Konto dla Uchodźców

  • Bez opłat za korzystanie z konta. Co masz za darmo
  • Zakładane z kartą i bankowością internetową
  • Zakładane na czas określony (12 miesięcy)
  • Bez zaświadczeń o zamieszkaniu i dochodach w Polsce

Co masz za darmo z Kontem dla Uchodźców

  • 0 zł za założenie i prowadzenie konta
  • 0 zł za wydanie i korzystanie z karty płatniczej do konta (karta Visa zbliżeniowa)
  • 0 zł za przelewy krajowe
  • 0 zł za przelewy zagraniczne

Przygotuj dokumenty i odwiedź naszą placówkę

Przygotuj jeden z poniższych dokumentów. Może to być:

  • paszport biometryczny
  • paszport tradycyjny
  • karta pobytu
  • dowód osobisty
  • ukraiński dowód osobisty w wersji plastikowej
  • ukraiński dowód osobisty w wersji papierowej (książeczka) + potwierdzenie nadania PESEL
  • zaświadczenie tożsamości obywatela Ukrainy, wydawane przez ukraińskie placówki dyplomatyczne
  • albo w przypadku braku powyższych dokumentów: moduł Diia w aplikacji mObywatel wraz z potwierdzeniem nadania numeru PESEL

Dla uchodźców z obywatelstwem innym niż ukraińskie, którzy nie posiadają ukraińskiego dokumentu tożsamości - wymagane jest przedstawienie dowodów potwierdzających, że ich ośrodek życia znajdował się w Ukrainie przed 23 lutym br.

Dodatkowo należy złożyć dwa oświadczenia:

  • zadeklarowanie adresu pobytu na terenie Polski (wskazany jako adres zamieszkania i korespondencji – może to być adres, pod którym przebywasz tymczasowo, np. adres rodziny/znajomych w Polsce lub ośrodek dla uchodźców)
  • oświadczenie CRS, gdzie konieczne jest podanie numer identyfikacji podatkowej (tzw. TIN lub NIP, lub unikalny numer ewidencyjny nadany przez organ ukraiński)

Konto otworzysz w placówce bankowej.

Umów spotkanie ze specjalistą  lub znajdź najbliższą placówkę

Konto z kartą i bankowością internetową

Karta Visa zbliżeniowa

Bez opłat za wydanie i korzystanie z karty. 

Co możesz z kartą Visa

  • Płacić w sklepie (także zbliżeniowo).
  • Wypłacać gotówkę z bankomatów w kraju i za granicą (bez prowizji).
  • Płacić kartą w telefonie - możesz dodać kartę do portfeli elektronicznych (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay) lub włączyć płatności telefonem Visa HCE.
  • Zmieniać jej ustawienia w Moim ING - np. nadawać PIN, zablokować lub odblokować, zastrzec kartę, włączyć lub wyłączyć płatności zbliżeniowe, płatności telefonem, ustawić limity.

Jakie są ograniczenia

  • Karta nie ma funkcji wielowalutowej (EUR, GBP, USD).
  • Nie można nią płacić w internecie.
  • Kartą nie można wpłacać pieniędzy we wpłatomatach banku.

 

Moje ING - bankowość internetowa i mobilna

W wersji na komputerze lub w aplikacji na telefon (wystarczy, że masz system operacyjny iOS lub Android).

Możesz korzystać z najważniejszych funkcji i usług:

  • Podgląd stanu konta i historii transakcji (także blokad na koncie i oczekujących transakcji, możliwość pobrania potwierdzenia przelewu).
  • Przelewy w złotych oraz przelewy walutowe (także ustawienia stałych zleceń, czyli powtarzających się przelewów na stałą kwotę).
  • Przelew w ramach płatności "Płać z ING" - za zakupy w większości sklepów internetowych w Polsce.
  • Doładowania telefonu (dowolnego numeru od polskiego operatora).
  • Zmian hasła i kodów PIN do bankowości i karty do konta.
  • Zarządzanie kartą do konta - nadawanie PIN, aktywacja płatności telefonem (zbliżeniowo), zmiana limitów dla transakcji, możliwość podpięcia karty do portfeli elektronicznych (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay), zablokowanie i odblokowanie karty.
  • Podgląd umów do konta.
  • Kontakt z bankiem (czat, wiadomość, reklamacja).
  • Przechowywanie ważnych dokumentów (niekoniecznie związanych z kontem) i dostęp do nich online.
  • Dodawanie i usuwanie urządzeń z listy zaufanych.
  • Zastrzeganie dokumentów.

Pełną listę dostępnych funkcji znajdziesz Komunikacie dla użytkowników Systemu bankowości internetowej dla posiadaczy Konta dla Uchodźców. W Moim ING do Konta dla Uchodźców nie ma możliwości płacenia BLIKIEM - to popularny w Polsce sposób płacenia telefonem. 

Jeśli zbierzesz wszystkie dokumenty i potwierdzimy Twoją tożsamość, możesz założyć konto z naszej standardowej oferty, z pełnym dostępem do Mojego ING.

Konto dla Uchodźców

W odpowiedzi na sytuację w Ukrainie wprowadzamy konto pomocowe, które daje dostęp do podstawowych usług płatniczych.

Posiadacz konta w łatwiejszy sposób może zaspokajać podstawowe potrzeby życiowe i korzystać z pomocy finansowej skierowanej do uchodźców. Oferta jest również odpowiedzią na zalecenia Komisji Nadzoru Finansowego.

Ze względu na ograniczony charakter produktu posiadacz takiego konta nie może skorzystać z innych, standardowych produktów bankowych (z wyjątkiem Konta lokacyjnego dla Uchodźców).

Konto jest otwierane na czas określony – 12 miesięcy, z kartą VISA i bankowością internetową. Jest prowadzone w złotych (PLN), bez żadnych opłat.

Co masz za darmo

  • 0 zł za otwarcie i prowadzenie konta
  • 0 zł za wydanie i korzystanie z karty płatniczej do konta (karta Visa zbliżeniowa)
  • 0 zł za przelewy krajowe
  • 0 zł za przelewy zagraniczne

Jakie są ograniczenia

  • limit środków, które mogą być przechowywane na rachunku
    Do równowartości 1000 EUR w PLN. Kwota ta jest przeliczana przy zastosowaniu średniego kursu EUR, ogłaszanego przez NBP. Pod uwagę brany jest kurs, który obowiązuje w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym przeliczenie jest dokonywane.
  • miesięczne limity wpływów na konto
    Do równowartości 2000 EUR w PLN. Kwota ta jest przeliczana przy zastosowaniu średniego kursu EUR, ogłaszanego przez NBP. Pod uwagę brany jest kurs, który obowiązuje w ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym przeliczenie jest dokonywane.
  • konto może być tylko rachunkiem indywidualnym
    Prowadzimy je dla jednej osoby.
  • dostęp do najważniejszych funkcji bankowości internetowej i mobilnej (Moje ING)
    Funkcji związanych z obsługą konta, karty i ustawień samej bankowości (np. zmiana hasła). Wykaz funkcji i usług, które można realizować w Moim ING z Kontem dla Uchodźców, znajduje się w Komunikacie dla użytkowników Systemu bankowości internetowej dla posiadaczy Konta dla Uchodźców

Po zebraniu wszystkich potrzebnych dokumentów i potwierdzeniu tożsamości możesz skorzystać ze standardowej oferty kont, z pełnym dostępem do funkcji, usług i innych produktów banku z oferty standardowej. 

Jeśli chcesz przechować większą ilość gotówki

Jak otworzyć Konto dla Uchodźców

Lub sprawdź, jak skorzystać z oferty standardowej kont

1

Przygotuj dokumenty

Potrzebujesz jednego ze wskazanych dokumentów.

Zobacz listę dokumentów
  • paszport biometryczny
  • paszport tradycyjny
  • karta pobytu
  • dowód osobisty
  • ukraiński dowód osobisty w wersji plastikowej
  • ukraiński dowód osobisty w wersji papierowej (książeczka) + potwierdzenie nadania PESEL
  • zaświadczenie tożsamości obywatela Ukrainy, wydawane przez ukraińskie placówki dyplomatyczne
  • albo w przypadku braku powyższych dokumentów: moduł Diia w aplikacji mObywatel wraz z potwierdzeniem nadania numeru PESEL

Dla uchodźców z obywatelstwem innym niż ukraińskie, którzy nie posiadają ukraińskiego dokumentu tożsamości - wymagane jest przedstawienie dowodów potwierdzających, że ich ośrodek życia znajdował się w Ukrainie przed 23 lutym 2022 r.


Dodatkowo należy złożyć dwa oświadczenia.

Co to za oświadczenia
  • zadeklarowanie adresu pobytu na terenie Polski (wskazany jako adres zamieszkania i korespondencji – może to być adres, pod którym przebywasz tymczasowo, np. adres rodziny/znajomych w Polsce lub ośrodek dla uchodźców)
  • oświadczenie CRS, gdzie konieczne jest podanie numer identyfikacji podatkowej (tzw. TIN lub NIP, lub unikalny numer ewidencyjny nadany przez organ ukraiński)

Nie wymagamy udokumentowania zamieszkania oraz dochodów w Polsce.

2

Odwiedź placówkę

Umów spotkanie ze specjalistą  lub znajdź najbliższą placówkę

Weź ze sobą telefon, którego numer podasz we wniosku do autoryzacji zleceń.

3

Otwórz konto

Nasz specjalista pomoże Ci aktywować aplikację Moje ING i przekaże dokumenty związane z kontem.

Kartę do konta prześlemy na wskazany adres korespondencyjny.

Jeśli zakładasz też Konto lokacyjne dla Uchodźców, w bankowości internetowej zobaczysz jego podgląd.

Co dalej? Spokojnie. Gdy poukładasz sobie kwestie pracy i zamieszkania, możesz uzupełnić dokumenty i zacząć korzystać ze standardowej oferty banku.

Jak skorzystać z oferty standardowej kont

Oferta standardowa to dostęp do pełni możliwości Mojego ING i innych produktów banku. W ofercie kont mamy specjalne rozwiązania, m.in. ułatwienia dla klientów poniżej 26 roku życia, możliwość prowadzenia konta wspólnego lub konta walutowe. Zobacz ofertę standardową kont

Żeby skorzystać z oferty standardowej, musisz mieć paszport oraz następujące dokumenty:

a) dokumenty uprawdopodobniające pobyt (wiza, karta pobytu, itp.)

b) dokumenty potwierdzające zamieszkanie w Polsce (umowa najmu mieszkania, zaświadczenie o zameldowaniu)

c) dokumenty uprawdopodabniające środki / dochód (umowa o pracę, zaświadczenie o uzyskiwaniu stypendium lub zasiłku, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej)

Gdy zbierzesz potrzebne dokumenty, odwiedź naszą placówkę

Dokumenty do konta

Dokumenty do konta

Документи на рахунок
Sposoby na płacenie w Polsce
Przewodnik po płatnościach w Polsce

Sposoby na płacenie w Polsce

Способи оплати в Польщі

Aktywacja aplikacji
Aplikacja Moje ING ułatwia płacenie

Aktywacja aplikacji

Активація мобільного додатка
Karta do konta
W banku ING możesz płacić kartą lub telefonem

Karta do konta

Картка рахунку
Przelew zwykły i walutowy
Przelew zwykły i walutowy zrobisz w Moim ING

Przelew zwykły i walutowy

Стандартний і валютний переказ

Historia transakcji
Historia transakcji na koncie jest widoczna w Moim ING

Historia transakcji

Історія транзакцій

Pytania o Konto dla Uchodźców

  • Czy mogę mieć Konto dla Uchodźców bez karty?

    Nie, Konto dla Uchodźców zakładasz w pakiecie z kartą Visa i bankowością internetową Moje ING.

    Za kartę nie płacisz - nawet jeśli z niej nie korzystasz. Bez prowizji możesz też wypłacać z bankomatów w Polsce i za granicą.

    Jeśli założysz jedno z naszych standardowych kont - do wyboru będzie konto z kartą lub tylko płatności telefonem.

  • Co oznacza ograniczony dostęp do funkcji bankowości internetowej?

    Możesz korzystać z wybranych, najważniejszych funkcji Mojego ING - w wersji na komputerze lub w aplikacji na telefon.

    Co jest dostępne:

    • podgląd stanu konta i historii transakcji (także blokad na koncie i oczekujących transakcji, możliwość pobrania potwierdzenia przelewu)
    • przelewy w złotych oraz przelewy walutowe (także ustawienia stałych zleceń, czyli powtarzających się przelewów na stałą kwotę)
    • przelew w ramach płatności "Płać z ING" - za zakupy w większości sklepów internetowych w Polsce
    • doładowania telefonu (dowolnego numeru od polskiego operatora)
    • zmian hasła i kodów PIN do bankowości i karty do konta
    • zarządzanie kartą do konta - nadawanie PIN, aktywacja płatności telefonem (zbliżeniowo), zmiana limitów dla transakcji, możliwość podpięcia karty do portfeli elektronicznych (Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay), zablokowanie i odblokowanie karty 
    • podgląd umów do konta
    • kontakt z bankiem (czat, wiadomość, reklamacja)
    • przechowywanie ważnych dokumentów (niekoniecznie związanych z kontem) i dostęp do nich online
    • dodawanie i usuwanie urządzeń z listy zaufanych
    • zastrzeganie dokumentów

    Pełną listę dostępnych funkcji znajdziesz Komunikacie dla użytkowników Systemu bankowości internetowej dla posiadaczy Konta dla Uchodźców.

    Jeśli zbierzesz wszystkie dokumenty i potwierdzimy Twoją tożsamość, możesz założyć konto z naszej standardowej oferty, z dostępem do wszystkich możliwości Mojego ING.

  • Czy mogę odebrać kartę do konta w placówce?

    Kartę wysyłamy na adres, który wskażesz jako korespondencyjny. Nie mamy możliwości wysłania jej bezpośrednio do placówek bankowych. 
    Przy wysyłce podaj konkretny adres na terenie Polski, gdzie będziesz w stanie odebrać przesyłkę z kartą.

    Niezależnie od karty plastikowej, możesz aktywować kartę Visa HCE (w telefonie) oraz dodać ją do portfeli Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay. Dzięki temu możesz korzystać z karty bez konieczności czekania na kartę plastikową.

  • Czy mogę dać dostęp do konta bliskim?

    Ze względów bezpieczeństwa nie dziel się z nikim danymi do logowania do bankowości, kodami PIN do karty lub potwierdzania transakcji w aplikacji.

    Możesz dodać pełnomocnika do Konta dla Uchodźców lub do dwóch pełnomocników z kontem z oferty standardowej. W ofercie standardowej mamy też konto Komfort, które może działać jak konto wspólne. 

    Zapytaj o szczegóły naszego specjalistę w trakcie wizyty w placówce.

Chcesz otworzyć Konto dla Uchodźców w ING?

Odwiedź naszą placówkę

Masz więcej pytań? Zapytaj na infolinii w języku rosyjskim:

+48 32 357 00 69

Infolinia czynna w dni robocze, od 9:00 do 17:00. Koszt połączenia wg stawek operatora.

Ważne! Niniejsze materiały mają wyłącznie informacyjny, marketingowy i instruktażowy charakter. Prezentują wybrane produkty i usługi oferowane przez ING Bank Śląski S.A. („bank”).

UWAGA! Aby skorzystać z produktów i usług oferowanych przez bank, konieczne jest zapoznanie się z wzorcami umownymi i zawarcie z bankiem umowy.

Na tej stronie znajdziesz informacje o używanych przez nas nazwach handlowych usług banku i terminach, które im odpowiadają zgodnie z przepisami prawa.

Rozwiń i zapoznaj się z nimi
  • Prowadzenie konta – to - prowadzenie rachunku płatniczego – usługa polegająca na prowadzeniu rachunku płatniczego na rzecz konsumenta, umożliwiająca przechowywanie środków pieniężnych konsumenta oraz wykonywanie transakcji płatniczych, łącznie z usługą otwarcia lub zamknięcia rachunku płatniczego konsumenta.
  • Przelew krajowy – to - polecenie przelewu - usługa, o której mowa w art. 3 ust. 4 ustawy o usługach płatniczych, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
  • Przelew wewnętrzny – to - polecenie przelewu wewnętrznego – usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków pieniężnych między rachunkami płatniczymi prowadzonymi przez tego samego dostawcę.
  • Stałe zlecenie – to - zlecenie stałe – usługa inicjowana przez płatnika polegająca na cyklicznym przekazywaniu środków pieniężnych w określonej wysokości z rachunku płatniczego płatnika na rachunek płatniczy odbiorcy.
  • Przelew przez system bankowości internetowej Moje ING na Twoje konto osobiste w ING Banku Śląskim – to - polecenie przelewu wewnętrznego – usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków pieniężnych między rachunkami płatniczymi prowadzonymi przez tego samego dostawcę.
  • Przelew na Twoje konto w dowolnym banku – to - polecenie przelewu - usługa, o której mowa w art. 3 ust. 4 ustawy o usługach płatniczych, z wyłączeniem polecenia przelewu wewnętrznego, polecenia przelewu SEPA i polecenia przelewu w walucie obcej.
  • Polecenie przelewu SEPA – to przelew europejski - usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków pieniężnych w euro z rachunku płatniczego płatnika na rachunek płatniczy odbiorcy, jeżeli obaj dostawcy lub jeden z dostawców wykonują działalność na obszarze jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA)
  • Polecenie przelewu w walucie obcej – to - przelew walutowy - usługa inicjowana przez płatnika polegająca na umożliwieniu przekazania środków z krajowego rachunku płatniczego płatnika u dostawcy na krajowy rachunek płatniczy odbiorcy u dostawcy w walucie innej niż złoty oraz euro
  • Płatności kartą za granicą – to - transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności bezgotówkowych – usługa polegająca na wykonywaniu bezgotówkowych transakcji płatniczych przy użyciu karty debetowej na terytorium innego państwa członkowskiego z fizycznym wykorzystaniem karty oraz bez fizycznego wykorzystania karty.
  • Wypłaty kartą za granicą – to - transgraniczna transakcja płatnicza przy użyciu karty debetowej do płatności gotówkowych – usługa polegająca na wypłacie środków pieniężnych z rachunku płatniczego konsumenta na terytorium innego państwa członkowskiego za pomocą urządzenia umożliwiającego taką wypłatę lub w placówce dostawcy.
  • Wpłata gotówkowa – to - wpłata gotówki – usługa polegająca na wpłacie gotówki na rachunek płatniczy konsumenta za pomocą urządzenia umożliwiającego taką wpłatę lub w placówce dostawcy.
  • Wypłata gotówkowa – to - wypłata gotówki – usługa polegająca na wypłacie gotówki z rachunku płatniczego konsumenta za pomocą urządzenia umożliwiającego taką wypłatę lub w placówce dostawcy.
  • Bankowość internetowa Moje ING lub system bankowości internetowej, Aplikacja Moje ING lub aplikacja Moje ING mobile – to - usługa bankowości elektronicznej – usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez Internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
  • Limit zadłużenia w koncie – to - kredyt w rachunku płatniczym - usługa polegająca na udzieleniu kredytu w rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym, który umożliwia dysponowanie środkami pieniężnymi w wysokości przekraczającej saldo zgromadzone na rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowym konsumenta.
  • Sporządzenie zestawienia transakcji płatniczych – to - wyciąg z konta - usługa inicjowana przez płatnika polegająca na sporządzeniu przez dostawcę prowadzącego rachunek płatniczy zestawienia transakcji wykonanych w ramach rachunku płatniczego w danym okresie, w postaci papierowej albo elektronicznej.