Bankuj bezpiecznie

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego bankowania. W razie potrzeby skontaktuj się z nami jak najszybciej.

 

Coś Cię zaniepokoiło?
Zadzwoń: 801 601 607

Nasza infolinia bankowości internetowej działa całą dobę, 7 dni w tygodniu

Możliwości i funkcje

Jak TY możesz zadbać o bezpieczeństwo

To od Ciebie zależy, czy wykorzystasz nasze rozwiązania.

  • Pamiętaj o zasadach bezpiecznego bankowania online - więcej
  • Bądź na bieżąco z informacjami na temat zagrożeń w bankowości internetowej - więcej
  • Stwórz silne hasło do systemu bankowości internetowej - więcej
  • Zabezpiecz się przed kradzieżą swoich danych w internecie - więcej
  • Chroń urządzenie, z którego korzystasz. Sprawdź jak chronić komputer i telefon

Jak MY dbamy o bezpieczeństwo

Dowiedz się więcej o naszych standardach bezpieczeństwa i rozwiązaniach, które chronią Twoje pieniądze.

  • Autoryzacja transakcji: mobilna i SMS-em - więcej
  • Szyfrowane połączenie internetowe - więcej
  • 3D Secure (standard płatności kartą przez internet) - więcej
  • Hasło maskowane
  • Automatyczne wylogowanie w razie bezczynności użytkownika

Dodatkowa kontrola nad pieniędzmi z aplikacją na telefon

Po każdej transakcji wyślemy Ci darmowe powiadomienie PUSH. Zrobimy to, gdy zrobisz przelew, wypłacisz pieniądze z bankomatu, zapłacisz kartą itd). Powiadomienia PUSH są dostępne dla telefonów z systemem Android i iOS. 

Jeśli w publicznym miejscu (np. w zatłoczonym autobusie) chcesz sprawdzić stan konta, zrobisz to bez logowania. Możesz też do logowania użyć odcisku palca - jeśli masz telefon z czytnikiem linii papilarnych oraz z systemem iOS od iOS9 lub Android od wersji 6.0. Dzięki temu nikt nie podejrzy Twojego loginu ani hasła.

Zobacz, co jeszcze proponuje nasza aplikacja

 

Komunikaty bezpieczeństwa

Pytania i odpowiedzi

  • W jaki sposób system identyfikuje mnie jako użytkownika?

    Dzieje się to podczas logowania, gdy wpisujesz login i wybrane znaki hasła.

  • Czy hasło maskowane zabezpiecza przed podejrzeniem go przez osoby trzecie?

    Pomimo bardzo dobrego zabezpieczenia, jakim jest hasło maskowane, powinieneś zachować szczególną ostrożność podczas logowania do systemu w miejscach publicznych. W praktyce hasło maskowane nie zabezpiecza przed podejrzeniem wprowadzanych znaków, jednak nie pozwala osobom niepowołanym na poznanie pełnego hasła.
    Zobacz, jak powinno wyglądać bezpieczne hasło

  • Czy istnieje możliwość powtórnego wylosowania do uzupełnienia tych samych pól hasła dostępu do systemu?

    Tak – ze statystycznego punktu widzenia jest to możliwe. Prawdopodobieństwo jest tym niższe, im dłuższe hasło wybierzesz. Np. dla 10-znakowego hasła system może powtórzyć pola do uzupełnienia po ok. 300 próbach.

    Jeśli wpiszesz błędne hasło, system poprosi Cię o ponowne wypełnienie tych samych pól.

     

  • Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa systemu (algorytmy, szyfrowanie transmisji, itp.)?

    Do systemu logujesz się za pomocą loginu (identyfikatora użytkownika) i hasła (tzw. maskowanego hasła). Komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a naszym serwerem jest szyfrowana protokołem SSL o długości klucza 128 bitów. Certyfikaty amerykańskiej korporacji VeriSign gwarantują bezpieczne połączenie.

    W Moim ING dyspozycje potwierdzasz jednorazowymi kodami autoryzacyjnymi. Jeśli nasz system uzna, że dana dyspozycja wymaga autoryzacji, wyśle Ci kod SMS-em lub za pośrednictwem serwisu telefonicznego HaloŚląski - jeśli masz tę usługę.

    Dowiedz się więcej o metodzie autoryzacji transakcji kodem jednorazowym

    System prowadzi też rejestr ostatnich operacji. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy ktoś nieuprawniony próbował zalogować się do Twojej bankowości.

    Kolejne zabezpieczenie dotyczy blokowania bankowości i automatycznego wylogowywania z niej (zamykania sesji). Jeśli pięć razy wpiszesz błędne hasło, system zablokuje Ci dostęp.  System wyloguje Cię automatycznie po 15 minutach od ostatniej czynności i po 30 minutach od zalogowania się. 

    Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy także od Ciebie. Prosimy, stosuj się do poniższych zaleceń:

    • bezpiecznie używaj hasła dostępu do systemu,
    • kontroluj datę ostatniego logowania do systemu,
    • kontroluj rejestr ostatnich operacji,
    • wyloguj się, gdy zakończysz pracę w Moim ING,
    • zamknij wszystkie okna przeglądarki po wylogowaniu,
    • aktualizuj system operacyjny i przegladarkę,
    • zainstaluj program antywirusowy i aktualizuj bazy wirusów,
    • zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall),
    • zachowaj ostrożność, gdy pobierasz pliki z internetu oraz otwierasz załączniki do e-maili z niezaufanych źródeł,
    • nie korzystaj z bankowości elektronicznej w miejscach publicznych (np. kawiarenkach internetowych),
    • nie odpowiadaj na e-maile, w których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych oraz poufnych informacji loginu, hasła dostępu do systemu Moje ING, hasła jednorazowego czy numeru konta. Nigdy nie wysyłamy tego typu wiadomości. Gdy otrzymasz taki e-mail, koniecznie powiadom nas o tym.
  • Czy wymagacie ode mnie dodatkowych zabezpieczeń komputera?

    Tak, szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

  • Czy udostępniacie informacje na temat bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej?

    Tak - informacje te znajdziesz tutaj.

  • Czy istnieje możliwość wglądu do przesyłanych danych przez osoby niepowołane?

    Nie – technologia SSL, której używamy, zapewnia poufność przesyłanych treści.

  • Skąd mam wiedzieć, że nawiązałem szyfrowane połączenie?

    Dane w systemie Moje ING transmitujemy tzw. protokołem https (zobacz pasek, w który wpisujesz adres strony). Jest on odmianą protokołu http, która została stworzona do celu wymiany informacji wymagających specjalnej ochrony (np. informacji finansowych). Protokół https gwarantuje, że przesyłane dane są kodowane za pomocą specjalnych kluczy kodowych, co uniemożliwia osobom nieuprawnionym przechwycenie tych danych.

    Gdy korzystasz z usług, które wykorzystują protokół https na czas połączenia tworzy się tzw. wirtualny szyfrowany kanał, który łączy Cię z serwerem usługi.

    Jego znakiem jest mała zielona kłódka - znajdziesz ją na początku paska, w który wpisujesz adres strony. Jesli w nią klikniesz, zobaczysz opis certyfikatu bezpieczeństwa danego serwera.

  • Jak sprawdzić, czy nieuprawnione osoby próbowały się zalogować do mojego systemu?

    Możesz to sprawdzić na dwa sposoby.

    Pierwszy - w opcji "Rejestr ostatnich operacji". Są tam m.in. informacje na temat adresów IP, z których nastąpiły poprawne i niepoprawne logowania do systemu.

    Drugi - na stronie głównej obok informacji o ostatnich logowaniach, wyświetli się również adres IP komputera.

    Adres IP to unikatowy numer, który jest przypisany każdemu komputerowi z dostępem do internetu. Dzięki temu numerowi możesz prześledzić, z jakich miejsc nastąpiło logowanie do Twojej bankowości. Jeśli korzystasz z tzw. przydzielonego adresu dynamicznego Twój komputer przy każdym połączeniu z internetem otrzymuje inny adres IP – z puli dostawcy internetu. 

  • Czy bank ING ponosi odpowiedzialność za zaistniałe straty klienta?

    Odpowiadamy za straty, które wynikają z naszej nieprawidłowej lub nieterminowej realizacji zleceń w Moim ING.

  • Jaki jest czas trwania sesji użytkownika w systemie Moje ING?

    5 minut od ostatniej czynności lub 30 minut od zalogowania się. Po tym czasie system poprosi Cię o ponowne wpisanie hasła. 

  • Co jeśli zgubiłem lub skradziono mi telefon?

    Jeśli stracisz telefon z aplikacją Moje ING mobile, usuń go jak najszybciej z listy urządzeń zaufanych. 

    Możesz to zrobić w Moim ING, w sekcji „Dane i ustawienia” – „Aplikacja mobilna”

    Sprawdź jak to zrobić

    Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zgłoś utratę telefonu na naszej infolinii: 32 357 00 10 lub 801 601 607 (koszt połączenia wg stawek operatora).

    Jeśli odzyskasz telefon, możesz ponownie aktywować na nim naszą aplikację – uruchom ją i postępuj zgodnie z krokami aktywacji.

RozwińZwiń

Dowiedz się więcej o bezpiecznym bankowaniu

4 metody cyberprzestępców, które lepiej poznać

Sprawdź

Top 5 zasad bezpieczeństwa dla bankowości mobilnej

Sprawdź

Płatności w internecie - na co zwrócić uwagę, żeby płacić bezpiecznie

Sprawdź

Zobacz więcej