Jak odwołać przelew? Do kiedy można go odwołać?

Jak odwołać przelew?

Masz dwie możliwości:

1. Odwołanie przelewu zwykłego w złotych

Możesz odwołać przelew do innego banku w Polsce z konta osobistego lub firmowego w złotych.

Do kiedy możesz odwołać?

  • Złożony 0:01–8:15 (dni robocze) - do 9:00 tego dnia.
  • Złożony 8:16–11:35 (dni robocze) - do 13:00 tego dnia.
  • Złożony 11:36–14:45 (dni robocze) - do 15:30 tego dnia.
  • Złożony 14:46–24:00 (dni robocze) - do 9:00 następnego dnia roboczego.
  • Złożony w weekend lub święta - do 9:00 najbliższego dnia roboczego.

Jak odwołasz?

  • Wejdź w Historię i otwórz szczegóły transakcji.
  • Kliknij Odwołaj przelew (link widoczny tylko w czasie, gdy możesz odwołać).
  • Pieniądze wrócą na konto najpóźniej następnego dnia roboczego.

2. Zgłoszenie błędnego przelewu

Jeśli nie widzisz opcji „Odwołaj przelew”:

  • Znasz odbiorcę? Skontaktuj się z nim i poproś o zwrot.
  • Nie znasz odbiorcy? Wypełnij formularz zgłoszenia w Moim ING.
    Wyślemy prośbę o zwrot do banku odbiorcy w ciągu 3 dni.
    Jeśli odbiorca się zgodzi, pieniądze wrócą na Twoje konto.

Co dalej, jeśli brak zwrotu?

  • Po 30 dniach możesz złożyć wniosek o dane odbiorcy.
  • Jeśli je dostaniesz, możesz dochodzić zwrotu w postępowaniu cywilnym.
  • Jeśli podejrzewasz oszustwo, zgłoś sprawę na policji.