Zmiana warunków spłaty

Skorzystaj, jeśli pogorszyła się Twoja sytuacja finansowa
Dostosujemy wysokość rat do Twoich obecnych możliwości finansowych albo rozłożymy Twój limit lub kartę kredytową na raty
Wniosek złożysz prosto i bez wychodzenia z domu w Moim ING
Złóż wniosek jak najwcześniej, żeby uniknąć przeterminowań w spłacie
Zmiana do umowy kredytowej dla klienta indywidualnego wynosi 0zł a dla przedsiębiorcy 400 zł

Jakie masz możliwości

W przypadku pożyczki gotówkowej, pożyczki dla przedsiębiorców, pożyczki hipotecznej, kredytu hipotecznego możesz wnioskować o:

  • czasowe zawieszenie spłaty kapitału w racie – w czasie zawieszenia będziesz płacić tylko odsetki w racie
  • czasowe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu – raty będą niższe przez określony czas, będą obejmować odsetki w pełnej wysokości oraz część kapitału
  • stałe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu poprzez wydłużenie okresu spłaty – zmniejszymy Twoje raty na stałe i wydłużymy okres spłaty 

Jeśli korzystasz z limitu w koncie, linii kredytowej, karty kredytowej możesz wnioskować o:

  • rozłożenie zadłużenia na stałe, miesięczne raty oprocentowane na takim samym poziomie jak produkt, który chcesz rozłożyć na raty.

Należy pamiętać, że:

  • wniosek możesz złożyć najpóźniej dzień przed datą zakończenia umowy,
  • zrestrukturyzujemy tylko wykorzystaną kwotę z umowy,
  • po złożeniu wniosku już nie powinieneś korzystać z przyznanych limitów, do których wnioskujesz o zmianę warunków spłaty.

Jak złożyć wniosek

W Moim ING

  1. 1

    Zaloguj się do Mojego ING

    Jeśli złożysz wniosek w Moim ING, szybciej dostaniesz decyzję.
    Jeśli nie masz Mojego ING lub masz zobowiązanie wspólnie z drugą osobą lub masz kredyt w ING Banku Hipotecznym, wniosek złożysz w naszej placówce.

  2. 2

    Przejdź do wniosku o zmianę warunków spłaty – restrukturyzację

  3. 3

    Wypełnij wniosek i poczekaj
    na decyzję

    Do każdego produktu wniosek składasz oddzielnie. Poprosimy Cię o zatwierdzenie wniosku kodem SMS. Po przekazaniu wniosku do analizy otrzymasz od nas SMS. Jeżeli poprosimy Cię w nim o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.

  4. 4

    Zatwierdź zmiany warunków spłaty

    Po otrzymaniu decyzji pozytywnej zatwierdź dokumenty, które przekażemy do Mojego ING. Otrzymasz od nas SMS z informacją, gdy dokumenty będą już gotowe.

W placówce bankowej

  1. 1

    Złóż wniosek w placówce bankowej

    Przyjdź do placówki bankowej i złóż wniosek o zmianę warunków spłaty -restrukturyzację. Możesz go wypełnić na miejscu lub pobrać jeden z formularzy poniżej. Pamiętaj, że wniosek musi być wypełniony i podpisany przez wszystkich kredytobiorców.

  2. 2

    Oczekuj na decyzję

    Po przekazaniu wniosku do analizy otrzymasz od nas SMS. Jeżeli poprosimy Cię w nim o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.

  3. 3

    Zatwierdź zmiany

    Po otrzymaniu decyzji pozytywnej o zmianie warunków spłaty otrzymasz SMS z zaproszeniem do placówki bankowej. Udaj się tam we wskazanym terminie i podpisz wymagane dokumenty.
    Pamiętaj, że podpis muszą złożyć wszyscy kredytobiorcy.

  4. 4

    Kiedy przyjmiemy wniosek, otrzymasz od nas SMS

    Jeżeli w SMS-ie poprosimy Cię o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.

Najczęstsze pytania

Przed złożeniem wniosku

  • Jeśli spełnisz warunki czasowego zawieszenie płatności kapitału lub czasowego zmniejszenia raty, okres spłaty wydłużymy tak, aby raty po okresie ulgi były takie same jak przed ulgą.

  • W ramach restrukturyzacji nie zmienimy oprocentowania.
    Pamiętaj, że jeśli swoje zobowiązanie spłacasz w oparciu o zmienną stopę procentową, to oprocentowanie zmienimy na zwykłych zasadach (zgodnie z umową).

  • Tak, ale jeśli to możliwe, postaraj się spłacić zaległości w całości lub w części. Zyskasz wtedy większą szansę na decyzję pozytywną.

  • Nie. Gdy otrzymamy wniosek, będziemy analizować zawarte w nim informacje. Między innymi Twoją historię spłat, współpracy z bankiem i inne dane, których potrzebujemy, aby podjąć ostateczną decyzję.

  • Zmiana warunków spłaty w ramach restrukturyzacji spowoduje, że trudniej będzie Ci otrzymać w przyszłości nowe pożyczki i kredyty w naszym banku. Jeżeli zmiana warunków do umowy kredytowej dotyczy zobowiązania dla przedsiębiorcy, będzie ona płatna 400 zł - zgodnie z obowiązującą Tabelą Opłat i Prowizji.

  • Jeśli masz pożyczkę dla klientów indywidualnych, możesz zawiesić wykonanie umowy po utracie pracy w ramach przepisów ustawy Tarczy 4.0. Dowiedz się więcej o Zawieszeniu wykonania umowy

    Jeśli masz hipoteczny kredyt mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, możesz skorzystać ze wsparcia w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Dowiedz się więcej o Funduszu Wsparcia Kredytobiorców 

Po złożeniu wniosku

  • Na podjęcie decyzji potrzebujemy około 30 dni.

  • Decyzję wyślemy w wiadomości SMS. Jeśli decyzja będzie odmowna, wyślemy do Ciebie również informację na piśmie.

  • Jak otrzymamy wniosek, wyślemy do Ciebie SMS z potwierdzeniem przyjęcia wniosku. Możemy też do Ciebie dzwonić lub SMS-em poprosimy Cię o kontakt telefoniczny. Koniecznie odbierz od nas telefon lub oddzwoń (dzwonimy z numeru 032 357 00 76 lub 032 357 00 83).

    Infolinia czynna w dni robocze 8:00 - 18:00 (koszt połączenia według stawek operatora)

  • Tak. Przygotujemy dla Ciebie porozumienie z nowymi warunkami spłaty. W zależności od sposobu złożenia wniosku, porozumienie zatwierdzisz w Moim ING lub podpiszesz w placówce bankowej. O tym, że porozumienie jest gotowe do podpisu, poinformujemy Cię SMS-em.

  • Po kilku dniach od zawarcia porozumienia, zmienimy Twój harmonogram spłaty zgodnie z zapisami w porozumieniu.