Jak płacić kartą Mastercard w telefonie
Podświetl ekran telefonu
W niektórych modelach musisz najpierw odblokować telefon.
Sprawdź kwotę na terminalu i zbliż do niego telefon
Poczekaj aż zawibruje.
Zatwierdź PIN-em do karty, jeśli to konieczne
Pytania i odpowiedzi
- Co się stanie, gdy upłynie termin ważności mojej karty?
Nie będziemy odnawiać karty, tylko ją zamkniemy. Przed wygaśnięciem daty ważności karty wyślemy Ci wypowiedzenie umowy. Otrzyma je posiadacz konta, do którego wydaliśmy kartę. Wypowiedzenie wyślemy w Moim ING lub listem na adres korespondencyjny:
- na 2 miesiące przed upływem terminu ważności karty - jeśli korzystasz z Mastercarda w telefonie do konta osobistego
- na 1 miesiąc przed upływem terminu ważności karty - jeśli korzystasz z Mastercarda w telefonie do konta firmowego.
- Gdzie znajdę termin ważności swojej karty?
Termin ważności karty znajdziesz w szczegółach tej karty w Moim ING. Wejdź w Karty i płatności telefonem, a następnie w wybraną kartę Mastercard w telefonie.
- Czym mogę zastąpić kartę Mastercard w telefonie?
Jeżeli chcesz korzystać z podobnych produktów, to informacje o nich znajdziesz w zakładce Oferta ING - Karty i płatności telefonem - Płatności telefonem i zegarkiem.
- Czy Mastercard w telefonie będzie działać, gdy zablokuję aplikację Moje ING mobile?
Karta nadal będzie działać i będziesz mógł nią płacić aż do momentu, gdy wyczerpie się pula płatności. Uzupełnienie puli płatności będzie wymagało zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile.
- Jakie transakcje mogę wykonywać kartą Mastercard w telefonie?
Kartą Mastercard w telefonie można wykonywać wyłącznie bezgotówkowe zbliżeniowe transakcje krajowe i zagraniczne w punktach handlowo-usługowych.
- Jak sprawdzić, którą aplikację mam domyślną do płatności telefonem?
- Na telefonach z systemem iOS zawsze domyślną aplikacją do płatności kartą w telefonie jest Apple Wallet.
- Na telefonach z systemem Android:
W ustawieniach telefonu wybierz „NFC i płatności”, a następnie znajdź opcję „Dotknij i zapłać” (Tap&Pay albo Zbliż i zapłać). W tym miejscu znajdziesz informację, jaką aplikację masz ustawioną jako domyślną i możesz ją zmienić.
Ścieżka dojścia do tej opcji może być różna w zależności od marki i modelu telefonu. Zobacz kilka przykładów:Telefon Samsung
Telefon Huawei
Telefon Xiaomi
Telefon Sony
- Mam kilka kont i kilka kart do płacenia telefonem. Jak sprawdzić, na którym koncie mam pieniądze?
Stan swoich kont łatwo sprawdzisz w aplikacji Moje ING mobile, nawet bez logowania. Wystarczy, że na ekranie przed logowaniem dodasz skrót do każdego konta.
Kliknij „Dodaj skrót+”, zaloguj się do aplikacji i wybierz konta, które chcesz widzieć. Określ czy mamy Ci wyświetlać kwotę czy wartość procentową i zatwierdź.W ten sposób możesz widzieć również konta, karty kredytowe i karty przedpłacone, które masz w innych bankach. Umożliwia to usługa Dodaj konto z innego banku. Zobacz jak dodać konto do Mojego ING
Aby sprawdzić, do jakiego konta w naszym banku została wydana karta, w Moim ING wybierz Karty i płatności i przejdź do szczegółów danej karty. Nazwę konta zobaczysz na samej górze, a jego numer poniżej – pod numerem karty.
- Jakie są limity transakcji dla Mastercard w telefonie? Czy mogę je zmienić?
Karta posiada dzienny limit dla transakcji bezgotówkowych zbliżeniowych obejmujący transakcje krajowe i zagraniczne: 500 zł, 1.000zł, 2.000 zł, 3.000 zł, 4.000 zł, 5.000 zł, 10.000 zł, do wysokości salda dostępnego na rachunku. Limit transakcyjny można ustawić wyłącznie w bankowości internetowej Moje ING. Zmiana działa od razu.
- Czy trzeba mieć włączony internet w telefonie, aby wykonać transakcję?
Nie. Natomiast ze względów bezpieczeństwa, co pewien czas poprosimy o zalogowanie się do aplikacji Moje ING mobile. Tym samym potwierdzasz swoją tożsamość. Po zalogowaniu uzupełnimy pulę płatności. Powiadomimy Cię, że pula płatności została uzupełniona.
- Czy muszę być zalogowanym do aplikacji Moje ING mobile, aby płacić w sklepach?
Nie. W większości przypadków nie jest również wymagane odblokowanie ekranu. Warunkiem koniecznym do przeprowadzenia płatności jest podświetlony ekran telefonu przy włączonej antenie NFC.
- Czy Mastercard w telefonie jest bezpieczne?
Tak. Mastercard w telefonie ma kilka zabezpieczeń:
- Limity transakcyjne – możesz samodzielnie ustawiać limity transakcji dla Mastercard w telefonie.
- Polskie prawo i Regulamin dla kart płatniczych gwarantuje, że w sytuacji kradzieży/utraty karty zbliżeniowej i wykonania płatności przez osobę niepowołaną, bank pokryje straty powyżej 50 euro. Warunkiem skorzystania z tej ochrony jest niezwłoczne zastrzeżenie utraconej karty oraz zgłoszenie reklamacji wskazującej transakcje wykonane przez osobę niepowołaną.
- Antena NFC – aby płacić telefonem, należy uruchomić antenę NFC. Jeśli obawiasz się przypadkowych transakcji, możesz wyłączyć antenę NFC.
- Logowanie do aplikacji Moje ING mobile – co pewien czas aplikacja wysyła powiadomienie z prośbą o zalogowanie.
- Czy aplikacja mobilna musi być aktywna w chwili dokonywania płatności?
Tak. Nie musisz jednak być zalogowany do aplikacji, aby płacić kartą.
- Jakie transakcje wymagają potwierdzenia kodem PIN?
Kodem PIN potwierdzasz płatności powyżej 100 zł. PIN nadajesz podczas aktywacji karty Mastercard w telefonie.
- Czy zmiana kodu PIN do Mastercard w telefonie będzie działała od razu?
Tak.
- Co zrobić, gdy utracę telefon z aktywną kartą Mastercard w telefonie?
W razie utraty telefonu z kartą Mastercard w telefonie koniecznie zastrzeż Mastercard w telefonie w bankowości internetowej Moje ING, albo dzwoniąc pod numer telefonu 32 357 00 12. Natychmiastowe zastrzeżenie karty najlepiej chroni przed płatnościami dokonanymi przez osoby nieuprawnione.
- Dlaczego nie dostaję powiadomień push o wykonanych transakcjach Mastercard w telefonie?
W przypadku zamówienia w Moim ING nowego produktu lub usługi, konieczne jest włączenie powiadomień.
Aby to zrobić, zaloguj się do aplikacji Moje ING mobile, wejdź w: Ustawienia > Aplikacja mobilna > Powiadomienia na telefon (push) i oznacz kartę Mastercard w telefonie jako aktywną do powiadomień.
- Co zrobić, gdy nie mogę zapłacić Mastercard w telefonie?
- Sprawdź, czy karta jest aktywna,
- sprawdź, czy aplikacja Moje ING mobile jest ustawiona jako domyślna do płatności telefonem,
- sprawdź, czy w telefonie masz włączoną antenę NFC,
- zaloguj się do aplikacji mobilnej, aby system odświeżył pule płatności,
- sprawdź wykorzystanie dziennego limitu oraz salda dostępne na koncie.
- Zmieniłem urządzenie zaufane. Czy Mastercard w telefonie został wyłączony?
Jeżeli zmieniłeś zaufane urządzenie, na którym był Mastercard w telefonie, nie będzie możliwe dokonywanie płatności tym telefonem. Na nowozaufanym urządzeniu (o ile spełnia wymagania), możesz ponownie aktywować Mastercard w telefonie.
W Moje ING mobile, w „Szczegółach karty” Mastercard w telefonie będzie miała status „wyłączona” i będzie dostępny link „Aktywuj płatności”. Nie wymagamy ponownego zamówienia karty.
- Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję, a jest na nim aktywna karta Mastercard w telefonie?
Przywrócenie ustawień fabrycznych na telefonie nie wystarczy. Jeśli korzystałeś na tym urządzeniu z płatności mobilnych, usuń urządzenie z listy urządzeń zaufanych dla aplikacji Moje ING. Możesz to zrobić w swoim profilu, w „Ustawieniach” w części Aplikacja mobilna. Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Google Pay lub Apple Wallet, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze.
- Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?
Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu.
Opłaty i dokumenty
Opłaty
Opłata | ||
---|---|---|
Miesięczna opłata za kartę |
|
0 zł |
Realizacja transakcji bezgotówkowych | 0 zł | |
Zastrzeżenie / zablokowanie karty | 0 zł |
Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.
Rozwiń i zapoznaj się z nimi |
|