Restrukturyzacja zadłużenia

  • Skorzystaj, jeśli Twoja sytuacja finansowa pogorszyła się
  • Dostosujemy warunki spłaty do Twoich obecnych możliwości finansowych
  • Wniosek złożysz online lub mejlowo
  • Poinformuj nas o Twoich kłopotach jak najwcześniej, żeby uniknąć zadłużenia

Jakie masz możliwości

W przypadku pożyczki gotówkowej, pożyczki hipotecznej, kredytu hipotecznego możesz wnioskować o:

  • czasowe zawieszenie spłaty kapitału w racie – w czasie zawieszenia będziesz płacić tylko odsetki
  • czasowe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu – raty będą niższe przez określony czas
  • stałe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu poprzez wydłużenie okresu spłaty – zmniejszymy Twoje raty i wydłużymy okres spłaty

Jeśli korzystasz z limitu w koncie, linii kredytowej, karty kredytowej moższ wnioskować o:

  • rozłożenie zadłużenia na stałe, miesięczne raty.

Jak złożyć wniosek

W Moim ING

x
1

Zaloguj się do Mojego ING

Jeśli masz pożyczkę, kredyt hipoteczny, limit w koncie, linię kredytową lub kartę kredytową.
Wybierz produkt kredytowy, do którego chcesz złożyć wniosek.

2

Wybierz Wniosek o zmianę warunków spłaty - restrukturyzacja

w sekcji Wnioski.

3

Kiedy przyjmiemy wniosek, otrzymasz od nas SMS

Jeżeli w SMS-ie poprosimy Cię o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.

Mejlowo

x

Jeśli nie korzystasz z bankowości internetowej Moje ING lub masz zobowiązanie wspólnie z innym kredytobiorcą lub masz kredyt w ING Banku Hipotecznym, wniosek złożysz mejlowo.

1

Pobierz i wydrukuj odpowiedni wniosek

2

Wypełnij wszystkie pola wniosku

Podpisz go zgodnie ze wzorem podpisu złożonym w banku. Wniosek muszą wypełnić wszyscy kredytobiorcy.

3

Wyślij wniosek

Skan wniosku wyślij na adres restrukturyzacja@ing.pl

4

Kiedy przyjmiemy wniosek, otrzymasz od nas SMS

Jeżeli w SMS-ie poprosimy Cię o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.

Najczęstsze pytania

Przed złożeniem wniosku

Jeśli spełnisz warunki czasowego zawieszenie płatności kapitału lub czasowego zmniejszenia raty, okres spłaty wydłużymy tak, aby raty po okresie ulgi były takie same jak przed ulgą.

W ramach restrukturyzacji nie zmienimy dotychczasowego oprocentowania.
Pamiętaj, że jeśli Twoje zobowiązanie jest spłacane w oparciu o zmienną stopę procentową, to zmian oprocentowania dokonamy na standardowych zasadach (zgodnie z umową).

Tak, ale jeśli to możliwe, postaraj się spłacić zaległości w całości lub w części. Zyskasz wtedy większą szansę na decyzję pozytywną.

Nie. Po otrzymaniu wniosku będziemy analizować przekazane w nim informacje, Twoją historię spłat, współpracy z bankiem oraz inne dane, których potrzebujemy do podjęcia ostatecznej decyzji.

Zmiana warunków spłaty w ramach restrukturyzacji spowoduje, że trudniej będzie Ci otrzymać w przyszłości nowe pożyczki i kredyty w naszym banku.

Możesz skorzystać z możliwości zawieszenia wykonania umowy po utracie pracy w ramach przepisów ustawy Tarczy 4.0. Dowiedz się więcej o Zawieszeniu wykonania umowy.

Jeśli masz hipoteczny kredyt mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, możesz skorzystać ze wsparcia w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Dowiedz się więcej o Funduszu Wsparcia Kredytobiorców.

Po złożeniu wniosku

Na podjęcie decyzji potrzebujemy około 30 dni.

Decyzję wyślemy w wiadomości SMS.  W przypadku decyzji odmownej wyślemy do Ciebie również informację na piśmie.

Jak otrzymamy wniosek, wyślemy do Ciebie SMS z potwierdzeniem przyjęcia wniosku. Możemy też do Ciebie dzwonić lub SMS-em poprosimy Cię o kontakt telefoniczny. Koniecznie odbierz od nas telefon lub oddzwoń (dzwonimy z numeru 032 357 00 76 lub 032 357 00 83).

Tak. Przygotujemy dla Ciebie porozumienie z nowymi warunkami spłaty. W zależności od sposobu złożenia wniosku, porozumienie zatwierdzisz w Moim ING lub podpiszesz w placówce bankowej. O tym, że porozumienie jest gotowe do podpisu, poinformujemy Cię SMS-em.

Po kilku dniach od zawarcia porozumienia, zmienimy Twój harmonogram spłaty zgodnie z zapisami w porozumieniu.