Karty kredytowe - pytania i odpowiedzi

  • Do czego przydaje się karta kredytowa?
    • dzięki karcie możesz np. skorzystać z okazji i zrobić zakupy zanim dostaniesz wypłatę, a potem spłacić wygodnie do 52 dni bez odsetek lub rozłożyć spłatę na wygodne raty
    • karta kredytowa buduje Twoją wiarygodność kredytową
    • za pomocą kart możesz korzystać z różnych usług np. wypożyczalni samochodów, hoteli bez konieczności wpłacania zaliczki.
  • Jak bezpłatnie używać karty kredytowej?
    • rób tylko transakcje bezgotówkowe
    • rocznie wydawaj określoną minimalną kwotę
    • po wystawieniu zestawienia transakcji spłać całkowite zadłużenie do podanego na zestawieniu dnia
    • nie wypłacaj gotówki z bankomatu
    • nie przelewaj gotówki z rachunku karty na inne konta
    • wykonuj średni miesięczny obrót na karcie, aby uniknąć opłaty rocznej
  • Jak włączyć płatności zbliżeniowe dla karty kredytowej?

    Sprawdź, czy Twoja karta kredytowa ma funkcję zbliżeniową - rozpoznasz to po symbolu 

    Jeśli chcesz sprawdzić, czy płatności zbliżeniowe są aktywne, zaloguj się do Mojego ING i wejdź w szczegóły karty kredytowej, a następnie sprawdź pole „Płatności zbliżeniowe”. Jeżeli chcesz włączyć płatności zbliżeniowe, wybierz „Włącz płatności zbliżeniowe” i potwierdź. 

    Pamiętaj o zmianie limitów transakcyjnych. Zrobisz to w Moim ING, także w szczegółach karty kredytowej.

    Więcej o płatnościach zbliżeniowych

    Twoja karta nie ma symbolu płatności zbliżeniowych?

    Kartę kredytową dla klienta indywidualnego możesz dodać do Apple Pay lub Google Pay i płacić ną zbliżeniowo telefonem, nawet jeśli karta plastikowa nie umożliwia płatności zbliżeniowych.

    Możesz także bezpłatnie wymienić kartę – zaloguj się do Mojego ING, przejdź do szczegółów karty kredytowej i wybierz „Wymień kartę”. Nową kartę z możliwością płatności zbliżeniowych otrzymasz do 8 dni, a do tego czasu będziesz mógł cały czas korzystać z obecnej karty.

  • Co to jest okres bezodsetkowy?

    Okres bezodsetkowy to czas, kiedy możesz spłacić kartę bezpłatnie. Od momentu wystawienia zestawienia transakcji masz 21 dni na całkowitą spłatę - wtedy nie płacisz odsetek od transakcji bezgotówkowych. Możesz spłacić mniejszą kwotę, ale nie mniejszą niż podana kwota minimalna, wtedy jednak ponosisz dodatkowe koszty.

  • Jak wygląda cykl rozliczeniowy?
    • Cykl rozliczeniowy to okres jednego miesiąca, po którym otrzymasz zestawienie transakcji z rachunku karty
    • Ostatniego dnia każdego cyklu rozliczeniowego otrzymujesz zestawienie transakcji z informacją o szczegółach spłaty. Spłać kartę w ciągu 21 dni od końca okresu rozliczeniowego
    • Możesz spłacić zadłużenie całkowicie, wtedy nie płacisz odsetek od transakcji bezgotówkowych. Przy spłatach mniejszych niż kwota całkowita naliczymy odsetki
    • W momencie otrzymania zestawienia transakcji rozpoczyna się kolejny cykl rozliczeniowy. Pamiętaj, że limit Twojej karty pomniejszyliśmy o niespłaconą kwotę z poprzedniego okresu rozliczeniowego. Limit Twojej karty odnowi się po spłacie
    • Zawsze możesz sprawdzić moment cyklu. Taką informację znajdziesz w Moim ING > Karta kredytowa > Terminy i spłata
  • Jak sprawdzić historię transakcji?

    W Moim ING przejdź do „Kart i płatności telefonem”, a następnie wybierz kartę kredytową i przejdź do Historii.

  • Kiedy karta zostanie zablokowana?

    Karta kredytowa może być zablokowana czasowo przez:

    • jej użytkownika karty w Moim ING - dowiedz się więcej
    • nasz bank, jeśli wprowadzisz błędny kod PIN:
      • 3 razy na bankomacie
      • 3 (maksymalnie 6 razy) na innym urządzeniu.
    • brak spłaty kwoty minimalnej. Kartę blokujemy wtedy, kiedy nie spłacisz kwoty minimalnej w określonym terminie. Termin ten sprawdzisz na zestawieniu transakcji oraz w Moim ING, w szczegółach karty kredytowej.
  • Co mam zrobić, jeśli nie otrzymam miesięcznego zestawienia transakcji?

    Zestawienia transakcji w formie papierowej otrzymasz, jeśli:

    • nie masz dostępu do systemu bankowości internetowej Moje ING
    • złożysz dyspozycję wysyłania papierowych zestawień transakcji dla karty kredytowej.

    Zestawienia transakcji wysyłamy na adres korespondencyjny klienta. Sprawdź, czy Twój adres do korespondencji jest aktualny.

    Jeśli nie otrzymasz zestawienia w ciągu 10 dni od daty zakończenia cyklu, skontaktuj się z nami. Prześlemy Ci duplikat miesięcznego zestawienia transakcji. Pamiętaj, że brak miesięcznego zestawienia transakcji nie zwalnia Cię z obowiązku spłaty kwoty minimalnej.

  • Co się stanie, jeśli nie spłacę wymaganej kwoty minimalnej?

    Jeśli nie spłacisz wymaganej kwoty minimalnej, zablokujemy Twoją kartę. Karta kredytowa zostanie odblokowana, kiedy ją spłacisz.

  • Co to jest karta główna i karta dodatkowa?

    Kartę główną wydajemy osobie, która podpisuje z nami umowę o kartę kredytową.

    Do głównej karty kredytowej możesz zamówić kartę dodatkową dowolnej osobie, która ukończyła 13 lat. Transakcje kartami główną i dodatkową rozliczamy w ramach tego samego limitu przyznanego do rachunku karty.

    Zobacz więcej informacji na temat karty dodatkowej

  • Co to jest Chargeback?

    Jeśli zapłacisz kartą za usługi lub zakupy, które nie zostaną zrealizowane, np. odwołana wycieczka, czy towar niezgodny z zamówieniem wystarczy, że skontaktujesz się z nami i złożysz reklamację, a my pomożemy odzyskać Ci pieniądze.

    Więcej o usłudze Chargeback

  • Czy od dokonanych kartą transakcji zapłacę prowizję?

    Jeśli użyjesz swojej karty do zapłaty za towary lub usługi, nie zapłacisz żadnych dodatkowych prowizji. Jeżeli jednak zechcesz wypłacić za pomocą karty gotówkę z bankomatu lub przelać pieniądze z karty na konto, od takiej transakcji zapłacisz dodatkową prowizję określoną w Tabeli Opłat i Prowizji.

  • Czy zawsze naliczą się odsetki od transakcji dokonanych kartą kredytową?

    Nie naliczymy odsetek od transakcji bezgotówkowych (płatności kartą w sklepie lub internecie) jeżeli spłacisz całość zadłużenia w terminie. Jeżeli spłacisz tylko część zadłużenia to od niespłaconej kwoty naliczymy odsetki od dnia wykonania transakcji do ich całkowitej spłaty.

    Od płatności gotówkowych (przelew z karty, wypłata z bankomatu) naliczamy odsetki od dnia wykonania do ich całkowitej spłaty. Dla tych transakcji nie obowiązuje okres bezodsetkowy.

  • Jak działa limit kredytowy?

    Razem z kartą otrzymasz indywidualnie ustalony limit. Jego wysokość zależy od Twoich możliwości finansowych. Kiedy płacisz kartą kredytową, wykorzystujesz przyznany limit. Po zakończeniu każdego miesięcznego cyklu rozliczeniowego otrzymasz zestawienie wszystkich transakcji. Na spłatę zadłużenia masz aż 21 dni od dnia zakończenia cyklu rozliczeniowego. Termin znajdziesz też w zestawieniu transakcji.

    Kiedy spłacasz kartę, zwiększasz dostępny limit i możesz go ponownie wykorzystać na kolejne transakcje.

  • Jak długo będę czekać na kartę kredytową?

    Kartę kredytową wydajemy do 8 dni roboczych od momentu podpisania umowy. Status wysyłki karty i przybliżony terminem jej dostarczenia zobaczysz w Moim ING w szczegółach karty.

  • Jak mogę otrzymać kartę kredytową?

    Karty: Visa, Mastercard i Złotą Visa zamówisz w Moim ING, przez infolinię lub w naszej placówce bankowej - miejscu spotkań.

    Platynowa karta kredytowa Mastercard jest dostępna tylko przez infolinię lub w placówce bankowej - miejscu spotkań.

    Kartę kredytową Visa Infinite oferujemy klientom, którzy korzystają z oferty Private Banking lub spełniają minimalne kryteria finansowe dla tej oferty opisane w Tabeli Opłat i Prowizji. Możesz ją zamówić przez kontakt z naszym doradcą.

  • Jakie transakcje mogę wykonywać kartą kredytową?

    Z karty możesz korzystać na wiele sposobów:

    • płacić za towary i usługi - bez dodatkowych opłat i prowizji
    • wypłacać gotówkę z bankomatów
    • wykonywać transakcje za granicą - bezgotówkowe i gotówkowe
    • robić zakupy w internecie
    • wykonywać przelewy z rachunku karty kredytowej.
  • Jak nadać PIN do karty kredytowej i jak ją aktywować?

    Jeśli korzystasz z Mojego ING, możesz nadać PIN do karty i jednocześnie aktywować ją w bankowości internetowej. Jeśli nie jesteś użytkownikiem Mojego ING, PIN do karty ustalisz telefonicznie pod numerem: (32) 357 00 02.

    Karty odnowione są automatycznie aktywne po pierwszej płatności z użyciem kodu PIN.

    Instrukcję, jak aktywować kartę dostaniesz także dołączoną do Twojej karty.

  • Jak spłacać zadłużenie na karcie kredytowej?

    Po zakończeniu każdego cyklu rozliczeniowego masz jeszcze 21 dni na spłatę zadłużenia karty. Nie musisz od razu spłacać całości - wystarczy spłata kwoty minimalnej, która obejmuje 4% lub 5% wykorzystanego limitu (w zależności od rodzaju karty). Kwotę całkowitego zadłużenia i wymaganej spłaty minimalnej znajdziesz na zestawieniu transakcji.

    Możesz spłacać kartę na kilka sposobów:

    • za pomocą automatycznej spłaty zadłużenia karty kredytowej,
    • przez Moje ING – przelewem ze swojego konta w ING,
    • gotówką w kasie banku,
    • przelewem z konta w innym banku - pamiętaj, że realizacja przelewu może trwać nawet kilka dni, a pieniądze muszą trafić na rachunek karty najpóźniej w dniu wskazanym na zestawieniu transakcji.
  • Na jakie bonusy do karty kredytowej mogę liczyć?

    Jeśli aktywnie płacisz swoją kartą kredytową, korzystasz z niej za darmo.

    Możesz spłacać w ratach limit na karcie wykorzystany na zakupy, wypłatę gotówki z bankomatu i przelew z karty.

    Ze złotą kartą Visa oraz Visa Infinite otrzymujesz dostęp do programu Visa Benefit.

    Z Platynową kartą kredytową możesz otrzymać bezpłatny pakiet ubezpieczeń na zakupy w internecie od Mastercard oraz Concierge i Priority Pass.

    Z kartą kredytową Visa Infinite masz dostęp do programów Concierge, Priority Pass dla Ciebie i osób towarzyszących oraz pakiet ubezpieczeń podróżnych.

  • Co mam zrobić, jeśli otrzymam kartę z błędnym nadrukiem imienia lub nazwiska?

    W takim przypadku złóż reklamację. Możesz to zrobić w placówce bankowej - miejscu spotkań lub pod numerem +48 32 357 00 69. Otrzymasz nową kartę.

  • Czy płacąc kartą w sklepie, zapłacę dodatkową prowizję?

    Nie – nie pobieramy za to dodatkowych prowizji ani opłat.

  • Jak mogę aktywować kartę odnowioną?

    Aby to zrobić, wykonaj transakcję, która wymaga wpisania PIN-u - zapłać kartą w sklepie.

    Wyjątek: jeśli przy okazji odnowienia zamieniasz kartę na nowszy typ (np. kartę VISA na VISA zbliżeniową), nową kartę możesz aktywować tylko w systemie bankowości internetowej lub telefonicznie pod numerem + 48 32 357 00 02.

  • Jak mogę aktywować swoją pierwszą kartę kredytową?

    Kartę możesz aktywować:

    • w aplikacji Moje ING mobile lub w systemie bankowości internetowej Moje ING: przejdź do szczegółów karty kredytowej i nadaj jej PIN. Podczas pierwszej transakcji włóż kartę do terminala płatniczego i potwierdź PIN-em.
    • telefonicznie pod numerem: +48 32 357 00 02.

Wybierz kartę kredytową dla siebie

Zobacz naszą ofertę i korzystaj ze wszystkich możliwości swojej karty.

Sprawdź

Zobacz także

Rozłóż na raty
Pytania i odpowiedzi - Rozłóż na raty spłatę karty kredytowej

Rozłóż na raty

Wybierasz plan ratalny z dogodną ratą i okresem spłaty od 3 do 36 miesięcy.

3D Secure
Pytania i odpowiedzi - bezpieczeństwo karty kredytowej 3D Secure

3D Secure

Dodatkowa ochrona płatności kartą w internecie.

Chargeback
Pytania i odpowiedzi - bezpieczeństwo karty kredytowej z usługą Chargeback

Chargeback

Odzyskaj pieniądze, jeśli Twoje zakupy nie zostały zrealizowane.

Limity i ustawienia kart
Pytania i odpowiedzi - Zmiana limitów transakcyjnych karty kredytowej

Limity i ustawienia kart

W Moim ING zmienisz limity i ustawienia swojej karty kredytowej.

Automatyczna spłata zadłużenia
Pytania i odpowiedzi - Automatyczna spłata karty kredytowej

Automatyczna spłata zadłużenia

Nie musisz pamiętać o samodzielnej i terminowej spłacie zadłużenia.

Karta kredytowa za granicą
Pytania i odpowiedzi - Karta kredytowa za granicą

Karta kredytowa za granicą

Korzystaj ze swojej karty kredytowej na całym świecie.

Bezpieczeństwo Twojej karty kredytowej

Karty kredytowe - pytania i odpowiedzi - Zastrzeganie kart

Zastrzeganie kart

Karty kredytowe - pytania i odpowiedzi - Jak chronić swoją kartę kredytową

Jak chronić kartę