ING BANK ŚLĄSKI
  • Co mam zrobić, jeśli nie otrzymam miesięcznego zestawienia transakcji?

    Zestawienia transakcji w formie papierowej otrzymasz, jeśli:

    • nie masz dostępu do systemu bankowości internetowej Moje ING
    • złożysz dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dla karty kredytowej.

    Zestawienia transakcji wysyłamy na adres korespondencyjny klienta. Sprawdź, czy Twój adres do korespondencji jest aktualny.

    Jeśli nie otrzymasz zestawienia w ciągu 10 dni od daty zakończenia cyklu, skontaktuj się z nami. Prześlemy Ci duplikat miesięcznego zestawienia transakcji. Pamiętaj, że brak miesięcznego zestawienia transakcji nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty kwoty minimalnej.

  • Co się stanie, jeśli nie spłacę wymaganej kwoty minimalnej?

    Jeśli nie spłacisz wymaganej kwoty minimalnej, zablokujemy Twoją kartę. Karta kredytowa zostanie odblokowana, kiedy ją spłacisz.

  • Co to jest karta główna i karta dodatkowa?

    Kartę główną wydajemy osobie, która podpisuje z nami umowę o kartę kredytową.

    Do głównej karty kredytowej możesz zamówić kartę dodatkową dowolnej osobie, która ukończyła 13 lat. Transakcje kartami główną i dodatkową rozliczamy w ramach tego samego limitu przyznanego do rachunku karty.

    Zobacz więcej informacji na temat karty dodatkowej

  • Czy od dokonanych kartą transakcji zapłacę prowizję?

    Jeśli użyjesz swojej karty do zapłaty za towary lub usługi, to nie zapłacisz żadnych dodatkowych prowizji z tego tytułu. Jeżeli jednak zechcesz wypłacić za pomocą karty gotówkę z bankomatu, to od takiej transakcji zapłacisz dodatkową prowizję określoną w Tabeli Opłat i Prowizji.

  • Czy zawsze naliczą się odsetki od transakcji dokonanych kartą kredytową?

    Od transakcji bezgotówkowych (np. płatności w sklepach czy w internecie) nie zapłacisz żadnych odsetek pod warunkiem, że spłacisz całość zadłużenia na rachunku karty w terminie. Jeśli spłacisz tylko kwotę minimalną lub część zadłużenia, naliczymy odsetki od wykonanych transakcji. Dla transakcji bezgotówkowych odsetki naliczą się od dnia ich rozliczenia do dnia całkowitej spłaty zadłużenia.

    Odsetki naliczamy też od wypłat gotówkowych oraz przelewów z rachunku karty od momentu rozliczenia transakcji do dnia całkowitej spłaty zadłużenia.

    Termin spłaty karty znajdziesz w zestawieniu transakcji.

  • Jak działa limit kredytowy?

    Razem z kartą otrzymasz indywidualnie ustalony limit. Jego wysokość zależy od Twoich możliwości finansowych. Kiedy płacisz kartą kredytową, wykorzystujesz przyznany limit. Po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie wszystkich transakcji. Na spłatę zadłużenia masz aż 21 dni od dnia zakończenia cyklu rozliczeniowego. Termin znajdziesz też w zestawieniu transakcji.

    Kiedy spłacasz kartę, zwiększasz dostępny limit i możesz go ponownie wykorzystać na kolejne transakcje.

  • Jak długo będę czekać na kartę kredytową?

    Standardowo wydajemy kartę kredytową do 8 dni roboczych od momentu złożenia wniosku.

  • Jak mogę otrzymać kartę kredytową?

    Karty: Visa, Mastercard i Złotą Visa zamówisz w Moim ING, przez infolinię lub w oddziale.

    Platynowa karta kredytowa Mastercard jest dostępna tylko przez infolinię lub w oddziale.

    Kartę kredytową Visa Infinite oferujemy klientom, którzy korzystają z ofert Private Banking oraz Wealth Management. Możesz ją zamówić przez kontakt z naszym doradcą.

  • Jakie transakcje mogę wykonywać kartą kredytową?

    Z karty możesz korzystać na wiele sposobów:

    • płacić za towary i usługi - bez dodatkowych opłat i prowizji
    • wypłacać gotówkę z bankomatów
    • wykonywać transakcje za granicą - bezgotówkowe i gotówkowe
    • robić zakupy w internecie
    • wykonywać przelewy z rachunku karty kredytowej.
  • Jak nadać PIN do karty kredytowej i jak ją aktywować?

    Jeśli korzystasz z Mojego ING, możesz nadać PIN do karty i jednocześnie aktywować ją w bankowości internetowej. Jeśli nie jesteś użytkownikiem Mojego ING, PIN do karty ustalisz telefonicznie pod numerami: 801 222 777 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 02 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).

    Karty odnowione są automatycznie aktywne po pierwszej płatności z użyciem kodu PIN.

    Instrukcję, jak aktywować kartę dostaniesz także dołączoną do Twojej karty.

  • Jak spłacać zadłużenie na karcie kredytowej?

    Po zakończeniu każdego cyklu rozliczeniowego masz jeszcze 21 dni na spłatę zadłużenia karty. Nie musisz od razu spłacać całości - wystarczy spłata kwoty minimalnej, która obejmuje 4% lub 5% wykorzystanego limitu (w zależności od rodzaju karty). Kwotę całkowitego zadłużenia i wymaganej spłaty minimalnej znajdziesz na zestawieniu transakcji.

    Możesz spłacać kartę na kilka sposobów:

    • za pomocą automatycznej spłaty zadłużenia karty kredytowej,
    • przez Moje ING – przelewem ze swojego konta w ING,
    • gotówką w kasie banku,
    • przelewem z konta w innym banku - pamiętaj, że realizacja przelewu może trwać nawet kilka dni, a pieniądze muszą trafić na rachunek karty najpóźniej w dniu wskazanym na zestawieniu transakcji.
  • Na jakie bonusy do karty kredytowej mogę liczyć?

    Jeśli aktywnie płacisz swoją kartą kredytową, korzystasz z niej za darmo.

    Możesz spłacać w ratach limit na karcie wykorzystany na zakupy, wypłatę gotówki z bankomatu i przelew z karty.

    Z kartami kredytowymi Visa masz dostęp do atrakcyjnych promocji w programie Visa Oferty.

    Jeśli masz Platynową kartę kredytową Mastercard, możesz korzystać z Programów ING Concierge i Priority Pass.

  • Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?

    W takim przypadku złóż reklamację. Możesz to zrobić w dowolnym oddziale naszego banku lub pod numerem +48 32 357 00 69. Otrzymasz nową kartę.

     

     

  • Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?

    Nie – nie pobieramy za to dodatkowych prowizji ani opłat.

  • Jak mogę aktywować kartę odnowioną?

    Aby to zrobić, wykonaj transakcję, która wymaga wpisania PIN-u, np. wypłać gotówkę w naszym bankomacie lub zapłać kartą w sklepie.

    Wyjątek: jeśli przy okazji odnowienia zamieniasz kartę na nowszy typ (np. kartę VISA na VISA zbliżeniową), nową kartę możesz aktywować tylko w systemie bankowości internetowej lub telefonicznie pod numerem + 48 32 357 00 02.

  • Jak mogę aktywować swoją pierwszą kartę?

    Możesz to zrobić:

    • w aplikacji Moje ING na swoim telefonie z systemem Android - możesz nadać karcie PIN i aktywować płatności telefonem zaraz po zamówieniu karty. W takiej sytuacji, kiedy otrzymasz od nas kartę płatniczą, podczas pierwszej transakcji włóż kartę do terminala płatniczego lub bankomatu i potwierdź PIN-em.
    • w systemie bankowości internetowej Moje ING - w szczegółach karty
    • telefonicznie pod numerem: 801 222 777 (całkowity koszt połączenia wg stawek operatora) lub +48 32 357 00 02 -  jeśli dzwonisz z telefonu komórkowego lub z zagranicy.