Jak wyjść naprzeciw oczekiwaniu klientów? Pomyśl o szybszej metodzie płatności

2021-04-30

Transakcje bezgotówkowe szybko zdobyły zaufanie konsumentów. Jeśli chcesz przyciągnąć do swojej firmy nowych klientów, postaw na szybkie metody płatności. Dowiedz się, dlaczego Polacy wolą płacić kartą lub smartfonem, zamiast nosić ze sobą gotówkę. Sprawdź też, jak łatwo zamówić terminal płatniczy.

Dlaczego Polacy wolą płacić kartą lub smartfonem, zamiast nosić ze sobą gotówkę

 

Przykładasz kartę do czytnika i gotowe

„Przykro mi, ale nie mam jak wydać”. “Proszę chwilę poczekać, pójdę rozmienić”. „Niestety nie, płatność tylko gotówką”. Czy Twoi klienci często słyszą podobne zdania, bo nie masz terminala płatniczego?

Jeśli tak, to musisz liczyć się z tym, że wiele osób zrezygnuje z zakupów lub nie wróci do Twojego sklepu, baru czy piekarni, bo nie będzie mieć w portfelu pieniędzy. Ponadto przyjmowanie zapłaty w gotówce może wiązać się z długimi kolejkami, a co za tym idzie długim czasem oczekiwania na obsługę.

Klienci oczekują szybkich płatności

Według informacji podanych przez Ministerstwo Finansów, w Polsce w połowie 2020 r. działało już ponad milion terminali POS. Ważne jest nie tylko to, że terminale płatnicze stają się coraz powszechniejsze. Wszystkie terminale POS, o których mówi Ministerstwo Finansów, są przystosowane do płatności zbliżeniowych. Jest to jedna z najwygodniejszych metod robienia zakupów. Nie trzeba wsuwać karty do czytnika, a często również podawać PIN-u.

Konsumenci wybierają płatności zbliżeniowe

Polska jest w czołówce, jeśli chodzi o szybkie płatności zbliżeniowe. Pod tym względem wyróżniamy się na tle reszty Europy. Już 90% transakcji kartami odbywa się właśnie zbliżeniowo1. Średnia dla naszego kontynentu to 78%2.

Twoi klienci mogą oczekiwać, że dasz im możliwość przyłożenia karty, smartfona czy smartwatcha do terminala POS, zarówno wtedy, gdy kupują u Ciebie kanapkę, jak i w sytuacji, w której płacą za kolację dla całej rodziny.

Terminal płatniczy sposobem na krótsze kolejki

Załóżmy hipotetyczną sytuację. Jest pora lunchu, do Twojego lokalu przychodzą klienci z pobliskich biur. Mają przerwę i stosunkowo niedużo czasu. Gości przybywa, a kolejka rośnie, bo każdy kolejny klient musi odliczyć, ile ma zapłacić. Z kolei obsługa kasy traci czas na wydawanie reszty i czekanie na to, aż klient znajdzie brakujące 5 groszy.

Z kasy musisz wydać resztę, a banknoty i monety rozmieścić w przegródkach. Czas leci, potencjalna liczba obsłużonych klientów w ciągu dnia maleje, a niektóre osoby po prostu wyjdą i pójdą do konkurencji. Chcą zdążyć zjeść przed końcem przerwy, a nie szukać bankomatu.

Terminal płatniczy rozwiązuje ten problem. Podajesz cenę, wybierasz wartość na urządzeniu, klient płaci zbliżeniowo i po chwili odchodzi od kasy. Nie ma kłopotu z wydaniem reszty czy rozmienianiem banknotów o większej wartości.

Terminal POS to bezpieczeństwo

Dla klientów możliwość płacenia kartą to nie tylko wygoda, ale też bezpieczeństwo. Dzięki szybkim płatnościom, nie muszą ze sobą nosić gotówki. W razie zgubienia portfela, nie stracą pieniędzy, bo kartę mogą szybko zastrzec.

Zainstalowanie terminala POS to również bezpieczeństwo dla Ciebie. Nie ma ryzyka, że przyjmiesz fałszywy banknot, a tym samym stracisz część zysków. Klient nie musi być nieuczciwy, mógł dostać podrobione pieniądze przypadkiem, ale przykre konsekwencje mogą spotkać zarówno Ciebie, jak i osobę posługującą się fałszywką. W przypadku płatności kartą, nie dojdzie do takiej sytuacji.

Terminal płatniczy = sposób na skuteczniejszą kontrolę finansów firmowych

Dzięki terminalowi płatniczemu, możesz lepiej kontrolować stan finansowy firmy. Będziesz mieć dostęp do raportów, zobaczysz, kiedy osiągasz większe przychody, porównasz wyniki z wcześniejszymi okresami. Jeśli masz kilka biznesów, na przykład prowadzisz dwie piekarnie lub cukiernię i bar, szybko sprawdzisz, który punkt zarabia więcej. Dzięki terminalom będziesz znać dokładny stan finansów, a pieniądze będą bezpieczniejsze, bowiem obsługa nie będzie tak często przyjmować gotówki czy przechowywać pieniędzy przy sobie, jak może to mieć miejsce w przypadku kelnerów czy barmanów rozliczających klientów.

Szybka płatność kartą - od czego zacząć

Jakie obawy wiążą się z posiadaniem terminala? Zazwyczaj są to wysokie koszty użytkowania oraz skomplikowane formalności. Jak jest naprawdę? Zamówienie czytnika kart płatniczych jest naprawdę proste i szybkie. 

Jeśli przez ostatnie 12 miesięcy Twoja firma nie korzystała z terminala, możesz skorzystać z programu Polska Bezgotówkowa oraz naszej oferty specjalnej. Przez 14 miesięcy nie będziesz płacić za terminal, a prowizja za płatności kartami i BLIKIEM wyniesie 0 zł (w przypadku, w którym przez pierwsze 12 miesięcy obrót wyniesie do 100 tys. zł, a w 13 i 14 miesiącu umowy nie przekroczy 20 tys. zł). 

Jeżeli masz konto firmowe w ING, przeprowadzimy Cię krok po kroku przez cały proces. Możesz poprosić o rozmowę z naszym konsultantem lub złożyć wniosek o terminal płatniczy przez system bankowości elektronicznej. Urządzenie przyślemy Ci kurierem w ciągu kilku dni, wraz z instrukcją instalacji. Możesz też skorzystać z pomocy naszego serwisanta, który pomoże Ci w obsłudze terminala.

Chcesz poznać szczegóły dotyczące zamówienia terminala płatniczego? Zobacz naszą ofertę


1 Raport „Polacy wybierają płatności zbliżeniowe”, zrealizowany na zlecenie Mastercard, maj 2020 r.

2 jw.

Terminale płatnicze

Przyjmujesz płatności kartą i telefonem tam, gdzie sprzedajesz towar lub usługi - równie łatwo w sklepie, biurze, restauracji i w domu u klienta.