Zmieniliśmy sposób logowania i autoryzacji dyspozycji w Moim ING

29 sie 2019

20 sierpnia wprowadziliśmy dodatkowe potwierdzenie do logowania oraz dyspozycji, które wykonujesz w bankowości internetowej i aplikacji na telefon – tzw. silne uwierzytelnianie.

To spora zmiana, która wpływa na Twoje przyzwyczajenia w korzystaniu z bankowości i aplikacji. Takie sytuacje często wykorzystują oszuści, by wyłudzić dane do logowania. Ostrzega o tym KNF. Dlatego sprawdź na czym polegają zmiany i nie daj się zaskoczyć oszustom.

Na czym polegają zmiany?

Logowanie do Mojego ING

W trakcie logowania do bankowości internetowej Moje ING możemy poprosić Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego z SMS-a.

Logowanie może przebiegać na 2 sposoby:

  1. Login i hasło maskowane (5 wybranych znaków)
  2. Login, hasło maskowane (5 wybranych znaków) i kod SMS

Logowanie do aplikacji na telefon

Logowanie do aplikacji Moje ING mobile może przebiegać na 3 sposoby:

  1. Tylko PIN do aplikacji
  2. Tylko identyfikator biometryczny – odcisk palca lub face ID
  3. Identyfikator biometryczny i PIN do aplikacji

Dyspozycje w aplikacji na telefon

W przypadku dyspozycji (np. przelewów), które zlecasz w aplikacji mobilnej, również możemy poprosić Cię o dodatkową autoryzację: kodem SMS lub PIN-em do aplikacji.
 

Kiedy poprosimy o dodatkową autoryzację?

Za każdym razem, gdy będziesz się logować lub zlecać dyspozycje w aplikacji, nasz system bezpieczeństwa błyskawicznie przeanalizuje sytuację i dobierze odpowiedni sposób autoryzacji. Oceni też, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna.
 

Gotowy na zmiany?

  • Sprawdź, czy Twój numer do autoryzacji jest aktualny i w razie potrzeby zmień go. Najlepiej zrób to teraz w aplikacji lub bankowości - zaloguj się i sprawdź, lub przyjdź do dowolnego oddziału naszego banku.
  • Jeśli korzystasz już z aplikacji na telefon, używaj dalej swojego PIN-u. Nie wymagamy jego zmiany lub nadania nowego PIN-u.

Więcej na temat poprawnego logowania 

Więcej o sposobach autoryzacji 


Czym jest PSD2?

Powyższa zmiana to efekt dyrektywy unijnej PSD2, która wprowadza tzw. open banking - otwartą bankowość. Więcej o dyrektywie PSD2 przeczytasz tutaj.


Zasady bezpieczeństwa się nie zmieniają

  1. Zanim wpiszesz login i hasło, upewnij się, że jesteś na właściwej, bezpiecznej stronie logowania do bankowości. Sprawdź, czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login
  2. W trakcie logowania nigdy nie prosimy Cię o podanie loginu wraz z pełnych hasłem do bankowości.
  3. Czytaj dokładnie treści SMS-ów, jakie otrzymujesz z banku. Nie zawsze wymagamy potwierdzenia przelewu czy logowania SMS-em, natomiast zawsze wysyłamy SMS-a do potwierdzenia dodania odbiorcy lub zmiany numeru telefonu do autoryzacji.

Poznaj więcej zasad bezpieczeństwa

Zobacz także