Jak lepiej sprzedawać przez internet?
Dobre praktyki dla branży e-commerce cz. I [INFOGRAFIKA]

Prowadzisz sklep online? Zobacz, jak prowadzić biznes e-commerce, żeby sprzedawać lepiej.

Szeroki wybór asortymentu i przystępne ceny mogą przyciągnąć do Twojego sklepu klientów, ale nie przesądzą o Twoim sukcesie w branży e-commerce. Tym, co może wyróżnić Cię na tle konkurencji i sprawić, że klienci będą do Ciebie wracać, są dobre praktyki sprzedażowe. Przygotowaliśmy krótki poradnik dla sklepów internetowych razem z czytelną infografiką.

Rozwój branży e-commerce w Polsce

Jeszcze kilka lat temu zakupy online odbywały się za pomocą komputera. Dziś – zgodnie z raportem Gemius z 2019 roku1 – udział komputerów co prawda wciąż jest wysoki (74% w przypadku laptopów i 54% w przypadku modeli stacjonarnych), jednak liczba ta nieustannie spada, ustępując miejsca innym urządzeniom. Głównie smartfonom i tabletom, których udział w obecnym rynku e-commerce w Polsce wynosi odpowiednio 61% i 27%.

Liczba mobilnych konsumentów wciąż rośnie, zatem warto zadbać o ich potrzeby i dostosować do nich nasz biznes. Stąd konieczność wprowadzenia responsywnej wersji sklepu internetowego, która pozwoli wygodnie kupować – niezależnie od urządzenia, z którego korzysta klient.

Czy wiesz, że...
Według szacunków aż 95% sklepów internetowych ma stronę dostosowaną do użytkowników, którzy kupują przy użyciu smartfona lub tabletu.

Jak prowadzić sklep internetowy? Pomyśl o własnych doświadczeniach

Choć jesteś właścicielem sklepu, z pewnością nie raz występowałeś w roli konsumenta – i właśnie to może Ci pomóc w ulepszeniu Twojej sprzedaży. Jak? Zastanów się, co Cię irytuje podczas zakupów online, a co ułatwia ich robienie – i postaraj się zapewnić swoim klientom takie warunki, w jakich sam chciałbyś kupować.

Jak lepiej sprzedawać przez internet? Optymalizuj stronę www

Na komfort konsumenta podczas zakupów online wpływa nie tylko wybór produktów oraz organizacja procesu sprzedażowego - również to, jak wygląda i działa strona.

Warto przemyśleć przede wszystkim o:

  • szybkości ładowania strony – im dłużej klient czeka, tym większe ryzyko, że w końcu zrezygnuje i porzuci koszyk.
  • czytelnych fontach i kolorach elementów strony – zarówno kontrast między nimi, jak i wielkość samej czcionki decydują o tym, czy treści dobrze się czyta. Jeśli już samo patrzenie na stronę jest uciążliwe i męczy wzrok, klient najpewniej zamknie stronę.
  • doprecyzowaniu etykiet w formularzach, na przyciskach, elementach nawigacji, itd. – powinny być na tyle jednoznaczne, by klient nie zastanawiał się nad tym, o co może chodzić. Np. „Dodaj do koszyka”, nie „Dokonaj zakupu”.
  • wszelkiego rodzaju przyspieszeniach procesu zakupowego – np. w postaci możliwości zalogowania przez konto Google/Facebook albo autouzupełniania danych w formularzach.

Chcesz poznać więcej szczegółów na temat tego, jak lepiej sprzedawać przez internet? Przyjrzyj się naszej infografice i zajrzyj do drugiej części naszego artykułu, w której podrzucamy dobre praktyki sprzedażowe dla konkretnych etapów procesu zakupowego.

Prowadzisz sklep internetowy? Zobacz, jak sprzedawać lepiej.

1Gemius, E-commerce w Polsce 2019https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html, [10.01.2020]. 


Tekst powstał w oparciu o Raport Koszyk Roku 2019.

Koszyk Roku to badanie i ranking 100 najbardziej przyjaznych sklepów internetowych w Polsce.