5 narzędzi skutecznego agenta ubezpieczeniowego - od czego zacząć?

25 maja 2021
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2024

Praca agenta ubezpieczeniowego to zajęcie dla osób, które lubią wyzwania. Obecnie na rynku panuje duża konkurencja i coraz ciężej jest dotrzeć do nowych klientów. Z tego artykułu dowiesz się, co zrobić, by zwiększyć swoją sprzedaż i przekonać nowych klientów do nawiązania z Tobą współpracy.

Kobieta i mężczyzna przy stole - ona wypełnia dokumenty, on ma splecione ręce w geście oczekiwania. Nie widać ich trwarzy

1. Marketing

W dzisiejszych czasach klienci mają ogromny wybór wszelkich produktów i usług. Ciężko już prowadzić biznes bez inwestowania w marketing oraz zwiększania swojej widoczności. Obecnie przynoszącym największe efekty medium jest internet i nic nie zapowiada, by coś w tej kwestii miało się zmienić. W końcu większość ludzi spędza bardzo dużo czasu w sieci zarówno podczas pracy, jak i w wolnych chwilach.

Jeśli więc zależy Ci na tym, by poszerzać bazę klientów, powinieneś zainwestować w profesjonalny marketing online. Chodzi przede wszystkim o stworzenie witryny internetowej, działania SEO oraz content marketing. Nie zaszkodzi również aktywność w mediach społecznościowych. W ten sposób w relatywnie krótkim czasie dasz o sobie znać dużej grupie potencjalnych klientów.

2. Komunikacja z klientami

Twoi potencjalni klienci nie chcą czuć się jak cyfry w tabelkach. Dzisiejsi konsumenci potrzebują kontaktu ze sprzedawcą i nawiązania z nim pewnego rodzaju więzi. Właśnie dlatego niezwykle istotne jest, by Twoja aktywność w sieci nie skończyła się tylko na założeniu profilu na Facebooku.

Musisz publikować posty, angażować potencjalnych klientów i co najważniejsze, odpowiadać na komentarze. Jeśli chcesz pobudzić grupę odbiorców, załóż bloga i umieszczaj na nim ciekawe artykuły z branży ubezpieczeniowej. Aktywność szybko wyróżni Cię na tle innych agentów, których działalność opiera się wyłącznie na czekaniu na klienta.

3. Baza leadów

Zanim omówimy tę kwestię, warto wyjaśnić sobie, czym właściwie są leady ubezpieczeniowe. Najprościej mówiąc, lead ubezpieczeniowy to zbiór danych kontaktowych takich jak np.:

  • imię
  • nazwisko
  • numer telefonu
  • adres email
  • PESEL
  • numer rejestracyjny samochodu.

Takie informacje klienci podają, gdy chcą kupić ubezpieczenie. Budowanie bazy leadów powinno być przemyślane i opierać się na dobrze zaplanowanych działaniach. W pracy agenta ubezpieczeniowego bazę kontaktów można budować poprzez:

  • stronę WWW – wartościowe i przydatne treści publikowane na stornie internetowej pozwolą Ci na zdobycie wysokiej jakości leadów poprzez interakcje z grupą odbiorców;
  • kampanię Google Ad Words – kampania Google Ads to szybki sposób na emisję płatnych reklam skierowanych do ściśle określonej grupy klientów. Jeśli zależy Ci na precyzji w działaniu, powinieneś zainteresować się tego typu promocją w sieci. Kampanię możesz uruchomić samodzielnie lub zlecić to profesjonalnej agencji;
  • kampanie na Facebooku – ten portal społecznościowy zbiera ogromną ilość danych o swoich użytkownikach, co może pomóc Ci w skierowaniu płatnej reklamy do konkretnej grupy potencjalnych klientów. 

4. Bezpośredni kontakt z klientami

Gdy zdobędziesz już bazę leadów ubezpieczeniowych czas, by ją odpowiednio wykorzystać. Dobrym sposobem jest bezpośredni kontakt z klientami, których potencjalnie mogą interesować ubezpieczenia. Pamiętaj jednak, by podczas rozmów telefonicznych dzielić odbiorców na grupy pod względem potencjalnego zainteresowania. Jeśli wyczujesz, że dana osoba nie jest już zainteresowana ubezpieczeniem, to nie wydzwaniaj do niej kilka razy w tygodniu. Przypominaj się co jakiś czas, ale zadbaj, by nie było to natarczywe. 

Musisz wiedzieć, że w pracy ubezpieczyciela rozmowy telefoniczne są bardzo skutecznym narzędziem sprzedażowym. Klienci lubią bezpośredni kontakt, o ile jest on profesjonalny i nie wzbudza poczucia „wciskania na siłę” produktu lub usługi. Dopasuj ton i przebieg rozmowy do podejścia potencjalnego klienta. Wyobraź sobie, że to do Ciebie dzwoni agent ubezpieczeniowy. Bądź więc osobą, z którą sam chciałbyś porozmawiać.

5. Terminal POS

Domykanie sprzedaży to jeden z najważniejszych etapów transakcji. Jeśli zostanie dobrze przeprowadzony, skończy się podpisaniem wniosku oraz opłaceniem polisy. Niestety, ogromna liczba ubezpieczycieli nie dysponuje w swoich biurach terminalami płatniczymi i wymaga od klientów zapłaty w gotówce. Jak jednak pokazują badania Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce Polasik Reaserch1przejdź do przypisu aż 65% ankietowanych najczęściej korzysta z płatności bezgotówkowych. Można więc wywnioskować, że tradycyjne płatności kojarzą się z pewnego rodzaju problemem. Obsługa terminala płatniczego nie jest niczym skomplikowanym, a sprzedaż ubezpieczenia za jego pośrednictwem przebiega szybko i bezproblemowo.

Bądź otwarty

Agent ubezpieczeniowy współpracuje z wieloma klientami i jego zadaniem jest zapewnienie różnorodnych rozwiązań dopasowanych do konkretnych odbiorców. Właśnie dlatego powinieneś być w swojej działalności otwarty na wszelkiego rodzaju nowinki techniczne i szukać rozwiązań ułatwiających życie zarówno Tobie, jak i Twoim klientom. 


Raport: Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce 2023; POLASIK Research 2024 r. Wróć do treści