Jak aktywować dostęp?

Zanim zalogujesz się pierwszy raz do bankowości internetowej, aktywuj do niej dostęp i nadaj swoje hasło.

Aktywuj dostęp

Jak odblokować dostęp lub zmienić hasło?

Jeśli zablokujesz dostęp do bankowości internetowej lub zapomnisz do niej hasła, nadaj nowe hasło.

Nadaj nowe hasło

Pytania i odpowiedzi

  • Dostęp do systemu

  • Rachunki, oszczędności i karty

  • Przelewy i płatności

  • Historia i wyciągi

  • Autoryzacja transakcji

  • Bezpieczeństwo

  • Aplikacja mobilna

  • Moduł Makler

Dostęp do systemu

  • Jak zalogować się do systemu bankowości internetowej ING?
    1. Wpisz w przeglądarkę www.ing.pl.
    2. Wybierz przycisk "Zaloguj"znajduje się w prawym górnym rogu strony.
    3. Na następnej stronie wpisz - bez odstępów - swój login
    4. Kliknij przycisk "Dalej".
    5. Na następnej stronie uzupełnij wybrane znaki hasła. 

    Przykład: Twoje hasło to CzerwonyKapturek.

    Na ekranie widzisz ponumerowane pola: od 1 do 32. Pięć z nich to pola jaśniejsze, niewypełnione - wpisz w nie odpowiednie znaki hasła. Załóżmy, że system wybrał pola nr 1, 3, 4, 7, 9. Dla Twojego hasła będą to znaki: C - e r - - n - K - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Hasło możesz wprowadzić także za pomocą klawiatury ekranowej - jest to bezpieczniejszy sposób niż korzystanie z klawiatury standardowej.

    Korzystając z klawiatury ekranowej możesz używać następujących klawiszy funkcyjnych:

    •  SHIFT – tym przyciskiem uruchamiasz znaki specjalne oraz duże litery. Przykład: zamiast „1” pojawi się „!”, a zamiast „q” - „Q”.
    •  CAPS LOCK – tym przyciskiem uruchamiasz duże litery. Przykład: zamiast "k" pojawi się "K". Aby wrócić do małych liter, wciśnij ponownie CAPS LOCK.
    •  ALT - tym przyciskiem uruchamiasz polskie znaki. Przykład: zamiast „o” pojawi się „ó”. 
    •  BACKSPACE – tym przyciskiem wyczyścisz ostatnie pole formularza. Kursor będzie migał w poprzednim polu.
    •  ENTER – tym przyciskiem wysyłasz do nas hasło. Tak samo działa „OK”, który znajduje się pod klawiaturą ekranową.

    Gdy wprowadzisz pięć wybranych znaków hasła, kliknij „Dalej”.

     

    Problemy z zalogowaniem się do systemu?

    Zwróć uwagę, czy wpisujesz dobry login i hasło - poprzednio mogła się wkraść literówka lub mógł być włączony CAPS LOCK. Czasami układ klawiatury zamienia litery "y" i "z".

    Sprawdź jak logować się szybciej i wygodniej

     

    Ważne! Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, zablokujemy dostęp do Twojej bankowości internetowej.

    Prosimy, zawsze upewniaj się, że używasz nowoczesnego i bezpiecznego systemu operacyjnego. Wymagają tego nasze certyfikaty zabezpieczeń - SSL SHA-2.

    Dowiedz się więcej o wymaganiach SSL SHA-2

  • Czym jest i gdzie znajduje się identyfikator użytkownika - login?

    Identyfikator użytkownika to inaczej login, czyli indywidualny ciąg 10 znaków, który otrzymujesz jako nasz klient. Login składa się z trzech liter imienia, trzech liter nazwiska oraz czterech losowych cyfr.

    Login znajdziesz w umowie o system bankowości internetowej ING. 

    Swój login możesz sprawdzić w oddziale naszego banku. A jeśli logujesz się przez aplikację mobilną Moje ING mobile, znajdziesz go w Danych i ustawieniach -  w sekcji "Dane".

  • Czy mogę zmienić swój login?

    Nie. Login nadajemy automatycznie. Nie ma możliwości jego zmiany.

    Natomiast możesz zamknąć bankowość, a następnie otworzyć nową, do której nadamy inny login.

    Co musisz wiedzieć przed zamknięciem bankowości?

    Po zamknięciu bankowości stracisz dotychczasowy login i hasło oraz wszystkie prywatne pliki w „Moich dokumentach” – nie będziemy w stanie ich odtworzyć. Nie będziesz mógł również korzystać z aplikacji mobilnej Moje ING mobile.

    Stracisz też wszystkie dane, które były przypisane do dotychczasowego loginu: przelewy wzorcowe, nazwy własne dla rachunków, listę zdefiniowanych odbiorców przelewu.

    Zamykając bankowość nie zamykasz jednocześnie innych produktów i usług, które masz w naszym banku. Stracisz do nich dostęp przez internet.

    Bankowość możesz zamknąć, a następnie otworzyć nową w oddziale banku - znajdź najbliższy oddział

  • Jakie musi być hasło dostępu do systemu bankowości internetowej ING?

    Hasło musi liczyć od 10 do 32 znaków i składać się z co najmniej jednej dużej litery, jednej małej litery i cyfry. Musi też różnić się od wcześniejszych haseł w systemie i być trudne do odgadnięcia.

    Zobacz jak stworzyć bezpieczne hasło

    Co, jeśli źle wpiszę hasło?

    W takim przypadku zobaczysz komunikat: "Login i/lub hasło są błędne". Wpisz hasło jeszcze raz, najczęściej przyczyną błędu jest literówka lub włączony przez przypadek CAPS LOCK. 

    Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, zablokujemy dostęp do Twojej bankowości internetowej. W takiej sytuacji odblokuj hasło przez internet lub zadzwoń do nas: 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych lub komórkowych). Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Jak aktywować dostęp do systemu bankowości internetowej?

    Jeśli masz kod aktywacyjny otrzymany:

    1. w oddziale banku lub kurierem wraz z umową:

    •  Aktywuj konto przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją; 

    Aktywuj dostęp 

    2. listem pocztowym:

    •  Zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Dokończ aktywację 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności! 

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku aktywuj konto przez Internet - kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta.

    Aktywuj dostęp 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Ile jest ważny kod aktywacyjny?

    30 dni od dnia, w którym składasz dyspozycję.

  • Ile kosztuje korzystanie z systemu bankowości internetowej ING?

    Założenie naszej bankowości jest bezpłatne. W niektórych przypadkach naliczamy opłaty za transakcje – wysokość tych opłat zależy od rodzaju rachunku. Zawsze jednak transakcje, które wykonujesz w bankowości internetowej są tańsze od tych samych transakcji w oddziale. Szczegóły znajdziesz w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Zobacz Tabelę Opłat i Prowizji dla Klientów indywidualnych

  • Jak zablokować dostęp do systemu?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby.

    1. Wybierz zakładkę "Dane i ustawienia" (w prawym górnym rogu ekranu), potem opcję "Blokada dostępu".
    2. Pięć razy wpisz błędne hasło.
    3. Udaj się do oddziału naszego banku lub zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych).
  • Jak odblokować dostęp do systemu?

    Możesz to zrobić przez internet - odblokuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING
    W odpowiedzi wyślemy Ci SMS-em jednorazowy kod autoryzacyjny.

    Jeśli nie możesz odblokować dostępu SMS-em, w formularzu odblokowania dostępu - zamów przesyłkę z kodem aktywacyjnym.  Kod jest ważny 30 dni. Gdy otrzymasz kopertę, zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub 32 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1.

    Możesz również odblokować dostęp w dowolnym oddziale naszego banku

  • Czy istnieją ograniczenia czasowe w dostępie do systemu bankowości internetowej ING?

    Nie, nasz system działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w każdej chwili możesz złożyć dyspozycję.
    Dyspozycje realizujemy jednak w ustalonych terminach – w tym przypadku ma znaczenie, kiedy składasz nam zlecenie. 

    Zobacz tryb realizacji zleceń

    Oczywiście zdarzają się sytuacje losowe, kiedy musimy na jakiś czas wyłączyć system. Zawsze jednak wyświetlamy o tym informację.

  • Chcę zacząć korzystać z systemu bankowości internetowej ING - jak to zrobić?

    Jeśli nie masz jeszcze konta osobistego w naszym banku, otwórz je. Możesz to zrobić:

    •  przez internet - dla klientów indywidualnych

    Otwórz konto teraz

    • w oddziale

    Znajdź najbliższy oddział ING Banku Śląskiego

     

    Jeżeli masz kopertę z  kodem aktywacyjnym otrzymaną

    • w oddziale banku lub kurierem wraz z umową - aktywuj konto przez internet. Kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING

    • listem pocztowym - zadzwoń pod numer 801 601 607 (z telefonów stacjonarnych) lub (32) 357 00 10 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych) i wybierz opcję numer 1. 

    Gdy zakończysz rozmowę z konsultantem, dokończ aktywację dostępu przez Internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją. 

    Aktywuj dostęp do bankowości internetowej ING 

    Ważne! Nie zmieniaj kolejności powyższych czynności!

    Jednorazowy kod aktywacyjny jest ważny przez 30 dni od dnia, w którym składasz nam dyspozycję. Po tym terminie będziesz potrzebować nowego kodu aktywacyjnego. 

    Jeżeli masz konto w PLN dla Klientów Indywidualnych z opcją autoryzacji procesu przelewem z Twojego rachunku w innym banku: 

    aktywuj konto przez internet – kliknij poniższy przycisk i postępuj zgodnie z instrukcją.

     

    Aktywuj dostęp do systemu bankowości internetowej ING

    W ostatnim kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz w SMS-em. Kod ten wysyłamy na numer, który otrzymaliśmy we wniosku o otwarcie konta. 

    Jeżeli nie udało Ci się aktywować bankowości internetowej, skontaktuj się z nami: 801 601 607 – z telefonów stacjonarnych, (32) 357 00 10 – z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Nasi konsultanci pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 

  • Czy mogę zalogować się do systemu bankowości internetowej ING z innego komputera niż mój?

    Tak - jeśli komputer jest podłączony do internetu i spełnia nasze wymagania techniczne.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie bankowości internetowej ING?

    5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła.

  • Kto może korzystać z systemu bankowości internetowej ING?

    Każdy, kto ma przynajmniej jeden z poniższych rachunków:

    • Konto osobiste w PLN lub konto osobiste w walutach wymienialnych 
    • Otwarte Konto Oszczędnościowe (OKO) w złotych lub w walutach wymienialnych

    Udostępniamy też system bankowości internetowej osobom, które mają tylko kartę kredytową w naszym banku.

    Znajdź najbliższy oddział

  • Na jakich przeglądarkach działa system bankowości internetowej?
    • Internet Explorer (wersja 11.0 i nowsze)
    • Chrome (wersja 65 i nowsze)
    • Mozilla Firefox (wersja 59 i nowsze)
    • Safari (wersja 11 i nowsze)

Rachunki, oszczędności i karty

  • Chcę szybko sprawdzić stan konta - jak to zrobić?

    Wejdź do sekcji "Dzisiaj".

    Kwota „Mam” zawiera sumę dostępnych środków: na kontach oszczędnościowych i bieżących, w ramach limitu karty kredytowej i zadłużenia w koncie, inwestycji, lokat, kart wirtualnych i przedpłaconych oraz na kontach, których jesteś pełnomocnikiem, współwłaścicielem lub przedstawicielem.

  • Dlaczego saldo dostępne może być mniejsze niż bieżące?
    •  Saldo dostępne to pieniądze, z których możesz korzystać pomniejszone o blokady np. z niezaksięgowanej jeszcze transakcji kartą w sklepie.
    • Saldo bieżące nie wlicza tych blokad.
  • Czy system umożliwia jednocześnie dostęp do kont firmowego i osobistego?

    Jeżeli posiadasz konto firmowe prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą i jednocześnie posiadasz konto osobiste, możemy nadać Ci jeden Identyfikator Użytkownika (login) do bankowości. Wymaga to podpisania aneksu do umowy o wspólny identyfikator - załatwisz to w dowolnym oddziale.

    Jeżeli prowadzisz inną firmę (nie jednoosobową działalność gospodarczą) konieczne będzie posługiwanie się odrębnym Identyfikatorem Użytkownika (loginem).

  • Jak aktywować kartę i nadać jej PIN?

    Możesz to zrobić na dwa sposoby:

    1. Wejdź do sekcji „Dzisiaj" i kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
    2. Wejdź w menu „Moje finanse” - na górze strony głównej. Przy danej karcie kliknij link „Aktywuj kartę”. Nadaj PIN do karty - to ją aktywuje.
  • Jak zastrzec zagubioną lub skradzioną kartę?

    Możesz to zrobić na trzy sposoby. 

    1. Przez internet - zaloguj się do bankowości internetowej. Wejdź w zakładkę „Dane i ustawienia”, następnie „Bezpieczeństwo”. Po prawej stronie znajdziesz link „Zastrzeż kartę”.
    2. Przez telefon - zadzwoń pod numer 32 357 00 12 – jest czynny całą dobę. 
    3. W oddziale - udaj się do oddziału naszego banku. 

Przelewy i płatności

  • Czy można anulować przelew?

    Nie, niestety. Jeśli błędnie wykonasz przelew , prosimy napisz nam o tym – np. wyślij wiadomość przez swój system bankowości.

    W systemie możesz edytować lub usuwać transakcje z przyszłą datą realizacji. Aby to zrobić, kliknij w „Zaplanowane ”, potem w zakładkę „Nadchodzące”, a następnie wybierz transakcję, któą chcesz edytować lub usunąć.

  • Co to jest przelew Express Elixir i jakie banki go obsługują?

    Przelew Express ELIXIR to przelew natychmiastowy. Realizujemy go w tzw. ciągłym trybie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

    Aby wysłać ten przelew, wejdź w „Wykonaj transakcje”, kliknij „Czas realizacji” i wybierz „Expresowy".

    Listę banków, do których możesz wysłać ten przelew, znajdziesz tutaj.

    Dowiedz się więcej o przelewie Express ELIXIR

  • Co to są przelewy wzorcowe?

    W bankowości udostępniliśmy „Odbiorców”. To lista, na której możesz zapisać częstych odbiorców Twoich płatności. W szczegółach znajdziesz ostatnie płatności do danego odbiorcy. Dzięki temu szybciej je powtórzysz. 

    Nowego odbiorcę utworzysz w zakładce „Dodaj odbiorcę” z poziomu listy odbiorców. Wykonaj przelew, a następnie zapisz jego odbiorcę. 

    Zapisanych odbiorców wyszukasz z listy odbiorców, historii transakcji lub w wyszukiwarce podczas robienia przelewu – jak Ci wygodniej.

    Gdy system zaciągnie dane odbiorcy do formatki przelewu, możesz je edytować.

    Przelewy wzorcowe - walutowe i w PLN oraz zapisani odbiorcy, z których korzystasz regularnie w ING BankOnLine, w Moje ING zostaną udostępnione na jednej liście. Zachowamy pełną synchronizację pomiędzy danymi wzorców i kontrahentów w ING BankOnLine a kontaktami/odbiorcami w nowym systemie – oznacza to, że jeśli zapiszesz lub zmienisz kontakt w ING BankOnLine, to zmiany te zostaną naniesione na odbiorcę w Moje ING i odwrotnie.

  • Mój dowód osobisty stracił ważność i nie mogę wykonywać przelewów. Co mam teraz zrobić?

    Poczekaj na nowy dowód lub dodaj dane aktualnego paszportu.​

    Dane z nowego dowodu lub z paszportu uzupełnisz w systemie w zakładce „Dane i ustawienia”.

Historia i wyciągi

  • Za jaki okres w systemie Moje ING dostępne są wyciągi oraz historia transakcji?

    Najstarsza data, od jakiej udostępniamy te dane to 1 stycznia 2011 roku. Jeśli Twoje konto było otwarte później, dane te udostępniamy od daty otwarcia.

    Historia pokazuje dane do tzw. dnia bieżącego (włącznie). Wyciągi – do ostatniego wyciągu. 

    Możesz pobrać i zapisać wyciągi w PDF-ie.

  • Jak wyszukiwać w historii transakcji w Moim ING konkretne transakcje?

    1. Wejdź w zakładkę "Historia" i wybierz kryteria filtrowania, które Cię interesują:

    • wybór rachunku – wybierz rachunek, kilka albo wszystkie rachunki, do których masz uprawnienia,
    • wyszukiwarka tekstowa (livesearch) – wpisz co najmniej trzy znaki, aby w szybki sposób zawęzić wyniki wyszukiwania;
    • blok filtrów szczegółowych (otwierany na jeden klik), w którym możesz filtrować po: dacie (filtr daty), kwocie (filtr kwoty oraz suwak), typie transakcji (uznanie, obciążenie, wszystkie), rodzaju transakcji (przelewy przychodzące, przelewy na rachunki własne, przelewy na rachunki zewnętrzne, wpływy z odsetek, transakcje kartą, wypłaty z bankomatu, blokady dla transakcji kartą, opłaty i prowizje, ukryj transakcje na Smart Saver).
  • Jak otrzymać wersję papierową wyciągów lub potwierdzenie realizacji polecenia przelewu w Moim ING?

    Sprawdź, czy transakcja jest już zaksięgowania – tylko dla takich zleceń system wygeneruje potwierdzenie. Jeśli jest, zobaczysz w szczegółach transakcji link „Pobierz jako PDF”. Kliknij w niego, a plik ściągnie się na Twój komputer lub inne urządzenie.

  • Czy mogę pobrać potwierdzenie transakcji do pliku PDF, korzystając z przeglądarki Internet Expolrer?

    Tak. Sprawdź tylko jej ustawienia: Narzędzia / Opcje internetowe / Zaawansowane / Nie zapisuj zaszyfrowanych stron na dysku. Odznacz ostatnią opcję - jak na poniższym obrazku:

Autoryzacja transakcji

Autoryzacja mobilna

Autoryzacja SMS

  • Jak wygląda wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym?

    Taki SMS zawiera informację na temat Twojej dyspozycji, jednorazowy kod, datę i czas.

    Przykładowa treść SMS-a:

    ING Bank Slaski. Robisz przelew na konto 79 XXX 981 na kwote 533,00. Kod do autoryzacji to: 12345678 ** RRRR.MM.DD ** gg:mm:ss.

    Ważne!

    Kod z SMS-a przepisz bez gwiazdek.

    Standardowo Twój telefon odbierze kod SMS od nas - od "ING". Jeśli jesteś za granicą lub Twój operator nie rozpoznaje nas jako nadawcy, wysyłamy taki kod z numerów +48 661 001 206 lub +48 503 498 127.

    W wyjątkowych sytuacjach możemy z tych numerów wysyłać SMS-y także, gdy jesteś w Polsce.

    Bardzo ważne!

    Dokładnie porównaj dane przelewu z SMS-a z Twoją dyspozycją – numer konta, kwotę.

    Jeśli chcesz np. zapisać przelew wzorcowy lub aktywować kartę, nie podajemy w treści SMS-a pełnego numeru konta ani karty.

    Przykład: numer konta: 12 XXX 123.
    Przykład: numeru karty: 1234 XXXX XXXX 1234.

  • Jak wygląda ekran, gdzie mam wpisać kod autoryzacyjny?

    Ekran wygląda następująco:

    Co oznacza komunikat: „Nieprawidłowy kod autoryzacyjny”?
    Zobaczysz ten komunikat, jeśli podasz błędny kod autoryzacji transakcji.

    Jeśli nie wpiszesz kodu autoryzacyjnego, zobaczysz komunikat: „Podaj kod autoryzacyjny”.

  • Jak zautoryzować transakcję za granicą?

    Tak samo jak w Polsce - autoryzacja nie zależy od miejsca Twojego pobytu.

  • Co się stanie, jeśli ktoś ukradnie mi telefon? Czy nie przejmie wysłanego przez Bank kodu autoryzacyjnego?

    Takie ryzyko jest niewielkie.

    Kradzież telefonu zgłoś nam, abyśmy mogli zablokować dostęp do usługi z tego numeru. Aby to zrobić, zadzwoń na infolinię albo udaj się do oddziału naszego banku. 

  • Dlaczego bank ING korzysta z SMS-a do autoryzowania przelewów?

    Jest to bezpieczniejsza metoda niż lista haseł zapisana na kartkach lub pod zdrapkami. Wysyłamy niepowtarzalny kod do konkretnego zlecenia – nie występuje ryzyko, że ktoś zobaczy Twoje niewykorzystane kody. Wysyłamy kody do prawie wszystkich zleceń – tylko dyspozycje małego ryzyka ich nie wymagają. Co więcej kod autoryzacyjny jest ważny przez 3 minuty od momentu wysłania go. Po tym czasie potrzebujesz nowego kodu, by zatwierdzić transakcję.

  • Jakie dyspozycje muszę potwierdzać jednorazowym kodem?

    Decyduje o tym system – gdy oceni poziom ryzyka danej dyspozycji. Ze względów bezpieczeństwa algorytm, który ocenia ryzyko, jest poufny.

Bezpieczeństwo

  • W jaki sposób system identyfikuje mnie jako użytkownika?

    Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.

  • Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?

    Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
    Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

  • Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?

    Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.

    Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.

     

  • Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa systemu (algorytmy, szyfrowanie transmisji, itp.)?

    Do systemu logujesz się za pomocą loginu (identyfikatora użytkownika) i hasła (tzw. maskowanego hasła). Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a naszym serwerem jest szyfrowana protokołem SSL o długości klucza 128 bitów. Certyfikaty amerykańskiej korporacji VeriSign gwarantują bezpieczne połączenie.

    W Moim ING dyspozycje potwierdzasz jednorazowymi kodami autoryzacyjnymi. Jeśli nasz system uzna, że dana dyspozycja wymaga autoryzacji, wyśle Ci kod SMS-em lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski - jeśli masz tę usługę.

    Dowiedz się więcej o metodzie autoryzacji transakcji kodem jednorazowym

    System prowadzi też rejestr ostatnich operacji. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy ktoś nieuprawniony próbował zalogować się do Twojej bankowości.

    Kolejne zabezpieczenie dotyczy blokowania bankowości i automatycznego wylogowywania z niej (zamykania sesji). Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje Ci dostęp. System wyloguje Cię automatycznie po 5 minutach od ostatniej czynności. 

    Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie. Prosimy, stosuj się do poniższych zaleceń:

    • bezpiecznie używaj hasła dostępu do systemu,
    • kontroluj datę ostatniego logowania do systemu,
    • kontroluj rejestr ostatnich operacji,
    • wyloguj się, gdy zakończysz pracę w Moim ING,
    • zamknij wszystkie okna przeglądarki po wylogowaniu,
    • aktualizuj system operacyjny i przegladarkę,
    • zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj bazy wirusów,
    • zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall),
    • zachowaj ostrożność, gdy pobierasz pliki z internetu oraz otwierasz załączniki do e-maili z niezaufanych źródeł,
    • nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach publicznych (np. kawiarenkach internetowych),
    • nie odpowiadaj na mejle, w których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji loginu, hasła dostępu do systemu Moje ING, hasła jednorazowego czy numeru konta. Nigdy nie wysyłamy tego typu wiadomości SMS. Gdy otrzymasz taki mejl, koniecznie powiadom nas o tym.
  • Czy wymagacie ode mnie dodatkowych zabezpieczeń komputera?

    Tak, szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

  • Czy udostępniacie informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?

    Tak - informacje te znajdziesz tutaj.

  • Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?

    Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.

  • Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?

    Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.

    Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.

    Jego znakiem jest mała zielona kłódka - znajdziesz ją na początku paska, w który wpisujesz adres strony. Jesli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.

  • Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do mojego systemu?

    Możesz to sprawdzić na dwa sposoby.

    Pierwszy - w opcji "Rejestr ostatnich operacji". Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.

    Drugi - na stronie głównej obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.

    Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany każdemu komputerowi z dostępem do internetu. Dzięki temu numerowi możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu. 

  • Czy bank ING ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty klienta?

    Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?

    5 minut od ostatniej czynności. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła. 

  • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

    Jeśli stracisz telefon z aplikacją Moje ING mobile, usuń go jak najszybciej z listy urządzeń zaufanych. 

    Możesz to zrobić w Moim ING, w sekcji „Dane i ustawienia” – „Aplikacja mobilna”

    Sprawdź jak to zrobić

    Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zgłoś utratę telefonu na naszej infolinii: 32 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora).

    Jeśli odzyskasz telefon, możesz ponownie aktywować na nim naszą aplikację – uruchom ją i postępuj zgodnie z krokami aktywacji.

Aplikacja mobilna

  • Dla jakich systemów dostępna jest aplikacja Moje ING mobile?

    Aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla telefonów z systemem operacyjnym:

    • Android (od wersji 4.4)
    • iOS (od wersji 10.3)

    Jeśli Twój telefon nie spełnia tych wymagań, możesz korzystać z systemu Moje ING w przeglądarce Twojego telefonu. 

  • Czym różni się aplikacja Moje ING mobile od systemu Moje ING?

    Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. 

    Dodatkowo umożliwia:

    • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania
    • logowanie PIN-em lub odciskiem palca (dla telefonów z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0)
    • własne skróty na ekranie przed logowaniem
    • generowanie kodów BLIK
    • dodawanie paragonów 
    • powiadomienia PUSH po każdej transakcji
    • szybkie przelewy bez logowania - z konta oszczędnościowego na konto osobiste
    • współpraca ze smartwatchami (dostępne już wkrótce)
  • Jak zalogować się do aplikacji?

    Do aplikacji zalogujesz się 4-cyfrowym PIN-em. Nadajesz go przy pierwszym uruchomieniu aplikacji (aktywacji). 
    Możesz zalogować się również odciskiem palca. Ta opcja jest dostępna dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS 10.3 oraz Android od wersji 6.0.

    Jeśli masz iPhone X, możesz korzystać z logowania Face ID.

    Pamiętaj, podczas logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do systemu bankowości internetowej.

  • Czy można logować się do aplikacji odciskiem palca?

    Tak. Logowanie odciskiem palca jest dostępne dla telefonów z czytnikiem linii papilarnych, z systemem iOS od iOS 10.3 oraz Android od wersji 6.0.

    Jeśli posiadasz Samsung Galaxy S5 lub Samsung Galaxy Note 4 niestety, ze względu na warunki technicznie, nie ma możliwości logowania odciskiem palca.

  • Jak działa pokazywanie stanu konta?

    W aplikacji mobilnej Moje ING mobile możesz sprawdzić stan konta oraz karty kredytowej bez logowania. Możesz wybrać sposób, w jaki aplikacja pokaże Ci tę informację - w postaci kwoty lub wskaźnika procentowego.

     

     

    Przytrzymaj palcem ikonę skrótu do konta lub karty i wybierz Edytuj

  • Jak aktywować aplikację Moje ING mobile?

    Czego potrzebujesz do aktywacji aplikacji?

    • Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej - przygotuj PESEL, login i hasło. Zapytamy Cię o wybrane znaki hasła.

    Login znajdziesz np. na umowie  o korzystanie z systemów bankowości internetowej.
    Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz ustawić nowe – nadaj nowe hasło

    • Jeśli nie masz dostępu do bankowości internetowej - możesz go otrzymać np. po założeniu konta. Mozesz to zrobić w aplikacji. Pobierz aplikację, załóż konto, a następnie aktywuj aplikację.

     

    Jak pobrać i aktywować aplikację?

    Zobacz na filmie jak aktywować aplikację

    Instrukcja krok po kroku:

    1. Pobierz aplikację na swój telefon.
      • Przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim telefonie i wyszukaj: "Moje ING mobile"
      • Kliknij ikonę aplikacji w sklepie, a następnie - przycisk pobierania
    2. Otwórz Moje ING mobile na telefonie. Kliknij „Aktywuj aplikację” i postępuj zgodnie z instrukcją aktywacji.
    3. Wpisz login.
    4. Wpisz PESEL.
    5. Wpisz wskazane znaki hasła.
      Ważne: nigdy nie poprosimy Cię o podanie wszystkich znaków hasła. 
    6. Nadaj PIN. To nim będziesz się logować do aplikacji.





    7. Dodaj swój telefon do urządzań zaufanych. 
      Jeśli utracisz telefon, szybko usuń go z listy zaufanych urządzeń. Listę tę znajdziesz w zakładce "Dane i ustawienia" w Moim ING lub aplikacji Moje ING mobile.
      Może się zdarzyć, że to my usuniemy telefon z listy. Robimy to np. gdy długo nie korzystasz z aplikacji w telefonie.
    8. Potwierdź aktywację urządzenia kodem z SMS-a.
      Prześlemy go na numer telefonu, który widnieje do autoryzacji operacji bankowych.
    9. Możesz ustawić logowanie odciskiem palca. 
      Opcja jest dostępna dla telefonów z wbudowanym czytnikiem linii papilarnych,
      z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0.
  • Jak działa szybki przelew?

    W aplikacji Moje ING mobile możesz bez logowania przelewać pieniądze pomiędzy swoimi kontami, także pomiędzy kontami osobistymi, a firmowymi. Możesz wybrać kwoty: 50, 100 lub 200 zł.

     

    Ustaw najpierw w aplikacji domyśle konta dla przelewów. Ustawienia kont możesz zmienić w każdej chwili – przytrzymaj palcem ikonkę Szybkiego przelewu, a następnie edytuj ustawienia.

    Jeśli nie korzystasz jeszcze z Szybkich przelewów kliknij „dodaj skrót” na ekranie przed zalogowaniem, a następnie wybierz i ustaw Szybkie przelewy.

  • Dlaczego przy instalacji aplikacji, wymagana jest zgoda na dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie?

    Ponieważ aplikacja korzysta z dostępu do książki telefonicznej gdy robisz przelew na telefon lub doładowanie telefonu. Dzięki temu nie musisz wpisywać ręcznie numeru telefonu – wystarczy, że wybierzesz go z książki telefonicznej w swoim telefonie.

  • Co to jest kod PIN do aplikacji?

    PIN jest to czterocyfrowy kod, który nadajesz przy aktywacji aplikacji. Służy do każdego kolejnego logowania.

  • Co zrobić, gdy zapomnę PIN-u?

    Na ekranie logowania wybierz opcję "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy kod.

    Podczas nadawania nowego PIN-u poprosimy Cię o podanie wybranych znaków hasła do bankowości internetowej. W ten sposób potwierdzamy Twoją tożsamość.

    Pamiętaj! W aplikacji mobilnej nigdy nie prosimy Cię o podanie pełnego hasła do bankowości internetowej.

     

  • Jak wylogować się z aplikacji?

    Ze względów bezpieczeństwa zalecamy: gdy skończysz korzystać z aplikacji, wyloguj się z niej.

    Guzik "Wyloguj" znajdziesz w rozwiniętym menu aplikacji (kliknij ikonę w prawym górnym rogu aplikacji).

    Jeśli się nie wylogujesz, aplikacja wyloguje Cię automatycznie po 5 minutach od ostatniej czynności.

     

  • Czy błędne wpisanie PIN-u zablokuje mi dostęp do bankowości internetowej?

    Jeśli trzy razy wpiszesz błędny PIN, program zablokuje aplikację mobilną. Nie zablokuje natomiast bankowości internetowej.

    Jeśli nie pamiętasz swojego PIN-u użyj opcji "Nie pamiętam kodu PIN" i nadaj nowy.

  • Czy są jakieś ograniczenia w kwotach przelewów wykonywanych w aplikacji mobilnej?

    W aplikacji mobilnej możesz wykonywać przelewy na dowolne rachunki łącznie na 20 000 zł w ciągu jednego dnia. W przypadku przelewów na telefon (w tym przelewów BLIK) limit jest mniejszy -  wynosi 500 zł dla jednego przelewu i 1000 zł dla jednego dnia.

  • Czy aplikacja Moje ING mobile jest dostępna dla przedsiębiorców?

    Tak - jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą.

  • Nie działają mi powiadomienia (push), co mam zrobić?

    Sprawdź w ustawieniach aplikacji oraz telefonu, czy masz włączone powiadomienia PUSH. 

    W aplikacji zrobisz to tak:

    • zaloguj się
    • wybierz z menu opcję "Dane i ustawienia" > "Aplikacja mobilna" >  "Powiadomienia na telefonie (push)".
    • Wybierz "zmień", a następnie zaznacz, jakie powiadomienia chcesz otrzymywać

     

    Ustawienia telefonu

    Poniżej przykład tego jak włączyć nasze powiadomienia na telefonach Huawei.

    Wykonaj wszystkie kroki po kolei:

    1.  Ustawienia - Ustawienia zaawansowane - Zarządzanie baterią - Zabezpieczone aplikacje - nasza aplikacja powinna być "zabezpieczona".

    2. Ustawienia - Aplikacje - Ustawienia - Specjalny dostęp - Ignoruj optymalizacje - znajdź naszą aplikację i zmień na "uprawnione"

    3. Ustawienia - Powiadomienia i pasek stanu - Zarządzanie powiadomieniami - znajdź naszą aplikację i zaznacz "zezwalaj na powiadomienia" oraz "pierwszeństwo wyświetlania"

    4. Zrestartuj telefon

     

    Jeśli powiadomienia nadal nie działają, skontaktuj się z naszą infolinią.

  • Co to jest HCE?

    Zbliżeniowa płatność mobilna na telefony z systemem Android, którą udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile. Płatność HCE oferujemy pod nazwą Mastercard w telefonie.

  • Jak mam się logować do aplikacji odciskiem palca?
    Najpierw upewnij się, że:
    1. Masz telefon z Androidem od wersji 6.0 lub z iOS od wersji iOS 10.3
    2. Twój telefon ma wbudowany czytnik linii papilarnych – sprawdź, czy jest włączony
    3. Masz zainstalowaną aplikację ING Bank mobile w wersji od 2.4.0.
     
    Aby aktywować logowanie odciskiem palca:
    - zaloguj się do Moje ING mobile
    - wejdź w „Dane i ustawienia” -> Aplikacja - > Logowanie odciskiem palca - kliknij „Włącz”
    - uruchom ponownie aplikację.
     
     
  • Jak ustawić skróty do aplikacji na ekranie telefonu?

    W ikonce aplikacji na ekranie telefonu znajdziesz skróty do najpopularniejszych funkcji. Wystarczy, że przytrzymasz ikonkę i wybierzesz skrót np. do: BLIKA, przelewu, szybkiego przelewu lub historii. Możesz też przeciągnąć skróty wprost na ekran telefonu – by korzystać z ulubionych funkcji jeszcze szybciej.

    Dostępne dla telefonów z systemem Android od wersji 8.0 i z aplikacją Moje ING mobile od wersji 3.0.1

    Sprawdź też skróty w aplikacji
    Niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego i wersji aplikacji, możesz korzystać ze skrótów na ekranie przed zalogowaniem 

    Zobacz jak to działa

RozwińZwiń

Moduł Makler

  • Brak możliwości przelewu środków bezpośrednio po sprzedaży (konieczne oczekiwanie na rozliczenie D+2)

    Pieniądze ze sprzedaży Twoich papierów dostaniesz po dwóch dniach roboczych od dnia zawarcia transakcji. Wynika to z regulacji izby rozliczającej transakcje na giełdzie (Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych), obowiązujących wszystkie domy maklerskie w Polsce.

  • Dostęp do „Notowań 4MAX”

    Jeśli masz konto aktywne, skorzystaj na komputerze lub laptopie z aplikacji „Notowania 4MAX”, dzięki której możesz śledzić notowania papierów wartościowych i analizować wykresy − w czasie rzeczywistym.

    Na stronie notowań 4MAX znajdziesz wskazówki, skąd ściągnąć aplikację i jak uzyskać do niej dostęp.

    Na urządzenia mobilne udostępniamy aplikację „ING Makler Mobile”, która ma dostęp do notowań w czasie rzeczywistym z możliwością składania zleceń.

  • Jak ustawić Pulpit?

    Aby ustawić swój własny pulpit w aplikacji Makler:

    1. Przejdź do zakładki Pulpit.
    2. Zobaczysz listę dostępnych rodzajów widgetów. W prawym górnym rogu znajdziesz informację, ile z nich jest dostępnych.

    Jeśli wyczerpiesz liczbę widgetów, pole zaznaczy się w systemie na szaro. Aby stworzyć nowy widget, usuń jeden z już umieszczonych na pulpicie.

    Dostępne rodzaje widgetów:

    • Nowe zlecenie – pozwala w szybki sposób znaleźć papier i wykonać zlecenie według ustawień podstawowych lub zaawansowanych.
    • Stan konta – wyświetla dostępną do zainwestowania kwotę, obecne blokady pod zlecenia, posiadane papiery i ich wartość oraz wyniki i notowania tych papierów.
    • Spółka – pokazuje zmianę na akcjach spółki dla danej sesji i ostatnią zrealizowaną transakcję. Widoczna jest aktualna oferta sprzedaży, kupna i dzienny (mały) wykres liniowy zmiany cen na akcjach. Dostępne są również wszystkie szczegóły notowań spółki w danej sesji.
    • Notowania – pokazuje aktualne notowania ulubionych spółek. Widget można ustawić w trybie:
    • uproszczonym (z kursami i zmianami na ulubionych spółkach)
    • normalnym (dodatkowo wyświetlana jest najlepsza aktualna oferta sprzedaży i kupna).

    Po kliknięciu w jedno z notowań automatycznie wypełni się formularz zlecenia.

    • Zlecenia bieżące – wyświetla przegląd Twoich bieżących zleceń na rynku.
    • Statystyka – podgląd 10 spółek, które w danej sesji odnotowały największy procentowy wzrost, spadek lub największe obroty na swoich akcjach.
    • Moje transakcje – ostatnie wykonane na Twoim rachunku transakcje.
    • Wykres zmiany na akcjach wybranej spółki w oparciu o zawarte na rynku transakcje. Dostępny jest tryb normalny lub uproszczony.
    • Tryb uproszczony wyświetla mniejszy wykres (liniowy lub świeczkowy) dziennej zmiany na akcjach z możliwością wyświetlania wolumenu.
    • Tryb normalny dodatkowo pozwala zmienić typ wyświetlanego okresu z dziennego na roczny i przedstawia wynik na większym wykresie.
    • Jedna oferta – przedstawia najlepszą aktualną ofertę kupna i sprzedaży wybranej spółki. Wyświetlana jest również zmiana na akcjach danej spółki w trwającej sesji i ostatnia wykonana na rynku transakcja. Po kliknięciu w wybraną transakcję, automatycznie wypełni się formularz zlecenia.
    • Indeksy – prezentowane są kursy zmiany w danej sesji na indeksach: WIG, WIG20, WIG30, mWIG40, sWIG80. W dolnej części widgetu jest widoczny dzienny wykres liniowy wybranego indeksu. Kliknij w nazwę indeksu, aby wyświetlić jego wykres.
    • Transakcje na papierze – wyświetla na bieżąco zawierane na wybranym papierze transakcje.

    Widgety

    Rozmiary poszczególnych rodzajów widgetów są z góry określone.

    Możesz jedynie zmieniać wysokość następujących widgetów: Nowe zlecenie, Stan konta, Notowania, Moje transakcje, Transakcje na papierze.

    Widgety możesz dowolnie rozstawić po całym pulpicie. Kliknij na dany widget i przesuń w wybrane miejsce. Możesz też dopasować je automatycznie: kliknij u góry z prawej strony opcję „Rozsuń widgety”.

    Dodatkowo możesz chwycić papier wartościowy z danego widgetu i przenieść go na inny, żeby skorzystać z jego funkcji. Przesuń kursor na dany papier w jednym z widgetów. Pojawi się łapka zamiast kursora - to znaczy, że możesz podnieść ten papier i upuścić na inny widget.

    Na przykładzie poniżej podnieśliśmy papier „INGBSK”, a widgety, do których możemy go przerzucić, podświetliły się na żółto.

  • Jak zabezpieczyć swoje papiery - zlecenie (Stop Loss / Stop Limit)

    Swoje papiery możesz zabezpieczyć przez złożenie zleceń typu:

    • Stop Loss - Ogranicza stratę lub zabezpiecza wypracowany zysk dla zakupionych papierów. Po spadku kursu do wskazanego przez Ciebie poziomu, automatycznie zostaje aktywowane zlecenie z limitem PKC.
    • Stop limit - Ogranicza stratę lub zabezpiecza wypracowany zysk dla zakupionych papierów. Po spadku kursu do wskazanego przez Ciebie poziomu, automatycznie zostaje aktywowane zlecenie z limitem ceny.

    Więcej informacji o zleceniach znajdziesz na stronie Edukacji giełdowej.

  • Jak złożyć zlecenie?
    1. Kliknij w zakładkę „Zlecenia”.
    2. Z rozwiniętej listy wybierz „złóż zlecenie”. Wyświetli się arkusz „Nowe zlecenie”.

    3. W polu „Wyszukaj papier” wpisz nazwę papieru, który Cię interesuje (nazwa pojawi się na liście podpowiedzi).

    4. Zobaczysz arkusz pełnego zlecenia, na którym określisz jego parametry. 

    Dostępne parametry:

    • Kup/Sprzedaj – wybierasz, czy chcesz dany papier kupić (KUP), czy sprzedać (SPRZEDAJ)

    Opcjonalnie (jedno z dwóch):

    • Ilość – określasz, jaka konkretna ilość papierów Cię interesuje (wartość zlecenia zostanie wyliczona przez pomnożenie ilości i ceny i powiększona o prowizję od zlecenia).
    • Wartość – określasz, za jaką sumę zamierzasz nabyć papiery. Ilość papierów zostanie dopasowana do liczby możliwych do zakupu papierów po określonej cenie wraz z prowizją od zlecenia, żeby suma kosztów nie przekroczyła określonej przez Ciebie wartości.

    Następnie:

    • Limit ceny – cena, po jakiej zamierzasz kupić lub sprzedać dane papiery.
    • Termin ważności – data, w ramach której do końca ostatniej sesji na giełdzie Twoje zlecenia czekają na realizację, aż zostaną spełnione ich wszystkie parametry.

    Po naciśnięciu „Więcej opcji” pojawi się więcej możliwych do ustawienia parametrów. 

    Dostępne parametry:

    Typ zlecenia:

    • Z limitem – ustawiasz limit ceny, której nie przekroczy Twoje zlecenie.

    Gdy sprzedajesz – transakcja sprzedaży zostanie zrealizowana po cenie nie niższej niż określona w polu „limit ceny”.

    Gdy kupujesz – transakcja zakupu zostanie zrealizowana po cenie nie wyższej niż określona w polu „limit ceny”.

    • PKC – to zlecenie po każdej cenie. Jego realizacja następuje natychmiast po wprowadzeniu do systemu giełdowego. Jest realizowane w całości po najlepszej lub najlepszych przeciwnych ofertach znajdujących się w danej chwili w karnecie.

    Więcej informacji na temat zleceń (takich jak PEG lub PCR) i typów ważności zleceń znajdziesz na stronie Edukacji giełdowej.

  • Edycja i anulowanie zleceń

    Aby edytować lub anulować wysłane na rynek zlecenie:

    1. Kliknij w zakładkę ”Zlecenia”,
    2. Wybierz z rozwiniętej listy „Przegląd zleceń”.
    3. Z zakładki „Zlecenia bieżące” wybierz zlecenie, które chcesz edytować lub anulować. Aby edytować zlecenie, wybierz ikonę ołówka. Jeśli chcesz je anulować, kliknij przycisk X.

    Wyświetli się okno modyfikacji zlecenia.
    Po kliknięciu w ikonkę ołówka (edycji) przekierujemy Cię do arkusza modyfikacji zlecenia.
    Możesz też zarządzać swoimi aktywnymi zleceniami z poziomu swojego pulpitu, jeśli
    masz na nim umieszczony box „Zlecenia bieżące”.

  • Przelew pieniędzy na konto maklerskie lub z niego

    Aby zrobić przelew środków, zaloguj się do Mojego ING (na stronie internetowej www.ing.pl lub w aplikacji mobilnej Moje ING). Z listy „Dzisiaj” wybierz bąbel „Giełda” lub rozwiń listę „Moje finanse” i z kolumny „Giełda” wybierz konto maklerskie.

    Możesz wpłacać lub wypłacać pieniądze z konta maklerskiego. Gdy na koncie będą dostępne wolne środki, pojawi się opcja wypłaty.

  • Ustawienie własnej listy spółek (Ulubione) w „Notowaniach”

    Aby ustawić listę ulubionych spółek:

    1. Wejdź w zakładkę „Rynek”,
    2. Wybierz „Notowania”,
    3. Wybierz grupę papierów, która Cię interesuje. 

    Aby dodać papier do listy „Ulubionych”, zaznacz gwiazdkę z lewej strony danego papieru. Pomarańczowa gwiazdka oznacza, że dany papier jest już na Twojej liście ulubionych. Możesz ją odznaczyć, żeby usunąć papier z listy.
    Do listy ulubionych możesz również dodawać papiery z pulpitu.
    Jeśli masz na swoim pulpicie widget „Notowania - Ulubione”, w polu wyszukiwania wpisz nazwę papieru, który chcesz dodać i wybierz go z listy podpowiedzi.

    Po kliknięciu na dany papier, system doda go do Twojej listy ulubionych.
    Jeśli chcesz usunąć papier z listy ulubionych, kliknij w gwiazdkę znajdującą się po jego lewej stronie.

  • W jaki sposób mogę otrzymać dostęp do aplikacji ING Makler Mobile?

    Jeśli masz zainstalowaną aplikację ING Makler Mobile, zweryfikuj swoje dane, aby otrzymać dostęp. Zaloguj się do Mojego ING i przejdź do aplikacji Makler.

    Kliknij w link u góry strony „Makler”.

    Przejdź do ustawień i wybierz zakładkę Makler Mobile.

    Wyświetlą się informacje podstawowe (Twój login do aplikacji Makler Mobile) oraz możliwość nadania swojego PIN-u. 

    Zapisz wprowadzone zmiany, a następnie wykorzystaj login i podany przez Ciebie PIN do logowania się w aplikacji „Makler Mobile”.

  • Oferty kupna i sprzedaży w notowaniach

    W aplikacji Makler oferty prezentujemy w następujący sposób:

    Kolumna „Kup” – dotyczy wystawionych przez innych uczestników rynku ofert sprzedaży z ceną, po jakiej możesz kupić pokazaną tam liczbę papierów.

    Kolumna „Sprzedaj” – dotyczy wystawionych przez innych uczestników rynku ofert kupna określonej ilości Twoich papierów z ceną, po jakiej możesz sprzedać pokazaną tam liczbę papierów.

  • Zawieszanie się aplikacji (lub inne problemy z wydajnością)

    Może to być kwestia przeglądarki, której używasz. Rekomendujemy przeglądarkę Chrome. Jeśli problemy nadal występują, wyczyść cookies i historię w przeglądarce.

    Jeżeli od razu po zalogowaniu wyrzuca Cię z aplikacji Makler, odblokuj „Cookies obce” w swojej przeglądarce.

    W przeglądarce Chrome:

    1. Wejdź w ustawienia i wybierz „Pokaż ustawienia zaawansowane…”.
    2. W rubryce „Prywatność i bezpieczeństwo” wybierz „Ustawienia witryn…”.
    3. W zakładce „Pliki cookie i dane stron” upewnij się, że „Blokuj pliki cookie innych firm” jest wyłączone (suwak jest szary). Jeśli jest włączone, kliknij na suwak z prawej strony, aby wyłączyć tę funkcję.

  • Zmiana liczby ofert w notowaniach

    Standardowo w koncie elastycznym jest dostępna bezpłatnie jedna najlepsza oferta sprzedaży i jedna najlepsza oferta kupna. Dostęp do 5 najlepszych ofert kupna i sprzedaży lub do pełnego arkusza ofert (tylko w koncie aktywnym) jest możliwy za dodatkową opłatą − jeśli nie osiągniesz określonego minimalnego obrotu w poprzednim miesiącu. Aby otrzymać dostęp, złóż wniosek o zmianę wariantu notowań.

    Wniosek możesz złożyć w Maklerze:

    1. Kliknij w zakładkę „Konto”.
    2. Z rozwiniętej listy wybierz „Wnioski”.
    3. Z dostępnych wniosków wybierz „Liczba ofert w notowaniach” i kliknij przycisk „Aktywuj”.
    4. Pojawi się okienko z wnioskiem, w którym zobaczysz swój aktualny wariant notowań z możliwością wyboru nowego wariantu.

         ​
    5. Wyświetli się informacja o kosztach i zobaczysz warunki, które musisz spełnić, żeby móc skorzystać z tego wariantu bezpłatnie.
    6. Zaakceptuj ewentualne koszty i kliknij „Kontynuuj”. 

Nadal masz pytania?

Porozmawiajmy na czacie

Rozpocznij czat

Jeśli jesteś naszym klientem, czatuj wygodnie w Moim ING.

Społeczność ING

Przejrzyj forum Społeczności ING, zadaj pytanie na forum

Przejdź do forum

Infolinia bankowości

Czas oczekiwania na połączenie zależy od pory kontaktu.

Zobacz numer

Infolinia dostępna 24/7

801 601 607, +48 32 357 00 10

English infoline every day 8:00 a.m. - 10:00 p.m.
Русскоязычная инфолиния рабочие дни 9:00 - 17:00

Koszt połączenia wg stawek operatora.

Zobacz także