Komunikaty bezpieczeństwa - bądź na bieżąco
-
14 listopada
-
27 października
Przeczytaj zanim się zalogujesz
Zasady bezpiecznego bankowania na telefonie
Stosuj je na co dzień.
Wzmocnij swoje bezpieczeństwo
-
CyberRescue - to bezpłatne wsparcie ekspertów bezpieczeństwa
-
Weryfikacja behawioralna - dodatkowo zabezpieczysz się przed oszustami.
-
Zamów Raporty i Alerty BIK – ostrzeżenia przed wyłudzeniami i raporty z historią kredytową
-
Ubezpieczenie do konta - Moja Ochrona - chroń swoje zakupy online, telefon oraz wypłacaną gotówkę
Z aplikacją masz wszystko pod kontrolą
Jak my dbamy o Twoje pieniądze
Co jeszcze sprawia, że aplikacja jest bezpieczna
Powiązanie telefonu z kontem
Czyli aktywacja aplikacji. Kluczowy krok dla bezpieczeństwa Twoich pieniędzy.
Bezpiecznie na co dzień
Nasze codzienne praktyki, które zwiększają bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.
Aktywacja aplikacji
Gdy pobierzesz i zainstalujesz aplikację poprosimy Cię o jej aktywowanie. Aktywacja polega na zapamiętaniu (powiązaniu) Twojego telefonu z aplikacją i nadaniu 4-cyfrowego PIN-u, którym będziesz się logować. Aktywację aplikacji potwierdzasz kodem, który prześlemy Ci SMS-em. Poprosimy Cię także o wpisanie dodatkowego kodu, który usłyszysz w trakcie automatycznego połączenia głosowego.
W przypadku kradzieży lub zgubienia telefonu, usuń telefon z listy urządzeń zaufanych w Moim ING. W ten sposób aplikacja zostanie dezaktywowana na tym urządzeniu. Od tego momentu nie będzie można się do niej zalogować i wykonywać transakcji.
Zobacz na filmie, jak aktywować aplikację:
Gdzie znajdziesz listę zaufanych urządzeń:
- Zaloguj się do aplikacji lub bankowości na komputerze
- Przejdź do swojego profilu, a następnie kliknij „Ustawienia” – „Aplikacja mobilna” – „Zaufane urządzenia”.
Bezpiecznie na co dzień
- Automatycznie wylogujemy Cię po 60 sekundach nieaktywności
- Zablokujemy dostęp do Twojej aplikacji jeżeli Ty lub osoba niepowołana 3-krotnie wprowadzi błędny kod PIN
- Jeśli mamy podejrzenia, że na Twoim telefonie zostały wyłączone zabezpieczenia, poinformujemy Cię o tym przy logowaniu do aplikacji
- Nie zapisujemy w pamięci telefonu: PIN-u, danych Twoich kont i innych produktów bankowych. Dzięki czemu m.in. nie ma możliwości kradzieży z urządzenia danych do logowania
- Regularnie aktualizujemy aplikację – zwiększamy jej bezpieczeństwo i ulepszamy funkcjonalności
Pytania i odpowiedzi
-
Jest to jeden z etapów zwiększających bezpieczeństwo użytkowania aplikacji. Oznacza to, że na tym telefonie, po poprawnej aktywacji będziesz miał możliwość zalogowania się do aplikacji Moje ING mobile za pomocą ustalonego kodu PIN. Bez przejścia tego etapu, nie będziesz mógł korzystać z aplikacji na telefonie.
W razie utraty telefonu, usuń go z listy urządzeń zaufanych. Listę znajdziesz w Moim ING w swoim profilu w sekcji "Ustawienia" - „Aplikacja mobilna”.
Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.
-
Jeżeli straciłeś urządzenie, na którym była zainstalowana aplikacja Moje ING mobile, jak najszybciej usuń je z listy urządzeń zaufanych. Aby to zrobić:
- Zaloguj się do Mojego ING
- Przejdź do sekcji Ustawienia - Aplikacja mobilna - Zaufane urządzenia
- Usuń telefon z listy urządzeń zaufanych.
Jeśli nie masz dostępu do Mojego ING, zadzwoń na nasz Telefon alarmowy 24/7: +48 32 357 00 12 (koszt połączenia wg stawek operatora).
Usuń telefon z tej listy również wtedy gdy nie korzystasz już na nim z naszej aplikacji lub gdy oddajesz telefon do serwisu czy też go sprzedajesz.
Gdy odzyskasz telefon uruchom aplikację i aktywuj ją by dalej z niej korzystać.
-
Zawsze chroń telefon przed dostępem osób nieuprawnionych. Kod PIN do aplikacji zachowaj dla siebie. Pamiętaj, że samo logowanie to ostatni etap, który pozwoli Ci na sprawdzenie stanu konta czy wykonanie transakcji.
Gdy pierwszy raz uruchamiasz aplikację przechodzisz przez proces aktywacji, który jest kluczowym krokiem w zachowywaniu bezpieczeństwa aplikacji.
Niektóre ze zlecanych przez Ciebie operacji dodatkowo będziesz musiał potwierdzić kodem SMS - co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.
-
Dodanie lub ograniczenie zabezpieczeń nie jest możliwe. Co więcej, ustaliliśmy limity dla przelewów, których nie możesz zmienić.
Żeby robić przelewy w aplikacji musisz zalogować się kodem pin lub odciskiem palca. Dodatkowo niektóre przelewy mogą wymagać dodatkowej autoryzacji kodem sms.
-
Nie wymagamy instalowania dodatkowego oprogramowania. Natomiast powinieneś zainstalować program antywirusowy, który będzie Cię dodatkowo chronił przed szkodliwym oprogramowaniem.
Żeby bankować bezpiecznie przede wszystkim przestrzegaj zasad związanych z właściwym użytkowaniem telefonu i aplikacji. Między innymi:
- pobierz aplikację z oficjalnego sklepu,
- przejdź proces aktywacji.
-
W Moim ING mobile nie prezentujemy zewnętrznych reklamy.
-
Każdy z etapów aktywacji aplikacji wynika z konieczności zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Musimy mieć pewność, że aplikację aktywuje uprawniona do tego osoba.
-
Maksymalnie aplikację Moje ING mobile dla tego samego loginu możesz mieć na 2 urządzeniach.
-
Szyfrowanie wygląda tak samo jak w bankowości internetowej Moje ING – realizujemy je protokołem SSL.
-
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- usuń telefon z listy zaufanych urządzeń – uniemożliwi to korzystanie z aplikacji na wskazanym urządzeniu (Ustawienia - Aplikacja mobilna - Zaufane urządzenia)
- zadzwoń na infolinię bankowości internetowej: 32 357 00 69
- wpisz 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji – aby dalej z niej korzystać, nadaj nowy PIN
- zablokuj dostęp zarówno do bankowości jak i aplikacji w sekcji Ustawienia - Bezpieczeństwo - Dostęp do bankowości.