Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego bankowania. 
Pozostawanie na bieżąco z komunikatami dotyczącymi bezpieczeństwa jest jedną z nich.

Uwaga na maile z informacją o zablokowanym koncie ING

3 gru 2018

Oszuści rozsyłają maile z informacją, że konto w banku zostało zablokowane. W mailu podają link do odblokowania konta, który prowadzi do fałszywej strony Mojego ING. Wyłudzają tak dane do logowania i mogą wyczyścić Twoje konto.

Jak działają oszuści?

  1. Wysyłają maila z linkiem do fałszywej strony logowania
  2. Na fałszywej stronie proszą o login, a następnie o wpisanie pełnego hasła do bankowości
  3. Na kolejnym ekranie proszą o wpisanie kodu SMS

Jak oszuści czyszczą twoje konto?

W czasie kiedy podajesz dane do logowania na fałszywej stronie, oszuści tymi danymi logują się do Twojej bankowości. Ustawiają zaufanego odbiorcę lub zmianę numeru telefonu do autoryzacji transakcji. Następnie Ty autoryzujesz takie zlecenie - wpisując kod SMS na fałszywej stronie. 

Chwilę później złodzieje czyszczą Twoje konto z pieniędzy.

 

Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa:

  • Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji.
  • Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający
  • Czytaj dokładnie treści SMS-ów jakie otrzymujesz z banku
  • Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.

 

Tak może wyglądać mail od oszustów:

Zobacz także