na uprawnienia do zdjęć, SMS-ów, filmów, kontaktów i geolokalizacji.

Nasza aplikacja jest dostępna w autoryzowanych sklepach

  • Google Play
  • App Store.

   

 

PIN do aplikacji zachowaj tylko dla siebie

Nie przekazuj nikomu:

  • Twojego loginu
  • hasła
  • PIN-ów do aplikacji i do kart
  • kodów autoryzacyjnych
  • kodów BLIK

Zabezpiecz również swój telefon. Ustaw odblokowanie ekranu PIN-em, odciskiem palca lub wzorem. Bez tych zabezpieczeń można łatwiej dostać się do Twoich danych w smartfonie.

Pamiętaj, żeby PIN do urządzenia był inny niż PIN do aplikacji. 

Jeśli stracisz telefon, usuń go z listy urządzeń zaufanych

Zrób to też, gdy sprzedajesz telefon lub oddajesz go do serwisu. 

Aby usunąć telefon z listy zaufanych, wejdź w Ustawienia i wybierz Aplikację mobilną. 

Jeśli będziesz chcieć ponownie korzystać z aplikacji na tym telefonie, konieczna będzie ponowna aktywacja aplikacji.

Jak usunąć telefon z listy urządzeń zaufanych

Dodaj tylko swój odcisk palca lub twarz do rozpoznawania

Nie dodawaj do swojego telefonu odcisków palca lub rozpoznawania twarzy innych osób. To może im ułatwić dostęp do Twojego konta.

Aktualizuj system operacyjny swojego telefonu oraz aplikację Moje ING 

Aktualizacje często dotyczą zabezpieczeń. Dlatego pamiętaj, żeby na bieżąco aktualizować aplikację Moje ING oraz system Twojego telefonu.

Włącz powiadomienia push i bądź na bieżąco z Twoimi finansami

Włącz w ustawieniach aplikacji powiadomienia push, a my poinformujemy Cię o każdej zmianie na koncie (przelewie, wypłacie z bankomatu, zapłacie kartą). To bieżąca kontrola Twoich finansów.

Ustaw powiadomienia

Możesz wybrać konta i karty, dla których będziesz otrzymywać powiadomienia. 

Po zalogowaniu przejdź do sekcji Ustawienia - Aplikacja mobilna - Powiadomienia na telefon (push) - Zmień.

Żeby dostawać pushe, musisz mieć je włączone też w ustawieniach swojego telefonu. Pamiętaj, że Twój telefon cały czas musi mieć dostęp do internetu.

Więcej o powiadomieniach przeczytasz w centrum pomocy 

Loguj się wyłącznie ze swojego urządzenia

Coś stało się z Twoim telefonem i chcesz skorzystać z cudzego urządzenia? Uważaj. Logowanie się na obcym urządzeniu może być niebezpieczne, np. na telefonie może być zainstalowane złośliwe oprogramowanie.

Ustaw limit na transakcje

Na wszelki wypadek ustaw limity dla:

  • kart
  • przelewów
  • BLIKA

Gdy np. planujesz większe zakupy ustaw odpowiedni limit i zmniejsz go po zakupach. 

Limity zmienisz w Ustawieniach, w sekcji Limity. Zmiany są bezpłatne.

Dowiedz się więcej o limitach

Uważaj na fałszywe mejle i SMS-y

Nigdy nie klikaj w linki w SMS-ach i mejlach. Linki mogą prowadzić do fałszywych stron, na których oszuści przechwycą Twoje dane np. do bankowości czy do karty.

Nie otwieraj plików załączonych do podejrzanych mejli.  Nie pobieraj aplikacji z nieznanych źródeł. Gdy zainstalujesz je na telefonie, oszuści będą mogli, np. przejąć Twoje SMS-y autoryzacyjne oraz hasła do stron i aplikacji.

Unikaj ogólnodostępnych sieci wi-fi

Jeżeli musisz skorzystać z takiej sieci, to łącz się tylko z sieciami, które są zabezpieczone hasłem. Rozłącz się z tą siecią, kiedy już z niej nie korzystasz.

Zwracaj uwagę na nazwy sieci.

Uważnie czytaj SMS-y autoryzacyjne

To bieżąca kontrola Twoich finansów. 

Czytaj dokładnie, czego dotyczą SMS-y autoryzacyjne. W przypadku transakcji zawsze sprawdzaj, czy zgadza się numer konta i kwota. 

Nie przekazuj treści SMS-ów autoryzacyjnych innym przez telefon, mejlem czy komunikatorem. Nie wpisuj kodów nigdzie poza stroną banku.

Jeśli autoryzujesz transakcję PIN-em w aplikacji, te zasady również Cię obowiązują. 

Pamiętaj, że wpisując kod z SMS-a lub PIN do aplikacji zgadzasz się na daną operację.

Używaj programu antywirusowego

Dzięki temu zwiększasz bezpieczeństwo swojego systemu.

Pamiętaj o aktualizowaniu programu! Od tego zależy skuteczność w wykrywaniu i usuwaniu wirusów.

Nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych, np.: specjalnych aplikacji, certyfikatów. Nikt z banku nie będzie Cię o to prosił. Do obsługi konta wystarczy oryginalna aplikacja mobilna pobrana z autoryzowanego sklepu.

Czy wiesz że...

  • Pozornie niegroźna aplikacja pobrana z autoryzowanego sklepu, może stać się złośliwa po aktualizacji.
  • Tłuste ślady na ekranie telefonu mogą ułatwić osobie niepowołanej odgadnięcie Twojego PIN-u lub wzoru do odblokowania telefonu.
  • Możesz użyć managera haseł jeśli masz problem z ich zapamiętywaniem. Pamiętaj – używaj różnych PIN-ów i haseł do różnych usług i aplikacji.

Twoje dziecko ma już własne konto i korzysta z naszej aplikacji?

Uświadom je, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z telefonu. Szczególnie wyczul na aplikacje nieznanego pochodzenia, pobieranie aplikacji z zewnętrznych linków i pilnowanie telefonu.

Korzystasz z komputera?

Korzystasz z komputera?

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania na komputerze