Monitoring sytuacji ekonomiczno-finansowej
Twoją firmę poddano badaniu sytuacji finansowo-gospodarczej? Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, jak przekazać nam potrzebne dokumenty. Na ich podstawie ocenimy sytuację finansową i gospodarczą firmy.
Jeśli o Monitoringu Twojej firmy poinformujemy Cię przez Moje ING, prześlij nam dokumenty za pośrednictwem wskazanego przez nas formularza.
1. Wydrukuj i prawidłowo wypełnij arkusz monitoringu oraz załączniki
Arkusz Monitoringu (PDF)wypełnia właściciel, wspólnik jako firma
Załącznik nr 1 (PDF)wypełnia właściciel, wspólnik jako osoba fizyczna
Załącznik nr 2 (PDF)wypełnia współmałżonek właściciela, wspólnika firmy w przypadku braku rozdzielności majątkowej
Klauzula informacyjna biura informacji kredytowej (PDF)
Informacja o przetwarzaniu przez ING Bank Śląski S.A. danych osobowych (PDF)
Ważne: jeśli właściciel, wspólnik lub współmałżonek prowadzi inną działalność gospodarczą, powinien dodatkowo wypełnić załącznik nr 3.
Załącznik nr 3 (PDF)wypełnia właściciel, wspólnik, współmałżonek jeśli posiada firmę powiązaną osobowo
2. Przedstaw dokumenty finansowe firmy
właścicieli, wspólników i ich współmałżonków oraz firm dodatkowych (nie dotyczy spółek kapitałowych).
-
Decyzja o wymiarze podatku potwierdzone pieczątką i podpisem.
-
Jeśli przygotowujesz dokumenty w okresie od stycznia do kwietnia, prześlij:
Karty ewidencji przychodów za 12 miesięcy roku ubiegłego, które potwierdzają wysokość przychodów w podziale na poszczególne stawki podatkowe potwierdzone pieczątką i podpisem
lub
Deklarację podatkową PIT-28 wraz z załącznikami za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia do Urzędu Skarbowego.
Jeśli przygotowujesz dokumenty w okresie od maja do grudnia, prześlij:
- Karty ewidencji przychodów (za zakończone miesiące roku bieżącego), które potwierdzają wysokość przychodów w podziale na poszczególne stawki podatkowe potwierdzone pieczątką i podpisem
- Deklarację podatkową PIT-28 wraz z załącznikami za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia do Urzędu Skarbowego
ZUS - dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach). -
Jeśli przygotowujesz dokumenty w okresie od stycznia do kwietnia prześlij:
Podsumowanie / bilans Książki przychodów i rozchodów za 12 miesięcy roku ubiegłego (z uwzględnieniem różnic stanów magazynowych) potwierdzone pieczątką i podpisem.
Lub
Deklarację podatkową PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT B za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia do Urzędu Skarbowego.
Zestawienie amortyzacji lub ewidencję środków trwałych potwierdzoną pieczątką i podpisem.
ZUS dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach).
Jeśli przygotowujesz dokumenty w okresie od maja do grudnia prześlij:
Podsumowanie / bilans Książki przychodów i rozchodów za zakończone miesiące roku bieżącego potwierdzone pieczątką i podpisem.
Deklaracja podatkowa PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT B za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia do Urzędu Skarbowego.
Zestawienie amortyzacji lub ewidencję środków trwałych potwierdzoną pieczątką i podpisem.
ZUS dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach).
-
Dla wszystkich firm rozliczających się w ubiegłym roku na zasadach pełnej księgowości, a w bieżącym roku w formie książki przychodów i rozchodów
Deklaracja podatkowa PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT B oraz załącznikiem PIT/IP (jeśli Przedsiębiorca korzysta z ulgi podatkowej IP Box) za rok ubiegły lub rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym za pełny rok ubiegły (jeżeli deklaracja podatkowa nie została jeszcze złożona)
Podsumowanie / bilans Książki przychodów i rozchodów, które potwierdza wysokość przychodów i kosztów za miesiące bieżącego roku potwierdzone pieczątką i podpisem
Zestawienie amortyzacji lub ewidencję środków trwałych potwierdzoną pieczątką i podpisem.
ZUS dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach)
Dla wszystkich firm rozliczających się w ubiegłym roku w formie książki przychodów i rozchodów, a w bieżącym roku na zasadach pełnej księgowości
Deklaracja podatkowa PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT B oraz załącznikiem PIT/IP (jeśli Przedsiębiorca korzysta z ulgi podatkowej IP Box) za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia do Urzędu Skarbowego albo Podsumowanie / bilans Książki przychodów i rozchodów, które potwierdza wysokość przychodów i kosztów i różnic stanów magazynowych za pełny rok ubiegły
Zestawienie amortyzacji lub ewidencję środków trwałych potwierdzoną pieczątką i podpisem.
Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym za miesiące bieżącego roku potwierdzone pieczątką i podpisem
ZUS dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach)
Dla wszystkich firm powiązanych osobowo rozliczających się zarówno w roku ubiegłym, jak i bieżącym w formie pełnej księgowości
Deklaracja podatkowa PIT 36/36L wraz z załącznikiem PIT B oraz załącznikiem PIT/IP (jeśli Przedsiębiorca korzysta z ulgi podatkowej IP Box) za rok ubiegły lub rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym za pełny rok ubiegły (jeżeli deklaracja podatkowa nie została jeszcze złożona)
Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym za miesiące bieżącego roku potwierdzone pieczątką i podpisem
Zestawienie amortyzacji lub ewidencję środków trwałych potwierdzoną pieczątką i podpisem.
ZUS dokumenty potwierdzające regulowanie płatności wobec ZUS (dokumenty są wymagalne wyłącznie w przypadku gdy płatność względem ZUS jest regulowana gotówkowo lub z rachunków w innych bankach)
3. Przygotowane dokumenty zeskanuj i wyślij
na adres dokumenty@ing.pl w temacie podając NIP bądź REGON firmy w terminie 14 dni od otrzymania informacji o badaniu firmy.
Dokumenty prześlij w formacie: pdf, tiff, jpeg lub png.
Masz pytania? Napisz do nas na czacie
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00
lub zadzwoń +48 32 357 00 67
Koszt połączenia według stawek operatora
Pytania i odpowiedzi
-
Wpisz kwoty niezwiązane z codziennym prowadzeniem gospodarstwa domowego, np. alimenty.
Nie podawaj kwot związanych z płaconymi rachunkami za gaz, prąd, ratami
kredytów itp. -
- właściciel lub wspólnicy firmy objętej badaniem, jeśli prowadzą również inną działalność gospodarczą lub mają udziały w innej firmie/spółce,
- współmałżonkowie jeśli:- nie mają rozdzielności majątkowej małżeńskiej
- prowadzą inną działalność gospodarczą lub mają udziały w innej firmie/spółce
-
Niestety, wtedy nie skorzystasz z oferty kredytowej przygotowanej specjalnie
dla Ciebie.
Będziemy mogli podjąć decyzję o rozwiązaniu warunków zawartej z Tobą umowy. -
Możemy nie kontynuować z Tobą umowy, ale umożliwimy Ci spłatę kredytu w ratach. W takiej sytuacji skontaktuj się z Circle Aneksy i Restrukturyzacja (telefon 32 357 00 76).
Infolinia czynna w dni robocze 8:00 - 18:00 (koszt połączenia według stawek operatora)
Podstawa prawna
[1] Art. 74 prawa bankowego – i Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Dz.U. 1997 nr 140 poz. 939
[2] Ogólne warunki kredytowania i udzielania gwarancji oraz wydawania i użytkowania kart kredytowych w ING Banku Śląskim S.A. (punkt 6, „Monitoring sytuacji finansowej i gospodarczej Klienta”).