Zasady etyki zawodowej

Fundamentami naszej kultury organizacyjnej są Wartości ING i Zachowania ING, zapisane w tzw. Pomarańczowym Kodzie oraz towarzyszące im hasło: Etyczność i spójność przede wszystkim!

Prerogatywy Compliance - etycznośc i spójność

Na ich podstawie stworzyliśmy Zasady etyki zawodowej pracowników ING Banku Śląskiego. To regulamin, który wskazuje jakie zachowania i sposób postępowania pracowników są pożądane, a jakie nieakceptowane. Zasady te zostały ujęte w 10 punktach. 

W dokumencie tym opisaliśmy również zasady kultury ryzyka w Banku, które są ważnym aspektem wpływającym na decyzje podejmowane przez menadżerów i pracowników oraz na podejmowane przez nas ryzyko. 

ING Bank Śląski wymaga też etycznego postępowania od partnerów biznesowych oraz pracowników zewnętrznych (czyli wszystkich osób, które w jakikolwiek formie wykonują czynności dla Banku i/lub w jego imieniu), co jest wdrażane poprzez odpowiednie zapisy w umowach o współpracy.

10 zasad etyki zawodowej pracowników Banku

  • Polityka zgłaszania naruszeń ma na celu ochronę integralności i reputacji Banku, a także ograniczanie ryzyka braku zgodności, którego źródłem może być m.in. brak reakcji pracowników na zaobserwowane naruszenia.

    Polityka określa, w jaki sposób ING Bank Śląski zapewnia możliwość informowania o naruszeniach lub uzasadnionych podejrzeniach, dotyczących zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, wymogów regulatorów, regulacji wewnętrznych Banku, standardów etycznych lub wystąpienia niepożądanych zachowań w szczególności takich jak dyskryminacja, mobbing, molestowanie, molestowanie seksualne, nękanie, agresja, przemoc, zastraszanie, naruszenie prywatności osobistej.

  • Przestępczość finansowa i gospodarcza przybiera wiele form, takich jak pranie pieniędzy, korupcja, finansowanie terroryzmu, wykorzystanie informacji poufnych i nieprzestrzeganie sankcji. Zapobieganie temu, żeby ING Bank Śląski nie był wykorzystywany w działalności przestępczej jest jednym z naszych priorytetów, bo zaufanie do Banku przekłada się na zaufanie do systemu finansowego. Polityka AML określa wymogi oraz kontrole wewnętrzne w celu zapewnienia przestrzegania w Banku wymogów w zakresie poznania klienta i partnerów biznesowych (KYC - Poznaj Swojego Klienta), ograniczania ryzyka przestępstw finansowych, gospodarczych czy podatkowych ze strony naszych klientów i partnerów biznesowych.

    Więcej informacji o KYC

  • ING Bank Śląski dokłada starań aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa informacji przetwarzanych w Banku, pozwalający na ugruntowanie wśród klientów opinii, że Bank jest solidną instytucją zaufania publicznego. Bank dąży do utrzymywania poziomu ryzyka informacji poniżej limitu określonego przez apetyt na ryzyko i nie dopuszczania do powstania incydentów bezpieczeństwa, które mogłyby powodować negatywny wpływ na klientów.

    Bank, konstruując zapisy standardów bezpieczeństwa IT, bierze również pod uwagę wymogi regulatorów (np. „Rekomendację D” dotyczącą zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego w bankach). Bank stosuje także zasady zgodne ze standardem dobrej praktyki (ang. SOGP – Standard of Good Practice) opracowanym przez Forum ds. Bezpieczeństwa Informacji (ang. ISF – Information Security Forum). Został on oparty na międzynarodowych normach i wytycznych: ISO/IEC 27001, COBIT, PCI DSS.

    Standardy bezpieczeństwa obejmują wszystkie obszary wymagające regulacji, ze szczególnym uwzględnieniem:

    • kryptografii
    • monitoringu bezpieczeństwa
    • połączeń do/z infrastruktury Banku
    • zarządzania bezpieczeństwem usług stron trzecich
    • testowania mechanizmów bezpieczeństwa
    • zarządzania tożsamością i dostępem.