Bezpieczeństwo w telefonie

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpiecznego bankowania i stosuj je na codzień.  

Aktywacja aplikacji

Gdy pobierzesz i zainstalujesz aplikację poprosimy Cię o jej aktywowanie. Aktywacja polega na zapamiętaniu (powiązaniu) Twojego telefonu z aplikacją i nadaniu 4-cyfrowego PINu, którym będziesz się logować.

W przypadku kradzieży lub zgubienia telefonu, usuń telefon z listy urządzeń zaufanych w Moim ING. W ten sposób aplikacja zostanie dezaktywowana na tym urządzeniu. Od tego momentu nie będzie można się do niej zalogować i wykonywać transakcji.

Zobacz jak aktywować aplikację

 

Bezpiecznie? Czyli jak?

  • Jak TY możesz zadbać o bezpieczeństwo aplikacji

  • Jak MY dbamy o bezpieczeństwo aplikacji

Jak TY możesz zadbać o bezpieczeństwo aplikacji

  • Aktualizuj system operacyjny swojego telefonu oraz aplikację Moje ING mobile.

    Aktualizacje często dotyczą zabezpieczeń systemów i aplikacji, które dostosowują je do pojawiających się zagrożeń

  • Unikaj publicznych punktów Wi-Fi. Jeżeli już to powinieneś łączyć się tylko z sieciami, które są zabezpieczone hasłami. Wyłącz Wi-Fi w telefonie, kiedy z niego nie korzystasz.
  • Loguj się wyłącznie ze swojego urządzenia. Logowanie się na obcym urządzeniu nie jest bezpieczne, np. może mieć zainstalowane oprogramowanie szpiegujące.
  • Świadomie korzystaj z kodów QR. Kody QR nieznanego pochodzenia mogą zawierać złośliwe oprogramowanie, dlatego zanim je odczytasz, upewnij się, że pochodzą z zaufanego źródła
  • Uważaj na fałszywe SMS-y i e-maile. Nie wysyłamy SMS-ów z linkami do antywirusów, aktualizacji, czy innego oprogramowania. Natomiast dokładnie czytaj wszystkie SMS-y autoryzacyjne. Sprawdzaj poprawność danych transakcji (numer konta i kwota).
  • Ustaw limit na transakcje internetowe. Zrobisz to w "Danych i ustawieniach" w sekcji "Bezpieczeństwo". Uniemożliwi to przestępcy próbę kradzieży większych kwot.

Jak MY dbamy o bezpieczeństwo aplikacji

  • Automatycznie wylogujemy Cię po 60 sekundach nieaktywności.
  • Zablokujemy dostęp do Twojej aplikacji jeżeli Ty lub osoba niepowołana 3-krotnie wprowadzi błędny kod PIN
  • Nie zapisujemy w pamięci telefonu PIN-u, danych Twoich kont i innych produktów bankowych. Dzięki czemu m.in. nie ma możliwości kradzieży z urządzenia danych do logowania.
  • Regularnie aktualizujemy aplikację – zwiększamy jej bezpieczeństwo i ulepszamy funkcjonalności.
  • Wyślemy Ci powiadomienia push z informacjami o każdej zmianie stanu konta
  • Wyślemy Ci kod sms autoryzacyjny dla niektórych operacji, które wykonujesz w aplikacji

Coś Cię zaniepokoiło?
Zadzwoń: 801 601 607

Nasza infolinia bankowości internetowej działa całą dobę, 7 dni w tygodniu

Kontrola nad pieniędzmi 

Dodatkowa kontrola z aplikacją na telefon

Po każdej transakcji wyślemy Ci darmowe powiadomienie PUSH. Zrobimy to, gdy zrobisz przelew, wypłacisz pieniądze z bankomatu, zapłacisz kartą itd). Powiadomienia PUSH są dostępne dla telefonów z systemem Android i iOS. 

Jeśli w publicznym miejscu (np. w zatłoczonym autobusie) chcesz sprawdzić stan konta, zrobisz to bez logowania. Możesz też do logowania użyć odcisku palca - jeśli masz telefon z czytnikiem linii papilarnych oraz z systemem iOS od iOS9 lub Android od wersji 6.0. Dzięki temu nikt nie podejrzy Twojego loginu ani hasła.

Zobacz, co jeszcze potrafi nasza aplikacja

 

Kontrola rodzica przede wszystkim

Twoje dziecko ma już własne konto i korzysta z naszej aplikacji? Uświadom je, jakie są zasady bezpiecznego korzystania z telefonu. Szczególnie wyczul na aplikacje nieznanego pochodzenia, pobieranie aplikacji z zewnętrznych linków i pilnowanie telefonu.

Czy wiesz że...

  • Pozornie niegroźna aplikacja pobrana z autoryzowanego sklepu, może stać się złośliwa po aktualizacji.
  • Tłuste ślady na ekranie telefonu mogą ułatwić osobie niepowołanej odgadnięcie Twojego PIN-u lub wzoru do odblokowania telefonu.
  • Możesz użyć managera haseł jeśli masz problem z ich zapamiętywaniem. Pamiętaj – używaj różnych PIN-ów i haseł do różnych usług i aplikacji.
  • Dodając odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy osób trzecich na swoim urządzeniu, możesz umożliwić im dostęp do swojego konta bankowego.

Komunikaty bezpieczeństwa

Pytania i odpowiedzi

  • Co oznacza dodanie telefonu do zaufanych?

    Jest to jeden z etapów zwiększających bezpieczeństwo użytkowania aplikacji. Oznacza to, że na tym telefonie, po poprawnej aktywacji będziesz miał możliwość zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile za pomocą ustalonego kodu PIN. Bez przejścia tego etapu, nie będziesz mógł korzystać z aplikacji na telefonie.

    W razie utraty telefonu, usuń go z listy urządzeń zaufanych. Listę znajdziesz w „Danych i ustawieniach” Mojego ING w sekcji „Aplikacja mobilna”

  • Co zrobić gdy zgubiłem/skradziono mi telefon?

    Jeżeli straciłeś urządzenie, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING mobile, jak najszybciej usuń je z listy urządzeń zaufanych. Aby to zrobić:

    1. Zaloguj się do Mojego ING,
    2. Przejdź do sekcji „Aplikacja mobilna” w „Danych i ustawieniach”
    3. Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.

    Gdyby telefon się znalazł i chciałbyś uruchomić na nim aplikację, będziesz mógł to zrobić po przejściu  procesu aktywacji.

  • Czy 4-cyfrowy PIN jest wystarczającym zabezpieczeniem?

    Zawsze chroń telefon przed dostępem osób nieuprawnionych. Kod PIN do aplikacji zachowaj dla siebie. Pamiętaj, że samo logowanie to ostatni etap, który pozwoli Ci na sprawdzenie stanu konta czy wykonanie transakcji.

    Gdy pierwszy raz uruchamiasz aplikację przechodzisz przez proces aktywacji, który jest kluczowym krokiem w zachowywaniu bezpieczeństwa aplikacji.

    Niektóre ze zlecanych przez Ciebie operacji dodatkowo będziesz musiał potwierdzić kodem SMS - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.

  • Czy można ograniczyć/dodatkowo zabezpieczyć wykonywanie przelewów przez aplikację?

    Dodanie lub ograniczenie zabezpieczeń nie jest możliwe. Co więcej, ustaliliśmy limity dla przelewów, których nie możesz zmienić.

    Żeby robić przelewy w aplikacji musisz zalogować się kodem pin lub odciskiem palca. Dodatkowo niektóre przelewy mogą wymagać dodatkowej autoryzacji kodem sms.

  • Czy powinienem dodatkowo zabezpieczyć telefon oprogramowaniem antywirusowym?

    Nie wymagamy instalowania dodatkowego oprogramowania. Natomiast powinieneś zainstalować program antywirusowy, który będzie Cię dodatkowo chronił przed szkodliwym oprogramowaniem.

    Żeby bankować bezpiecznie przede wszystkim przestrzegaj zasad związanych z właściwym użytkowaniem telefonu i aplikacji. Między innymi:

    • pobierz aplikację z oficjalnego sklepu,
    • przejdź proces aktywacji.
  • Czy w aplikacji mogą pojawiać się reklamy?

    W Moim ING mobile nie prezentujemy zewnętrznych reklamy.

  • Dlaczego przy pierwszym uruchomieniu aplikacji należy podać numer PESEL?

    Każdy z etapów aktywacji aplikacji wynika z konieczności zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Musimy mieć pewność, że aplikację aktywuje uprawniona do tego osoba.

  • Ile urządzeń mogę dodać do zaufanych?

    Maksymalnie aplikację Moje ING mobile dla tego samego loginu możesz mieć na 3 urządzeniach.

  • Jak aplikacja jest szyfrowana?

    Szyfrowanie wygląda tak samo jak w bankowości internetowej Moje ING – realizujemy je protokołem SSL.

  • Jak zablokować dostęp do aplikacji

    Możesz to zrobić na kilka sposobów:

    • usuń telefon z listy zaufanych urządzeń – uniemożliwi to korzystanie z aplikacji na wskazanym urządzeniu.
    • zadzwoń na infolinię bankowości internetowej: 801 601 607
    • wpisz 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji – aby dalej z niej korzystać będziesz musiał nadać nowy PIN
    • zablokuj dostęp zarówno do bankowości jak i aplikacji w „Danych i ustawieniach”  w sekcji „Bezpieczeństwo

RozwińZwiń

Zobacz więcej