Czy mogę anulować przelew?
Masz dwie możliwości.
1. Odwołanie przelewu
Możesz odwołać przelewy zwykłe w złotych, które zlecasz do innego banku w Polsce z kont osobistych i firmowych w złotych.
Przelew złożony:
- od godziny 0:01 do 8:15 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 9:00 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 8:16 do 11:35 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 13:00 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 11:36 do 14:45 w dni robocze - możesz odwołać do godziny 15:30 w dniu złożenia przelewu
- od godziny 14:46 do 24:00 w dni robocze możesz odwołać do godziny 9:00 najbliższego dnia roboczego
- od godziny 0:01 do 24:00 w sobotę, niedzielę i święta możesz odwołać do godziny 9:00 do najbliższego dnia roboczego
Jak odwołać przelew?
Przelew odwołasz w Historii w szczegółach transakcji – użyj opcji Odwołaj przelew. Link będzie widoczny tylko w czasie, gdy możesz skorzystać z tej usługi.
Pieniądze zwrócimy na Twoje konto najpóźniej w następnym dniu roboczym.
2. Zgłoszenie błędnego przelewu
Jak możesz odzyskać pieniądze z błędnego przelewu, jeśli nie widzisz już opcji „Odwołaj przelew”?
- Jeśli znasz odbiorcę przelewu - najlepiej od razu się z nim skontaktuj i poproś o zwrot pieniędzy.
- Jeśli nie znasz odbiorcy - skorzystaj z formularza zgłoszenia błędnego przelewu w Moim ING.
Wyślemy do banku odbiorcy prośbę o zwrot pieniędzy. Zrobimy to do 3 dni. Jeśli właściciel konta się zgodzi, pieniądze wrócą na Twoje konto. To wszystko, co możemy zrobić.
Jeśli do 30 dni od zgłoszenia nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, możesz złożyć wniosek o dane odbiorcy. Poprosimy o nie bank odbiorcy. Przekażemy Ci te informacje, jeśli je dostaniemy. Możesz wtedy starać się o zwrot pieniędzy w postępowaniu cywilnym.
Jeśli uważasz, że ktoś Cię oszukał, zgłoś sprawę na policji.