Oszuści mogą zadzwonić do Ciebie i próbować ukraść Twoje pieniądze

7 gru 2018

Możesz otrzymać telefon, SMS-a lub mejl od osoby podszywającej się pod pracownika naszego banku.

Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa

  • Nie wysyłamy SMS-ów, mejli z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych.
  • Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS - chyba że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający.
  • Czytaj dokładnie treści SMS-ów, jakie otrzymujesz z banku. Zwróć uwagę na nietypowe zapisy adresu naszej strony.
  • Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania.

Jak działają oszuści

Oszuści dzwonią do naszych klientów i podają się za pracownika banku. Twierdzą, że po ostatniej awarii banku trzeba zabezpieczyć dostęp do Mojego ING. Wysyłają SMS z linkiem, który prowadzi do fałszywej strony, bardzo podobnej do strony ING. Fałszywa strona wymusza podanie pełnego hasła do systemu.

Przykład SMS-a:

Więcej o bezpiecznym bankowaniu

Zobacz także