mojeID dostępne w ING

5 cze 2019

Klienci naszego banku jako jedni z pierwszych w Polsce mogą korzystać z elektronicznego potwierdzania tożsamości, które ułatwia dostęp do usług on-line. 

Usługa mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, dostępna jest w ING od 5 czerwca 2019.

Na czym polega ta usługa?

Usługa mojeID pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości przy pomocy danych uwierzytelniających banku i umożliwia dostęp do usług online świadczonych przez dostawców również korzystających z mojeID. Przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.

mojeID wyróżnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywanych danych, a także brak konieczności zapamiętywania wielu loginów i haseł do kolejnych profili. Korzyścią dla użytkowników mojeID jest również oszczędność czasu i wygoda. 

Jak skorzystać?

Aby skorzystać z mojeID wystarczy na stronie internetowej dostawcy wybrać usługi wymagające potwierdzenia tożsamości, a następnie autoryzować przekazanie swoich danych w systemie Moje ING. Użytkownik jest każdorazowo informowany o tym jakie dane i komu udostępnia, a ich przekazanie za każdym razem wymaga jego akceptacji. Następnie zostaje automatycznie przeniesiony do serwisu dostawcy, z którego usług chce skorzystać.

Pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług, jest PGNiG Obrót Detaliczny. Katalog usługodawców w systemie mojeID jest otwarty i będzie się rozszerzać m.in. o firmy z branży ubezpieczeń, energetyki, telekomunikacji i usług medycznych, a w przyszłości także o portale administracji publicznej.

Więcej o moje ID w ING

Zobacz także