5 korzyści terminala płatniczego dla agencji ubezpieczeniowej

28 maja 2021
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2024

Prowadzenie biznesu to w dużej mierze wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Każdemu przedsiębiorcy zależy, by jego produkty i usługi ułatwiały życie odbiorców. W Polsce dochodzi również kwestia umiłowania konsumentów do nowinek technologicznych. W tym artykule pokażemy Ci 5 najważniejszych zalet posiadania terminala płatniczego dla agencji ubezpieczeniowej.

Uśmiechnięta kobieta płaci kartą zbliżeniowo na terminalu płatniczym

1. Większa konkurencyjność

Terminal płatniczy powinien być obowiązkowym elementem w Twojej agencji ubezpieczeniowej. Klienci bardzo chętnie wybierają płatności bezgotówkowe, co widać w raporcie opublikowanym przez Narodowy Bank Polski1przejdź do przypisu. W III kwartale 2023 roku liczba transakcji kartami wynosiła aż 2,6 mld. Jeśli więc chcesz zwiększyć swoją konkurencyjność i sprzedawać ubezpieczenia jeszcze szybciej, powinieneś zainwestować w terminal bezgotówkowy. Pamiętaj, że klientom konieczność tradycyjnej opłaty kojarzy się z utrudnieniem. Oferuj więc rozwiązanie problemów i spraw, by Twoja firma wyróżniała się świeżym podejściem na tle innych agencji.

2. Wygoda

Obsługa terminala płatniczego nie jest niczym skomplikowanym, a Twój klient będzie musiał tylko zbliżyć się na krótką chwilę do urządzenia. Reszta zadzieje się sama. Prościej być nie może.

3. Skuteczny sposób na zamknięcie sprzedaży

Zakończenie transakcji jest jednym z najważniejszych etapów sprzedaży. Zamknięcie powinno być zwieńczone wypełnieniem wniosku i przyjęciem płatności. Z tego powodu warto zadbać, by finisz transakcji był łatwy oraz przyjemny. Jak pokazują badania Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce Polasik Reaserch2przejdź do przypisu aż 65% ankietowanych wybiera płatności bezgotówkowych niż wypłacanie pieniędzy z bankomatu.

Wyniki badania są dla Ciebie wskazówką, jak zadbać o komfort kupującego i skutecznie zamknąć proces sprzedażowy. Terminal bezgotówkowy jest idealnym zwieńczeniem zakupu polisy ubezpieczeniowej.

4. Oszczędność czasu i pieniędzy

Posiadanie terminalu płatniczego to również oszczędność czasu i pieniędzy. Większość operatorów płatności bezgotówkowych umożliwia wydzierżawienie urządzenia i nie pobiera stałych opłat za korzystanie z terminala. Zamiast tego pobierana jest prowizja za każdą transakcję. Co więcej, operatorzy są bardzo elastyczni i chętnie przygotowują indywidualne oferty dla swoich klientów. Przygotuj się więc na podanie informacji takich jak:

  • obroty roczne,
  • obroty miesięczne,
  • sprzedaż netto,
  • szczegóły o działalności.

Jeśli chodzi o czas, to przyjmowanie płatności bezgotówkowych zwalnia Cię z konieczności wożenia pieniędzy do banku lub wydatku pieniędzy na firmę ochroniarską, która konwojuje utargi. Zaoszczędzony czas możesz wykorzystać na dopracowywanie oferty oraz technik sprzedażowych.

5. Kontrola nad finansami firmy

Płatności bezgotówkowe to również dobry sposób na kontrolowanie finansów całego przedsiębiorstwa. Wszystkie transakcje są zapisywane cyfrowo i w każdej chwili możesz wygenerować raport, z którego dowiesz się, ile dokładnie zarobiłeś. Terminale płatnicze są bardzo intuicyjne, a ich obsługa nie powinna sprawić Ci najmniejszego problemu. 

Jaki terminal dla agenta ubezpieczeń?

Terminal płatniczy dla agenta ubezpieczeń powinien spełniać kilka warunków, by był funkcjonalny i ułatwiał pracę. Najważniejsze rzeczy, na które warto zwrócić uwagę to:

  • rozmiar – najlepszy będzie niewielki terminal bezgotówkowy, który pozwoli Ci na wygodne przemieszczanie się. Szukaj możliwie najmniejszych rozwiązań;
  • zasilanie – w biurze ubezpieczeń najlepiej sprawdzi się terminal bezprzewodowy. Brak kabla to większa mobilność i swoboda ruchów;
  • wiele rodzajów płatności – urządzenie powinno obsługiwać różnego rodzaju płatności. Zadbaj o to, by terminal umożliwiał transakcje zbliżeniowe BLIK;
  • zabezpieczenia – terminal musi oferować wszelkie niezbędne zabezpieczenia, które chronią każdą ze stron transakcji. Wybieraj tylko urządzenia od renomowanych firm.

Bądź krok przed konkurencją

Jak widzisz, terminale płatnicze to urządzenia, które mogą znacznie zwiększyć Twoją sprzedaż ubezpieczeń oraz pomóc w wyprzedzeniu konkurencji. Wykorzystuj nowe technologie, by usprawniać swój biznes i pokaż klientom, że jesteś otwarty na rozwiązywanie ich problemów. Taka przecież jest rola dobrego agenta ubezpieczeniowego.


Raport „Informacja o kartach płatniczych III kwartał 2023 r.” opracowany przez Narodowy Bank Polski, opublikowany w styczniu 2024 r. Wróć do treści

 Raport: Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce 2023; POLASIK Research 2024 r. Wróć do treści