Bezpieczeństwo aplikacji

Bankowanie na telefonie jest proste i dostępne w każdej sytuacji. Przede wszystkim jednak musi być bezpieczne. Zwracamy na to szczególną uwagę. Jednak to czy Twoje pieniądze są bezpieczne – zależy również od Ciebie.

Aplikacja Moje ING mobile dostępna w innych sklepach niż App Store i Google Play pochodzi z niesprawdzonego źródła. Nie instaluj jej ze względów bezpieczeństwa.

Bankujesz na komputerze?

Dowiedz się więcej o bezpieczeństwie bankowości

Wzmocnij swoje bezpieczeństwo

  • CyberRescue - to bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa

  • Weryfikacja behawioralna - dodatkowo zabezpieczysz się przed oszustami.

  • Zamów Raporty i Alerty BIK – ostrzeżenia przed wyłudzeniami i raporty z historią kredytową

  • Ubezpieczenie do konta - Moja Ochrona - chroń swoje zakupy online, telefon oraz wypłacaną gotówkę

Co jeszcze sprawia, że aplikacja jest bezpieczna

Pytania i odpowiedzi

  • Jest to jeden z etapów zwiększających bezpieczeństwo użytkowania aplikacji. Oznacza to, że na tym telefonie, po poprawnej aktywacji będziesz miał możliwość zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile za pomocą ustalonego kodu PIN. Bez przejścia tego etapu, nie będziesz mógł korzystać z aplikacji na telefonie.

    W razie utraty telefonu, usuń go z listy urządzeń zaufanych. Listę znajdziesz w Moim ING w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”.

    Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.

  • Jeżeli straciłeś urządzenie, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING mobile, jak najszybciej usuń je z listy urządzeń zaufanych. Aby to zrobić:

    1. Zaloguj się do Mojego ING
    2. Przejdź do sekcji Ustawienia - Aplikacja mobilna - Zaufane urządzenia
    3. Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.

    Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zadzwoń na nasz Telefon alarmowy 24/7: +48 32 357 00 12 (koszt połączenia wg stawek operatora).

    Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.

    Gdy odzyskasz telefon uruchom aplikację i aktywuj ją by dalej z niej korzystać.

  • Zawsze chroń telefon przed dostępem osób nieuprawnionych. Kod PIN do aplikacji zachowaj dla siebie. Pamiętaj, że samo logowanie to ostatni etap, który pozwoli Ci na sprawdzenie stanu konta czy wykonanie transakcji.

    Gdy pierwszy raz uruchamiasz aplikację przechodzisz przez proces aktywacji, który jest kluczowym krokiem w zachowywaniu bezpieczeństwa aplikacji.

    Niektóre ze zlecanych przez Ciebie operacji dodatkowo będziesz musiał potwierdzić kodem SMS - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.

  • Dodanie lub ograniczenie zabezpieczeń nie jest możliwe. Co więcej, ustaliliśmy limity dla przelewów, których nie możesz zmienić.

    Żeby robić przelewy w aplikacji musisz zalogować się kodem pin lub odciskiem palca. Dodatkowo niektóre przelewy mogą wymagać dodatkowej autoryzacji kodem sms.

  • Nie wymagamy instalowania dodatkowego oprogramowania. Natomiast powinieneś zainstalować program antywirusowy, który będzie Cię dodatkowo chronił przed szkodliwym oprogramowaniem.

    Żeby bankować bezpiecznie przede wszystkim przestrzegaj zasad związanych z właściwym użytkowaniem telefonu i aplikacji. Między innymi:

    • pobierz aplikację z oficjalnego sklepu,
    • przejdź proces aktywacji.
  • W Moim ING mobile nie prezentujemy zewnętrznych reklamy.

  • Każdy z etapów aktywacji aplikacji wynika z konieczności zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Musimy mieć pewność, że aplikację aktywuje uprawniona do tego osoba.

  • Maksymalnie aplikację Moje ING mobile dla tego samego loginu możesz mieć na 2 urządzeniach.

  • Szyfrowanie wygląda tak samo jak w bankowości internetowej Moje ING – realizujemy je protokołem SSL.

  • Możesz to zrobić na kilka sposobów:

    • usuń telefon z listy zaufanych urządzeń – uniemożliwi to korzystanie z aplikacji na wskazanym urządzeniu (Ustawienia - Aplikacja mobilna - Zaufane urządzenia)
    • zadzwoń na infolinię bankowości internetowej: 32 357 00 69
    • wpisz 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji – aby dalej z niej korzystać, nadaj nowy PIN
    • zablokuj dostęp zarówno do bankowości jak i aplikacji w sekcji Ustawienia - Bezpieczeństwo - Dostęp do bankowości.