Awizacja gotówki - wypłata dużej kwoty w punkcie obsługi kasowej

Korzystasz z awizacji, by wypłać dużą gotówkę w kasie banku
Zgłaszasz wypłatę, gdy potrzebujesz więcej niż 50 tys. złotych lub 5 tys. euro. Sprawdź wszystkie waluty
Wypłatę gotówki zgłaszasz w Moim ING, w punkcie obsługi kasowej lub przez infolinię
Odbierasz zamówione pieniądze w wybranym punkcie obsługi kasowej
Na gotówkę czekasz do 2 dni roboczych

Jak zgłosić wypłatę dużej gotówki w Moim ING

Gotówkę do odbioru w punkcie obsługi kasowej zamówisz w aplikacji i bankowości internetowej Moje ING z pomocą Asystenta, który poprowadzi Cię krok po kroku.

  1. 1

    Zaloguj się do Mojego ING

    Zapoznaj się z zasadami awizacji gotówki i zaakceptuj je.

    Zgłoś wypłatę

  2. 2

    Wybierz konto

    Wskaż konto, z którego chcesz wypłacić większą gotówkę. Podaj miejscowość, punkt obsługi kasowej i wpisz kwotę. Wybierz dzień odbioru pieniędzy.

  3. 3

    Otrzymasz potwierdzenie zgłoszenia

    Podsumowanie zamówienia znajdziesz w Wiadomościach w Moim ING. 

  4. 4

    Gotowe!

    Odbierz zamówioną gotówkę w wybranym wcześniej punkcie obsługi kasowej. Pamiętaj, że jeśli tego nie zrobisz, pobierzemy opłatę.
    Sprawdź wysokość opłat

Wypłata a zastrzeżony PESEL

Pytania i odpowiedzi

  • Jeśli potrzebujesz mniejszej kwoty, skorzystaj z jednego z naszych bankomatów.

    Jeśli zdarzy się, że w którymś z nich zabraknie gotówki, skorzystaj z innego lub odczekaj trochę. Ewentualne problemy z wypłatami wynikają jedynie z przyczyn logistycznych - przy wzmożonej liczbie wypłat nie zawsze nadążamy na bieżąco uzupełniać banknoty w bankomatach.

    Gotówkę możesz również wypłacić w jednej z naszych placówek bankowych z obsługą kasową. Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz większej kwoty, musisz ją wcześniej zamówić. 

    Nie musisz gromadzić gotówki. Pamiętaj, że możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty lub BLIKA.

  • Gdy PESEL właściciela konta jest zastrzeżony:

    • Właściciel konta indywidualnego z zastrzeżonym numerem PESEL - w jednym dniu, ze wszystkich swoich kont osobistych może wypłacić łącznie trzykrotność minimalnego wynagrodzenia w PLN lub równowartość tej kwoty w walutach obcych. Według stanu na 1 stycznia 2025 r. jest to 13.998 zł.
    • Powyżej tej kwoty nie wypłacimy gotówki ani właścicielowi konta ani pełnomocnikowi do tego konta.
    • Gdy konto jest wspólne, sprawdzamy zastrzeżenie PESEL-u dla każdego ze współwłaścicieli z osobna. Współwłaściciel konta, którego PESEL nie jest zastrzeżony, może korzystać z konta bez ograniczeń. 
    • Jeżeli współwłaściciel ma zastrzeżony PESEL obowiązują go takie same limity co właściciela rachunku. Limity współwłaścicieli konta nie sumują się. 
    • Limit wypłat jest wspólny dla właściciela konta i pełnomocnika do konta. Gdy właściciel ma zastrzeżony PESEL i nie wypłacał gotówki, pełnomocnicy do konta mogą łacznie wypłacić maksymalnie trzykrotność minimalnego wynagrodzenia w PLN lub równowartość tej kwoty w walutach obcych.
    • Jeżeli właściciel konta lub pełnomocnik próbował wypłacić kwoty powyżej limitu i stwierdziliśmy, że PESEL właściciela konta jest zastrzeżony, to kwotę powyżej limitu możemy wypłacić dopiero po 12 godzinach od momentu, gdy cofnie zastrzeżenie numeru PESEL. 
  • Bez wcześniejszego zgłaszania, w placówce bankowej z obsługą kasową możesz wypłacić do:

    • 50 tys. zł
    • 5 tys. euro
    • 5 tys. dolarów amerykańskich
    • 1 tys. funtów brytyjskich.
  • Kwotę lub termin odbioru gotówki możesz zmienić najpóźniej do 15:00 w dniu roboczym poprzedzającym wypłatę. Zmianę zgłosisz na infolinii lub bezpośrednio w placówce bankowej, do której zamówiono gotówkę.

    Podczas odbioru gotówki możesz:

    • zwiększyć kwotę wypłaty maksymalnie o 50 tys. zł, 5 tys. euro, 5 tys. dolarów amerykańskich lub 1 tys. funtów brytyjskich
    • dowolnie zmniejszyć kwotę wypłaty.

    Pamiętaj, by o chęci zmiany poinformowac naszego pracownika jeszcze przed realizacją wypłaty.

  • Awizowaną wypłatę możesz anulować najpóźniej do 15:00 w dniu roboczym poprzedzającym wypłatę. Możesz to zrobić:

    • w Moim ING - zaloguj się i przejdź do Pomocy i kontaktu, a następnie wpisz „anulowanie zamówionej gotówki”
    • przez infolinię pod numerem +48 32 357 00 69 (Koszt połączenia według stawek operatora)
    • w punkcie obsługi kasowej, w którym zaplanowana była Twoja wypłata.

    Jeśli nie anulujesz swojego zamówienia w terminie, pobierzemy opłatę.

    Sprawdź wysokość opłat

  • Tak, możesz zamówić większą kwotę przez infolinię pod numerem +48 32 357 00 69 (dostępna 24/7).

    Koszt połączenia według stawek operatora.

  • Zgłoś wypłatę w Moim ING, przez infolinię lub w punkcie obsługi kasowej najpóźniej do 11:00 w dniu roboczym, jeśli chcesz odebrać pieniądze w następnym dniu roboczym. Zamówienie zgłoszone po 11:00 możesz odebrać po 2 dniach roboczych.

    Zamówioną gotówkę odbierzesz w godzinach otwarcia punktu obsługi kasowej.

  • Jeśli chcesz wypłacić EUR, USD lub GBP, zgłoś wypłatę najpóźniej do godziny 11:00 w Moim ING, przez infolinię lub w punkcie obsługi kasowej. Pieniądze odbierzesz za 2 dni robocze. Zamówienie zgłoszone po 11:00 możesz odebrać po 3 dniach roboczych.

    Możesz również skorzystać z kantoru wymiany walut.

  • Twoje pieniądze są bezpieczne. Wszystkie depozyty w Polsce do kwoty 100 tys. euro są objęte stuprocentową gwarancją Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

  • Maksymalnie możesz wypłacić 10 000 zł kartą i 10 000 zł BLIKIEM. Łącznie jednego dnia w bankomacie wypłacisz 20 000 zł - bez wizyty w placówce bankowej i bez wcześniejszej awizacji.
    Pamiętaj, aby wcześniej ustawić odpowiednie limity wypłat.
    Więcej o wypłatach z bankomatów
    Więcej o wypłatach BLIKIEM

  • Jeśli nie odbierzesz zadeklarowanej kwoty w wybranym dniu i nie anulujesz zgłoszonej wypłaty, pobierzemy z Twojego konta opłatę w wysokości:

    • 150 zł - jeśli jesteś klientem indywidualnym, niezależnie od waluty zgłoszonej wypłaty
    • 200 zł - jeśli jesteś przedsiębiorcą i wypłata jest w polskiej walucie
    • 300 zł - jeśli jesteś przedsiębiorcą i wypłata dotyczy waluty obcej
    • 300 zł - jeśli jesteś klientem korporacyjnym, niezależnie od waluty zgłoszonej wypłaty.
  • Skorzystaj z czatu w Moim ING - wybierz Pomoc i kontakt (ikona dymka ze znakiem zapytania), a następnie wpisz „awizacja”. Możesz też zgłosić wypłatę na infolinii lub w placówce bankowej.

Dużą gotówkę możesz odebrać w punkcie obsługi kasowej

Mniejsze kwoty wypłacisz bez awizacji w naszych bankomatach.

Znajdź punkt kasowy