Zmieniamy sposób logowania i autoryzacji dyspozycji w Moim ING

12 sie 2019

Od 20 sierpnia wprowadzamy dodatkowe potwierdzenie logowania oraz operacji, które wykonujesz w bankowości internetowej i aplikacji na telefon – tzw. silne uwierzytelnianie.
 

Na czym polegają zmiany?

Logowanie do Mojego ING

W trakcie logowania do bankowości internetowej Moje ING możemy poprosić Cię o wpisanie kodu autoryzacyjnego z SMS-a.

Logowanie może przebiegać na 2 sposoby:

  1. Login i hasło maskowane (5 wybranych znaków)
  2. Login, hasło maskowane (5 wybranych znaków) i kod SMS

Logowanie do aplikacji na telefon

Logowanie do aplikacji Moje ING mobile może przebiegać na 3 sposoby:

  1. Tylko PIN do aplikacji
  2. Tylko identyfikator biometryczny – odcisk palca lub face ID
  3. Identyfikator biometryczny i PIN do aplikacji

Dyspozycje w aplikacji na telefon

W przypadku dyspozycji (np. przelewów), które zlecasz w aplikacji mobilnej, również możemy poprosić Cię o dodatkową autoryzację: kodem SMS lub PIN-em do aplikacji.
 

Kiedy poprosimy o dodatkową autoryzację?

Za każdym razem, gdy będziesz się logować lub zlecać dyspozycje w aplikacji, nasz system bezpieczeństwa błyskawicznie przeanalizuje sytuację i dobierze odpowiedni sposób autoryzacji. Oceni też, czy dodatkowa autoryzacja jest potrzebna.
 

Jak się przygotować?

  • Upewnij się, że Twój numer do autoryzacji jest aktualny i w razie potrzeby zmień go. Najlepiej zrób to teraz w aplikacji lub bankowości - zaloguj się i sprawdź, lub przyjdź do dowolnego oddziału naszego banku.
  • Jeśli korzystasz już z aplikacji na telefon, używaj dalej swojego PIN-u. Nie wymagamy jego zmiany lub nadania nowego PIN-u.

Więcej informacji na temat poprawnego logowania przeczytasz tutaj.

Więcej o sposobach autoryzacji przeczytasz tutaj.

 

Czym jest PSD2?

Powyższa zmiana to efekt dyrektywy unijnej PSD2, która wprowadza tzw. open banking - otwartą bankowość. Więcej o dyrektywie PSD2 przeczytasz tutaj.

Zobacz także