Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, haseł czy kodu autoryzacyjnego.
Nie podawaj ich również na nieszyfrowanych stronach oraz innych niż strony banku.

Nie podawaj pełnego hasła

Na etapie podawania hasła do bankowości internetowej, podaj tylko znaki wskazane przez system. Przy jednej próbie logowania zawsze otrzymasz pewien zestaw znaków – np. gdy pomylisz się i system po raz kolejny wyświetli Ci pole do wpisania hasła – znajdą się tam dokładnie te same znaki co w poprzedniej próbie.

 

icon

Zawsze zwracaj uwagę, czy adres strony logowania (gdzie wpisujesz identyfikator użytkownika i następnie hasło), jest poprzedzony zapisem „https".

Moje ING: https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login

Cyberprzestępcy chcą pozyskać Twój login i hasło! Jednym ze sposobów na to jest wyświetlanie fałszywego ekranu logowania do systemu bankowości internetowej. Na takim ekranie mogą poprosić Cię 2 razy o hasło, ale za każdym razem zapytają o różne jego znaki.

Na powyższym przykłądzie widać wyświetlone pole do wpisania hasła, które za każdym razem wymusza od Ciebie wpisanie różnych znaków. Jeśli je zsumujesz, otrzymasz swoje pełne hasło. W takiej formie trafia ono do cyberprzestępców, którzy uzyskują dostęp do Twojej bankowości internetowej.

Uważaj na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa

Jeśli masz wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa, natychmiast skontaktuj się z nami.

 

icon

Jesteśmy dostępni całą dobę 7 dni w tygodniu
801 601 607 (z telefonów stacjonarnych)
+ 48 32 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

Jeśli otrzymasz prośbę o pobranie takiego oprogramowania, np. na swój telefon – skontaktuj się z bankiem. To próba oszustwa!

Instalując certyfikat, infekujesz swój telefon. Cyberprzestępcy w procesie instalacji proszą np. o zgodę na czytanie i wysyłanie wiadomości SMS. Tak otrzymują dostęp do kodów autoryzacyjnych wysyłanych przez bank w formie SMS-ów, co jest równoznaczne z dostępem do Twoich pieniędzy.

Nie pobieraj aplikacji z niezaufanych źródeł

 

Linki do pobrania różnych aplikacji możesz spotkać na np. stronach służących do oglądania filmików. Takie aplikacje mogą m.in. wykradać Twoje dane do logowania i SMS-y autoryzacyjne. 

Jak się to odbywa? Gdy będziesz logować się do banku na swoim telefonie, otrzymasz fałszywy ekrany logowania, który wyświeli Ci aplikacja. Przestępcy pozyskają w ten sposób Twój login i hasło. Następnie aplikacja przekieruje połączenia i SMS-y przychodzące na numer telefonu przestępcy.

Masz wątpliwości?

Jeśli zetknąłeś się z którąś z opisanych sytuacji lub masz choć cień podejrzenia, że Twój komputer lub telefon został zainfekowany - natychmiast skontaktuj się z nami:

801 601 607 z telefonów stacjonarnych
+48 32 357 00 10 z telefonów stacjonarnych i komórkowych

Po zgłoszeniu problemu do banku możesz także spróbować samodzielnie pozbyć się złośliwego oprogramowania.

Zobacz więcej