ING BANK ŚLĄSKI

Google Pay TM

  • Wirtualny portfel w Twoim telefonie lub zegarku
  • Działa z kartą debetową Visa zbliżeniową lub dowolną kartą kredytową
  • Płacisz w sklepach, internecie i aplikacjach
  • Możesz dodać kilka kart - korzystasz z domyślnej
  • Kartą w Google Pay możesz wypłacać z bankomatów zbliżeniowych
  • Masz specjalne zniżki od Google Pay i korzystasz tych, jakie daje Twoja karta

Do Google Pay możesz dodać również:

  • kartę kredytową Visa Infinite
  • wycofaną już z naszej oferty kartę Visa Classic. 

Jak dodać kartę płatniczą do Google Pay

1

Pobierz aplikację Google Pay ze sklepu Play

i zaloguj sie do niej.

Pobierz

2

Dodaj kartę

Zrób zdjęcie karty lub wpisz numer karty i datę ważności. Podaj numer CVV.

3

Zatwierdź kodem SMS, który Ci wyślemy

lub potwierdź dodanie karty do Google Pay w aplikacji Moje ING mobile.

4

Ustaw kartę domyślną do płatności Google Pay

Włącz funkcję NFC, jeśli jest wyłączona.

Jeśli nie masz jeszcze 18 lat, możesz dodać kartę do Google Pay, jeśli Twój rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Dla karty debetowej może to zrobić w swojej bankowości internetowej Moje ING, w szczegółach Twojego konta lub w naszym oddziale. Dla karty kredytowej - tylko w oddziale.

Jak płacić kartą z Google Pay

  • W sklepach

  • W internecie i aplikacjach

x
1

Ustaw Google Pay jako domyślną formę płatności zbliżeniowych telefonem

Zrobisz to w ustawieniach telefonu.

2

Wybudź telefon i przyłóż go do terminala

Gdy płacisz zegarkiem, otwórz na nim Google Pay, następnie przyłóż zegarek do terminala. Jeśli otrzymasz prośbę o wybór karty, wybierz „karta kredytowa” (niezależnie od rodzaju karty, którą płacisz).

3

Płatność powyżej 100 zł potwierdź PIN-em do karty

Dla bezpieczeństwa, możemy poprosić o zatwierdzenie PIN-em również płatności na niższe kwoty.

Możesz też wypłacić gotówkę kartą w Google Pay z bankomatów zbliżeniowych – każdą transakcję potwierdzasz PIN-em.

x
1

Wybierz Google Pay jako formę płatności za zakupy

 

2

Wybierz kartę, którą chcesz zapłacić

 

3

Zatwierdź

 

System Google Pay nie przekazuje sprzedawcom prawdziwych danych Twojej karty, tylko wirtualny numer, którego nie można wykorzystać poza aplikacją. Nawet w przypadku wycieku danych informacje o Twojej karcie pozostaną bezpieczne.

Jeśli zgubisz telefon lub ktoś go ukradnie, możesz usunąć kartę z tego telefonu w Moim ING - w szczegółach karty, albo na naszej infoliniiMożesz też zablokować go poprzez Menedżera urządzeń Android. Jeśli telefon jest online, możesz zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie dane osobowe. 

Transakcje kartą w Google Pay widzisz od razu w historii płatności w tej aplikacji, a także w historii transakcji w Moim ING. Możesz również korzystać z powiadomień push w aplikacji Moje ING mobile. 

Pytania i odpowiedzi

  • Jakie karty mogę dodać do Google Pay?

    Możesz dodać do aplikacji Google Pay:

    • kartę debetową Visa zbliżeniową wydaną dla klientów indywidualnych
    • karty kredytowe dla klientów indywidualnych (karta kredytowa Visa, karta kredytowa Visa Classic, Złota karta kredytowa, karta kredytowa Mastercard, Platynowa karta kredytowa, Visa Infinite).

     

  • Jak usunąć kartę z Google Pay?

    Kartę możesz usunąć bezpośrednio w aplikacji Google Pay. 

    1. Otwórz aplikację Google Pay.
    2. Wybierz kartę, którą chcesz usunąć.
    3. Wybierz: Usuń kartę i gotowe.

    Możesz też wycofać zgodę na przekazywanie przez nas danych do Google w Moim ING. Spowoduje to natychmiastowe usunięcie karty z Google Pay.

    Jeśli zastrzeżesz kartę w Moim ING, automatycznie zastrzeżesz ją również w Google Pay.

    Usunięcie aplikacji Google Pay z telefonu nie powoduje usunięcia karty z tej aplikacji. Nadal możesz płacić Google Pay (np. w internecie).

  • Czy mogę zapłacić Google Pay, jeśli wyłączę płatności zbliżeniowe dla karty?

    Jeśli wyłączysz płatności zbliżeniowe dla karty, nie zapłacisz zbliżeniowo kartą plastikową ani kartą dodaną do Google Pay. 

  • Czym różni się płacenie Google Pay od płatności kartą MasterCard w telefonie?

    Karta MasterCard w telefonie jest dostępna w aplikacji mobilnej Moje ING mobile. To karta wirtualna, dostępna tylko na telefonie w aplikacji banku.

    Google Pay to zewnętrzna aplikacja Google, można do niej dodać karty płatnicze różnych banków. W Google Pay wybierasz jedną kartę domyślną do płatności.

    Jeśli na telefonie są  zamówione obie usługi, musisz wybrać, która aplikacja jest domyślna do płatności telefonem.

    Sama płatność w sklepie przebiega bardzo podobnie, poprzez zbliżenie telefonu do terminala płatniczego.

  • Mam Mastercarda w telefonie. Czy mogę jednocześnie korzystać z Google Pay?

    Tak, jednak przed płatnością musisz ustawić, która aplikacja jest domyślna do płatności telefonem.

    Jeśli ustawisz Google Pay jako domyślą metodę płatności, transakcje zrobisz kartą w tej aplikacji. Jeśli ustawisz Moje ING mobile, zapłacisz kartą Mastercard w telefonie.

  • Czy mogę zapłacić Google Pay w sklepach internetowych?

    Tak, w aplikacjach mobilnych i niektórych sklepach internetowych, które akceptują płatności Google Pay.

  • Czy muszę mieć aplikację Moje ING mobile, by korzystać z Google Pay?

    Nie musisz mieć Mojego ING mobile. Google Pay to oddzielna aplikacja dostarczana przez Google, która jest dostępna w sklepie Google Play.

    Warunkiem korzystania z Google Pay jest zdefiniowanie numeru telefonu do autoryzacji w systemie bankowości internetowej Moje ING. Na ten numer telefonu będzie wysłany kod autoryzacyjny, który umożliwi dodanie karty do Google Pay.

  • Czy mogę odłączyć kartę od Google Pay w Moim ING?

    W Moim ING możesz:

    •  wycofać zgodę na przekazywanie przez nas Twoich danych do Google. Zrobisz to w swoim profilu w Moim ING, w sekcji „Moje Dane” > „Zgody i Oświadczenia”, w części: „Płatności mobilne”). Spowoduje to również natychmiastowe usunięcie karty płatniczej z aplikacji Google Pay.
    • usunąć kartę z telefonu. W szczegółąch karty w Moim ING wybierz opcję „Usuń kartę z tego urządzenia” .
    • czasowo zablokować kartę w Google Pay - wybierz opcję „Zablokuj” w szczegółach karty w Moim ING.
  • Jaki PIN mam podać do potwierdzenie transakcji Google Pay?

    Transakcje realizowane kartą dodaną do Google Pay potwierdzasz tym samym PIN-em, który wykorzystujesz do zatwierdzania płatności plastikową kartą.

  • Jakie warunki muszę spełnić, by korzystać z Google Pay?

    Aby korzystać z Google Pay musisz posiadać telefon komórkowy z systemem operacyjnym Android™ Lollipop 5.0 lub wyższym oraz  antenę NFC. Platforma nie współpracuje z telefonami, na których zostało zmodyfikowane oprogramowanie. Dodatkowo wymagamy, abyś miał zdefiniowany numer telefonu do autoryzacji w systemie bankowości internetowej oraz aktywną kartę płatniczą.

    Dodatkowym warunkiem korzystania z Google Pay jest udzielenie zgody dla banku na przekazywanie danych o transakcjach realizowanych Google Pay do Google Ireland. Zgody udzielasz w trakcie dodawania karty lub w bankowosci internetowej Moje ING, w sekcji „Dane i Ustawienia” > „Zgody i Oświadczenia”, w części: „Płatności mobilne”.

    Jeśli masz mniej niż 18 lat, możesz dodać kartę do Google Pay, jeśli Twój rodzic lub opiekun prawny wyrażi zgodę na korzystanie przez ciebie z Google pay.  W przypadku kart debetowych mogą to zrobić w Moim ING lub w oddziale banku. W przypadku kart kredytowych jest to możliwe tylko w oddziale banku.  

  • Czy mogę ustawić limit płatności dla Google Pay?

    Limity transakcji dla Google Pay są współdzielone z fizyczną kartą płatniczą. Wysokość limitów możesz zmienić m.in. w systemie bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji Moje ING mobile.

  • Jakie dane o transakcji bank przekazuje do Google?

    Bank przekazuje do Google dane o kwotach transakcji, walutach transakcji, ich czasie wykonania, rodzajach transakcji, statusach transakcji, nazwach i adresach sklepów/usługodawców, kategoriach sklepów/usługodawców, oznaczeniu i nazwach kategorii działalności gospodarczej sklepów/usługodawców.

  • Ile kart mogę dodać do Google Pay?

    Nie ma żadnych ograniczeń. Google Pay pozwala przechowywać dowolną liczbę kart.

    Jeśli dodasz do Google Pay więcej niż jedną kartę, musisz ustawić kartę domyślną do płatności. Ta karta jest zawsze wyświetlana u góry ekranu głównego Google Pay, nad dodatkowymi opcjami płatności i listą kart lojalnościowych.

    Jeśli sprzedawca nie zaakceptuje karty domyślnej, możesz wybrać inną kartę zapisaną w Google Pay  i jeszcze raz zbliżyć telefon do terminala płatniczego.

  • Jakie dodatkowe zabezpieczenia karty Google Pay oferuje posiadaczom kart?

    Konfigurując aplikację Google Pay, posiadacz karty musi na swoim urządzeniu z Androidem włączyć blokadę ekranu. Jest to aplikacja zabezpieczająca, która po 10 minutach braku aktywności automatycznie blokuje telefon.

    Do odblokowania telefonu możesz użyć odcisku palca, wzoru, kodu PIN lub hasła – zależnie od opcji, jaką wybierzesz podczas konfiguracji. Odblokowanie urządzenia jest metodą weryfikacji posiadacza.

  • Jak mogę wyłączyć płatność kartą w Google Pay, jeśli zgubię telefon lub stracę go w wyniku kradzieży?

    Możesz skontaktować się z naszą infolinią i poprosić o usunięcie karty płatniczej z Google Pay. Jeśli zastrzeżesz plastikową kartę, automatycznie zablokujemy możliwość płacenia tą kartą w Google Pay. 

    Dodatkowo Google dostarcza usługę o nazwie Menedżer urządzeń Android, która pomaga posiadaczowi karty odnaleźć zgubione lub skradzione urządzenie, ustalić jego lokalizację i wykasować jego zawartość.

  • Czy Google Pay przypomni mi o włączeniu NFC?

    Jeżeli komunikacja NFC w telefonie będzie wyłączona, powiadomienie o konieczności jej włączenia pojawi się na ekranie telefonu w trakcie konfigurowania Google Pay.

  • Jak płacić zegarkiem z Google Pay?

    Możesz płacić Google Pay, jeśli masz zegarek z NFC i systemem Wear OS 2.0 lub wyższym.

    1. Na zegarku otwórz aplikację Google Pay.
    2. Przytrzymaj zegarek nad terminalem do płatności zbliżeniowych, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy lub poczujesz w zegarku wibracje.
    3. Jeśli wyświetli się prośba o wybór karty, wybierz „karta kredytowa” (niezależnie od rodzaju karty).

    W przypadku transakcji kartami debetowymi Google Pay może poprosić Cię o potwierdzenie transakcji PIN-em do karty.

     

  • Dlaczego nie mogę dodać karty do Google Pay?

    Może być kilka powodów:

    1. Próbujesz dodać kartę, która nie zostałą udostępniona dla Google Pay - sprawdź, jaką kartę chcesz dodać do aplikacji.
    2. Dane karty są nieprawidłowe lub karta jest zablokowana – sprawdź czy numer karty, termin ważności i kod CVV2 są wpisane prawidłowo. Status karty możesz sprawdzić w Moim ING w szczegółach karty.
    3. Masz zablokowany system bankowości internetowej Moje ING lub nie masz zdefiniowanego numeru telefonu do autoryzacji. Numer telefonu do autoryzacji jest potrzebny do otrzymania kodu autoryzacyjnego. Dodaj go w Moim ING w sekcji „Dane i ustawienia”.
    4. Nie udzieliłeś zgody na przekazywanie danych o transakcjach do Google – wejdż w „Dane i ustawienia” > „Zgody i oświadczenia” > Google Pay.
    5. Nie masz jeszcze 18 lat  - dodanie karty do Google Pay wymaga zgody rodziców lub opiekunów prawnych.
  • Jak mogę zwrócić towar w sklepie, jeśli płaciłem kartą w telefonie lub w zegarku?

    Przy zwrocie towaru do sklepu, który kupowałeś przy użyciu karty w telefonie lub w zegarku, musisz mieć przy sobie to samo urządzenie, którym dokonałeś płatności. Gdy przypisujesz kartę do telefonu lub zegarka, zostaje jej nadany wirtualny numer. Niektórzy sprzedawcy dokonują zwroty tylko na tę samą metodę płatności, jaką wykonany był zakup. Oznacza to, że w przypadku płatności telefonem, przy zwrocie musisz zbliżyć telefon do terminala. Na podstawie wirtualnego numeru karty przypisanej do telefonu, zwrot będzie możliwy. Jeśli usuniesz i dodasz kartę na nowo – jej wirtualny numer będzie inny, co może powodować problemy. W takiej sytuacji poproś sprzedawcę o zastosowanie innej metody zwrotu, tłumacząc, że nie masz już karty, którą dokonałeś zakupu. 

  • Gdzie znajdę wirtualny numer karty, którą dokonywałem zakupu?

    Jeśli chcesz sprawdzić wirtualny numer karty przypisany do telefonu lub zegarka pod konkretnym zakupem, wejdź w historię swojego konta. Po odszukaniu interesującej Cię transakcji, rozwiń ją. W prawym dolnym rogu znajdziesz nagłówek „Sposób płatności”. Będzie tam widniała informacja o czterech ostatnich cyfrach wirtualnego numeru karty. Oprócz tego, wirtualny numer karty znajdziesz w aplikacji Google Pay.

  • Co muszę zrobić, jeśli oddaję telefon do naprawy lub go sprzedaję?

    Jeśli na tym urządzeniu korzystałeś z karty w aplikacji Google Pay, usuń dodane do aplikacji karty płatnicze. Możesz to zrobić bezpośrednio w Google Pay albo za pośrednictwem bankowości elektronicznej Moje ING lub aplikacji Moje ING mobile. Sprowadź również swój telefon do ustawień fabrycznych.

  • Czemu nie mogę wypłacić kartą w telefonie, mimo że bankomat ma taką funkcjonalność?

    Możliwość wypłaty zbliżeniowo kartą w telefonie zależy od ustawień bankomatu. Może się zdarzyć, że bankomat nie obsługuje takich transakcji.

Android, Google Pay i Google Play to znaki towarowe Google LLC.