Jakie masz możliwości
W przypadku pożyczki gotówkowej, pożyczki dla przedsiębiorców, pożyczki hipotecznej, kredytu hipotecznego możesz wnioskować o:
- czasowe zawieszenie spłaty kapitału w racie – w czasie zawieszenia będziesz płacić tylko odsetki w racie
- czasowe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu – raty będą niższe przez określony czas, będą obejmować odsetki w pełnej wysokości oraz część kapitału
- stałe zmniejszenie miesięcznej raty kredytu poprzez wydłużenie okresu spłaty – zmniejszymy Twoje raty na stałe i wydłużymy okres spłaty
Jeśli korzystasz z limitu w koncie, linii kredytowej, karty kredytowej możesz wnioskować o:
- rozłożenie zadłużenia na stałe, miesięczne raty oprocentowane na takim samym poziomie jak produkt, który chcesz rozłożyć na raty.
Należy pamiętać, że:
- wniosek możesz złożyć najpóźniej dzień przed datą zakończenia umowy,
- zrestrukturyzujemy tylko wykorzystaną kwotę z umowy,
- po złożeniu wniosku już nie powinieneś korzystać z przyznanych limitów, do których wnioskujesz o zmianę warunków spłaty.
Jak złożyć wniosek
W Moim ING
-
1
Zaloguj się do Mojego ING
Jeśli złożysz wniosek w Moim ING, szybciej dostaniesz decyzję.
Jeśli nie masz Mojego ING lub masz zobowiązanie wspólnie z drugą osobą lub masz kredyt w ING Banku Hipotecznym, wniosek złożysz w naszej placówce. -
2
Przejdź do wniosku o zmianę warunków spłaty – restrukturyzację
-
3
Wypełnij wniosek i poczekaj
na decyzjęDo każdego produktu wniosek składasz oddzielnie. Poprosimy Cię o zatwierdzenie wniosku kodem SMS. Po przekazaniu wniosku do analizy otrzymasz od nas SMS. Jeżeli poprosimy Cię w nim o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.
-
4
Zatwierdź zmiany warunków spłaty
Po otrzymaniu decyzji pozytywnej zatwierdź dokumenty, które przekażemy do Mojego ING. Otrzymasz od nas SMS z informacją, gdy dokumenty będą już gotowe.
W placówce bankowej
-
1
Złóż wniosek w placówce bankowej
Przyjdź do placówki bankowej i złóż wniosek o zmianę warunków spłaty -restrukturyzację. Możesz go wypełnić na miejscu lub pobrać jeden z formularzy poniżej. Pamiętaj, że wniosek musi być wypełniony i podpisany przez wszystkich kredytobiorców.
Wniosek o restrukturyzację - Klienci indywidualni (PDF)
-
2
Oczekuj na decyzję
Po przekazaniu wniosku do analizy otrzymasz od nas SMS. Jeżeli poprosimy Cię w nim o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.
-
3
Zatwierdź zmiany
Po otrzymaniu decyzji pozytywnej o zmianie warunków spłaty otrzymasz SMS z zaproszeniem do placówki bankowej. Udaj się tam we wskazanym terminie i podpisz wymagane dokumenty.
Pamiętaj, że podpis muszą złożyć wszyscy kredytobiorcy. -
4
Kiedy przyjmiemy wniosek, otrzymasz od nas SMS
Jeżeli w SMS-ie poprosimy Cię o kontakt telefoniczny − koniecznie oddzwoń.
Jak możesz znaleźć wniosek na poszczególnych produktach?
Pożyczka: Kredyty - Twoja pożyczka – Obsługa pożyczki – Problemy ze spłatą
Kredyt: Kredyty – Twój kredyt hipoteczny – Obsługa kredytu – Problemy ze spłatą raty i wypowiedzenia – Problemy ze spłatą – Dostosuj raty do Twojej obecnej sytuacji w przypadku problemów finansowych
Konto z limitem: Konta – Twoje konto z przyznanym limitem - Wnioski – Wniosek o zmianę warunków spłaty – restrukturyzacja
Karta kredytowa: Karty i płatności telefonem – Twoja karta kredytowa - Wnioski – Wniosek o zmianę warunków spłaty – restrukturyzacja.
Najczęstsze pytania
Przed złożeniem wniosku
-
Jeśli spełnisz warunki czasowego zawieszenie płatności kapitału lub czasowego zmniejszenia raty, okres spłaty wydłużymy tak, aby raty po okresie ulgi były takie same jak przed ulgą.
-
W ramach restrukturyzacji nie zmienimy oprocentowania.
Pamiętaj, że jeśli swoje zobowiązanie spłacasz w oparciu o zmienną stopę procentową, to oprocentowanie zmienimy na zwykłych zasadach (zgodnie z umową). -
Tak, ale jeśli to możliwe, postaraj się spłacić zaległości w całości lub w części. Zyskasz wtedy większą szansę na decyzję pozytywną.
-
Nie. Gdy otrzymamy wniosek, będziemy analizować zawarte w nim informacje. Między innymi Twoją historię spłat, współpracy z bankiem i inne dane, których potrzebujemy, aby podjąć ostateczną decyzję.
-
Zmiana warunków spłaty w ramach restrukturyzacji spowoduje, że trudniej będzie Ci otrzymać w przyszłości nowe pożyczki i kredyty w naszym banku. Jeżeli zmiana warunków do umowy kredytowej dotyczy zobowiązania dla przedsiębiorcy, będzie ona płatna 400 zł - zgodnie z obowiązującą Tabelą Opłat i Prowizji.
-
Jeśli masz pożyczkę dla klientów indywidualnych, możesz zawiesić wykonanie umowy po utracie pracy w ramach przepisów ustawy Tarczy 4.0. Dowiedz się więcej o Zawieszeniu wykonania umowy
Jeśli masz hipoteczny kredyt mieszkaniowy i jesteś w trudnej sytuacji finansowej, możesz skorzystać ze wsparcia w ramach Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Dowiedz się więcej o Funduszu Wsparcia Kredytobiorców
Po złożeniu wniosku
-
Na podjęcie decyzji potrzebujemy około 30 dni.
-
Decyzję wyślemy w wiadomości SMS. Jeśli decyzja będzie odmowna, wyślemy do Ciebie również informację na piśmie.
-
Jak otrzymamy wniosek, wyślemy do Ciebie SMS z potwierdzeniem przyjęcia wniosku. Możemy też do Ciebie dzwonić lub SMS-em poprosimy Cię o kontakt telefoniczny. Koniecznie odbierz od nas telefon lub oddzwoń (dzwonimy z numeru 032 357 00 76 lub 032 357 00 83).
Infolinia czynna w dni robocze 8:00 - 18:00 (koszt połączenia według stawek operatora)
-
Tak. Przygotujemy dla Ciebie porozumienie z nowymi warunkami spłaty. W zależności od sposobu złożenia wniosku, porozumienie zatwierdzisz w Moim ING lub podpiszesz w placówce bankowej. O tym, że porozumienie jest gotowe do podpisu, poinformujemy Cię SMS-em.
-
Po kilku dniach od zawarcia porozumienia, zmienimy Twój harmonogram spłaty zgodnie z zapisami w porozumieniu.