Zasady bezpiecznego bankowania

Chroń swoje finanse. Stosuj zasady bezpiecznego bankowania. W razie potrzeby skontaktuj się z nami.

Dane do logowania zachowaj tylko dla siebie

Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego:

  • loginu
  • hasła
  • PIN-u do aplikacji
  • kodów autoryzacyjnych.

Nie przekazuj swoich danych przez telefon i w komunikatorach. Nie podawaj danych na stronach innych niż strony banku.

Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli w jednym miejscu masz podać kilka swoich danych, np. login i hasło do bankowości, PIN i numer PESEL.

Uważnie czytaj SMS-y autoryzacyjne

To bieżąca kontrola Twoich finansów. 

Czytaj dokładnie, czego dotyczą SMS-y autoryzacyjne. W przypadku transakcji zawsze sprawdzaj, czy zgadza się numer konta i kwota. 

Nie przekazuj treści SMS-ów autoryzacyjnych innym przez telefon, mejlem czy komunikatorem. Nie wpisuj kodów nigdzie poza stroną banku.

Pamiętaj, że wpisując na stronie banku lub w aplikacji kod z SMS-a autoryzacyjnego zgadzasz się na daną operację.

 

Sprawdzaj, czy jesteś na właściwej stronie do logowania

Zanim wpiszesz login i hasło, upewnij się, że jesteś na właściwej, bezpiecznej stronie logowania do bankowości.

Jak rozpoznać, że jesteś na dobrej stronie logowania?

Sprawdź, czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login

Najlepiej loguj się za pośrednictwem naszego serwisu internetowego ing.pl i korzystaj z opcji „Zaloguj” w prawym górnym rogu ekranu.

Dowiedz się, jak sprawdzić stronę, na której chcesz się zalogować

Nigdy nie podawaj pełnego hasła do Mojego ING

Nigdy nie podawaj pełnego hasła w Moim ING. W trakcie logowania poprosimy Cię o podanie 5 wybranych znaków hasła.

Przy logowaniu zawsze otrzymasz pewien zestaw znaków – gdy się pomylisz i będziesz wpisywać hasło ponownie – otrzymasz dokładnie te same znaki do wpisania, co w poprzedniej próbie.

Jeśli cyberoszuści podsuną Ci fałszywą stronę logowania, mogą poprosić Cię 2 lub więcej razy o hasło. Za każdym razem zapytają o różne jego znaki. Tym sposobem poznają całe hasło i uzyskują dostęp do Twojej bankowości internetowej.

Możesz też trafić na fałszywą stronę logowania, na której przestępcy poproszą Cię o wszystkie znaki hasła.

Uważaj na fałszywe mejle i SMS-y

Nigdy nie klikaj w linki w SMS-ach i mejlach. Linki mogą prowadzić do fałszywych stron, na których oszuści przechwycą Twoje dane np. do bankowości czy do karty.

Nie otwieraj plików załączonych do podejrzanych mejli.  Nie pobieraj aplikacji z nieznanych źródeł. Gdy zainstalujesz je na telefonie, oszuści będą mogli, np. przejąć Twoje SMS-y autoryzacyjne oraz hasła do stron i aplikacji.

Nie instaluj podejrzanego oprogramowania

Do korzystania z Mojego ING nie potrzebujesz żadnych dodatkowych programów. Do obsługi konta wystarczy aplikacja mobilna Moje ING lub bankowość internetowa, do której zalogujesz się przez naszą stronę. 

Nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych, np.: specjalnych aplikacji, certyfikatów. Nikt z banku nie będzie Cię o to prosił. 

Linki do pobrania różnych aplikacji możesz spotkać na np. stronach służących do oglądania filmików. Takie aplikacje mogą m.in. wykradać Twoje dane do logowania i SMS-y autoryzacyjne.

Jak się to odbywa? Gdy będziesz logować się do banku, złośliwa aplikacja wyświetli Ci fałszywy ekran logowania. Przestępcy pozyskają w ten sposób Twój login i hasło.

Zobacz także

Jak zabezpieczyć telefon przed kradzieżą danych i pieniędzy?

Loguj się wyłącznie ze swojego urządzenia

Nie masz pod ręką swojego komputera i chcesz skorzystać z cudzego?
Uważaj. Logowanie się na obcym urządzeniu może być niebezpieczne, np. może być na nim zainstalowane złośliwe oprogramowanie.

Używaj programu antywirusowego

Dzięki temu zwiększasz bezpieczeństwo swojego systemu.

Pamiętaj o aktualizowaniu programu! Od tego zależy skuteczność w wykrywaniu i usuwaniu wirusów.

Wybieraj programy działające wszechstronnie, czyli takie, które będą chronić Twoją tożsamość, transakcje internetowe, wykryją złośliwe oprogramowaniem ukryte w plikach i na stronach internetowych.

Tego nigdy nie robimy

  • Nie prosimy Cię o zmianę hasła lub PIN-u do aplikacji, ani nie wysyłamy nowych danych logowania.
  • W trakcie logowania do Mojego ING nigdy nie poprosimy o podanie loginu wraz z pełnym hasłem do bankowości. Czasami przy logowaniu możemy dodatkowo poprosić Cię o kod z SMS-a.
  • Nie wysyłamy mejli z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
Korzystasz z aplikacji?

Korzystasz z aplikacji?

Sprawdź, na co zwrócić uwagę gdy bankujesz w naszej aplikacji na telefon.