Bezpieczeństwo bankowości na komputerze

Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które chronią Twoje finanse i które są zgodne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. Jednak to od Ciebie głównie zależy, czy będziesz bankować bezpiecznie.

Bankujesz na telefonie?
Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie aplikacji

Jak my dbamy o Twoje pieniądze

Automatyczne wylogowanie

Wzmocnij swoje bezpieczeństwo

  • CyberRescue - to bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa

  • Włącz dodatkowe zabezpieczenie przed cyberoszustami - zauważymy, kiedy ktoś obcy zaloguje się na Twoje konto

  • Zamów Raporty i Alerty BIK – ostrzeżenia przed wyłudzeniami i raporty z historią kredytową

  • Ubezpieczenie do konta - Moja Ochrona - chroń swoje zakupy online, telefon oraz wypłacaną gotówkę

Pytania i odpowiedzi

  • Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.

  • Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
    Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

  • Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.

    Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.

     

  • Jeżeli chcesz odwołać spotkanie, wystarczy, że wyślesz SMS o treści "NIE" na numer +48 720 722 222. Pamiętaj, żeby wysłać wiadomość z tego samego numeru, na który wcześniej otrzymałeś SMS z potwierdzeniem spotkania.

    Numer +48 720 722 222 wykorzystujemy tylko do odwoływania spotkań – nie kontaktujemy się z klientami z tego numeru. Na ten numer nie przyjmujemy również połączeń.

    Jeśli chcesz się z nami skontaktować– sprawdź możliwe opcje kontaktu.

    Koszt wysłania wiadomości SMS według stawek operatora.

  • Tak, informacje na temat bezpiecznego bankowania znajdziesz na stronie ing.pl/bezpiecznefinanse.

     

  • Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.

  • Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.

    Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.

    Jego znakiem jest mała kłódka - znajdziesz ją w pobliżu paska, w który wpisujesz adres strony. Jeśli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.

  • Możesz to sprawdzić w Rejestrze zdarzeń:

    Zaloguj się do Mojego ING i wybierz Ustawienia - Bezpieczeństwo - Dostęp do bankowości - Rejestr zdarzeń.

    Rejestr zdarzeń znajdziesz także na dole strony głównej Mojego ING (w stopce).

    W Rejestrze zdarzeń sprawdzisz m.in. informacje o adresach IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.

    Czym jest adres IP?

    Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany do każdego komputera z dostępem do internetu. Dzięki niemu możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego, Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu.

  • Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.

  • 5 minut od ostatniej czynności w przeglądarce internetowej i 60 sekund w aplikacji mobilnej. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne logowanie.