Zasady bezpiecznego bankowania na telefonie

Chroń swoje finanse. Stosuj zasady bezpiecznego bankowania. W razie potrzeby skontaktuj się z nami.

Pobieraj aplikacje tylko z autoryzowanych sklepów

Unikaj linków do pobierania aplikacji w mejlach i SMS-ach. 

Trzymaj się tej zasady w przypadku wszystkich aplikacji na telefon.

Nasza aplikacja jest dsotępna w autoryzowanych sklepach: Google Play i App Store.

   

 

PIN do aplikacji zachowaj dla siebie

To samo dotyczy Twojego loginu, hasła, PIN-ów do kart oraz kodów autoryzacyjnych - nie przekazuj ich nikomu.

Zabezpiecz również telefon - ustaw odblokowanie ekranu PIN-em, odciskiem palca lub wzorem. Bez tego każdy może łatwo dostać się do Twoich danych w smartfonie.

Jeśli stracisz telefon usuń go z listy urządzeń zaufanych

Usuń go z tej listy również wtedy, gdy sprzedajesz telefon lub oddajesz go do serwisu. 

Listę urządzeń zaufanych znajdziesz zarówno w aplikacji jak i w bankowości na komputerze. W awaryjnej sytuacji możesz też do nas zadzwonić.

Jak usunąć telefon z listy urządzeń zafanych

Dodaj tylko swój odcisk palca lub twarz do rozpoznawania

Jeśli dodasz odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy innych osób na swoim urządzeniu, umożliwisz im jednocześnie dostęp do swojego konta bankowego.

Aktualizuj system operacyjny swojego telefonu oraz aplikację Moje ING 

Aktualizacje często dotyczą zabezpieczeń. Dostosowują je do tego, by radziły sobie z najnowszymi zagrożeniami. Nie zwlekaj więc z aktualizacją.

Świadomie korzystaj z kodów QR

Kody QR nieznanego pochodzenia mogą zawierać złośliwe oprogramowanie. Zanim je odczytasz, upewnij się, że pochodzą z zaufanego źródła.

Sprawdzaj powiadomienia

Będziesz zawsze na bieżąco ze swoimi finansami.

Po każdej transakcji (przelewie, wypłacie z bankomatu, zapłacie kartą) wyślemy Ci powiadomienie push. Szczegółowe informacje z tych powiadomień znajdziesz w "Historii".

Ustaw powiadomienia

Możesz wybrać konta i karty, dla których będziesz otrzymywać powiadomienia. 

Zaloguj się do aplikacji i przejdź do swojego profilu. Następnie przejdź do sekcji "Ustawienia" - "Aplikacja mobilna" - "Powiadomienia na telefon (push)" - Zmień.

Więcej o powiadomieniach przeczytasz w centrum pomocy 

Loguj się wyłącznie ze swojego urządzenia

Coś stało się z Twoim telefonem i chcesz skorzystać z cudzego urządzenia? Uważaj. Logowanie się na obcym urządzeniu może być niebezpieczne, np. może mieć zainstalowane złośliwe oprogramowanie.

Ustaw limit na transakcje internetowe

Zrobisz to w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - "Limity". Za zmiany tych limitów nic nie płacisz.

Gdy np. planujesz większe zakupy ustaw odpowiedni limit i zmniejsz go po zakupach. 

Dowiedz się więcej o limitach

Uważaj na fałszywe mejle i SMS-y

Mejle

Nie otwieraj mejli od nieznanych nadawców, a zwłaszcza nie instaluj aplkacji z plików lub linków załączonych do podejrzanych mejli. Takie aplikacje mogą być złośliwe.

SMS-y

Nie klikaj w linki przesyłane w SMS-ach. Uważaj np. na wszelkie prośby o uregulowanie płatności, nawet na drobne kwoty lub prośby o wykonania jakiejś ważnej czynności za pomocą specjalnej aplikacji. Oszuści wysyłają SMS-y z linkami do pobrania złośliwych aplikacji mobilnych. Gdy je zainstalujesz na telefonie, oszuści będą mogli, np. przejąć Twoje SMS-y autoryzacyjne oraz hasła do stron i aplikacji.

Unikaj ogólnodostępnych punktów wi-fi

Jeżeli już, to łącz się tylko z sieciami, które są zabezpieczone hasłem. Wyłącz wi-fi w telefonie, kiedy z niego nie korzystasz.

Zwracaj uwagę na nazwy sieci.

Uważnie czytaj SMS-y autoryzacyjne

To bieżąca kontrola Twoich finansów. 

W SMS-ach dotyczących transakcji zwracaj uwagę na poprawność danych (numer konta i kwoty). Dostaniesz od nas SMS z kodem także wtedy, gdy będziesz zmieniać limity, aktywować aplikację na telefonie i w wielu innych sytuacjach. 

Czytaj dokładnie czego dany SMS dotyczy, a kiedy coś będzie nie tak - skontaktuj się z nami.

Zainstaluj aplikację antywirusową

Najlepiej taką, która będzie Cię dodatkowo chroniła przed szkodliwym oprogramowaniem.

Natomiast nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych, np.: specjalnych aplikacji, certyfikatów. Nikt z banku nie będzie Cię o to prosił. Do obsługi konta wystarczy oryginalna aplikacja mobilna pobrana z autoryzowanego sklepu.

Czy wiesz że...

  • Pozornie niegroźna aplikacja pobrana z autoryzowanego sklepu, może stać się złośliwa po aktualizacji.
  • Tłuste ślady na ekranie telefonu mogą ułatwić osobie niepowołanej odgadnięcie Twojego PIN-u lub wzoru do odblokowania telefonu.
  • Możesz użyć managera haseł jeśli masz problem z ich zapamiętywaniem. Pamiętaj – używaj różnych PIN-ów i haseł do różnych usług i aplikacji.

Twoje dziecko ma już własne konto i korzysta z naszej aplikacji?

Uświadom je, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z telefonu. Szczególnie wyczul na aplikacje nieznanego pochodzenia, pobieranie aplikacji z zewnętrznych linków i pilnowanie telefonu.

Korzystasz z komputera?

Korzystasz z komputera?

Poznaj zasady bezpiecznego bankowania na komputerze