1 marca 2021
Zakupy internetowe z dostawą do domu, opłacenie rachunków, doładowanie telefonu, a może nauczenie seniora jak samemu radzić sobie z tymi rzeczami? Jeśli myślisz, że Twoja babcia lub starszy wujek nie ogarnęliby płacenia przez internet, możesz się pozytywnie zaskoczyć. Sprawdź, jak im pomóc w załatwianiu codziennych spraw.
Raport Związku Banków Polskich z 2020 roku (InfoSenior 2020) pokazuje, że Polacy po 65. roku życia coraz chętniej korzystają z oferty banku, w tym tej dostępnej przez internet lub w aplikacji na telefon. Aż 59% z tych, którzy są aktywni w sieci, deklaruje, że nie ma problemów z używaniem bankowości elektronicznej i mobilnej. Lepiej, 80% z nich korzysta :)
Prawie 90% seniorów ma otwarte konto w banku, a 88% posiada do niego także kartę (a 70% z tych osób w dodatku regularnie nią płaci).
Z czym więc mają kłopot seniorzy? 16% wskazuje na ofertę niedostosowaną do osób starszych, 15% na trudny język, którym posługuje się bank lub dużą odległość placówki od ich miejsca zamieszkania.
Bankowość elektroniczna naprawdę się przydaje. Jeśli ze strony seniora jest chęć, żeby z niej korzystać, to pozostaje nam go w tym tylko wspierać.
Z tekstu dowiesz się: